2024-12-22, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitarg99
Tror hon har skrivit tidigare att hennes familj brukar äta skaldjur på jul :P
Om ni hade fett med pengar, som elsa har, hade ni inte också då köpt ”onödiga” köp? Det hade jag iallafall gjort, det gör man ju redan utan ens närheten av samma inkomst som elsa. Det finns saker att kritisera men seriöst, att ni brinner över att hon köpt ännu en soffa är löjligt bara.

Det var når hon själv införde för två-tre år sen, så ”brukar” är ändå hyfsat nytt. Sammanföll också med hennes viktnedgång.

Jag tycker, med tanke på klimat och ändliga resurser, att det är helt förkastligt att köpa nya möbler varje år. Gäller inte bara Elsa utan konsumtionsekonomin överlag.

Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Nä, det är ju de senaste åren de börjat med skaldjur efter att Elsa tjatat, men sin vana trogen får hon det att låta som att hon alltid gjort på ett visst sätt.
Jag tror folk stör sig eftersom hon har en image av hållbarhet och vintage men i själva verket är en av de influencers som konsumerar mest. Det är mina två cent iaf.

Exakt!
Citera
2024-12-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
De hade väl ett liknande allmogebord men kortare på Mosebacke. Att ha ett bord där man kan ta emot vänner och familj är ju självklart, men sjukt att lägga säkert 30 000 kr på ett bord som bara tas fram ibland.

30 000???
Citera
2024-12-22, 14:21
Medlem
Jag såg nyligen Elsa och Pontus stå och röka utanför en port på Södermalm. Inte deras egen dock. Ett par kvarter bort.
Citera
2024-12-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Det var når hon själv införde för två-tre år sen, så ”brukar” är ändå hyfsat nytt. Sammanföll också med hennes viktnedgång.

Jag tycker, med tanke på klimat och ändliga resurser, att det är helt förkastligt att köpa nya möbler varje år. Gäller inte bara Elsa utan konsumtionsekonomin överlag.

Exakt!
Det är Sandra Beijers familj som alltid äter/ätit skaldjur på Sturehof varje julafton!
Citera
2024-12-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
30 000???
Jag gissar, men långa allmogebord kostar och jag gissar att de ställen de köper på vet att ta betalt.
Citera
2024-12-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurksla
Jag såg nyligen Elsa och Pontus stå och röka utanför en port på Södermalm. Inte deras egen dock. Ett par kvarter bort.
Vilket scoop! Så sunkigt. De var säkert på väg på fest.
Citera
2024-12-22, 21:29
Medlem
plommonstups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurksla

Om det stämmer så rimmar det ju katastrofalt illa med all träning och den där hälsoresan hon säger att hon är på. Dessutom ingen höjdare om man vill fortsätta vara cancerfri.
Citera
2024-12-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommonstup
Om det stämmer så rimmar det ju katastrofalt illa med all träning och den där hälsoresan hon säger att hon är på. Dessutom ingen höjdare om man vill fortsätta vara cancerfri.
Hon skulle säkert ursäkta det med att de endast feströker ytterst sällan. Ska bli spännande att se på bloggen framöver om hon "dementerar" detta, genom att på något sätt skriva om rökning. Dvs sedan hon läst här.
Citera
2024-12-23, 06:27
Medlem
Hon är Fejk, det har jag alltid sagt. Ta bara detta med second hand som hon påstår är hennes signum?? My ass…Nytt nytt & massproducerat, klart hon röker också, dessutom bra för mindre aptit & vikten.. God Jul
Citera
2024-12-26, 19:58
Medlem
Dishys avatar
Undrar om det är en ny hund de skaffat den där golden valpen hon visar upp på insta.
Citera
2024-12-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Ja antalet bord som passerat hemmet kan väl nästan mäta sig med antalet soffor -_-

Blir det ett traditionellt julbord eller har hon fortsatt med skaldjur till julmiddag?

Ja det där med skaldjur på julafton har jag svårt att förstå, känns ju inte så speciellt. Man äter väl skaldjur vid så många andra tillfällen under året liksom? Känns som ej ”grej” för henne och att hon vill vara lite speciell och ”härlig”. Känns mest wt. Tror det diskuterades även förra året i tråden men ändå..
Citera
2024-12-27, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Ja det där med skaldjur på julafton har jag svårt att förstå, känns ju inte så speciellt. Man äter väl skaldjur vid så många andra tillfällen under året liksom? Känns som ej ”grej” för henne och att hon vill vara lite speciell och ”härlig”. Känns mest wt. Tror det diskuterades även förra året i tråden men ändå..
Pinsamt också att skriva "den årliga" traditionen när den är ca 3 år. Får också intrycket att hon vill verka mer exklusiv och speciell än oss vanlisar som äter skinka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in