2024-01-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är inget datum bestämt ännu. Men det tar säkert minst 2-3 månader innan det blir av, kanske längre.

okej tack!
Citera
2024-01-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Ja, kanske inte så ordentligt tydligt om man ser till situationen (liggandes i en säng). Återigen en utsaga för advokat att ifrågasätta.

Hur hårt puttade du FV?
Var puttade du honom?
Varför reste du dig inte ur sängen? Du låg vid sängkanten.
Hur högt sa du nej? Finns det en risk att FV inte uppfattade vad du sa, eftersom du låg med ansiktet från honom?
Uppfattade du FV som hotfull? Vad fick dig att tro att han skulle skada dig?

Osv osv. Man kan hålla på hela dagen och skjuta den här historien i sank. Dessutom finns det en hel del i MÄ vittnesmål, t.ex. alla dessa strypningar, som verkar påhittade för att få det till mer av en "riktig" våldtäkt.

Någon som lyckats hitta några MMA-stats på FV? Är han en 100kg/190cm buse eller skulle han och MÄ gå i samma viktklass? Hon är liksom ingen liten späd flicka på 50kg som aldrig tagit tag i någon tidigare...

Hon har svarat på sakerna i förhören. Och det är ju mer så att det är Vi*king som behöver försäkra sig om samtycke och beskriva det.

Strypningar kan ju tydligen, enligt vissa, ingå i normalt sexliv bland ungdomar numera. Så på vilket vis menar du att hennes berättelse om dessa skulle göra att hennes version låter mer som våldtäkt? Det är väl mer det att hon sa nej, puttade bort honom och inte deltog frivilligt som visar på våldtäkt. Stryptagen är dock ett observandum på ett helt annat sätt... Som HowLongIsNow klargjort tidigare i tråden.

Nope, jag har försökt hitta det, men icke. Han är svårhittad.
Citera
2024-01-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Målsägande säger "nej" när Vi*king gör närmanden, puttar bort Vi*king, håller ihop sina ben osv. Sedan ger hon upp och blir "fast" och låter saker ske för att bli så lite skadad som möjligt. Och under hela nästföljande händelseförloppet sedan gör hon som hon blir tillsagd av rädsla för vad Vi*king annars ska göra. Så är det fullt rimligt att målsägande tror sig ha blivit utsatt för en våldtäkt. Hon är ju i chock också, uppenbarligen, när hon skriver smsen. Första kompisen som anländer möter ju en uppriven och påtagligt chockad och traumatiserad målsägande.

Ja målsägande påstår sig ha sagt ”nej” i sin version. Men om hon bara ”tror att hon blivit våldtagen” och inte ens vet det med säkerhet så ska vi nog inte förlita oss allt för mycket på hennes ”nej” heller.
Gör som hon blir tillsagd av rädsla för att Vi*king ska göra vadå? Har han hotat henne med/utan våld innan?

Förstå mig rätt. Jag tror på det som målsägande säger, och Vi*king har antagligen gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt. Men tycker det finns för mycket oklarheter och är inte ställt bortom rimligt tvivel.
Citera
2024-01-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Låt oss undersöka saken. Svara på frågan: Specifikt hur förändrade MÄ:s svar på on-top frågan i s 271 fup något för dig gällande frågan varför MÄ inte berättade om cowgirlen i de två första förhören?

Om din tro går rakt emot det hon säger i rättegången betyder det per automatik att du tror hon ljuger i rätten. Så det är högst relevant.

Det förändrade noll för mig. För mig är det ingen avgörande del för huruvida jag ser henne som trovärdig/inte trovärdig. Just utifrån hennes svar:

"Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var
det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still....Ja det var samma som jag precis sa. Han bad mig en massa saker och jag bara gjorde det. Det var en blandning av rädsla för jag visste inte vad han skulle göra annars.".

