2024-01-22, 01:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja och då kan man ju verkligen förstå att hon hellre ville öppna dörren i hoodie och mjukisbyxor. Ledig ungdomsklädsel är ju att föredra framför ett farmors-nattlinne...

Så varför gjorde hon inte det? Hon hade 46 minuter på sig
Citera
2024-01-22, 01:15
Avslutad
Man måste börja filma sina samlag idag. Annars kan vilken tjej som helst med dåliga intentioner sätta dit dig för våldtäkt. Hon kan ligga med dig och sedan låtsas vara ledsen och ringa sina vänner och berätta vad som hänt. Mannen kanske åker dit på det, kanske inte. Är det ett sjukt sociopatisk beteende? Ja. Finns sådana tjejer fast ingen vet att dom är sådana än? Ja.

Som sagt. Vet inte hur någon ens vågar ha sex idag. Jag låg runt en del innan metoo. Nu vågar jag knappt ligga längre för jag är rädd för att bli falskt anklagad. När man läser om ett sånt här fall blir man ännu mer paranoid.

Jag säger inte att han är skyldig eller oskyldig. Men när det är ord mot ord så går det inte att veta. Det är detta som är så otäckt med att bli falskt anklagad. Jag hade önskat att det krävdes tyngre bevis i en rättsstat för ett så allvarligt brott.

Är jag galen som tänker såhär?
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-01-22 kl. 01:32.
Citera
2024-01-22, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
På tal om att ändra i sin berättelse så kan ni läsa igenom och jämföra hur V beskriver händelseförloppet på morgonen efter i de tre olika förhören, se citat nedan.
Notera särskilt det som beskrivs kring MÄs toabesök och när hon sa att hon skulle träffa en kompis.
Vidare säger han att han tog sina saker från bordet men tidigare i förhören har han uppgett att han flyttat sakerna när de skulle ha sex på bordet.

En annan underlighet är när han på ett ställe uppger att MÄ tog av sig en tröja och överallt annars hade hon bara nattlinne och trosor.
Förhör 1
V: Sen la vi oss i sängen, jag tror jag somnade ganska direkt. Sen minns jag inte vad jag vaknade av. Det är oklart. Hon sa något om en väckarklocka. Vi låg i sängen, först låg jag och höll om henne bakifrån sen frågade jag henne om hon kunde vända sig om. Hon la sitt huvud på mitt bröst. Jag gjorde ett försök att ha sex med henne men fick inget gensvar, så som jag tolkade det. Sen så låg vi kvar i sängen, vi pussades ett par gånger och kramades. Sen gick hon på toa och när hon kom ut så sa hon att hon skulle träffa sin kompis om en stund. Jag tog på mig mina kläder och frågade om ett glas vatten. Sen kramade jag om henne, satte på mig skorna och sen gick jag hem.

Förhör 2
FL: Vad händer sen? Hur länge sover ni?
V: Vet inte när jag somnade. Jag vaknar och vet inte av vad. Hon säger något om en väckarklocka så vet inte vad hon pratat om. Sen går hon på toa efter en stund, vet inte om vi somnar om. Vi vaknade och låg och kramades jag låg bakom henne. Hon la sig åt mitt håll med huvudet mot mitt bröst. Jag försökte se om hon ville ha sex på morgonen också men fick inget direkt svar.
Hur gjorde du då?
Jag tog min hand mellan hennes lår som jag gjorde dagen innan för att se om hon särade på sig. Men hon särade inte på sig så jag tog bort handen. Sen låg vi där och pussades några gånger. Sen sa hon att det var för varmt och vände sig om och gick på toa. Då satte jag på mig min t-shirt och strumpor. Sen när hon kom ut sa hon att hon skulle träffa sin kompis, jag sa okej och att jag skulle dra mig. Jag frågade om ett glas vatten vi kramades, sa hejdå och jag gick därifrån.

