2024-01-21, 17:55
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Hålla på att pusha att åldersskillnaden spelade roll när det handlar om två år och vuxna människor är rätt magstarkt. Det där är också något av ett modernfeministiskt - för att inte säga nazifeministiskt - narrativ.

Mentalt ter sig MÄ förvisso vara 12-14 år, medan FV ger ett mer moget intryck. Hans största miss var att han inte kollade upp den advokat han fick tilldelad sig, ett misstag som nu stod honom dyrt.

Kan gå med på att FV fälls för oaktsam våldtäkt (ringa, så inget straff) om MÄ samtidigt omyndigförklaras och sätts under förvaltarskap.

"Först sa jag lite nej men han stod på sig så då gick jag med på allt han ville, nu är jag våldtagen." Det går inte att ha lagstiftning som är utformad på detta sätt och domstolar som dömer ut förhållandevis hårda straff baserat på detta.
Citera
2024-01-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Där ser man. Då kanske du kan vara snäll och förklara varför MÄ inte berättar om cowgirl-positionen i förhör 1-2 fastän hon ombeds vara så detaljerad som möjligt och lyckas berätta om alla andra positioner?

Det får du fråga henne om. Min gissning är oviktig. Dessutom har jag redan besvarat frågan utifrån vad målsägande själv beskriver i FUP. Målsägande har nämligen tydligt beskrivit att allt hon gjorde, gjorde hon av rädsla för vad Vi*king skulle göra om hon inte gjorde det han sa till henen at göra. Oavsett om det var att suga, ligga under Vi*king eller var on top på Vi*king. Och då spelar utelämnande om någon viss ställning noll roll. Han hade kunnat säga "stå på huvudet" och hon hade gjort detta. Men inte nämnt det i de två första förhören, men sedan nämna det vid förhör tre på direkt fråga.

Summan av alla delar är ju att vad hon än gjorde, så gjorde hon ju det av rädsla för vad Vi*king annars skulle göra mot henne. Mot den bakgrunden, så ser jag det som totalt oväsentligt om hon berättade om on top-situationen för första gången i första eller i tredje förhöret. Även totalt oväsentligt om hon gjorde det på direkt fråga eller vid fri berättelse.

Målsägande:
"Ja det var samma som jag precis sa. Han bad mig en massa saker och jag bara gjorde det. Det
var en blandning av rädsla för jag visste inte vad han skulle göra annars."

Så. Nu har du fått svar om detta.
Citera
2024-01-21, 17:58
Medlem
Citat:
För förtydligande: Hon säger "hållit på" i förhör #3 och "hållit fast" i rätten.

Då ställer jag frågan till dig igen: Är "hålla på" och "hålla fast" är samma sak? Är det t ex samma sak att hålla någon i handen som att hålla fast någons hand? Ja eller Nej?

Fråga målsägande varför hon använder två olika ordval.
Citera
2024-01-21, 18:01
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Det är en enkel fråga: antingen tar domstolar hänsyn till andra tings- och hovrättsdomar när de dömer eller så gör de det inte.

Domstolar tar hänsyn till VÄGLEDANDE praxis. Ingen bryr sig om en sketen tingsrättsdom. Hovrätt kan viss betydelse.

Citat:
Nej, det är det inte. Ska du argumentera emot det självklara får du backa upp det med något.

Att subtil kommunikation är implicit är självförklarande. Jag tänker inte leka den här leken med ett jävla miffo.

Citat:
Så vad är din förklaring till alla dessa stycken om krav på inhämtande och bekräftande av samtycke?

Det finns inget att förklara eftersom det inte motsäger vad jag skrivit.

Citat:
Jo. Icke-verbal direkt kommunikation är explicit.

Jag tror du är ganska ensam om den definitionen.

Implicit betyder ’inte direkt utsagd, underförstådd’. Explicit är dess motsats, det vill säga ’som uttrycks tydligt’. Icke-verbal kommunikation kan alltså vara både implicit och explicit. Är den subtil så faller den såklart mer in under implicit, det förstår vem som helst. Förutom du då.

Citat:
Vi diskuterar kommunikation inom ramen för att förmedla samtycke.

Det var inte en del av ramen för den fråga du ställde till mig, vilket framgår av historiken.

Citat:
Alla dessa punkter, var för sig eller sammantaget, kan med fog tolkas som inviter, dvs. underlag för en propå om sex.

Jag vet. Du är dock den enda MÄ-kramaren som accepterar detta enkla faktum.

Citat:
Ingen av dem, var för sig eller sammantaget, utgör samtycke till sex.

Jag vet inte hur många gånger jag måste tydliggöra för alla MÄ-kramare att jag ALDRIG har påstått att det skulle innebära samtycke. Jag har nog sagt det 10-20 ggr. Så varför berätta detta för mig? Vad mer kan jag göra för att ni ska förstå?

Citat:
Men en tydligare fråga som jag kanske borde ha ställt från början: vad anser du vara exempel på att implicit ge samtycke?

Du får ursäkta, men jag är inte intresserad av att öppna upp nya samtalsämnen med dig. Sköter du dig så kan vi KANSKE avsluta de redan påbörjade, men du är på tunn is kan jag meddela dig.

Citat:
Du gör som du vill. Jag noterar endast att påståendet om analogiernas undermålighet inte åtföljs av några belägg.

Som jag redan förklarat för dig kommer jag ge dig beläggen i samma stund som du tydligt deklarerar att du anser analogierna vara direkt applicerbara. Inte en sekund innan.
Citera
2024-01-21, 18:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Du återkommer till den här frågan hela tiden. Är det viktigt, tycker du? Varför?

