2024-01-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om du verkligen har arbetat med det du påstår, och om du då har blivit någon att räkna med inom det gebitet, så hade du varit extremt väl medveten om att du inte kan dra dom slutsatserna om en person på den information som framgår i dokumenten du nämner.

Om du jobbar med ledarskapsutveckling och dömer folk på det viset, då är du en extremt dålig ledarskapsutvecklare, det är ett som är säkert.

För allt vi vet så kan allting som Viking säger vara sant. Men du utgår ifrån att han ljuger, utan att ha en aning. Så gör INGEN som jobbar med utveckling av människor. INGEN.
Förutom folk som inte vet vad dom gör och har helt fel jobb.

Inte nog med att du dömer Viking på förutfattade meningar om vad som är sant och inte, du talar också om för mig vad jag tror och inte tror på. Och du skall kalla dig beteendevetare och ledarskapsutvecklar. Jo tjena, dra den om tomten också!

Jag tror att sanningen ligger någonstans mittemellan. Men efter att ha läst FUP och kunnat konstatera att tjejen ljuger förhörsledarna rakt i ansiktet, och att hon undanhåller information, så blir det väldigt tydligt vem som är mindre trovärdig i detta.

Det är sådana saker som en duktig beteendevetare ser direkt, men du ser det inte ens när det står rakt framför dig i full prakt.

Ja, du verkar vara bättre och mer erfaren beteendevetare än mig uppenbarligen, eftersom du vet att tjejen ljuger.
Jag tittar efter markörer, och där visar Viking på inte så vackra sådana såväl före, under som efter händelsen.

Vi får väl se vad hovrätten kommer fram till, om dom är lika vassa som du är.
Citera
2024-01-19, 22:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hur går det till när försvarare utses?

I detta fall ser det ut att vara en olämpligt val av försvarare.
Borde Atanya Filipes blivit utsedd?
Borde Atanya Filipes tackat ja?
Borde GM accepterat Atanya Filipes som försvarare? Vilken nöt han är!

https://justi.se/atanya-filipes%E2%80%8B/
"Hon brinner för att hjälpa utsatta kvinnor i nöd. Atanya har ett nära samarbete med kvinnojourer runtom i landet."

Åklagare Sara Derakti har hårda krav?

"Åklagaren har begärt att Viking Lundkvist ska vara kvar i häkte tills
fängelsestraffet får verkställas liksom fortsatt tillstånd att meddela Viking
Lundkvist restriktioner
med hänvisning till att det alltjämt finns risk för att
Viking Lundkvist genom att undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar
sakens utredning. "

På vilket sätt kan GM försvåra sakens utredning efter att domen har fallit tills han hamnar i finkan?

Hovrättsassessorn Hannah Falkroos samt nämndemän.
Vilka var nämndemännen och vad dömde de enskilt?
"Hon brinner för att hjälpa utsatta kvinnor i nöd. Atanya har ett nära samarbete med kvinnojourer runtom i landet."
Denna text synes nu vara raderad.
Tvivlar på att hon ens försökte försvara honom.
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-01-19 kl. 22:15.
Citera
2024-01-19, 22:44
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, du verkar vara bättre och mer erfaren beteendevetare än mig uppenbarligen, eftersom du vet att tjejen ljuger.

Eftersom du fortfarande inte har fattat hur jag vet att tjejen ljuger, så är du i vilket fall väldigt mycket sämre än mig på läsförståelse. Men det måste jag säga, det hänger ihop med beteendevetandet också. Kan man inte läsa och ta till sig vad folk säger och skriver, då kan man heller inte utvärdera deras beteende.

Du får väl läsa FUP en gång till, och mina inlägg minst en gång till, så kanske polletten trillar ner.

Citat:
Jag tittar efter markörer, och där visar Viking på inte så vackra sådana såväl före, under som efter händelsen.

