2024-01-18, 09:19
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronzest
Som någon skrev delar de ateljé sedan ett par år. Brorsan ville väl också hänga i lokalerna som sin mamma, men hon ville kanske inte dela med honom trots att hennes ateljé ser mycket större ut än Elsas. I hennes är det dessutom redan fullt med färgstänk på väggar och golv: https://www.barnebys.se/blogg/helene-billgren-om-skapandet
Ska det någonsin bli dags att klippa navelsträngarna? Ingen är konstnär men båda ska leka låtsas-konstnärer på mammas jobb trots att de själva snart är i medelåldern? Makalöst osjälvständiga människor.
Citera
2024-01-18, 13:09
Medlem
Har nu lyssnat på deras senaste poddavsnitt och det jag fascineras mest över är hur de framställer sina ”hatare” som nå slags galna rättshaverister som lägger ner timmar på att hata dem, dom verkar på riktigt tro att en stor del av vardagen består av besatta tankar på hur man nästa gång kan tvåla till dom ordentligt i kommentarsfältet. Är dom på riktigt så självupptagna att dom tror att dom har en sån stor betydelse i folks liv? Gode gud.

Och som om dom aldrig ”hatföljt” någon? Gör inte alla det? Följer någon/några som man egentligen stör sig på men det är liksom roligt att störa sig? Och sen häver man ur sig sina irritationer nån gång ibland här i hjärtligt sällskap med andra hatföljare? Vi är liksom skvallertanterna i nån liten by som sitter och stör oss på folk över en fika, inte gryningspyromanen som planerar nästa dåd.
Citera
2024-01-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Har nu lyssnat på deras senaste poddavsnitt och det jag fascineras mest över är hur de framställer sina ”hatare” som nå slags galna rättshaverister som lägger ner timmar på att hata dem, dom verkar på riktigt tro att en stor del av vardagen består av besatta tankar på hur man nästa gång kan tvåla till dom ordentligt i kommentarsfältet. Är dom på riktigt så självupptagna att dom tror att dom har en sån stor betydelse i folks liv? Gode gud.

Och som om dom aldrig ”hatföljt” någon? Gör inte alla det? Följer någon/några som man egentligen stör sig på men det är liksom roligt att störa sig? Och sen häver man ur sig sina irritationer nån gång ibland här i hjärtligt sällskap med andra hatföljare? Vi är liksom skvallertanterna i nån liten by som sitter och stör oss på folk över en fika, inte gryningspyromanen som planerar nästa dåd.

Håller helt med dig! Brukar inte lyssna på deras podd pga inte intresserad, bara följa deras Insta pga vackra foton o inredning, men har nu plågat mig igenom detta avsnitt av nyfikenhet. Jag gillade Elsa för några år sen, men i takt med att hennes hiss- och toaspegel-selfies ökat började jag störa mig. Och gick in här för att se om fler tänkte som jag. (Så ingen gryningspyroman nej )
De börjar verkligen få slut på content när de pratar i flera minuter om att dricka vatten.... och de ser sig verkligen som viktiga intressanta personer som kan göra ett helt avsnitt som handlar om vad folk tycker om dem, patetiskt. Pallar inte med att höra hur de har ett tonfall som om de pratar om djupa viktiga världsproblem när de eg pratar nonsens. Pallar inte heller med att Wood låter som en korkad 14-åring när hon pratar. Nej, deras podd är inte för mig!
Citera
2024-01-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timshel
Följer någon/några som man egentligen stör sig på men det är liksom roligt att störa sig? Och sen häver man ur sig sina irritationer nån gång ibland här i hjärtligt sällskap med andra hatföljare? Vi är liksom skvallertanterna i nån liten by som sitter och stör oss på folk över en fika, inte gryningspyromanen som planerar nästa dåd.

Haha, exakt så.
Citera
2024-01-21, 19:47
Medlem
I dagens inlägg visar hon upp sitt nya köp. En Gucci väska.
Citera
2024-01-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
I dagens inlägg visar hon upp sitt nya köp. En Gucci väska.

36 000 spänn.
Citera
2024-01-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
36 000 spänn.

Vi får inte glömma svenska tenn spegeln som inhandlades i höstas, gick också på 36.000 pix.
Citera
2024-01-22, 07:40
Medlem
Citat:
36 000 spänn.

Tror de går på mellan 7 och 16k på Vestiaire dock. Fortfarande dyrt men..
Citera
2024-01-22, 12:32
Medlem
Citat:
36 000 spänn.
Ser ut att kosta runt 10 000 på Vestiaire. Dyrt det också.
Spegeln fr Svenskt Tenn kanske också är vintage. Eller samarbete...
För min del får hon gärna köpa vad hon vill. Stör mig mer på mängden gym-o toaselfies plus att droppa engelska uttryck i tid och otid i podden.
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-01-22 kl. 12:53.
Citera
2024-01-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Ser ut att kosta runt 10 000 på Vestiaire. Dyrt det också.
Spegeln fr Svenskt Tenn kanske också är vintage. Eller samarbete...

Tveksamt att spegeln är ett samarbete? Inget hon nämnt i bloggen iaf. Faktum är att hon har hållit en ganska låg profil när det gäller den.
Citera
2024-01-22, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Tveksamt att spegeln är ett samarbete? Inget hon nämnt i bloggen iaf. Faktum är att hon har hållit en ganska låg profil när det gäller den.
Kanske en present fr pappa. Eller så har hon hållit låg profil just pga samarbete, för att slippa kritik.
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-01-22 kl. 13:07.
Citera
2024-01-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Kanske en present fr pappa. Eller så har hon hållit låg profil just pga samarbete, för att slippa kritik.

Har man valt att bli en offentlig person tycker jag man ska/kan förvänta sig att bli kritiserad pga sin livstil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in