Förhör 3
FL: När vaknade ni sedan?
V: Jag tror jag vaknade och sedan somnade om. Hon sade något om något larm eller väckarklocka. Jag vill minnas att hon låg på min högra arm och jag låg på ryggen. Efter en stund sade hon att hon skulle på toa tror jag. Hon gick upp och gick på toa och när hon kom tillbaka säger hon att hon skall möta en kompis om en 11⁄2 timme. Jag säger då att jag ska dra därifrån. Vi började klä på oss. Jag tror att det var första gången jag vaknade som jag försökte se om hon ville ha sex igen. Jag fick inget gensvar så jag slutade. Jag försökte då ta min vänstra hand mellan hennes lår ungefär som jag gjorde första gången men den här gången särade hon inte på benen. Jag vet inte om hon signalerade ett nej eller inte gav någon signal alls men hon sa ingenting. I vilket fall som helst slutade jag. Jag låg och kramade henne bakifrån. Sedan så frågade jag om hon ville vända sig om. Hon vände sig om och låg med huvudet mot mitt bröst och så låg vi så en stund. Sedan vände hon sig om för att det var för varmt. Efter en stund sade hon att hon skulle träffa sin kompis.
När vi klätt på oss igen så bad jag om ett glas vatten och hon drog upp persiennerna. Hon sa att det var fint väder. Sedan plockade jag mina grejer som jag lagt på bordet och gick mot dörren. Jag kramade nog henne först och sedan satte jag på mig mina skor och sade hej då och gick därifrån.

Ja, exakt. Detta med nattlinnet och tröjan är bra märkligt... Under samma förhör, på frågan efter handlar det om "tröja" och i frågan innan om "nattlinne". Alltså pratar han ens om sex med målsägande? Eller lånar han ett/flera frivilliga sex-minne (med andra kvinnor) för att få saker och ting att låta trovärdiga under förhören? Någon kvinna han haft sex med som hade på sig tröja vid det samtyckande samlaget? Och han råkar försäga sig och säga "tröja" istället för "nattlinne" vid ett tillfälle under förhöret... Man börjar ju undra...

Se här:

"Vi*king: sedan tog jag av hennes trosor och hon tog av sig sitt nattlinne. Sedan jag flyttade jag ner på sängen så jag låg med huvudet mellan hennes ben och gav henne oralsex en stund. Jag tror det pågick ganska länge.
FL: Fick du någon reaktion från när du gör detta?
Vi*king: Hon kysser tillbaka. Hon smeker mig på kroppen, nacken, ryggen och armarna. Hon stönar. När jag ger henne oralsex håller hon fast mitt huvud mot henne. Jag minns också att hon tog
av sig tröjan och följer med liksom."

Hade hon tröja eller nattlinne på sig? Är det ens målsägande han pratar om?

För det vore ju väldigt smart att "låna" ett minne, av sig själv, på ett/flera samlag. Så att ens historia ska låta trovärdig och man även kan återge samma historia flera gånger. Men bara behöva komma ihåg specifika detaljer som rör målsägande. Tex. att målsägande har nattlinne och inte tröja på sig, som tex. samtyckande-tröjbärande-Berta hade.

Obs. Min spekulation denna sena timme!
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-22 kl. 01:34.
Citera
2024-01-22, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så varför gjorde hon inte det? Hon hade 46 minuter på sig

Hon var upptagen med att konversera med Z och ge Vi*king vägbeskrivning. Han kom ju dit vid hennes konversation med Z. Så hon hann väl helt enkelt inte byta ut sitt långa blåa nattlinne som hon "brukar ha" mot andra kläder.
Citera
2024-01-22, 01:43
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ja, exakt. Detta med nattlinnet och tröjan är bra märkligt... Under samma förhör, på frågan efter handlar det om "tröja" och i frågan innan om "nattlinne". Alltså pratar han ens om sex med målsägande? Eller lånar han ett/flera frivilliga sex-minne (med andra kvinnor) för att få saker och ting att låta trovärdiga under förhören? Någon kvinna han haft sex med som hade på sig tröja vid det samtyckande samlaget? Och han råkar försäga sig och säga "tröja" istället för "nattlinne" vid ett tillfälle under förhöret... Man börjar ju undra...

Se här:

"Vi*king: sedan tog jag av hennes trosor och hon tog av sig sitt nattlinne. Sedan jag flyttade jag ner på sängen så jag låg med huvudet mellan hennes ben och gav henne oralsex en stund. Jag tror det pågick ganska länge.
FL: Fick du någon reaktion från när du gör detta?
Vi*king: Hon kysser tillbaka. Hon smeker mig på kroppen, nacken, ryggen och armarna. Hon stönar. När jag ger henne oralsex håller hon fast mitt huvud mot henne. Jag minns också att hon tog
av sig tröjan och följer med liksom."

