2024-01-26, 14:28
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och den andre stackars sonen som är 35 år har heller inget liv.
Idag berättade hon att hon gick och lämnade mat till sonen på hans jobb när han var 30 + .
Hon tog med sig mat till sjukhuset åt sonen ockdå men det stoppades
Hon hade dessutom nyckel till sonens lägenhet och kom och gick som hon ville . Sonen blev tvingad att flytta eftersom han och flickvännen satt i mörkret och gömde sig från mamman efter att han kommit ut från sjukhuset .
Kvinnan sa att sönerna alltid var tillsammans , verkar som hon inte fattat att de var vuxna och kanske tänkte att de hellre ville umgås med ev. flickvän än med mamma och bror .

Ja jag hörde det också och att det va en som frågade om andra brodern var gift men hon hade svarat att han har inte tid med sånt sålänge hans bror är kidnappad 😢
Vet att kulturen är annorlunda men jag som ursvensk hade skämts om min morsa kom till mitt jobb med mat och känt mig kvävd.

Hon säger alltid att alla i Borås känner till dem osv, har kollat med några som bott där hela sina liv och det är ingen som vet vilka dom är.
2024-01-26, 14:31
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
borde hon veta när hon sa flera ggr i dag att de är vänner privat

Hon är så självupptagen och blir uttråkad på en sekund om det pratas om nåt annat så hon har kanske inte ens lyssnat när Lejonmamma pratat 🤷🏻‍♀️

Missade en del men Fia sa att nån domare i ett mål hade sagt att det inte verkar som att hon vill ha tillbaka sina barn så nu är hon vansinnig och har tydligen ringt denna människa och skällt ut honom.
Nu har hon rantat om att man ska akta sig för soc och inte ha nåt med dem att göra o sen stängde av.
2024-01-26, 14:33
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Tror du har helt rätt där.

Eller hur.

Jag har tänkt samma sak men dom kan säkert bli anmälda för kränkning eller nåt i dessa tider om dom är ärliga och säger rent ut till henne.

"Det är varken kidnappning eller lagbrott din dumma kossa" vill dom nog vråla i luren så fort dom hör henne.

Ja men om de säger det på ett bra sätt och utgår från fakta känns det konstigt att de skulle kunna bli anmälda eller nåt, men okej såna här människor vill man inte reta upp i onödan så de biter väl sig i tungan.
2024-01-26, 14:50
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Hon läser upp nu vad nått bevakningshem har skrivit om henne när hon var där. Verkar ha varit paranoid även då.

Uppdatering
-lämnat barnet mycket själv. Marlenes förklaring var att hon är dammallergisk och därav måste städa mycket och då måste lämna han själv.
-har haft ont i nacke mm och tycker att hemmet skulle hjälpa henne med det och smörja henne med salvor osv då de sagt att de ska hjälpa henne när hon är på hemmet. Hon verkar ha missförstått vad de ska hjälpa henne med.
-isolerat sonen ofta och längre stunder från de andra. Marlenes förklaring var att hon inte ville att någon skulle skada eller slå sonen.
-marlene ägnar stor del av tiden att läsa sina journaler.
-marlene är väldigt misstänksam mot samhället och personal och personer på boendet. Tror att alla vill henne illa och att hon är orättvist behandlad av samhället.
-tycker att personalen förföljer henne och påpekar att de har kameror överallt och bevakar henne.

Uppdaterar igen om jag orkar lyssna mer och hör nått mer.
Hon är skitförbannad för hon säger att när de va på det hemmet så va hon ute med sin son vid sjön och de blev beskjutna.
När hon talade om det för personalen så hade de sagt nåt i stil med att det var vadhon hade upplevt, alltså inte spelat med och tagit det för sanning.
2024-01-26, 14:54
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
I dag är Marlenes kontantkort slut så hon kan inte ringa nånstans. Vilken oerhörd lättnad för diverse telefonister, poliser och tjänstemän.

Om jag hörde rätt(lyssnar bara sporadiskt) dissar hon Gullimax för att hon "hänger ut sitt barn på massmedia" och Marlene tar inte råd av nån som inte lyckas få tillbaks sina barn själv.
Så hon valde Sofias linje efter sammandrabbningen. Grattis.

EDIT: Nu sitter hon och ältar idiotier med Malin igen. Detta bevisar en gång för alla att Lejonmamma vill inte lägga två strån i kors eller anstränga sig öht för att få tillbaka sin söön, dvs följa Gullimax råd och köra den konstruktiva(och därmed mer krävande) linjen. Hon vill sitta på arslet och skrika "Ge tillbaka mitt baaaarn" tills dom gör det. Som en j-a 3åring.

Det är fascinerande att hon inte ser att Fia har ju inte heller fått tillbaka sina barn och har hängt ut dem en del också så vad är skillnaden då enligt M*rlene?
Fias stil är roligare och enklare att följa eftersom hon då kan sitta på tiktok och ta ut sina aggressioner på växeltelefonister och babbla om sina vanföreställningar.
Ska hon köra Gullimax linje måste hon skärpa till sig och det är ju inte lika kul. 🤷🏻‍♀️
2024-01-26, 15:09
Medlem
Nu sitter Null på live och malin kommer in med sina råd....vilket stolpskott hon är malin
2024-01-26, 15:13
Medlem
Lejonmamma is back på Nulls live
2024-01-26, 15:41
Medlem
Nu planerar dom att demonstrera utanför riksdagen och Malin tycker att dom ska bränna svenska flaggan, men de andra håller inte med.
2024-01-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Nu planerar dom att demonstrera utanför riksdagen och Malin tycker att dom ska bränna svenska flaggan, men de andra håller inte med.

som jag sa malin är ett riktigt stolpskott..viken sörja när lejonmamma inte ville prata om vilken dag undesökningen först men de andra fylle glatt på o nu 2a februari ska det demonstreras.
2024-01-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
som jag sa malin är ett riktigt stolpskott..viken sörja när lejonmamma inte ville prata om vilken dag undesökningen först men de andra fylle glatt på o nu 2a februari ska det demonstreras.

nu uppdate Lejonmamma bekräfade 1 feb
2024-01-26, 15:54
Medlem
Ja just det. Det reagerade jag ickså på. Var det inte nått också med att hon ville åka därifrån och då hade de svarat att det blir konsekvenser om ni åker härifrån och det hade hon tagit som hot och mobbing.
Hon pratade även om att soc mobbar och trakasserar alla utländska men att man inte kan dra alla utlänningar över en kam. Men alla i FU drar ju socialens handläggare över en kam och alla svenskar över en kam.
Sen var det även nått om att sverige är ateister och det är därför de inte lämnar tillbaks de kidnappade barnen. Tänk vilken lätt lösning om vi alla blev troende och barnen kom tillbaks 😂

Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Hon är skitförbannad för hon säger att när de va på det hemmet så va hon ute med sin son vid sjön och de blev beskjutna.
När hon talade om det för personalen så hade de sagt nåt i stil med att det var vadhon hade upplevt, alltså inte spelat med och tagit det för sanning.
2024-01-26, 16:52
Medlem
Rattfylleristen SA dök så klart upp och berättar att alla socionomer är nollställda i huvudet .
De inbillar sig att barnen kommer hem om tjänstemannaansvar införs , nu skulle detta inte bli fallet gällande varken lejonmamma som lider av vanföreställning eller Malin med sin egenartade personlighet som inte kan hålla basala runtiner kring någonting

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in