2024-01-20, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Men snälla detta är ungdomar i 20 års åldern.

Tycker inte ordet fuckboy klingar m att han har flickvän, utan att han är knullmaterial i hennes ögon. Vem använder ens sådana uttryck om någon. Säger väl ganska mkt om hennes personlighet både det å rizza.

Ordet fuckboy är ett nedsättande epitet för män som är egoistiska skitstövlar, typ. Du kan googla på ordet.

Ordet rizza handlar om att omedvetet dra till sig folk man inte menar att dra till sig. Googla på ordet.

Och nej, en fuckboy är inte "knullmaterial" i unga människors liv. Eller tror du att ungdomar vill knulla med egoistiska skitstövlar?
Citera
2024-01-20, 08:58
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
När det gäller jävsfrågan känns det som ombudet tagit sig an ett fall som strider mot tidigare lojaliteter. Med tanke på hur exceptionellt hård domen blev i detta tveksamma fall undrar man. Det var därför jag undrade vad araben som kidnappade, torterade och våldtog inte bara en utan två kvinnor fick för påföljd. Han fick ju dessutom 840 000kr i skadestånd av förståndshandikappad JK...

Lojaliteter är något annat än det du pratar om. Det är om advokaten skulle ha ett annat uppdrag eller en privat relation med någon som har intresse av utgången i detta mål.

Ersättning för frihetsberövande när man blir frikänd är också något helt annat. Det kommer V. också att få ifall han skulle bli frikänd till slut.

Citat:
Jag har inte kallat några kvinnor "honor". Kvinnor för sig och uttrycker sig som sådana och inte som invandrade gängmedlemmar från förorten.

Är ni flera som delar på samma FB-konto ?
Du använde exakt det uttrycket i ditt första stycke i detta inlägg:
(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Citera
2024-01-20, 09:03
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. Våldtäkter har alltid funnits. Och i alla kulturer. Finns alltid personer med viss empatistörning som inte fattar att de inte har samtycke/inte bryr sig. Så. Lagen om oaktsam våldtäkt behövs. Lagen om våldtäkt behövs. För att folk som har viss empatistörning ska veta vad som gäller och låta bli att våldta. Eller åtminstone kunna bli anmälda om de ändå går över gränsen.
Precis som lagen kring mord/dråp etc. behövs.
Det är inte lagstiftningen om våldtäkt jag motsätter mig utan den ytterst tveksamma om samtycke.
Citera
2024-01-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Det är inte lagstiftningen om våldtäkt jag motsätter mig utan den ytterst tveksamma om samtycke.

Och du tror att samtycke finns bara för att Vi*king påstår det? För det är faktiskt enbart Vi*kings berättelse (till vissa delar iaf.) som talar för samtycke till sex. Blått nattlinne och ett erbjudande om sovplats på golvet är inte att samtycka till sex. Inte ens ett blått nattlinne och erbjudande om att sova över täcket med kläderna på i en säng är samtycke till sex. Inte ens under täcket finns där samtycke till sex.

Vad talar då mot samtycke:

1. Målsägandes berättelse, som (enligt teknisk bevisning utifrån konversation med sin väninna) inte vill ha Vi*king hos sig.

2. Enligt egen utsaga säger målsägande nej till Vi*kings sexuella närmande, puttar bort honom etc.

3. När han har gått kontaktar målsägande tre av sina vänner och är chockad och uppenbart traumatiserad och säger själv att hon blivit våldtagen.

4. Vi*kings egen berättelse där han inte tror att MÄ flirtat med honom, han förstår även att hon inte vill ha sex med honom på morgonen när han är nykter och försöker ha sex med henne igen. (Han kanske helt enkelt var för full på natten för att uppfatta att han inte hade samtycke).

5. Kuratorns vittnesmål i FUP visar på at målsägande fortfarande var traumatiserad av händelsen.

6. Målsägnade har hoppat av sina studier för att slippa träffa de som känner Vi*king.

7. Vi*kings väninna som inte ger det vittnesmål som Vi*king hade trott/hoppats på gällande en bilds olämplighet. Visar på att Vi*king tolkar in saker hos andra som inte finns där, även med sin väninna.

8. Messet Vi*king skickar till målsägande senare under dagen.

Men du tror ändå fullt ut att Vi*king hade samtycke till sex?

Jag tycker allt talar för att han inte hade samtycke till sex. Men jag är inte alls säker på att Vi*king uppfattade det på fyllan och villan. Vilket han givetvis skulle ha försäkrat sig om att han hade. Och jag anser då att han bör dömas för oaktsam våldtäkt och få en straffsänkning. Får se hur det blir i Hovrätten.

Visst. Vi*king gör en märklig historia om att målsägande var väldigt på. Jag tror helt enkelt inte på den storyn. I synnerhet inte då blåmärkena talar mot hans story. Det låter som en efterhandskonstruktion av Vi*king för att bli fri.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-20 kl. 10:02.
Citera
2024-01-20, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, den texten har uppenbarligen raderats senaste veckan. Hon läser visst i tråden

Här kan man se hur hennes sida såg ut i april förra året, då fanns den texten med.

https://web.archive.org/web/20230405132515/https://justi.se/atanya-filipes%E2%80%8B/

Domstolen har alltså försett en misstänkt våldtäktsman med en försvarare som "brinner för att hjälpa kvinnor i nöd" och som har ett nära samarbete med kvinnojourer runtom i landet. Och hon har tackat ja till uppdraget. Det är verkligen riktigt riktigt olämpligt, och resultatet ser vi nu. Det är nästan så man hoppas hon blir av med sin advokattitel, men det lär väl inte hända. Men en varning hoppas jag innerligt det blir. Bara Viking anmäler henne.

