2024-01-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Kastrerande för en man att ha en fru som hellre fortsätter att bära sin pappas efternamn än att ha samma efternamn som sin egen make och son. Osunt.

Säg att du skämtar! Menar du på allvar att det år 2024 är osunt att inte ta sin makes efternamn?
Citera
2024-01-27, 21:17
Medlem
Citat:
Kastrerande för en man att ha en fru som hellre fortsätter att bära sin pappas efternamn än att ha samma efternamn som sin egen make och son. Osunt.
Ja men faktiskt. Kanske inte i andra fall men i hennes fall så känns det som ännu en yttring av hennes osunda fixering vid föräldrarnas liv och äktenskap.
Citera
2024-01-27, 21:30
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tistelfeber
Säg att du skämtar! Menar du på allvar att det år 2024 är osunt att inte ta sin makes efternamn?
Nej, inte generellt och det kan lika gärna vara maken som tar fruns namn, men nog fan är det en markering att inte dela namn eller ha dubbelnamn. Jag vill ha samma efternamn som min gemål eftersom det är vi som hör ihop och har skapat egen union. Att mina föräldrar är mina föräldrar känner jag inget behov av att manifestera utåt.
Citera
2024-01-27, 21:48
Medlem
Citat:
Det beror inte på att hon förut ofta bar gamla klänningar som var något för trånga och därför gav ett proppmätt intryck när tyget var spänt runt bålen, likt en greve vars västknappar hotar att sprätta av efter en helafton på Operakällaren? Håller dock med om att det gott kan tas bort, tycker att det är trist när Flashback slentrianmässigt mobbar utan finess. Det ger oss alla ett dåligt rykte och är dessutom förfärligt omodernt.
Har också tänkt på att det kunde vara därför, men framför allt tror jag det beror på att trådstartaren är en sjuk person som härjar runt o provocerar med nonsens i flera trådar för att få uppmärksamhet. Men både för att hon inte ser "proppmätt" ut längre och för att det är dåligt namn på en tråd så borde det tas bort.
Citera
2024-01-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
På tal om hennes jagsvaga personlighet, så läser hon allt här & sedan ändrar på allt folk stör sig på, då är man sjuk….
Tror inte alls att hon läser här för jag har för mig att hennes man får filtrera bort de elakaste kommentarerna på hennes blogg så hon ska slippa se.
Citera
2024-01-28, 01:25
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Fy satan vad tråkig hennes blogg är, det går runt i cirklar hela tiden! Lite ”loppis” och sen en massa selfies. Framförallt selfies vi sett i hundra olika inlägg redan. Dagens inlägg om kläder för kallt väder hade kunnat vara ett fint inspo-inlägg med collage och olika bilder, istället blir det ytterligare en selfie-kavalkad med gamla bilder hon redan visat upp flera gånger tidigare i bloggen. Makalöst! Hon verkar verkligen ha noll konspiration till att blogga, kanske borde hon trappa ner med inlägg till något enstaka i veckan och istället lägga mer tid på inläggen. Skulle man plocka valfritt inlägg flera månader bakåt skulle det vara samma sak som nu, det är ju noll skillnad och det händer ingenting…

Om bloggen är så jävla tråkig varför sitter du där 24/7 och läser?
Citera
2024-01-28, 02:02
Medlem
WitchcultTodays avatar
Letat lite till och från i tråden, sporadiskt.

Alltid undrat om vad som menas med "Lilla Fröken Proppmätt" 😄

Någon som har lust att förklara?

Antyds det att hon skulle vara stor eller vad menas?
Det vore väl att ta i, ändå.
Citera
2024-01-28, 07:42
Medlem
montevideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Jag känner tvärtemot att det är så mycket mer intressant kring henne nu när hon väljer att vara och göra det hon säkert alltid innerst inne suktat efter. Jag tycker hon är skitsnygg och jag är lite nyfiken på att se vilka förändringar man kommer få se.

Att hon bröt ihop så totalt efter föräldrarnas skilsmässa tyder däremot på att hon helt saknade en egen identitet. Det kan man fortfarande känna spår av i henne även om det blivit något bättre. Skulle personligen inte orka med en kärleksrelation med en så jagsvag individ.

Hon bröt väl ihop efter att hon fått ett cancerbesked (som innebar hysterektomi = inga fler barn) när hon precis fått en bebis?
Citera
2024-01-28, 07:44
Medlem
cleolinas avatar
Citat:

Nåja…
Men jag har också undrat varför. Elsa de Wolfe är ju ett jättefint namn! Samtidigt förstår jag att det känns tryggt med sitt gamla vanliga. Hon verkar ju förtjust i rutiner och samma gamla hjulspår. (Och tycker säkert också om att förknippas med sina föräldrar…)
Många anammar ju också dubbelnamn. Billgren de Wolfe är ju också fint om än lite långt.

Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Letat lite till och från i tråden, sporadiskt.

Alltid undrat om vad som menas med "Lilla Fröken Proppmätt" 😄

Någon som har lust att förklara?

Antyds det att hon skulle vara stor eller vad menas?
Det vore väl att ta i, ändå.

Den frågan ställdes bara några inlägg upp…
Ja, är man proppmätt har man ätit för mycket, så inte en smula mer går ned. De flesta överviktiga, vilket Elsa var förr, är det för att de ätit för mycket.
Så helt klart anspelar det på hennes dåtida övervikt.
I engelskspråkiga länder finns det också en serie barnboksklassiker som heter ”little miss…” och sedan olika adjektiv. Elsa är helt enkelt little miss överviktig.
Den som skapade tråden, som ovan påpekat, verkar besatt av olika kvinnliga kändisars vikt.
Citera
2024-01-28, 08:01
Medlem
Citat:

Äh, det är väl det vanligaste som finns. I synnerhet eftersom hon redan hade gjort sig ett namn när de gifte sig.
Citera
2024-01-28, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Om bloggen är så jävla tråkig varför sitter du där 24/7 och läser?
Jag går in en gång per dag, som mest. Att skrolla igenom ett av de trista inläggen tar max en minut. Det kan jag offra. Anledningen? Att en dag kanske dyka på ett roligare inlägg med faktiskt intressant innehåll.
Citera
2024-01-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av montevideo
Hon bröt väl ihop efter att hon fått ett cancerbesked (som innebar hysterektomi = inga fler barn) när hon precis fått en bebis?
Hon bröt ihop av bägge delar. Både cancern (vore konstigt annars, cancer är vidrigt) och föräldrarnas skilsmässa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in