2024-01-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Fy satan vad tråkig hennes blogg är, det går runt i cirklar hela tiden! Lite ”loppis” och sen en massa selfies. Framförallt selfies vi sett i hundra olika inlägg redan. Dagens inlägg om kläder för kallt väder hade kunnat vara ett fint inspo-inlägg med collage och olika bilder, istället blir det ytterligare en selfie-kavalkad med gamla bilder hon redan visat upp flera gånger tidigare i bloggen. Makalöst! Hon verkar verkligen ha noll konspiration till att blogga, kanske borde hon trappa ner med inlägg till något enstaka i veckan och istället lägga mer tid på inläggen. Skulle man plocka valfritt inlägg flera månader bakåt skulle det vara samma sak som nu, det är ju noll skillnad och det händer ingenting…
Ja dagens inlägg var verkligen utfyllnad och återbruk. Tunn undertröja och kort kjol, som hon har på majoriteten av bilderna, är väl inte heller särskilt bra tips för kallt väder tycker jag, oavsett hur dyra ullstrumpbyxor man har.
Citera
2024-01-27, 00:08
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Asså jag och evilhoney undrar var Elsas epitet "lilla fröken proppmätt" kommer från. Nån som vet?
Citera
2024-01-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Asså jag och evilhoney undrar var Elsas epitet "lilla fröken proppmätt" kommer från. Nån som vet?
Vet inte men gissar att det påhittat av den som startat tråden. Jag skulle önska att det togs bort då det låter ganska hånfullt. Personen som har skrivit första inlägget , trol trådstsrtaren, är inne o kommenterar på flera kändisars trådar om att de är feta, kallar Läckberg återkommande fläskberg etc. Gissar att hen (troligen han) har gett Elsa det epitetet.
Citera
2024-01-27, 01:34
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Vet inte men gissar att det påhittat av den som startat tråden. Jag skulle önska att det togs bort då det låter ganska hånfullt. Personen som har skrivit första inlägget , trol trådstsrtaren, är inne o kommenterar på flera kändisars trådar om att de är feta, kallar Läckberg återkommande fläskberg etc. Gissar att hen (troligen han) har gett Elsa det epitetet.
Gick in i tråden, sista sidan, ser mitt påkomna namn Fläskberg är mitt påhitt. Vet inte vem Elsa är.😂
Citera
2024-01-27, 05:03
Medlem
Citat:

Hånfullt? Ha. Hon är ju ett proppmätt ”kulturbaaaaaaarn” på alla sätt och vis, inte alls bara för att hon är tjock (nej jag tycker inte hon har blivit smal nej). Hon är så jävla självgod och åker räkmacka genom livet pga pappa så det kan gott stå kvar.
Citera
2024-01-27, 08:13
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:

Jag håller med. Jag har tänkt på det många gånger, att det är konstigt att det får stå kvar. 99 av 100 trådar här har bara namnet i rubriken så varför ska den här behandlas annorlunda? Också stört att en användares uppfattning om en person ska få sätta tonen för hela tråden.
Citera
2024-01-27, 09:53
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jag håller med. Jag har tänkt på det många gånger, att det är konstigt att det får stå kvar. 99 av 100 trådar här har bara namnet i rubriken så varför ska den här behandlas annorlunda? Också stört att en användares uppfattning om en person ska få sätta tonen för hela tråden.
Det beror inte på att hon förut ofta bar gamla klänningar som var något för trånga och därför gav ett proppmätt intryck när tyget var spänt runt bålen, likt en greve vars västknappar hotar att sprätta av efter en helafton på Operakällaren? Håller dock med om att det gott kan tas bort, tycker att det är trist när Flashback slentrianmässigt mobbar utan finess. Det ger oss alla ett dåligt rykte och är dessutom förfärligt omodernt.
Citera
2024-01-27, 10:04
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Det beror inte på att hon förut ofta bar gamla klänningar som var något för trånga och därför gav ett proppmätt intryck när tyget var spänt runt bålen, likt en greve vars västknappar hotar att sprätta av efter en helafton på Operakällaren? Håller dock med om att det gott kan tas bort, tycker att det är trist när Flashback slentrianmässigt mobbar utan finess. Det ger oss alla ett dåligt rykte och är dessutom förfärligt omodernt.

