2024-01-25, 12:25
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Aningen ot i sak, men vad för funktioner fyller heroinet för dig?

För mig är det så att jag hela livet saknat något. Inte upplevt den glädje vanliga människor får för vad annat de gör. Det har alltid varit en sorts tomhet inuti mig - så när jag kom i kontakt med dett så lade det sig som en varm filt psykiskt. Det gav mig en push, en energi framåt. Att arbeta osv går alldeles utmärkt. Ingen har någonsin ifrågasatt mig, vet hur man betér sig med ögonkontakt osv för att det inte ska märkas. En nos var 4-5e timme ungefär, då mår jag bra för en gångs skull.

I Norge får jonkare statligt heroin. Drömmen.

Det är exakt likadant för mig. Första gången jag testade heroin visste jag direkt att det var den känslan jag letat efter i hela mitt liv.
Lugnet, glädjen. Wow.

Jag kan hantera mitt liv mycket bättre när jag går på det och jag har inga problem att visa mig på jobbet eller bland människor som inte får veta att jag använder.

Jag kan inte tänka mig ett liv utan det, aldrig någonsin. När jag är utan det är det enda jag kan tänka på hur bättre jag skulle mått om jag hade det och allting blir så mycket tråkigare och gråare.

Heroin räddade mig.
Citera
2024-01-25, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Det är exakt likadant för mig. Första gången jag testade heroin visste jag direkt att det var den känslan jag letat efter i hela mitt liv.
Lugnet, glädjen. Wow.

Jag kan hantera mitt liv mycket bättre när jag går på det och jag har inga problem att visa mig på jobbet eller bland människor som inte får veta att jag använder.

Jag kan inte tänka mig ett liv utan det, aldrig någonsin. När jag är utan det är det enda jag kan tänka på hur bättre jag skulle mått om jag hade det och allting blir så mycket tråkigare och gråare.

Heroin räddade mig.

Jo, det kan ha räddat dig och kanske är det bättre att du får 5 år av lycka till istället för 40 år av ,
misär. Jag har själv tänkt i dom banorna när jag hade perioder då jag tog opiater dagar och veckor i streck men man måste också vara medveten om att ingen är immun mot det totala förfallet som kommer med tunga opiater. Jag har inte tagit någon opiat på 2 månader och tänker ta en helg med jonk snart så jag kastar verkligen sten i glashus här men du förstår att det du gör inte kommer vara hållbart så väldans många år väl? Om du är inställd på ett kort men härligt liv så har jag inga invändningar
Senast redigerad av bongx 2024-01-25 kl. 12:47.
Citera
2024-01-25, 13:06
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Jo, det kan ha räddat dig och kanske är det bättre att du får 5 år av lycka till istället för 40 år av ,
misär. Jag har själv tänkt i dom banorna när jag hade perioder då jag tog opiater dagar och veckor i streck men man måste också vara medveten om att ingen är immun mot det totala förfallet som kommer med tunga opiater. Jag har inte tagit någon opiat på 2 månader och tänker ta en helg med jonk snart så jag kastar verkligen sten i glashus här men du förstår att det du gör inte kommer vara hållbart så väldans många år väl? Om du är inställd på ett kort men härligt liv så har jag inga invändningar

Självklart är jag medveten om det, det har jag alltid varit. Jag vet vad jag utsätter mig själv för men just nu har jag faktiskt inga planer på att sluta.

Vem vet.. om 5 år kanske jag har hittat den där lyckan och lugnet jag alltid letat efter och jag kanske inte känner behovet av att använda heroin längre. Vi får väl se.

Om du ska ta en helg med jonk så var försiktig. Ta hand om dig!
Citera
2024-01-25, 13:11
Medlem
Citat:
Självklart är jag medveten om det, det har jag alltid varit. Jag vet vad jag utsätter mig själv för men just nu har jag faktiskt inga planer på att sluta.

Vem vet.. om 5 år kanske jag har hittat den där lyckan och lugnet jag alltid letat efter och jag kanske inte känner behovet av att använda heroin längre. Vi får väl se.

Om du ska ta en helg med jonk så var försiktig. Ta hand om dig!