Markörerna han uppvisar är ingenting jämfört med markörerna som hon uppvisar. Men de blundar du fullständigt inför. Du verkar inte ens ha läst FUP och helt säkert har du inte gjort det på ett professionellt sätt när det kommer till hennes förhör, för då hade du vetat vad jag talar om. Men det gör du ju inte.

Men berätta gärna om de markörer du menar att du har observerat, vilka de är och vilken information det är du har analyserat, och vad du menar att de markörerna indikerar!

Citat:
Vi får väl se vad hovrätten kommer fram till, om dom är lika vassa som du är.

Hovrätten läser inte FUP, har du inte ens fattat det?
Det är en av anledningarna till att jag redan tidigt påtalade att Viking behövde en ny advokat, något som visade sig stämma extremt väl, och som han också redan har påbörjat.
Citera
2024-01-19, 23:27
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Det var som tusan!
Följer parterna i målet tråden?
När försvann den texten "Hon brinner för att hjälpa utsatta kvinnor i nöd. Atanya har ett nära samarbete med kvinnojourer runtom i landet"? Ikväll?

Nu bara ett neutralt
"Vidare har hon erfarenhet av att vara ombud och rättshjälpsbiträde i vårdnadsmål."

Det kanske stod där förut också
Senast redigerad av gofigur 2024-01-19 kl. 23:29.
Citera
2024-01-19, 23:30
Medlem
Citat:
Eftersom du fortfarande inte har fattat hur jag vet att tjejen ljuger, så är du i vilket fall väldigt mycket sämre än mig på läsförståelse. Men det måste jag säga, det hänger ihop med beteendevetandet också. Kan man inte läsa och ta till sig vad folk säger och skriver, då kan man heller inte utvärdera deras beteende.

Du får väl läsa FUP en gång till, och mina inlägg minst en gång till, så kanske polletten trillar ner.

Markörerna han uppvisar är ingenting jämfört med markörerna som hon uppvisar. Men de blundar du fullständigt inför. Du verkar inte ens ha läst FUP och helt säkert har du inte gjort det på ett professionellt sätt när det kommer till hennes förhör, för då hade du vetat vad jag talar om. Men det gör du ju inte.

Men berätta gärna om de markörer du menar att du har observerat, vilka de är och vilken information det är du har analyserat, och vad du menar att de markörerna indikerar!

Hovrätten läser inte FUP, har du inte ens fattat det?
Det är en av anledningarna till att jag redan tidigt påtalade att Viking behövde en ny advokat, något som visade sig stämma extremt väl, och som han också redan har påbörjat.

Du verkar vara övertygad om att BO ljuger i förhör, eller kanske kommit med delvis eller någon motstridig uppgift. OM hon gjort det, kan det tänkas bero på att hon är traumatiserad efter den hemska upplevelsen hon varit med om? Hon visar påtagliga och trovärdiga krissymptom (chock/förträngning)vilket t ex kuratorn som träffar henne några dagar efter händelsen bekräftar. Nu verkar "idioterna" i tingsrätten bedöma trovärdigheten högre hos BO än hos Viking. Vi får väl se om juristerna i Hovrätten håller med, kanske är det en advokatfråga. Det börjar bli rundgång i argumenten och en del tror på Viking och en del tror på BO. Vi får vänta och se helt enkelt
Citera
2024-01-19, 23:34
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Du verkar vara övertygad om att BO ljuger i förhör, eller kanske kommit med delvis eller någon motstridig uppgift. OM hon gjort det, kan det tänkas bero på att hon är traumatiserad efter den hemska upplevelsen hon varit med om? Hon visar påtagliga och trovärdiga krissymptom (chock/förträngning)vilket t ex kuratorn som träffar henne några dagar efter händelsen bekräftar. Nu verkar "idioterna" i tingsrätten bedöma trovärdigheten högre hos BO än hos Viking. Vi får väl se om juristerna i Hovrätten håller med, kanske är det en advokatfråga. Det börjar bli rundgång i argumenten och en del tror på Viking och en del tror på BO. Vi får vänta och se helt enkelt

Ja, har man läst FUP vet man att hon ljuger i förhör. Det framgår i klartext i FUP. Den som har läst mina inlägg vet det också. Men du har tydligen fortfarande varken läst FUP, mina inlägg, eller förstått vad jag skriver. Du blundar för fakta och låtsas att det som framställs i tråden som du inte gillar, bara är på låtsas eller något som någon annan inbillar sig. Men det är du som inbillar dig en massa saker.