Ja, det är viktigt om en MÄ, som behöver uppfattas som "alltigenom trovärdig" för att få till en fällande dom, säger olika saker vid olika tillfällen. Det är väl självklart?
Citera
2024-01-21, 18:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om jag har 10 inlägg att svara på, varav 5 är från dig. Så är det bra om jag kan få se hela mitt inlägg som du svarar på. Så jag vet den röda tråden och kan svara på vad du vill ha svar på i just det inlägget av alla dina 5 inlägg till mig. Ganska självklart, eller hur? Så bättre du har kvar hela mitt inlägg och fetar den del av mitt inlägg du vill ha svar kring.

Jag tycker din metod är sämre. Men så har jag inte heller ett dussin lögner att hålla reda på, kanske där skon klämmer?

Citat:
Nej. Men när du ber mig om att skriva min gissning kring vad målsägande har för syfte med saker och ting. Och du sedan blandar ihop min gissning med din tolkning av min gissning och vad målsägande har sagt. Dvs.: blandar ihop målsägandes äpplen med mina plommon och dina egna bananer och päron, så gör du en fultolkning av min gissning och får min gissning att låta som att jag tror att målsägande ljugit. Detta är som jag skrivit tidigare till dig ohederligt av dig. Och dessutom ett sätt där du försöker finna saker i det jag skrivit som inte finns. Och som du fått reda på, inte fanns om du fortsatt ställa mer öppna frågor istället för att hugga med din egen tolkning direkt. Dvs.: du försöker hugga efter halmstrån även där...

Det fetade: NEJ! Det är en DIREKT LOGISK KONSEKVENS av din tro. Ingenting annat.

Citat:
Nu har dock målsägande varit tydlig i förhören osv. och givit en rimlig förklaring till saker och ting. Och det är målsägande du ska lyssna på. Inte mina gissningar.

Fel! MÄ har inte ens fått frågan i polisförhören om varför hon inte berättade om cowgirlen, det skedde först i rätten. Och där ger hon en förklaring som inte är kompatibel med din tro.
Citera
2024-01-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ja, det är viktigt om en MÄ, som behöver uppfattas som "alltigenom trovärdig" för att få till en fällande dom, säger olika saker vid olika tillfällen. Det är väl självklart?
Det är klart. Det håller nog alla parter med om, inklusive hon.
Citera
2024-01-21, 18:12
Medlem
Citat:
Jag tycker din metod är sämre. Men så har jag inte heller ett dussin lögner att hålla reda på, kanske där skon klämmer?

Det fetade: NEJ! Det är en DIREKT LOGISK KONSEKVENS av din tro. Ingenting annat.

Fel! MÄ har inte ens fått frågan i polisförhören om varför hon inte berättade om cowgirlen, det skedde först i rätten. Och där ger hon en förklaring som inte är kompatibel med din tro.
Jag tror du är något på spåren där.
Citera
2024-01-21, 18:13
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, finns inget som tyder på att målsägande "ljuger och undanhåller" saker i förhören.

Citat:
Ursprungligen postat av FiffiNiffi
Där ser man. Då kanske du kan vara snäll och förklara varför MÄ inte berättar om cowgirl-positionen i förhör 1-2 fastän hon ombeds vara så detaljerad som möjligt och lyckas berätta om alla andra positioner?

Citat:
Det får du fråga henne om. Min gissning är oviktig.

Men du gjorde ju för helvete precis påståendet att hon inte undanhåller saker i förhören!!! Då får du väl för fan stå för det????

Citat:
Dessutom har jag redan besvarat frågan utifrån vad målsägande själv beskriver i FUP.

MÄ får inte ens frågan i fup!!!!! Du ljuger!

Citat:
Målsägande har nämligen tydligt beskrivit att allt hon gjorde, gjorde hon av rädsla för vad Vi*king skulle göra om hon inte gjorde det han sa till henen at göra. Oavsett om det var att suga, ligga under Vi*king eller var on top på Vi*king. Och då spelar utelämnande om någon viss ställning noll roll. Han hade kunnat säga "stå på huvudet" och hon hade gjort detta.

Det har INGENTING att göra med varför hon inte berättade i de första förhören!

Citat:
Summan av alla delar är ju att vad hon än gjorde, så gjorde hon ju det av rädsla för vad Vi*king annars skulle göra mot henne. Mot den bakgrunden, så ser jag det som totalt oväsentligt om hon berättade om on top-situationen för första gången i första eller i tredje förhöret. Även totalt oväsentligt om hon gjorde det på direkt fråga eller vid fri berättelse.

Så MÄ kan alltså undanhålla besvärliga sexpositioner för dig utan att du blir orolig över hennes trovärdighet? Är du på riktigt?
Citera
2024-01-21, 18:16
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Fråga målsägande varför hon använder två olika ordval.

Men käre lille vän. Vi pratar om huruvida du har rätt i att jag "märker ord" eller inte. Då måste jag ju fråga dig

Så då ställer jag frågan till dig igen: Är "hålla på" och "hålla fast" är samma sak? Är det t ex samma sak att hålla någon i handen som att hålla fast någons hand? Ja eller Nej?
Citera
2024-01-21, 18:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Det är klart. Det håller nog alla parter med om, inklusive hon.

Uppfriskande med personer som kan förstå och ta till sig ett svar, måste jag säga
Citera
2024-01-21, 18:19
Medlem
Citat:
Uppfriskande med personer som kan förstå och ta till sig ett svar, måste jag säga
Visst är det. Men här på tråden är det många som har mycket starka incitament att göra hönor av fjädrar. Jag har varit på Flashback längre än de flesta och lärt mig det vid det här laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in