Bra! Jag vet för jag intalade mig själv konstiga saker som att jag kanske är immun mot avtändningar för att jag kunde sluta CT efter att ha kört oxy nån månad i streck utan att bli lite snuvig ens, helt efterblivet 😂 men tror det är med sådana tankevurpor folk sätter sig i situationer dom inte är beredda på

Tack kompis det ska jag
Citera
2024-01-25, 14:38
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Bra! Jag vet för jag intalade mig själv konstiga saker som att jag kanske är immun mot avtändningar för att jag kunde sluta CT efter att ha kört oxy nån månad i streck utan att bli lite snuvig ens, helt efterblivet 😂 men tror det är med sådana tankevurpor folk sätter sig i situationer dom inte är beredda på

Tack kompis det ska jag

Ja men precis! Jag är i den situationen just nu, att jag aldrig får avtändning. Men jag vet såklart att det inte kommer vara så för alltid.
Citera
2024-01-25, 21:17
Medlem
Tjena losers, https://www.youtube.com/watch?v=gvHZCrCkIqs. En video om eran HBTQ livsstil. flinnar åt socfolk som er.
Citera
2024-01-25, 23:20
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ja men precis! Jag är i den situationen just nu, att jag aldrig får avtändning. Men jag vet såklart att det inte kommer vara så för alltid.
Jag var exakt likadan. Körde i flera månader utan avtändning på HEROIN, IV.

Efter 4 månader dagligen så vipps, så fick jag min första AT. Slutade inte förns 6 år efter. Går nu på Metadon o kmr förmodligen vara fast ALLTID...
Citera
2024-01-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag var exakt likadan. Körde i flera månader utan avtändning på HEROIN, IV.

Efter 4 månader dagligen så vipps, så fick jag min första AT. Slutade inte förns 6 år efter. Går nu på Metadon o kmr förmodligen vara fast ALLTID...

Hur går det med metadonet? Vad har du för dos?
Är med i programmet sedan 2 mån tillbaka, fått börja med metadonet för 2 veckor sedan. Funkar bra.
Citera
2024-01-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1776qxen
Har ett gram gult heroin som jag beställt som tydligen inte ska rökas , har provat röka det men märker att det snabbt bränns upp och glider ingenting. Det är sjukt potent och den funkar bra att snorta men tycker om att röka h , vad finns det man kan blanda det med för att det ska glida runt på foliet som med vanligt brunt heroin?

Citat:
Lugnet, glädjen. Wow.

Heroin räddade mig.

Har du även haft en längre tids nykterhet men kommit fram att du tillhör den skara som måste få din glädje på kemisk väg?

Edit: Råkade citera en annan också.

Om vi hade så pass mycket heroin att det aldrig tog slut så hade heroin varit den substans av allt som sliter minst på kroppen. Man hade kunnat leva ett fullt fungerande liv ur alla sorts aspekter. Jag har alltid avskytt centralstimulerande. Mår extremt dåligt utav det bara efter korta sessioner, i synnerhet efteråt - men på heroin kan jag äta, sova, och inte känna den där ”come down” som CS ger.
Senast redigerad av ADD-jag 2024-01-25 kl. 23:52.
Citera
2024-01-26, 06:16
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Har du även haft en längre tids nykterhet men kommit fram att du tillhör den skara som måste få din glädje på kemisk väg?

Edit: Råkade citera en annan också.

Om vi hade så pass mycket heroin att det aldrig tog slut så hade heroin varit den substans av allt som sliter minst på kroppen. Man hade kunnat leva ett fullt fungerande liv ur alla sorts aspekter. Jag har alltid avskytt centralstimulerande. Mår extremt dåligt utav det bara efter korta sessioner, i synnerhet efteråt - men på heroin kan jag äta, sova, och inte känna den där ”come down” som CS ger.

Det har jag verkligen! Var nykter i 6 mån för ett tag sen och det var bland det tråkigaste jag varit med om. Allting var grått. Ingen motivation, inget lugn, jag blev helt asocial.

Jag går på concerta men förutom den skulle jag aldrig få för mig att köra ett race på tjack eller så. För mig är det vidrigt. På heroin fungerar jag som alla andra friska människor som inte tar droger gör.
Citera
2024-01-26, 23:56
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderino
Hur går det med metadonet? Vad har du för dos?
Är med i programmet sedan 2 mån tillbaka, fått börja med metadonet för 2 veckor sedan. Funkar bra.
Det går bra. I början gick det sådär när jag provade mellan Suboxone och Subutex 2017-2019, utskrivningar till vänster o höger. Nu, 4e gången på LARO så har jag Metadon, 80mg, och det går betydligt mkt bättre.

Går endast 2 dagar/veckan o går i skolan, heltid.
Citera
2024-01-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Det går bra. I början gick det sådär när jag provade mellan Suboxone och Subutex 2017-2019, utskrivningar till vänster o höger. Nu, 4e gången på LARO så har jag Metadon, 80mg, och det går betydligt mkt bättre.

Går endast 2 dagar/veckan o går i skolan, heltid.

Alright! 👍
Jag kom med på programmet för 2 månader sedan, började med Subuxone kom upp i Max dos 24mg/dag.

Funkade inte alls för mig, sa det till läkaren och han föreslog byte till metadon. Så skönt, behövde inte ens säga det själv.

Något som är sjukt jobbigt är en biverkning då jag får ont i kroppen, känns som träningsvärk men ännu värre asså. Tar mig knappt ur sängen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in