Klockrent svar som beskriver precis allt jag behöver veta. Hon gjorde allt han sa åt henne att göra. Hon skulle förmodligen ställt sig på huvudet i 40 minuter om han sa åt henne att göra det. Av rädsla vad han skulle göra annars. I förhållande till detta blir det oväsentligt vilka positioner hon nämner/inte nämner. Hon är lika rädd on top som när hon suger som när hon är under honom. Hon gör allt han säger, då hon är rädd vad han ska göra mot henne annars, om hon inte gör som han säger.

Så. Återigen: du greppar efter halmstrån...
Citera
2024-01-21, 16:44
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Det förändrade noll för mig. För mig är det ingen avgörande del för huruvida jag ser henne som trovärdig/inte trovärdig. Just utifrån hennes svar:

"Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var
det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still....Ja det var samma som jag precis sa. Han bad mig en massa saker och jag bara gjorde det. Det var en blandning av rädsla för jag visste inte vad han skulle göra annars.".

Klockrent svar som beskriver precis allt jag behöver veta. Hon gjorde allt han sa åt henne att göra. Hon skulle förmodligen ställt sig på huvudet i 40 minuter om han sa åt henne att göra det. Av rädsla vad han skulle göra annars. I förhållande till detta blir det oväsentligt vilka positioner hon nämner/inte nämner. Hon är lika rädd on top som när hon suger som när hon är under honom. Hon gör allt han säger, då hon är rädd vad han ska göra mot henne annars, om hon inte gör som han säger.

Så. Återigen: du greppar efter halmstrån...

Det som man dock inte gräver i är varför hon känner denna rädsla? Han har något form av övertag för att han är äldre är det enda jag kan utläsa. Känns lite tunt att hon inte vågar göra något för att han är äldre och bestämd. Istället gick hon med på sex i flera timmar och sen sover hon med den som begått övergreppet. Sorry, makes no sense.
Citera
2024-01-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosGreta
Ja målsägande påstår sig ha sagt ”nej” i sin version. Men om hon bara ”tror att hon blivit våldtagen” och inte ens vet det med säkerhet så ska vi nog inte förlita oss allt för mycket på hennes ”nej” heller.
Gör som hon blir tillsagd av rädsla för att Vi*king ska göra vadå? Har han hotat henne med/utan våld innan?

Förstå mig rätt. Jag tror på det som målsägande säger, och Vi*king har antagligen gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt. Men tycker det finns för mycket oklarheter och är inte ställt bortom rimligt tvivel.

Att hon säger att hon "tror" att hon blivit våldtagen, låter som något en person som är i chock säger.
En chockad person som precis har mördat någon skulle förmodligen också kunna säga "jag tror att jag har dödat XXxx", trots att det är solklart att det skett då XXxx är stendöd och mördaren nyss har slagit ihjäl XXxx. Det är förmodligen lika vanligt förekommande att säga att man "tror" som att säga "jag har blivit våldtagen!". Chocken finns där. Tydligt.

Jo, jag tänker så också, att det hela rör sig om en oaktsam våldtäkt. För jag kan inte se att det är ställt bortom allt rimligt tvivel att Vi*king har begått en våldtäkt med uppsåt. Han har mer i fyllan och av kåtslag varit grovt oaktsam kring om han har samtycke eller ej. Vilket han uppenbarligen inte hade. Och då ska han givetvis dömas för det mindre allvarliga brottet oaktsam våldtäkt och få straffminskning. Vi får se hur det blir i Hovrätten och med en ny advokat.
Citera
2024-01-21, 16:47
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Hon har svarat på sakerna i förhören. Och det är ju mer så att det är Vi*king som behöver försäkra sig om samtycke och beskriva det.

Strypningar kan ju tydligen, enligt vissa, ingå i normalt sexliv bland ungdomar numera. Så på vilket vis menar du att hennes berättelse om dessa skulle göra att hennes version låter mer som våldtäkt? Det är väl mer det att hon sa nej, puttade bort honom och inte deltog frivilligt som visar på våldtäkt. Stryptagen är dock ett observandum på ett helt annat sätt... Som HowLongIsNow klargjort tidigare i tråden.

