2024-01-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Då kan jag meddela att Vikings överklagande inkom till tingsrätten den 15e januari, och han meddelar också då att han kommer att ha en ny advokat inför hovrättsförhandlingen.

Han riktar också mycket allvarlig kritik mot sin försvarare som om den stämmer bör kunna rendera henne en varning från advokatsamfundet, om Viking anmäler henne dit, vilket han bör göra IMO.

VIking har alltså själv personligen skickat in en överklagan, av rädsla för att hans advokat inte kommer göra det i tid. Mycket ovanligt. Sedan kommer ett överklagande från hans advokat dagen efter, sannolikt efter att hon fått besked om att Viking själv skickat in ett överklagande. Hennes överklagande är extremt kort med minimal formalia. Något som styrker de anklagelser Viking har om hennes tillkortakommanden i hans fall.

Får vi ytterligare en markör på Vikings kontrollerande, grandiosa och manipulativa beteende. Det var advokatens fel att han blev dömd i tingsrätten och antar också att hans förra advokat nämnt för honom att det inte ser bra ut för honom och att han kanske inte ens bör överklaga. Viking tror nog på fullt allvar att han inte gjort något brottsligt, men detta med empati/självinsikt är inte den har typen av personers starka sida. Är väl rätt vanligt bland brottslingar att dom försöker gripa halmstrån, t ex byta advokat o s v. Well, vi får väl se om den nya advokaten lyckas övertyga HR om att Viking talar sanning och MÄ är den stora lögnaren.
Citera
2024-01-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Får vi ytterligare en markör på Vikings kontrollerande, grandiosa och manipulativa beteende. Det var advokatens fel att han blev dömd i tingsrätten och antar också att hans förra advokat nämnt för honom att det inte ser bra ut för honom och att han kanske inte ens bör överklaga. Viking tror nog på fullt allvar att han inte gjort något brottsligt, men detta med empati/självinsikt är inte den har typen av personers starka sida. Är väl rätt vanligt bland brottslingar att dom försöker gripa halmstrån, t ex byta advokat o s v. Well, vi får väl se om den nya advokaten lyckas övertyga HR om att Viking talar sanning och MÄär den stora lögnaren.

Man får dock intrycket av att advokaten sköter målet med minsta möjliga insats. Inte acceptabelt.
Citera
2024-01-19, 12:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Jag står numera på Vikings sida i detta, även om jag känner för kvinnan om hon verkligen inte ville detta. Men det som skett är inte fog nog att utsätta Viking för det han utsatts för, det är min bestämda uppfattning.

Så här kommer hans överklagande i sin helhet, så att folk kan förstå varför han blev fälld trots det mycket bristfälliga bevisningen i fallet. Och varför det är viktigt att han byter advokat, som jag påtalat redan tidigare. Han har som sagt goda chanser att frias om han bara får adekvat försvar.
Herre Gud! Vilken jävla sopa till "advokat"!
Citera
2024-01-19, 12:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag står numera på Vikings sida i detta, även om jag känner för kvinnan om hon verkligen inte ville detta.

All min sympati för henne borta efter att fup bekräftat att hon medvetet ljuger och undanhåller information.

Tack för överklagandeskriften, mycket intressant.
Citera
2024-01-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Herre Gud! Vilken jävla sopa till "advokat"!

Håller med, det han skriver är fullständigt rimligt och inte något osunt kontrollbehov. Nonchalans och inkompetens i en härlig förening.

Jag hejar inte på Viking, men han liksom alla andra som anklagas där ord står mot ord förtjänar ett vettigt försvar.
Citera
2024-01-19, 13:01
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Får vi ytterligare en markör på Vikings kontrollerande, grandiosa och manipulativa beteende. Det var advokatens fel att han blev dömd i tingsrätten och antar också att hans förra advokat nämnt för honom att det inte ser bra ut för honom och att han kanske inte ens bör överklaga. Viking tror nog på fullt allvar att han inte gjort något brottsligt, men detta med empati/självinsikt är inte den har typen av personers starka sida. Är väl rätt vanligt bland brottslingar att dom försöker gripa halmstrån, t ex byta advokat o s v. Well, vi får väl se om den nya advokaten lyckas övertyga HR om att Viking talar sanning och MÄ är den stora lögnaren.

Jösses! Det finns nog ingen här som uppvisar ett så grandiost beteende som du. Fullständigt blind och fullständigt ointresserad av fakta i målet.

Det som Viking påstår framgår av såväl dokument som ljudinspelningar, och inte minst av hans "försvarares" så kallade "överklagan".

Ett sådant agerande från unga karriärkvinnor inom juristyrket är tyvärr inget ovanligt. De samlar på sig massvis med uppdrag lite överallt och tror att det sedan bara är att dyka upp i rätten och checka av fall efter fall. Hur det går för klienterna skiter de fullständigt i. Ett annat aktuellt exempel är Johanna Jansson i Tove-fallet, hon råkade ut för exakt samma sak. Sedan valde hon själv en försvarare med erfarenhet och rejält med skinn på näsan, som nästan lyckades göra det omöjliga möjligt.