Hur var det nu med dina markörer, kan du svara om dem!?
Citera
2024-01-19, 23:39
Avslutad
Citat:
Nej, det är inte mer korrekt att säga så. Domen är överklagad och kommer aldrig att vinna laga kraft. Viking är varken dömd eller frikänd, han är misstänkt. Så ta du och lägg ner ditt lögnaktiga trams nu!

Hovrätten kommer att avkunna en dom efter deras huvudförhandling, därefter får vi veta om Viking blir dömd eller frikänd. Men fram till dess är han misstänkt och skall betraktas och behandlas som oskyldig, och inget annat.

Nu får du ta och ge dig med dina påhitt och ditt trams. Är du ett sånt troll verkligen?
Det finns ingen dom att verkställa, så han hade inte kunnat sitta i häkte i väntan på verkställighet. Hur kan du ens inbilla dig något sådant?
Om tingsrätten funnit skäl att hålla honom fortsatt häktad hade han suttit häktad i väntan på rättegång i hovrätten, inget annat.

Men tingsrätten insåg antagligen att Viking kommer att få skadestånd för varenda dag han har suttit i häkte när han blir frikänd i hovrätten, och de tyckte nog att han inte förtjänade några pengar. Så trots att de dömde honom så satte de honom på fri fot, eftersom de visste att domen var helt åt skogen.

Men så är det. Frikänns Viking i hovrätten har han rätt till skadestånd för den tid han suttit häktad. Det kan nog bli en slant. Han satt väl mellan två och tre månader, så han kan nog räkna med runt 50 - 60 papp i ersättning för det. Det är pengar som kan komma väl till pass för en student.

Just det, och för Viking finns inga skäl att hålla honom häktad. Ingen sund människa tror att han begick någon våldtäkt och därfor tror heller ingen sund människa att han kommer att begå några fler våldtäkter. Därför släpptes han på fri fot.

Det fetade är helt fel. Nu är hand dömd och skall således betraktas som skydlg tills högre instans dömer/frikänner honom. Så i dagsläget är hans i sanningens mening en våldtäkstsman.

Saxat från wikipedia:

"Oskuldspresumtion eller oskyldighetspresumtion avser den grundläggande straffprocessuella rättsprincip som ger den som är misstänkt för ett brott rättigheten att betraktas som oskyldig tills motsatsen har bevisats."

Nu är det ju uppenbarligen bevisat i första instans att han våldtagit henne. Så sluta tjata om att han är oskyldig. Det är ju fan som att ni allihopa är dumma i huvudet. Ni hela högen, som inte kan läsa er till i de handlingar som finns att tillgå, att fanskapet är skyldig till våldtäkt.

Varför saknas det utspel om utvisning, utvisa familjen, dödsstraff osv. Som det hade gjort om det var en icke-etnisk svensk som hade gjort detta.

Om ni nu fortfarande, efter att ha läst samtliga dokment, fortfarande hävdar att Viking blev frame'ad och att han verkligen är offret i den här soppan. Gör oss alla en tjänst att flytta från Sverige till Saudi. Där passar er människosyn in.

