2024-01-23, 21:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Styrker = stärker.

Det är inte vad "styrker" betyder inom juridiken. Du skrev t o m själv innan att det är synonymt med "bevis", din lilla lögnare.
Citera
2024-01-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Han är falskt anklagad för våldtäkt och inte dömd då målet är överklagat till hovrätten.
Där lär han, med en kompetent försvarare, bli friad.

Denna tråden handlar om detta målet och i detta målet har vi sannolikt ett fall av falsk beskyllning, (det heter inte längre falsk tillvitelse).

Jaså? Är han? Vart finns domen mot målsägande gällande falsk tillvitelse då?
Citera
2024-01-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är inte vad "styrker" betyder inom juridiken. Du skrev t o m själv innan att det är synonymt med "bevis", din lilla lögnare.
'

Jag utgår från vad Tingsrätten skriver i sin bevisvärdering i detta mål:

"Tingsrättens bevisvärdering i detta mål
.....Målsäganden har också haft blåmärken vid sina höfter som enligt
Rättsmedicinalverket haft utseenden förenliga med att dessa uppkommit vid
den uppgivna tidpunkten och att den samlade skadebilden av blåmärkena
avseende utseenden, lägen och omfattning är förenlig med att blånaderna
uppkommit till följd av grepp med händer i samband med att annan person
hållit målsäganden mot ett bord. Detta ger enligt tingsrättens mening
ytterligare stöd åt målsägandens berättelse
...."
Citera
2024-01-23, 21:27
Medlem
Citat:
Så han är enligt dig alltså skyldig tills han själv har bevisat motsatsen.

Ja jag är då inte ett skvatt förvånad att det är din hållning.

Enligt Tingsrätten är han skyldig. Och då ser jag honom som skyldig, i synnerhet sedan jag läst både dom och FUP och bildat mig en egen uppfattning.
Tycker du att det är konstigt på något sätt?
Citera
2024-01-23, 21:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Han är kåt rent allmänt och kåt på målsägande i synnerhet. Han är full. Hon säger nej. Och i sitt kåtslag och fylla skiter han i det.

Så du bara fantiserar ihop något.
Men du klarar inte av att fantisera ihop en anledning för hennes falska anmälan.

Jaja, det säger allt om dig och inget om honom.
Citera
2024-01-23, 21:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
'

Jag utgår från vad Tingsrätten skriver i sin bevisvärdering i detta mål:

"Tingsrättens bevisvärdering i detta mål
.....Målsäganden har också haft blåmärken vid sina höfter som enligt
Rättsmedicinalverket haft utseenden förenliga med att dessa uppkommit vid
den uppgivna tidpunkten och att den samlade skadebilden av blåmärkena
avseende utseenden, lägen och omfattning är förenlig med att blånaderna
uppkommit till följd av grepp med händer i samband med att annan person
hållit målsäganden mot ett bord. Detta ger enligt tingsrättens mening
ytterligare stöd åt målsägandens berättelse
...."

Lögn. Du skrev "styrker" och att detta var synonymt med "bevis".

Du skrev INTE "ger stöd åt", det är en efterhandskonstruktion.

Lögnare.
Citera
2024-01-23, 21:39
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Enligt Tingsrätten är han skyldig. Och då ser jag honom som skyldig, i synnerhet sedan jag läst både dom och FUP och bildat mig en egen uppfattning.
Tycker du att det är konstigt på något sätt?

Nu krävde du ju att han skulle kunna bevisa falsk beskyllning för att du skall betrakta honom som oskyldig. Och ja, det tycker jag är konstigt. Man är i Sverige oskyldig till dess att motsatsen bevisats. Men det gäller inte dig då. Tänk vad många brott som du inte har bevisat dig oskyldig till, och vilken återfallsförbrytare vi därför kan anta att du är.
Citera
2024-01-23, 21:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, men om bevisning finns kring att han har blivit falskt tillvitad, så kommer jag givetvis stå bakom honom. För då är han ett offer för ett fruktansvärt brott.

Falsk tillvitelse = själslig/social våldtäkt. Blir man utsatt för det är man ett offer. Finns det bevisning för sådant ohederligt beteende som falsk tillvitelse, så står jag givetvis bakom offret som utsatts för det.

Men frias han för att man i Hovrätten inte kan döma honom pga. skral bevisning eller att man ser att det inte är ställt utom allt rimligt tvivel att han är skyldig för våldtäkt. Utan att man kan bevisa falsk tillvitelse. Så kommer jag inte stå bakom honom. Eftersom det då kan vara så at han är oskyldig, men det kan också vara så att han är skyldig.

Om du tror att det är svårt att bli dömd för våldtäkt så skulle du bara veta vad som krävs för att bli dömd för falsk tillvitelse.

Den här inställningen säger en hel del om vilken falsk liten råtta du är.
Citera
2024-01-23, 21:42
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jaså? Är han? Vart finns domen mot målsägande gällande falsk tillvitelse då?