Hade hon tröja eller nattlinne på sig? Är det ens målsägande han pratar om?

För det vore ju väldigt smart att "låna" ett minne, av sig själv, på ett/flera samlag. Så att ens historia ska låta trovärdig och man även kan återge samma historia flera gånger. Men bara behöva komma ihåg specifika detaljer som rör målsägande. Tex. att målsägande har nattlinne och inte tröja på sig, som tex. samtyckande-tröjbärande-Berta hade.

Obs. Min spekulation denna sena timme!

Nattlinnet var så kort att det mer liknade en tröja.

OBS: Spekulerar bara nu.

Annars kan klädesplagg på överkroppen kanske ofta kallas tröja, även om det enligt NE har en mer strikt betydelse.
Citera
2024-01-22, 01:46
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Hon var upptagen med att konversera med Z och ge Vi*king vägbeskrivning. Han kom ju dit vid hennes konversation med Z. Så hon hann väl helt enkelt inte byta ut sitt långa blåa nattlinne som hon "brukar ha" mot andra kläder.

Trodde först att det var nån lustigkurre som var i tråden och skrev trams, men du är alltså helt allvarligt med denna förklaring

Fuckboy inbound, äh varför ska jag klä på mig och madrassen kan stanna i förrådet. Vad kan hända lixom, bror?
Citera
2024-01-22, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Man måste börja filma sina samlag idag. Annars kan vilken tjej som helst med dåliga intentioner sätta dit dig för våldtäkt. Hon kan ligga med dig och sedan låtsas vara ledsen och ringa sina vänner och berätta vad som hänt. Mannen kanske åker dit på det, kanske inte. Är det ett sjukt sociopatisk beteende? Ja. Finns sådana tjejer fast ingen vet att dom är sådana än? Ja.

Som sagt. Vet inte hur någon ens vågar ha sex idag. Jag låg runt en del innan metoo. Nu vågar jag knappt ligga längre för jag är rädd för att bli falskt anklagad. När man läser om ett sånt här fall blir man ännu mer paranoid.

Jag säger inte att han är skyldig eller oskyldig. Men när det är ord mot ord så går det inte att veta. Det är detta som är så otäckt med att bli falskt anklagad. Jag hade önskat att det krävdes tyngre bevis i en rättsstat för ett så allvarligt brott.

Är jag galen som tänker såhär?

Nja, detta är inte ord mot ord. Finns bevis/stödbevisning som styrker målsägandes version av det hela. Det är också därför det blev en fällande dom. Läs domen och FUP, så ser du.

Nej, du är inte "galen" som tänker sådär. Dock får du nog vara trygg med att de allra flesta människor inte är empatistörda och inte vill falskt tillvita en sexpartner för våldtäkt. Det är precis som för många kvinnor: de är rädda för att bli våldtagna, men förhåller sig till den oron och inser att de allra flesta män inte är våldtäktsförövare, men att viss försiktighetsgrad är viktig och att "lita på magkänslan".

Och det är vad du också ska göra: lita på magkänslan. Verkar hon skum/empatistörd, så låt bli att ligga med henne/låt bli att umgås på tu man hand med henne. För säkerhets skull. Och verkar en kvinna varm och snäll och bra, så se till att du har ordentligt med samtycke, gärna muntligt innan ni har sex. Och låt bli att vara full eller ens berusad den första gången ni ligger med varandra.