Satan så dumma i huvudet ni är. Skäms fan över att ni bor i samma land som mig, kan ni inte bara sticka härifrån? Ingen vill ha er här ändå, ni är ju fan värre än de muslimerna vi har plockat in.
Citera
2024-01-19, 23:43
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Ja, den texten har uppenbarligen raderats senaste veckan. Hon läser visst i tråden

Här kan man se hur hennes sida såg ut i april förra året, då fanns den texten med.

https://web.archive.org/web/20230405132515/https://justi.se/atanya-filipes%E2%80%8B/

Domstolen har alltså försett en misstänkt våldtäktsman med en försvarare som "brinner för att hjälpa kvinnor i nöd" och som har ett nära samarbete med kvinnojourer runtom i landet. Och hon har tackat ja till uppdraget. Det är verkligen riktigt riktigt olämpligt, och resultatet ser vi nu. Det är nästan så man hoppas hon blir av med sin advokattitel, men det lär väl inte hända. Men en varning hoppas jag innerligt det blir. Bara Viking anmäler henne.
Citera
2024-01-19, 23:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Det fetade är helt fel. Nu är hand dömd och skall således betraktas som skydlg tills högre instans dömer/frikänner honom. Så i dagsläget är hans i sanningens mening en våldtäkstsman.

Saxat från wikipedia:

"Oskuldspresumtion eller oskyldighetspresumtion avser den grundläggande straffprocessuella rättsprincip som ger den som är misstänkt för ett brott rättigheten att betraktas som oskyldig tills motsatsen har bevisats."

Nu är det ju uppenbarligen bevisat i första instans att han våldtagit henne. Så sluta tjata om att han är oskyldig. Det är ju fan som att ni allihopa är dumma i huvudet. Ni hela högen, som inte kan läsa er till i de handlingar som finns att tillgå, att fanskapet är skyldig till våldtäkt.

Varför saknas det utspel om utvisning, utvisa familjen, dödsstraff osv. Som det hade gjort om det var en icke-etnisk svensk som hade gjort detta.

Om ni nu fortfarande, efter att ha läst samtliga dokment, fortfarande hävdar att Viking blev frame'ad och att han verkligen är offret i den här soppan. Gör oss alla en tjänst att flytta från Sverige till Saudi. Där passar er människosyn in.

Satan så dumma i huvudet ni är. Skäms fan över att ni bor i samma land som mig, kan ni inte bara sticka härifrån? Ingen vill ha er här ändå, ni är ju fan värre än de muslimerna vi har plockat in.

Nej, han är inte dömd, och skall därför betraktas som oskyldig. Du är uppenbarligen väldigt emotionellt påverkad av detta och fylld av förutfattade meningar. Ingen här är dum i huvudet bara för att du inbillar dig en massa saker, inte förstår dig på juridik och är full av förutfattade meningar. Och nu försöker du dra rasistkortet också

Att du skulle dig vara rasist också är inte direkt någon överraskning.

Det är inte vi som skall flytta till Saudi, det är snarare du som behöver flytta till en sluten psykvårdsavdelning.

Får han bara en försvarare som tillvarartar hans intressen på ett korrekt och kompetent sätt så blir han friad. Det är helt uppenbart att tjejen inte är ärlig i sin framställning av vad som hänt och det är lika uppenbart att han inte haft någon som helst anledning att tro något annat än att hon var med på dessa två timmars sex som de hade. Hon bjöd in sin fuckboy till sin säng och sedan hade de sex tillsammans. Det är helt uppenbart när man läser FUP.
Citera
2024-01-19, 23:58
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster

Saxat från wikipedia:

Killen är dömd i första instans, men oskuldspresumtionen gäller även i hovrätten. Det är en helt ny rättegång i skuldfrågan även om vittnesmål och annat processmaterial hänger med från tingsrätten. Det är inte så att man nu utgår från skuld eller något sådant. Det visste du säkert men ändå.