Så du får påstå saker du inte vet, man jag får inte göra det. Ja, som vanligt så förvånar du inte med din narcissistiska inställning.
Citera
2024-01-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Jag tror du avslöja dig själv lite där. Så om det kan vara så att han är oskyldig, men även skyldig. Så väljer du att inte stå bakom honom. Ska inte människor anses vara oskyldiga tills motsatsen är bevisad? Det låter som du gör det motsatta, skyldig till motsatsen är bevisad.

Hela principen av rättssystemet bygger på att du är oskyldig tills motsatsen är bevisad, något du tydligen är emot.

Tack för att du avslöja hur du faktiskt tänker. Vidrigt.

Han är dömd.

Jag står bakom uppenbara offer.
I detta fallet ser jag ett uppenbart offer: målsägande. Hon beter sig ju traumatiserat bara timmar efter den påstådda våldtäkten och även vid samtal med kurator. Svårt att spela sådant.

Men det finns fall där jag har sett motsatsen. I synnerhet ett fall, där jag personligen kämpade hårt för en uppenbart falskt tillvitad person. Det gällde ett allvarligt brott och personen var dömd till fängelse i Tingsrätten och att betala ett saftigt skadestånd. Efter bla. mitt kämpande att få fram bevis etc. så hade advokaten mer att gå på i Hovrätten och gjorde ett lysande jobb i Hovrättsförhandlingen. Personen blev dock inte friad, men fick straffsänkning (inte lika långt fängelsestraff) och rejält sänkt skadestånd. Några år senare fick han även en viss upprättelse.

Jag tar allvarligt på brottet falsk tillvitelse. Men även där ska det finnas bevisning.

Finns det bevisning at målsägande falskt tillvitat Vi*king? Nej. Finns det ens anledning för målsägande att falskt tillvita Vi*king? Nej. Finns det anledning att tro att målsägande skulle falskt tillvita Vi*king? Nej, jag anser inte det.

Finns det bevisning/stödbevisning på att Vi*king utsatt målsägande för våldtäkt? Ja, utifrån hur lagen är utformad, så gör det det.
Finns det anledning för Vi*king att våldta målsägande? Ja, han är ju uppenbart kåt på henne. Och full. Vill ha henne och i fylla och kåtslag bryr han sig förmodligen inte om hennes nej.
Citera
2024-01-23, 21:51
Medlem
Citat:

Så du får påstå saker du inte vet, man jag får inte göra det. Ja, som vanligt så förvånar du inte med din narcissistiska inställning.

Jag skrev retoriska frågor till dig. Jag förbjöd dig inte att skriva något. Men du väljer givetvis att fultolka saker och ting.

Om det skulle framkomma bevis för att målsägande har falskt tillvitat Vi*king, så är han ett offer.

Men nu är han dömd och det finns bevis/stödbevisning (enligt vad som krävs enligt lag) för att han är skyldig. Och då blir det vääääldigt konstigt att sitta och hitta på att det är målsägande som är skyldig. Om du anser att den inställning är "narcissistisk" så varsågod, tyck det då.

Du kanske ser Lam*bertzkivnnan som oskyldig också? Och Lam*bertz som skyldig?
Du kanske jämt kör med bakvända resonemang? Och anser att den som är dömd är oskyldig. Och den som är målsägande/offer är skyldig. Som en slags uppochnervända-världen.
Citera
2024-01-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om du tror att det är svårt att bli dömd för våldtäkt så skulle du bara veta vad som krävs för att bli dömd för falsk tillvitelse.

Den här inställningen säger en hel del om vilken falsk liten råtta du är.

Om du tänker efter själv, vill du ha det på ett annat sätt?

Om du blir våldtagen. Men dömd för falsk tillvitelse, så har du ju blivit utsatt tre gånger.
1. Först för våldtäkt.
2. Sedan dömd för falsk tillvitelse (vilket du inte är skyldig till, eftersom du faktiskt blev våldtagen).
3. Du blir även falskt tillvitad för falsk tillvitelse...
Dessutom ska du betala skadestånd till den som våldtagit dig... Så att hon/han både har fått njuta av sex med dig (mot din vilja) och sedan får hon/han även skadestånd från dig...
Hur skulle du må av det?

Om du blir falskt tillvitad, så har du blivit utsatt en gång.
1. Du har blivit falskt tillvitad.
Givetvis inte kul, utan helt horribelt. Och givetvis ska den som falskt tillvitad åka fast för det. Vedervärdigt brott, jämförbart med våldtäkt, fast det mer är en själslig/social "våldtäkt" och inte en fysisk/själslig/social. Straffskalan för detta brott borde dock vara i samklang med straffskalan för våldtäkt. Men det är en annan diskussion.

Vi kan liksom inte ha våldtäktsoffer i fängelse för falsk tillvitelse utan rejält med bevisning. Då skulle inga våldtäktsoffer våga anmäla våldtäkt. Räcker ju med att de blivit utsatta för våldtäkt. De skulle inte våga anmäla brottet, eftersom risken hade varit att de själva skulle bli satta i fängelse.

Lite som det är med Sharialagar alltså... Där offret för våldtäkt kan bli stenad till döds.
Vill vi ha det så? Inte? Nej, men då krävs det rejält med bevis kring att någon falskt tillvitat någon för våldtäkt.

Topic: tror du att Vi*king är offer för falsk tillvitelse? Är det vad du tror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in