Men tro mig på mitt ord, jag förstår dig. Jag som är i en relation med min stora kärlek är tom. väldigt noga att jag har samtycke in till varje millimeter, på ett helt annat sätt nu än innan lagen om oaktsam våldtäkt kom (den som slarvigt kallas för "samtyckeslagen"). Jag har alltid varit noga med samtycke, men det är som att det fått en helt ny nivå sedan det kom en lag om det. Ett nytt allvar. Vilket givetvis är positivt! Då det kan sätta dit de som förut inte gick att komma åt... De som uppenbart våldtagit någon, men skyllde på att de "inte förstod att h*n inte ville" eller liknande. De går att fälla nu, om bevis/stödbevisning finns som styrker målsägandes version.
Citera
2024-01-22, 01:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Frågan är om målet tas upp i hovrätten.
Jag blir inte klok på hur de dubbla överklagandena kommer att handläggas. Hoppas att någon som är kunnig i processrätt kan svara på detta 🙏. Har läst upp och ner i rättegångsbalken och blir inte klokare på vad som gäller.
Här är bägge överklagandena:
https://gofile.io/d/XzzekL

1) V:s överklagande är skickat per mejl och ej undertecknat. Det åberopar ingen bevisning. Han menar att hans advokat inte skött hans försvar, vilket i juridisk mening låter som att hon då skulle ha brutit mot god advokatsed. Det låter som att han hävdar rättegångsfel. Om hovrätten köper det så ska den i så fall återförvisa målet till tingsrätten och det ska tas om. Jag vet för lite om processrätt för att bedöma om detta kan bli aktuellt.

2) V skriver att han inte har förtroende för sin advokat. Är detta att tolka som en giltig begäran att hon ska skiljas från uppdraget? Är hon i så fall behörig att företräda honom?

3) Dagen efter skickar advokaten en överklagan som ser formellt korrekt ut. Den yrkar på frikännande och undanröjande av skadestånd. Ingen ny bevisning åberopas.

Nästa hållpunkt är den 24 januari då åklagarens frist för anslutningsöverklagande löper ut.

Tingsrättsdomen är överklagad och den kommer därför att tas upp i Hovrätten. Det är ett faktum.
Tingsrätten har slagit fast att överklagandet kom in i rätt tid. Så det råder ingen tvekan på denna punkt.

Att hans försvarare också skickar in ett överklagande spelar ingen roll. Rätten kommer se till all information de får in. Viking har meddelat att han kommer att komplettera sin överklagan och det går alldeles utmärkt att göra så, det är vanligt förekommande.

Viking har inte hävdat rättegångsfel. Jag tvivlar starkt på att hovrätten kommer att finna att så är fallet.

Utifrån Vikings beskrivning förefaller det som att hans försvarare har brustit allvarligt i sitt ansvar att tillgodose sin klients intresse i detta. Så allvarligt att jag hoppas han anmäler det till Advokatsamfundet och att hon får en varning av dem. Hon borde ha tackat nej till uppdraget redan från start. Det är tveklöst en intressekonflikt för henne med den inriktning hon valt, och det är tydligt att denna intressekonflikt har fått allvarliga konsekvenser för Viking.

Viking har i klartext uttryckt att han vill byta ut sin försvarare. Det kommer han med all säkerhet att få lov till.

Om åklagaren anslutningsöverklagar denna domen, då är åklagaren lika korrupt som Vikings försvarare.
Citera
2024-01-22, 01:50
Medlem
I början av händelsen när han börjar försöka tränga handen genom hennes ben förstår jag inte varför hon får för sig att en högre grad av våld eller motstånd inte är ett alternativ. Att bli våldtagen är en av de värsta sakerna som kan hände en människa. Att putta ett par gånger och knipa igen med benen är inte motstånd i proportion till en gärning som våldtäkt utan att hon har blivit slagen eller hotad med våld. Hon ger upp omotiverat lätt.

1. Så vitt vi vet har Viking inte någon historia av våld och han inte är dömd för våldsbrott för då skulle man använt detta emot honom i rättegången?. Varför tror hon att han skall skada /döda henne om hon markerar tydligare eller värnar sig i högre grad.

2. Hon är tillräckligt orädd för att vara ensam med honom i hennes hem och i hennes säng (de pratar om diverse saker i sängen) trots att hon vet att han är en casanova. Hon kallar han för fuckboy och säger att hon vet att han har varit på tjejer i FUP.

3. Hon använder våld mot han när hon puttar och är tydligen inte rädd att värna sig där någon enstaka gång.

4 Hon går på toalett utan att ringa polis eller låsa in sig. Hon vaknar före honom utan att fly eller ringa polis.

5. Hon går tillbaka och lägger sig bredvid honom och SOMNAR. Någon som blivit våldtagen och skrämd till livet är extremt vaksam och fullpumpad med adrenalin vilket skulle göra det väldigt svårt att somna speciellt bredvid den som du är rädd för.