Exakt hur man skall betrakta hans nuvarande rättsliga tillstånd kan man diskutera, men det som har egentlig betydelse är vad som bestämts när domen vunnit laga kraft. Först då är det speciellt intressant att tala om huruvida han är skyldig eller oskyldig, eller rättare sagt, huruvida han skall ses som skyldig eller oskyldig i juridikens och samhällets ögon.
Citera
2024-01-19, 23:59
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Det var som tusan!
Följer parterna i målet tråden?
När försvann den texten "Hon brinner för att hjälpa utsatta kvinnor i nöd. Atanya har ett nära samarbete med kvinnojourer runtom i landet"? Ikväll?

Nu bara ett neutralt
"Vidare har hon erfarenhet av att vara ombud och rättshjälpsbiträde i vårdnadsmål."

Det kanske stod där förut också

Här är hela texten från hemsidan så som den såg ut i april förra året.

Texten om kvinnor i nöd och kvinnojourer har hon uppenbarligen plockat bort de senaste dagarna.

Citat:
Atanya Filipes arbetar inom byråns samtliga verksamhetsområden sedan december 2019. Hon har erfarenhet av bl.a. uppdrag som målsägandebiträde och agerat som särskild företrädare för barn samt varit ombud och rättshjälpsbiträde i vårdnadsmål. Vid flera tillfällen har hon biträtt ideellt personer som inte har haft råd att anlita en advokat eller jurist. Hon brinner för att hjälpa utsatta kvinnor i nöd. Atanya har ett nära samarbete med kvinnojourer runtom i landet. Hon har genomgått specialutbildningar avseende våld i nära relationer.

Övriga språk: Atanya behärskar engelska, assyriska och har viss förståelse i arabiska. 

Citera
2024-01-20, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Right. En "fuckboy" är givetvis i grunden något positivt. En alfa med hög sexuell potential, något som tilltalar kvinnor, vilket också är uppenbart från hennes snaps. Typ som en jock eller en frat boy från amerikanska collegefilmer. Man gillar förvisso att skämta lite nedlåtande om sådana typer, men i grunden är det något alla kvinnor dras till. Att hon använder sådana termer om honom visar tydligt att hon tänkte på honom från ett sexuellt perspektiv, som en potentiell sexuell partner.

Det betyder givetvis inte att hon inte kan ha blivit våldtagen ändå. Hon verkar ju ha varit rätt nervös när han var på väg över. Men jävligt dumt att bjuda över en "fuckboy" mitt i natten, iklädd ett nattlinne - och FUPen har ju (vilket alla anade ändå) totalt demolerat dina naiva fantasier (i ett trettiotal inlägg) om att nattlinnet skulle ha varit nån avtändande potatissäck av den typ munkar använder när de ägnar sig åt självspäkning.

Sure. Du ville inte länka den för att den kraftigt försvagar din position och stärker mycket av det skeptikerna i tråden spekulerat om. Sen som många andra påpekat är du själv en som bidragit centralt till trådens hätska tonläge. Du kanske inte har ett lika litterärt språk som jordenisplatt, men du är konstant nedlåtande och fulargumenterar hela tiden, vilket förstör för dem som vill diskutera fallet seriöst och utan skygglappar.

Nja, epitetet fuckboy är ju inte direkt positivt i någon mening. En fuckboy är ju inte något posivit, det är ingen hane som tar han om sin flock, ser efter och försvarar sin kvinna i alla lägen samt är överhuvudet i gruppen. Tycker du detta stämmer in på Viking? En Alpha är en individ inom flocken som anses starkast. De mäter sin styrka genom att slåss och tampas, vilket vi människor inte gör. En Alpha skyddar sin flock, tar hand om sin flock och skyddar de mot utomstående individer. De är oftast raka motsatsen till vad Viking framställer sig själv som. Att han fick epitetet fuckboy var ju för att han hade varit öppen och skrytsam över sina tjejer tidigare. Detta är ingenting som en Alpha skulle göra. De behöver helt enkelt aldrig hävda sig, överdriva sin egen förmåga eller för den delen dupera omgivningen.

Simply put it: They talk the talk and they walk the walk. Vilket man absolut inte kan säga om Viking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in