Citat:
Ursprungligen postat av
800kg
Jag bad Neverever belägga sina rätt grava anklagelser mot en annan användare, särskilt som de flesta läsare lär ha en helt annan bild av läget. Ska man attackera en annan användare i tråden får man väl backa upp detta? Tycker du inte?
"Invektiv" stämmer måhända främst för Neverever, men ni andra slutar aldrig att snacka skit om andra användare och skriva nedsättande generaliseringar. Sen är det oerhört frustrerande när du vägrar ta till dig trots att folk igen och igen påpekar att "Du dränker tråden med psykotisk skit". Tråden skulle bli mycket lättare att läsa om du slutade göra varje påstående 50 gånger. (Som det här hobbypsykologiska svamlet om att MÄ inte är empatistörd - som om vi kan veta det - och att vi därför VET att hon talar sanning.

)
Att föra rundgång i tråden är vi alla lika goda kålsupare krig allihop, både jag och mina motdebattörer. Jag kallar dock inte mina motdebattörers rundgångs-debatter för "psykotisk skit". Och förväntar mig samma respekt tillbaka.
Och vart menar du att vi "snackar skit om andra användare" och skriver "nedsättande generaliseringar". Jag känner nämligen inte igen det.
Och ser du själv något empatistört hos målsägande i FUP och dom? Jag gör det verkligen inte.
och det fattar väl vilken människa som helst att det krävs en empatistörd person för att kunna falskt tillvita en annan människa. Den falska tillvitaren
förstör en annan människas liv i mer eller mindre utsträckning. I övrigt får den falska tillvitaren sina egna nära och kära att må dåligt, då de tror att den falska tillvitaren varit med om ett allvarligt brott...
Att klara av att göra den man anklagar och sina nära och kära, så pass illa som den falska tillvitaren gör, kräver att den falska tillvitaren är empatistörd och helt enkelt skiter i andras känslor.
Och som sagt: jag ser inget som tyder på att målsägande är empatistörd. Och jag tror inte att hon är det.
Målsägande ville helt enkelt inte ha sex, med Vi*king. Och han hade det mot hennes vilja. Vilket är antingen våldtäkt eller oaktsam våldtäkt.
Och nej, man behöver inte nödvändigtvis vara empatistörd för att begå en
oaktsam våldtäkt. Kan räcka med att man är full, kåt och
ouppmärksam (pga. fylla och kåtslag) för att man ska missa att man
inte har samtycke till det sex man vill ha.
En uppsåtlig våldtäkt däremot, kräver att man är empatistörd i någon form. Man vet att man gör den andra illa och att den andra inte vill, men man skiter i det och kör på ändå.
Vi får se vad Hovrätten dömer ut.