5.Hon hade modet att rata han när han börjar ta på henne på morgonen.

6. Viking eskorterar en kvinna till elcykel och byter plats när dem sitter för att hon ska känna sig trygg från nån snuskgubbe och våldtar sedan en annan kvinna efteråt. Det känns utanför karaktär för honom.

7. Hon lägger sig bredvid honom efter händelsen i sängen och på morgonen kramar hon honom. Ett offer för våld och våldtäkt såg inte närhet till förövaren aktivt. Ett offer hade lagt sig bort från han i sängen och inte kramat tillbaka. Tycker sedan också att det är skumt att henens första kontakt är kompisar och inte föräldrar. Att hon inte ringer Mor till exempel.

8. Jag förstår inte varför dem inte frågar mer om natten efter händelsen. Som jag uppfattar det sov hon oroligt den natten. Det är bekräftat att hon vaknade före honom från FUP men jag skulle vilja veta om han somnade före henne eller om det fanns perioder under natten när hon var vaken och han sov. Om dessa perioder fanns varför flydde hon inte/ringde polis.

9. Varför frågar dem inte henne om att han hävdar att han gav henne oralt eller att hon satte hans hand på sitt bröst. Vad menar hon med att hon satt mest still när hon var på top.

10. Vad är det för ljud som hon referar till när hon säger att lägenheterna bredvid kan ha hört nåt och förhördes inte dessa människor ?.

11. Dessa märken på höfterna kunde lika gärna uppkommit under sexakten hon hade för två helger sedan som hon säger i FUP. Hur fastställer dem att det är mot just ett bord, skulle inte samma märken uppkomma mot ett golv, en bilhuv eller något annat hårt platt underlag?

12. Sedan fattar jag inte följande som han säger i FUP. Vilken tröja pratar han om. Var kysser hon honom på händerna eller? Hans huvud är ju mellan hennes ben.

Sedan tog jag av hennes trosor och hon tog av sig sitt nattlinne. Sedan jag flyttade jag ner på sängen så jag låg med huvudet mellan hennes ben och gav henne oralsex en stund. Jag tror det pågick ganska länge.

Fick du någon reaktion från när du gör detta?
Hon kysser tillbaka. Hon smeker mig på kroppen, nacken, ryggen och armarna. Hon stönar.
När jag ger henne oralsex håller hon fast mitt huvud mot henne. Jag minns också att hon tog
av sig tröjan och följer med liksom

13. Menar hon att hon inte var rädd innan. Vad menar hon med lite rädd. Är Lite rädd tillräckligt med grad av rädsla för att inte ens våga säga nej till tvingad oralsex. varför använder hon ordet lite ens?. Att han ber henne stämmer med hans utsago att han frågade och inte använder kommandon.
Har ni någon form av kommunikation med varandra under tiden.
Nej, eller han ber mig typ, sug av mig eller gör det här. Och eftersom, jag blir väl lite rädd i
det läget så jag gör ju bara det han säger till mig.
Citera
2024-01-22, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Nattlinnet var så kort att det mer liknade en tröja.

OBS: Spekulerar bara nu.

Annars kan klädesplagg på överkroppen kanske ofta kallas tröja, även om det enligt NE har en mer strikt betydelse.

Nope, det var långt. Jag hittade ett stycke i FUP där vittnet J. beskriver målsägandes nattlinne som långt. Och att det dessutom är ett nattlinne målsägande brukar ha.

Vi*king kallar det dock för "nattlinne" på ena frågan och på den andra frågan under samma förhör kallar han det för "tröja". Visst, man kan säga fel under press, vilket givetvis ett polisförhör är. Men med tanke på omständigheterna där ha får det hela att låta som ett riktigt frivilligt samlag, så får den delen mig att undra om han lånar ett minne från ett annat samlag han haft där den kvinnan var samtyckande och bar en tröja.
Citera
2024-01-22, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Trodde först att det var nån lustigkurre som var i tråden och skrev trams, men du är alltså helt allvarligt med denna förklaring

Det står i FUP. Hon konverserar med Z. när han kommer hem till henne.

