2024-01-21, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag gjorde det i morse. Det var löjligt lätt för henne att komma loss. Och jag är jävligt mycket starkare än henne. Biomekaniken omöjliggör att jag kan hålla fast henne i den positionen.

Du svarar inte på frågan. Är "hålla på" och "hålla fast" är samma sak? Är det t ex samma sak att hålla någon i handen som att hålla fast någons hand? Ja eller Nej?

Håller någon fast dig i handleden, kan du också komma loss med rätt teknik. Men fortsatt: håller någon fast dig, så håller någon fast dig. Och då är det ju en korrekt benämning du använder när du säger att den andra höll fast dig, oavsett om du kunde komma loss eller inte.

Ett stadigt grepp om höfterna är att man hålls fast. även om man kan komma loss.

Jag har redan svarat: du får fråga målsägande vad hon menar.
Citera
2024-01-21, 12:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Att du inte är nöjd med mina svar är inte synonymt med att jag ljuger.

Jo, om det är uppenbart (vilket det är) att du inte svarat på dem ordentligt men påstår att du gjort det. Det är en lögn per definition.

Citat:
Att jag inte svarar på precis alla dina frågor är inte synonymt med att jag ljuger.

Jo, om du påstår att du faktiskt har svarat (vilket du har påstått). Det är en lögn per definition.

Citat:
Och hur fan ska jag ens kunna hålla reda på precis alla frågor du har ställt?

Nyss hette det att du hade svarat på allt, men nu har du plötsligt bara missat? Ännu en lögn

Citat:
Kräver du att jag ska ha fotografiskt minne och veta exakt att "ja, jag svarade på de två frågorna Fiffiniffi ställde, men inte på den tredje"? Jag har inte fotografiskt minne kring detta och kan därmed minnas fel och tro att jag svarat på alla dina frågor (fast jag endast svarat på två och inte på tre av dina frågor). Är jag då en lögnare, för att jag inte har fotografiskt minne kring detta? Nej.

Nu är det dock som så att jag sa till dig att du inte svarat på frågorna. Då svarade du tillbaka att du visst svarat. Om du innan ditt svar inte kollat upp vilka frågorna var så hade du per definition inte fog för ditt svar att du visst svarat. Vilket gör ditt svar till ännu en lögn.

Citat:
Så. Nu kan du lägga ner att kalla mig lögnare.

Inte förrän du slutar ljuga.

Citat:
Och som sagt: två av dian frågor anser jag att jag har svarat på.

Vilka, och hur har du svarat på dem? Var specifik.

Citat:
Vissa av dina andra frågor är jag ointresserad av att svara på, eftersom du endast kommer föra ohederlig debatt kring mina svar.

Nyss hette det att du hade svarat på allt, men nu heter det att du inte vill svara? Ännu en lögn

Citat:
Så vad av dina frågor kan du koppla till toic?

Frågorna är direkta uppföljningar på saker DU skrivit, så uppenbarligen har de ju enligt dig koppling till topic, inte sant?

Fråga 1: Du säger att man inte ska ha sex med en ny partner om man är "full". Hur full får man enligt dig generellt vara för att få ha sex med ny partner?"

Fråga 2: Du säger att det inte spelar någon roll hur stor eller liten risken är att ha sex på fyllan med ny partner. Är risken noll när man är nykter?

Fråga 3: Hur föreställer du dig att man ska visa samtycke för en ny partner (då båda är tillräckligt nyktra) om vi tar bort det muntliga? Är det ens möjligt?
Citera
2024-01-21, 12:25
Medlem
Citat:
Tror du att det hjälper att upprepa samma icke-svar?

Bemöt logiken. DIN TRO är de facto inkompatibel med hennes vittnesmål i rätten. Berätta för mig hur det då inte följer logiskt att du tror hon ljuger då. Det är enda sättet ur den här situationen och vi vet båda två att du inte har ett svar

Hur är det ohederligt att kalla en person som ljuger för lögnare?

Det är inte så enkelt som att du vet att du har och försöker komma undan?

Kom igen nu, bara erkänn, så kan vi gå vidare.

Jag har svar på dina frågor. Men jag har som sagt ingen lust att ge uttömmande svar, leta rätt på mina citat, dia citat, sammanfoga, förklara osv. och lägga en hel del energi på det. När du visat väldigt tydligt att du för ohederlig debatt. Sådan energi ger jag endast meddebattörer och motdebattörer som kan föra en hederlig debatt. Förstått? För vad jag än skriver/hur goda argument jag än har, kommer du bara fortsätta kalla mig för lögnare = vara ohederlig.

