Citat:
Ursprungligen postat av
vanart
Det är inte lagstiftningen om våldtäkt jag motsätter mig utan den ytterst tveksamma om samtycke.
Och du tror att samtycke finns bara för att Vi*king påstår det? För det är faktiskt
enbart Vi*kings berättelse (till vissa delar iaf.) som talar för samtycke till sex. Blått nattlinne och ett erbjudande om sovplats på golvet är
inte att samtycka till sex. Inte ens ett blått nattlinne och erbjudande om att sova över täcket med kläderna på i en säng är samtycke till sex. Inte ens under täcket finns där samtycke till sex.
Vad talar då mot samtycke:
1. Målsägandes berättelse, som (enligt teknisk bevisning utifrån konversation med sin väninna) inte vill ha Vi*king hos sig.
2. Enligt egen utsaga säger målsägande nej till Vi*kings sexuella närmande, puttar bort honom etc.
3. När han har gått kontaktar målsägande tre av sina vänner och är chockad och uppenbart traumatiserad och säger själv att hon blivit våldtagen.
4. Vi*kings egen berättelse där han inte tror att MÄ flirtat med honom, han förstår även att hon inte vill ha sex med honom på morgonen när han är nykter och försöker ha sex med henne igen. (Han kanske helt enkelt var för full på natten för att uppfatta att han inte hade samtycke).
5. Kuratorns vittnesmål i FUP visar på at målsägande fortfarande var traumatiserad av händelsen.
6. Målsägnade har hoppat av sina studier för att slippa träffa de som känner Vi*king.
7. Vi*kings väninna som inte ger det vittnesmål som Vi*king hade trott/hoppats på gällande en bilds olämplighet. Visar på att Vi*king tolkar in saker hos andra som inte finns där, även med sin väninna.
8. Messet Vi*king skickar till målsägande senare under dagen.
Men du tror ändå fullt ut att Vi*king hade samtycke till sex?
Jag tycker allt talar för att han
inte hade samtycke till sex. Men jag är inte alls säker på att Vi*king uppfattade det på fyllan och villan.
Vilket han givetvis skulle ha försäkrat sig om att han hade. Och jag anser då att han bör dömas för
oaktsam våldtäkt och få en straffsänkning. Får se hur det blir i Hovrätten.
Visst. Vi*king gör en märklig historia om att målsägande var väldigt på. Jag tror helt enkelt inte på den storyn. I synnerhet inte då blåmärkena talar mot hans story. Det låter som en efterhandskonstruktion av Vi*king för att bli fri.