"Mä: Hjälp typ och gå och lägga sig nej. Så jag har det liksom det jag skulle
sovit i. Ska jag byta om? Jag har ångest Ångest.
..........

Mä: Han kommer få ligga på golvet. For real. Jag bara, jag har ett
golv jag kan erbjuda.
.........

Mä: Så han är här om tio minuter. Och det är typ jag har aldrig snackat med
honom. Det är jättestelt
. oh yes
GIRL
ASÅ

Han kommer inte få fitta girl......
..........

Mä: Ja be för mig tack
Zu: Insahallah bror
Omd girl Good luck
ASÅ GIRL
Nej asså ja ber fr
Mä: Asså
Zu: det löser sig g
Mä: Aa
Han e hemma hos mig nu
Hjälp

Zu: Ong
OMG"

Låter det som en kvinna som är intresserad av sex med den hon erbjudit att sova på sitt golv? Nope. Hon har ångest över hela situationen. Och hon hinner inte byta om från sitt långa blåa nattlinne.

Din andra mening raderade jag. Då du hittat på den själv.
Citera
2024-01-22, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambee
I början av händelsen när han börjar försöka tränga handen genom hennes ben förstår jag inte varför hon får för sig att en högre grad av våld eller motstånd inte är ett alternativ. Att bli våldtagen är en av de värsta sakerna som kan hände en människa. Att putta ett par gånger och knipa igen med benen är inte motstånd i proportion till en gärning som våldtäkt utan att hon har blivit slagen eller hotad med våld. Hon ger upp omotiverat lätt.

1. Så vitt vi vet har Viking inte någon historia av våld och han inte är dömd för våldsbrott för då skulle man använt detta emot honom i rättegången?. Varför tror hon att han skall skada /döda henne om hon markerar tydligare eller värnar sig i högre grad.

2. Hon är tillräckligt orädd för att vara ensam med honom i hennes hem och i hennes säng (de pratar om diverse saker i sängen) trots att hon vet att han är en casanova. Hon kallar han för fuckboy och säger att hon vet att han har varit på tjejer i FUP.

3. Hon använder våld mot han när hon puttar och är tydligen inte rädd att värna sig där någon enstaka gång.

4 Hon går på toalett utan att ringa polis eller låsa in sig. Hon vaknar före honom utan att fly eller ringa polis.

5. Hon går tillbaka och lägger sig bredvid honom och SOMNAR. Någon som blivit våldtagen och skrämd till livet är extremt vaksam och fullpumpad med adrenalin vilket skulle göra det väldigt svårt att somna speciellt bredvid den som du är rädd för.

5.Hon hade modet att rata han när han börjar ta på henne på morgonen.

6. Viking eskorterar en kvinna till elcykel och byter plats när dem sitter för att hon ska känna sig trygg från nån snuskgubbe och våldtar sedan en annan kvinna efteråt. Det känns utanför karaktär för honom.

7. Hon lägger sig bredvid honom efter händelsen i sängen och på morgonen kramar hon honom. Ett offer för våld och våldtäkt såg inte närhet till förövaren aktivt. Ett offer hade lagt sig bort från han i sängen och inte kramat tillbaka. Tycker sedan också att det är skumt att henens första kontakt är kompisar och inte föräldrar. Att hon inte ringer Mor till exempel.

8. Jag förstår inte varför dem inte frågar mer om natten efter händelsen. Som jag uppfattar det sov hon oroligt den natten. Det är bekräftat att hon vaknade före honom från FUP men jag skulle vilja veta om han somnade före henne eller om det fanns perioder under natten när hon var vaken och han sov. Om dessa perioder fanns varför flydde hon inte/ringde polis.

9. Varför frågar dem inte henne om att han hävdar att han gav henne oralt eller att hon satte hans hand på sitt bröst. Vad menar hon med att hon satt mest still när hon var på top.

10. Vad är det för ljud som hon referar till när hon säger att lägenheterna bredvid kan ha hört nåt och förhördes inte dessa människor ?.

11. Dessa märken på höfterna kunde lika gärna uppkommit under sexakten hon hade för två helger sedan som hon säger i FUP. Hur fastställer dem att det är mot just ett bord, skulle inte samma märken uppkomma mot ett golv, en bilhuv eller något annat hårt platt underlag?