Topic: hur vore det om vi började diskutera själva sakfrågan istället? Jag är som sagt inte intresserad av dessa metadiskussioner. Topic: jag ser ingenstans att målsägande ljuger i rätten.
Citera
2024-01-21, 12:27
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Håller någon fast dig i handleden, kan du också komma loss med rätt teknik.

Ja. Och? I fallet när någon sitter på någon som håller runt höfterna krävs NOLL teknik. Så detta är en falsk analogi.

Citat:
Men fortsatt: håller någon fast dig, så håller någon fast dig.

No shit

Citat:
Och då är det ju en korrekt benämning du använder när du säger att den andra höll fast dig, oavsett om du kunde komma loss eller inte.

Bitch, please. Man är INTE fasthållen om man kan komma loss hur lätt som helst. Är en fotbollsspelare fasthållen om den kan röra sig fritt trots att en motståndare har händerna på honom?

Citat:
Ett stadigt grepp om höfterna är att man hålls fast. även om man kan komma loss.

Jag älskar dina bortförklaringar, du gör mig aldrig besviken

Citat:
Jag har redan svarat: du får fråga målsägande vad hon menar.

Du svarar inte på frågan. Är "hålla på" och "hålla fast" är samma sak? Är det t ex samma sak att hålla någon i handen som att hålla fast någons hand? Ja eller Nej? Det är en enkel fråga, varför vågar du inte svara?
Citera
2024-01-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ja. Och? I fallet när någon sitter på någon som håller runt höfterna krävs NOLL teknik. Så detta är en falsk analogi.

No shit

Bitch, please. Man är INTE fasthållen om man kan komma loss hur lätt som helst. Är en fotbollsspelare fasthållen om den kan röra sig fritt trots att en motståndare har händerna på honom?

Jag älskar dina bortförklaringar, du gör mig aldrig besviken

Du svarar inte på frågan. Är "hålla på" och "hålla fast" är samma sak? Är det t ex samma sak att hålla någon i handen som att hålla fast någons hand? Ja eller Nej? Det är en enkel fråga, varför vågar du inte svara?

Du rycker efter halmstrån som sagt...
Citera
2024-01-21, 12:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ja, VL bör byta advokat snarast möjligt, om han inte redan har gjort det. Sen bör de gå igenom denna tråd för att få så många tips som möjligt. Tre års fängelse är inget man ska acceptera utan att kämpa.

Om VL tillhör rederifamiljen så finner man det märkligt att han haft en så lat advokat. Vad heter advokaten?

En sak till, vilken folkgrupp tillhör kvinnan?
Hon är Assyrier.
https://justi.se/atanya-filipes%E2%80%8B/
Citera
2024-01-21, 12:31
Medlem
Citat:
Jag har svar på dina frågor. Men jag har som sagt ingen lust att ge uttömmande svar, leta rätt på mina citat, dia citat, sammanfoga, förklara osv. och lägga en hel del energi på det. När du visat väldigt tydligt att du för ohederlig debatt. Sådan energi ger jag endast meddebattörer och motdebattörer som kan föra en hederlig debatt. Förstått? För vad jag än skriver/hur goda argument jag än har, kommer du bara fortsätta kalla mig för lögnare = vara ohederlig.

Topic: hur vore det om vi började diskutera själva sakfrågan istället? Jag är som sagt inte intresserad av dessa metadiskussioner. Topic: jag ser ingenstans att målsägande ljuger i rätten.
Vad är det som är väldigt tydligt? Vad är det som är ohederligt?

Kan ni som klagar på metadebatten sluta skriva om metadebatten?
Citera
2024-01-21, 12:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag har svar på dina frågor.

Så ge mig dem då.

Citat:
När du visat väldigt tydligt att du för ohederlig debatt.

Ge ett enda specifikt exempel om det är så tydligt. Ett enda. ETT ENDA. I double-dare you.

Citat:
För vad jag än skriver/hur goda argument jag än har, kommer du bara fortsätta kalla mig för lögnare = vara ohederlig.

I samma stund du slutar ljuga slutar jag kalla dig lögnare. Ögonblickligen.

Citat:
Topic: hur vore det om vi började diskutera själva sakfrågan istället? Jag är som sagt inte intresserad av dessa metadiskussioner.