Nope, jag har försökt hitta det, men icke. Han är svårhittad.

FV tränar BJJ i nybörjarklass, men det kanske spelar mindre roll. Han har ju tydligen all makt mest på grund av sin ålder.

Att ta hårda stryptag upprepat under akten, dock utan att det lämnar minsta spår, stärker såklart MÄ historia om att det var en våldtäkt mot hennes vilja och att hon var rädd. Borde också nagelfaras i detalj av advokat.
Citera
2024-01-21, 16:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det förändrade noll för mig.

Noll, minsann. Så varför angav du då kl 14:46 idag detta som ett argument för varför du inte skulle ha ljugit?

Citat:
[Det är] oväsentligt vilka positioner hon nämner/inte nämner.

Så det är oväsentligt för dig om MÄ undanhåller information från polisen? Det förklarar en hel del
Citera
2024-01-21, 16:53
Medlem
Citat:
FV tränar BJJ i nybörjarklass, men det kanske spelar mindre roll. Han har ju tydligen all makt mest på grund av sin ålder.

Att ta hårda stryptag upprepat under akten, dock utan att det lämnar minsta spår, stärker såklart MÄ historia om att det var en våldtäkt mot hennes vilja och att hon var rädd. Borde också nagelfaras i detalj av advokat.

Ålder? Hon är 19 och han är 21.
Citera
2024-01-21, 16:55
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ålder? Hon är 19 och han är 21.

MÄ hävdar att hon var i underläge gentemot FV då han är äldre än henne.
Citera
2024-01-21, 16:56
Medlem
Citat:
Det som man dock inte gräver i är varför hon känner denna rädsla? Han har något form av övertag för att han är äldre är det enda jag kan utläsa. Känns lite tunt att hon inte vågar göra något för att han är äldre och bestämd. Istället gick hon med på sex i flera timmar och sen sover hon med den som begått övergreppet. Sorry, makes no sense.

Hon är rädd att han ska tillfoga henne skada om hon inte gör som han säger. Hennes vän nämner också denna rädsla och nämner då även att Vi*king tränar MMA. Förmodligen är den här Vi*king stark och mycket starkare än målsägande. Han är ju man. Och tränar MMA.

Målsägandes uppgifter vid TR-förhandlingen:
"Sen när hon skulle släcka kom han närmre. Han la sin mage mot hennes rygg och
tog på hennes bröst. Hon klämde ihop sina ben. Hon ville att han skulle förstå
men han fortsatte. Han försökte vända henne mot honom och hångla med
henne. Hon puttade bort honom, vände sig bort och sa nej. Han fortsatte. Han
försökte få in sin hand mellan hennes ben. Hon höll emot. Han fick in handen
mellan hennes ben. Hon försökte få bort hans händer. Hon höll ihop benen och
försökte få honom att förstå att hon inte ville. Det kändes som att hon inte
kunde göra något eller gå eftersom de var i hennes hem. Hon fattade vad som
skulle hända och gav upp. Eftersom han fortsatte efter att hon puttat iväg
honom och sagt nej kändes det meningslöst att fortsätta göra motstånd. Hon
kände sig väldigt hjälplös, det kändes som att hon inte kunde undvika det. Hon
tänkte att hon ville gå igenom det med så lite skada som möjligt.
"

Målsägandes vän A. uppgifter vid TR-förhandlingen:
"Han antar att målsäganden hade gett med sig eftersom hon var rädd. Viking har
tränat MMA, kanske var det därför."

Målsägandes uppgifter vid polisförhör:
"Ja det var samma som jag precis sa. Han bad mig en massa saker och jag bara gjorde det. Det
var en blandning av rädsla för jag visste inte vad han skulle göra annars.
"
Citera
2024-01-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Noll, minsann. Så varför angav du då kl 14:46 idag detta som ett argument för varför du inte skulle ha ljugit?

Så det är oväsentligt för dig om MÄ undanhåller information från polisen? Det förklarar en hel del

Virrigt inlägg. Vart vill du komma? Specificera dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in