12. Sedan fattar jag inte följande som han säger i FUP. Vilken tröja pratar han om. Var kysser hon honom på händerna eller? Hans huvud är ju mellan hennes ben.

Sedan tog jag av hennes trosor och hon tog av sig sitt nattlinne. Sedan jag flyttade jag ner på sängen så jag låg med huvudet mellan hennes ben och gav henne oralsex en stund. Jag tror det pågick ganska länge.

Fick du någon reaktion från när du gör detta?
Hon kysser tillbaka. Hon smeker mig på kroppen, nacken, ryggen och armarna. Hon stönar.
När jag ger henne oralsex håller hon fast mitt huvud mot henne. Jag minns också att hon tog
av sig tröjan och följer med liksom

13. Menar hon att hon inte var rädd innan. Vad menar hon med lite rädd. Är Lite rädd tillräckligt med grad av rädsla för att inte ens våga säga nej till tvingad oralsex. varför använder hon ordet lite ens?. Att han ber henne stämmer med hans utsago att han frågade och inte använder kommandon.
Har ni någon form av kommunikation med varandra under tiden.
Nej, eller han ber mig typ, sug av mig eller gör det här. Och eftersom, jag blir väl lite rädd i
det läget så jag gör ju bara det han säger till mig.

1. Han tränar MMA och är förmodligen betydligt starkare än målsägande. Kvinnor är i regel rädda för män de inte känner/inte känner så väl, i situationer där kvinnor en ensamma med en/flera starka män de inte känner/inte känner så väl. Och Vi*king visar tydligt att han inte lyssnar på henens "nej" etc. Vilket givetvis förstärker den rädslan. Män har i regel fysiskt övertag över kvinnor. Mer våldskapital. Vilket räcker för en kvinna att bli rädd för en man som inte lyssnar på hennes "nej" etc.

2. Ja, det är när han börjar ta sig friheter med hennes kropp mot hennes vilja och när han fortsätter med detta, trots att hon säger "nej" etc. som hon blir rädd för honom. Men redan när han är på väg hem till henen är hon inte glad i att han ska komma dit...

3. Då tror hon väl att han kommer hörsamma henne och sluta. Därav vågar hon där och då säga nej etc. Det är först när hon märker att han inte hörsammar henne, som hon blir rädd. Och ger upp, för att minska risken att han skadar henne. Våldtäkt kommer det ju bli ändå, det fattar hon. Men frågan är hur skadad hon kommer bli under den...

4. Jadu, folk som är i trauma beter sig inte alltid så rationellt. Utan handlar med efter överlevnad. Du kan ju läsa hur det var vid Norrmalmstorgsdramat. Hur gisslan tom. började ta parti för förövarna.

5. Nope. Hon somnar inte. "Hon kunde inte sova så mycket", står det i domen.

6. Har du hört talas om Kapten Klänning? Eller Hagamannen? Dubbelnaturer finns det gått om... Som kan verka helylle till sin fasad och vara emot våld etc. Men som när allt kommer omkring är våldsverkare själva.

7. Som sagt: offer för trauma agerar inte alltid rationellt. Och vart har du läst i förhören med målsägande att hon kramar honom? Det är väl ändå bara Vi*king som påstår det, eller?

8. Återigen: offer vid trauma agerar inte alltid så rationellt...

9. Svårt att vara helt stilla on top. Någon rörelse behövde hon nog göra, om inte annat så för att hålla balansen.

10. Ser inte ut som så i FUP, där finns det inte så många vittnesförhör alls. Vilka ljud syftar du på?

11. Rättsmedicinalverket styrker att blåmärkena kommit till vid den tidpunkt då Vi*king var hos målsägande. Dvs. inte två veckor tidigare. Stor skillnad på färska blåmärken och 2 veckor gamla blåmärken...

12. Ja, först säger han nattlinne och sedan säger han tröja vid nästa fråga... Låter som Vi*king fabulerar lite där...

13. Vilken sida i FUP står det på? Hon återkommer till det om att vara rädd. Så att hon är rädd för honom efter att han inte tar hennes nej, är uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in