Citat:
Ursprungligen postat av
Sneccan3
Hon läser upp nu vad nått bevakningshem har skrivit om henne när hon var där. Verkar ha varit paranoid även då.
Uppdatering
-lämnat barnet mycket själv. Marlenes förklaring var att hon är dammallergisk och därav måste städa mycket och då måste lämna han själv.
-har haft ont i nacke mm och tycker att hemmet skulle hjälpa henne med det och smörja henne med salvor osv då de sagt att de ska hjälpa henne när hon är på hemmet. Hon verkar ha missförstått vad de ska hjälpa henne med.
-isolerat sonen ofta och längre stunder från de andra. Marlenes förklaring var att hon inte ville att någon skulle skada eller slå sonen.
-marlene ägnar stor del av tiden att läsa sina journaler.
-marlene är väldigt misstänksam mot samhället och personal och personer på boendet. Tror att alla vill henne illa och att hon är orättvist behandlad av samhället.
-tycker att personalen förföljer henne och påpekar att de har kameror överallt och bevakar henne.
Uppdaterar igen om jag orkar lyssna mer och hör nått mer.
Hon har en otrolig förföljelsemani. Anledningen till att hamnade på utredningshem var vad jag förstått flera orosanmälningar från förskolan då hon hållit barnet hemma och kommit med mycket anklagelser mot andra barn och personalen. Droppen blev väl när hon konfronterade en förskolelärare utanför förskolan med att hon skulle ha slagit sonen. Hon har också anklagat förskolan för att inte ge sonen mat för att han är svart m.m.
Jag har inte hunnit läst hela tråden så kommer säkert med en upprepning nu men jag förstår att Soc anmäler henne när hon ger sig på någon på stan. Det är ett mönster Marlene har och hon är tidigare dömd för misshandel på sonens pappa då hon attackerade honom på öppen gata när han var med sin familj. Hon är opålitlig och farlig för sig själv och andra.
Allt hon säger är en psykossörja men bland det märkligaste jag hört henne säga är att hon kommer ihåg tiden i hennes mammas mage och även sin egen förlossning och återberättade vad hon såg precis efter att hon fötts. Sonen ska ha samma upplevelse och har berättat för henne om det.
Sen att i Brasilien, som enligt henne är ett helt magiskt land, så finns inte mediciner. Cancer finns inte i Brasilien. Inte ens under operationer använder man narkos eller smärtstillande utan man kontrollerar smärta med örtte. "Allt vi behöver finns i naturen". Är så provocerad över hur hon pratar om Sverige och tänker bara "åk hem..."
Hon sitter och ringer runt till myndigheter utan att veta varför. Härom dagen ringde hon någon och gapar om att få målnummer i sitt ärende, den hon pratar med säger att de inte använder sig av målnummer och försöker tålmodigt reda ut vad hennes ärende är. Till slut kommer det fram att de skickat brev till henne några veckor innan. Det har hon inte sett. Jag tror inte hon öppnar eller läser posten som antagligen rasar in. Jag hoppas för hennes egen, och för andra berörda myndighetsutövare, skull att hon blir inlåst efter ett första besök på rättspsyk.