Helt sjukt att en kvinnlig advokat som "brinner för att hjälpa utsätta kvinnor" företräder en sk "våldtäksman". Vilket skämt av henne och domstolen. Tror innerligt på att hon försökte göra allt i sin makt för att sätta dit honom. Viking borde helt klart göra en anmälan. Känner inte killen men jag vill ha en rättvis rättegång. Detta är helt skandalöst.
Citera
2024-01-20, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Jo en fuckboy är knullmaterial men inte pojkvänsmaterial. Behöver inte vara en skitstövel men saknar ambition att inleda seriöst förhållande. Uppenbart att målsägande är intresserad och attraherad av Vi*king när de snapat kvällar och nätter en period.

Snälla du, skriv inte det namn du tror att målsägande har. Och var också snäll och sätt något tecken i Vi*kings namn. Var respektfull mot målsägande och den dömde och deras nära och kära. Ok?

Googla på "fuckboy". Det är varken knullmaterial eller pojkvänsmaterial.

Inte ens Vi*king tror att målsägande är särskilt intresserad av honom. Så varför tror du det?
Citera
2024-01-20, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jag misstänker att till och med målsägande anser dig vara patetisk i den här tråden.

Kompisdejt, nu har man hört allt...

Lägg ner att skriva ut det namn ni tror att målsägande har.

Ja, det är det ord hon använder. Och? Så kan det väl vara? Om en person använder ord som "rizza" och "fuckboy" så förvånar det mig inte att vederbörande även använder ordet "kompisdejt" om träff med en kompis.
Citera
2024-01-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joaki129j
Helt sjukt att en kvinnlig advokat som "brinner för att hjälpa utsätta kvinnor" företräder en sk "våldtäksman". Vilket skämt av henne och domstolen. Tror innerligt på att hon försökte göra allt i sin makt för att sätta dit honom. Viking borde helt klart göra en anmälan. Känner inte killen men jag vill ha en rättvis rättegång. Detta är helt skandalöst.

Hur tänker du där?

Om Vi*king är oskyldig, så finns det ju ingen "utsatt kvinna" att hjälpa. Eller hur? Och eftersom ni tror att Vi*king är oskyldig, så spelar det ju föga roll att han har en advokat som "brinner för att hjälpa utsatta kvinnor", inte sant? Då är det ju nästan bra att han har en advokat som säger sig stå på utsatta kvinnors sida. Det blir ju som en uppvisning bara det i att "målsägande inte är en utsatt kvinna och Vi*king är oskyldig".

Det är ju bara om man tror att Vi*king är skyldig, som advokatvalet blir väldigt märkligt... Eftersom det blir fel om hans advokat då mer eller mindre "brinner för den utsatta målsägande" och inte för att få sin klient friad eller åtminstone få en rättvis rättegång.
Citera
2024-01-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lägg ner att skriva ut det namn ni tror att målsägande har.

Ja, det är det ord hon använder. Och? Så kan det väl vara? Om en person använder ord som "rizza" och "fuckboy" så förvånar det mig inte att vederbörande även använder ordet "kompisdejt" om träff med en kompis.

Jag läste att hon kallade det date.

Citat:
Mä: Nejjj fattar helt
Jag får fan ångest nu. Vad är det som händer. Jag har varit singel en dag. Jag har varit på date nu och nu ska Viking komma hit och sova här för han missa bussen hem. Och jag är normal människa som erbjuder hem. Vad gjorde jag nu? Säg.
Zu: SKA
HAN SOVA HOS DIG
BROR YALLA
Mä: Wtf Hjälp
Zu: Asså Sjukaste
Asså
SJUKASTE
Asså bror
Sjukaste
Asså fucking kingen
Asså HE CAME TROUGH ÄNDÅ
hur känns d

Låter ändå lite mer än bara en kompis...
Citera
2024-01-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joaki129j

Om det Viking skriver är sant så verkar det som att hans försvarare skulle kunna kasta honom under bussen i feminismens namn. Allt för att skada män, även om de är oskyldiga. Allt tjejer säger ska tas för 100% sanning etc, precis så som två användare i tråden resonerar.
Citera
2024-01-20, 11:04
Medlem
Citat:
Jag läste att hon kallade det date.

Låter ändå lite mer än bara en kompis...

Och?
Menar du att en person som varit på dejt med en person inte kan bli våldtagen av en annan person?

Om du går på dejt med Greta. Så är du immun mot våldtäkt, så Berta kan inte våldta dig. Och därför ska Berta frias, för hon kan omöjligt ha våldtagit dig, eftersom du var på dejt tidigare på dagen med Greta. Att du anklagar Berta för våldtäkt, måste vara en lögn, iom. att du varit på dejt med Greta.

Hur tänker du egentligen?
Citera
2024-01-20, 11:08
Medlem
Citat:
Om det Vi*king skriver är sant så verkar det som att hans försvarare skulle kunna kasta honom under bussen i feminismens namn. Allt för att skada män, även om de är oskyldiga. Allt tjejer säger ska tas för 100% sanning etc, precis så som två användare i tråden resonerar.

Advokaten "brinner för att hjälpa utsatta kvinnor".

Du tror ju inte att målsägande är en utsatt kvinna. Så då spelar det ingen roll att hans advokat "brinner för utsatta kvinnor". Målsägande är ju i så fall inte en kvinna som advokaten "brinner för".

Så du får nog tänka om lite här. Ha två saker i huvudet samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in