Jo, kanske, även om jag tror att du ger trådstartaren lite mer cred än vad hen förtjänar. Jag gissar att anledningen inte var fullt så djup och genomtänkt.
Citera
2024-01-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jo, kanske, även om jag tror att du ger trådstartaren lite mer cred än vad hen förtjänar. Jag gissar att anledningen inte var fullt så djup och genomtänkt.

Jag undrar hur det går för Elsa ute i verkligheten (arbetslivet)!
Citera
2024-01-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hånfullt? Ha. Hon är ju ett proppmätt ”kulturbaaaaaaarn” på alla sätt och vis, inte alls bara för att hon är tjock (nej jag tycker inte hon har blivit smal nej). Hon är så jävla självgod och åker räkmacka genom livet pga pappa så det kan gott stå kvar.
Håller med ovan ett proppmätt osäkert & curlat barn som i vuxen ålder måste gå i terapi för föräldrars skilsmässa, så sjukt. Självklart väger föräldrars namn tungt då hon hela livet fått förtur,. Det nya postbiträde jobbet kommer ändå bli Elsas serie & som hon skapat det mesta till. Så fruktansvärd narcissist hon blivit med åren. Så jävla lajvat när hon plötsligt bara skall hänga på Östermalm & konsumera i dyra butiker, exakt som alla töntiga influensers gör! Samma klädstil & val i livet som alla andra gör. Så slutligen, nej hon är INTE proppmätt, då hon aldrig blir det med tanke på all Överkonsumtion trots att hon redan har allt i överflöd. Hon mår inte bra det ser man som amatörpsykolog…..På tal om hennes jagsvaga personlighet, så läser hon allt här & sedan ändrar på allt folk stör sig på, då är man sjuk….
Citera
2024-01-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Håller med ovan ett proppmätt osäkert & curlat barn som i vuxen ålder måste gå i terapi för föräldrars skilsmässa, så sjukt. Självklart väger föräldrars namn tungt då hon hela livet fått förtur,. Det nya postbiträde jobbet kommer ändå bli Elsas serie & som hon skapat det mesta till. Så fruktansvärd narcissist hon blivit med åren. Så jävla lajvat när hon plötsligt bara skall hänga på Östermalm & konsumera i dyra butiker, exakt som alla töntiga influensers gör! Samma klädstil & val i livet som alla andra gör. Så slutligen, nej hon är INTE proppmätt, då hon aldrig blir det med tanke på all Överkonsumtion trots att hon redan har allt i överflöd. Hon mår inte bra det ser man som amatörpsykolog…..På tal om hennes jagsvaga personlighet, så läser hon allt här & sedan ändrar på allt folk stör sig på, då är man sjuk….
Jag känner tvärtemot att det är så mycket mer intressant kring henne nu när hon väljer att vara och göra det hon säkert alltid innerst inne suktat efter. Jag tycker hon är skitsnygg och jag är lite nyfiken på att se vilka förändringar man kommer få se.

Att hon bröt ihop så totalt efter föräldrarnas skilsmässa tyder däremot på att hon helt saknade en egen identitet. Det kan man fortfarande känna spår av i henne även om det blivit något bättre. Skulle personligen inte orka med en kärleksrelation med en så jagsvag individ.
Citera
2024-01-27, 20:27
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
helt saknade en egen identitet. Det kan man fortfarande känna spår av i henne även om det blivit något bättre. Skulle personligen inte orka med en kärleksrelation med en så jagsvag individ.
Kastrerande för en man att ha en fru som hellre fortsätter att bära sin pappas efternamn än att ha samma efternamn som sin egen make och son. Osunt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in