Det är inte så enkelt som att det börjar bli jobbigt för att du blivit avslöjad?
Citera
2024-01-21, 12:32
Avslutad
Citat:
Har du något att skriva om själva sakfråga, dvs. fallet?

Jag bad Neverever belägga sina rätt grava anklagelser mot en annan användare, särskilt som de flesta läsare lär ha en helt annan bild av läget. Ska man attackera en annan användare i tråden får man väl backa upp detta? Tycker du inte?

Citat:
Det enda invektiv jag har använt är att kalla en motdebattör "ohederlig", när denna för en ohederlig debatt. Så var det med den saken.

I övrigt har jag inte sett någonstans att Neverever31 eller HowLongIsNow har använt några invektiv överhudtaget.

"Invektiv" stämmer måhända främst för Neverever, men ni andra slutar aldrig att snacka skit om andra användare och skriva nedsättande generaliseringar. Sen är det oerhört frustrerande när du vägrar ta till dig trots att folk igen och igen påpekar att "Du dränker tråden med psykotisk skit". Tråden skulle bli mycket lättare att läsa om du slutade göra varje påstående 50 gånger. (Som det här hobbypsykologiska svamlet om att MÄ inte är empatistörd - som om vi kan veta det - och att vi därför VET att hon talar sanning. )
Citera
2024-01-21, 12:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du rycker efter halmstrån som sagt...

Intressant, berätta hur. Var specifik.

Nämn en enda sak jag skrivit i frågan som inte stämmer. En enda.
Citera
2024-01-21, 12:37
Medlem
Citat:
Jo, om det är uppenbart (vilket det är) att du inte svarat på dem ordentligt men påstår att du gjort det. Det är en lögn per definition.

Jo, om du påstår att du faktiskt har svarat (vilket du har påstått). Det är en lögn per definition.

Nyss hette det att du hade svarat på allt, men nu har du plötsligt bara missat? Ännu en lögn

Nu är det dock som så att jag sa till dig att du inte svarat på frågorna. Då svarade du tillbaka att du visst svarat. Om du innan ditt svar inte kollat upp vilka frågorna var så hade du per definition inte fog för ditt svar att du visst svarat. Vilket gör ditt svar till ännu en lögn.

Inte förrän du slutar ljuga.

Vilka, och hur har du svarat på dem? Var specifik.

Nyss hette det att du hade svarat på allt, men nu heter det att du inte vill svara? Ännu en lögn

Frågorna är direkta uppföljningar på saker DU skrivit, så uppenbarligen har de ju enligt dig koppling till topic, inte sant?

Fråga 1: Du säger att man inte ska ha sex med en ny partner om man är "full". Hur full får man enligt dig generellt vara för att få ha sex med ny partner?"

Fråga 2: Du säger att det inte spelar någon roll hur stor eller liten risken är att ha sex på fyllan med ny partner. Är risken noll när man är nykter?

Fråga 3: Hur föreställer du dig att man ska visa samtycke för en ny partner (då båda är tillräckligt nyktra) om vi tar bort det muntliga? Är det ens möjligt?

Så jag får inte minnas fel, för då är jag en lögnare enligt dig? Intressant du.

Och målsägande ska använda exakt samma ordval vid varje förhör, annars är hon en lögnare enligt dig. Intressant du.

Allt detta säger mer om dig, än vad det gör om mig eller om målsägande.

Glöm det, du för en för ohederlig debatt för att jag ska vilja svara på dina frågor. Råkar jag glömma något eller råkar jag använda ett felaktigt ord, kommer du dessutom kalla mig för "lögnare". Eller inbilla dig att jag ser målsägande som en lögnare. Inse att du gör dig själv omöjlig att föra en debatt med.
Citera
2024-01-21, 12:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Topic: hur vore det om vi började diskutera själva sakfrågan istället? Jag är som sagt inte intresserad av dessa metadiskussioner.

Gärna.

MÄ säger först att V "håller sina händer på hennes höfter" då hon sitter på honom. Sen säger hon i rätten att V "håller fast henne" vid hennes höfter. Är "hålla på" och "hålla fast" är samma sak? Är det t ex samma sak att hålla någon i handen som att hålla fast någons hand? Ja eller Nej?

Citat:
Topic: jag ser ingenstans att målsägande ljuger i rätten.

Gör du inte? Är inte du av åsikten att hon inte berättade om cowgirlen för att hon inte mindes eller för att hon var rädd för att inte bli trodd? För i rätten säger hon nämligen något helt annat om varför, vilket från ditt perspektiv vore en direkt lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in