Vi får hoppas att Viking också väljer en advokat som inte bara vet hur hen skall göra sitt jobb, utan också gör det. Då kommer Viking att promenera ut som en fri man. Jag hoppas också att han anmäler sin första advokat, så får det helt enkelt inte gå till. Advokatsamfundet behöver verkligen börja ta sina unga streberadvokater i örat.
Citera
2024-01-19, 13:08
Medlem
Citat:
Jag står numera på Vikings sida i detta, även om jag känner för kvinnan om hon verkligen inte ville detta. Men det som skett är inte fog nog att utsätta Viking för det han utsatts för, det är min bestämda uppfattning.

Så här kommer hans överklagande i sin helhet, så att folk kan förstå varför han blev fälld trots det mycket bristfälliga bevisningen i fallet. Och varför det är viktigt att han byter advokat, som jag påtalat redan tidigare. Han har som sagt goda chanser att frias om han bara får adekvat försvar.

Skönt att höra. Vill att killen ska få en ärlig chans denna gången
Citera
2024-01-19, 13:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
'

Klassiskt beteende. Han behåller lugnet på ytan för att inte ge sken av att det påverkar honom - för det var ju bara sex och är en bagatell i hans värld. Han framstår som en person som alltid glidit sig ur situationer för att han är duktig på prata, ljuga och charma sina offer. Klart är i vart fall att snubben nu totalt har förstört sitt, sina ahöriga och den stackars flickans liv. Det kommer ta många år innan han är tillbaka. Snacka om att fallet blev högt. Nu vet jag ju inte vad han hade för studieresultat men jag kan nästan garantera att han hade blivit framgångsrik i näringslivet, för person mer hans personlighetstyp blir ofta det.

Var har du förvärvat din enastående förmåga att bedöma trovärdigheten och personlighetstypen hos personer genom hur de väljer att uttrycka sig i förhör? Ursäkta, men det låter som fullständigt struntprat och övervärdering av din förmåga att kunna dela in människor i fack baserat på kunskaper i livets hårda skola.
Citera
2024-01-19, 13:24
Avslutad
Citat:

Narcisist utan dess like. Han verkligen älskar och avgudar sig själv och intalar förmodligen fortfarande sig själv att hon har "satt dit honom" bara för att jävlas.

Han verkar ju ändå kunna ta till sig information på ett bra sätt, så han har säkert sätt alla rättegångsserier, lyssnat på krimpoddar, läst FUP'ar på Flashback med mera. Så han var nog stensäker på att han skulle klara sig. Bara läsa igenom hans förhör så förstår man ju att han, i sina egna ögon, var 100% oskyldig, en god samhällssamarit som bara givit en liten flicka a fuck of her life time.

Skulle kunna tänka mig att han är en såndär som gärna försvarar sig själv i rätten.
Citera
2024-01-19, 13:28
Medlem
Han borde kolla med Advokatfirman Michael Hansson AB. Hört att killen är helt otrolig. Vet dock inte om han kommer ta sig an uppdraget.
Citera
2024-01-19, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Var har du förvärvat din enastående förmåga att bedöma trovärdigheten och personlighetstypen hos personer genom hur de väljer att uttrycka sig i förhör? Ursäkta, men det låter som fullständigt struntprat och övervärdering av din förmåga att kunna dela in människor i fack baserat på kunskaper i livets hårda skola.

Nu känner jag ju inte personen, har aldrig hört talas om fanskapet innan. Men om man ser till hans handlingar, hans planerade, hur han resonerar kring hela händelsen så märker man att det finns inte i hans hjärna att han skulle ha gjort något fel. Han försöker tillrättavisa förhörsledaren, föröker styra förhören. Ljuger, överdriver sin egen förmåga, manipulerar, är (uppenbarligen) inte främmande för att ta till våld och orsaka smärta heller. Han skryter om sina erövringar, har "säkert 20 polare" som han kan sova hos, men hade bestämt sig för att dra hem till henne för att ha sex. Något de inte ens hade pratat om innan?

Hur skulle du själv beskriva en sån person?
Citera
2024-01-19, 13:34
Avslutad
Citat:
Jösses! Det finns nog ingen här som uppvisar ett så grandiost beteende som du. Fullständigt blind och fullständigt ointresserad av fakta i målet.

Det som Viking påstår framgår av såväl dokument som ljudinspelningar, och inte minst av hans "försvarares" så kallade "överklagan".

Ett sådant agerande från unga karriärkvinnor inom juristyrket är tyvärr inget ovanligt. De samlar på sig massvis med uppdrag lite överallt och tror att det sedan bara är att dyka upp i rätten och checka av fall efter fall. Hur det går för klienterna skiter de fullständigt i. Ett annat aktuellt exempel är Johanna Jansson i Tove-fallet, hon råkade ut för exakt samma sak. Sedan valde hon själv en försvarare med erfarenhet och rejält med skinn på näsan, som nästan lyckades göra det omöjliga möjligt.

Vi får hoppas att Viking också väljer en advokat som inte bara vet hur hen skall göra sitt jobb, utan också gör det. Då kommer Viking att promenera ut som en fri man. Jag hoppas också att han anmäler sin första advokat, så får det helt enkelt inte gå till. Advokatsamfundet behöver verkligen börja ta sina unga streberadvokater i örat.

Ett sådant agerande är otroligt ovanligt bland de få advokater som faktiskt tar sexualmål. Finns ju en anledning till varför de allra flesta topadvokaterna säger nej till sådana förfrågningar. Vad tror du det beror på?

Han kommer absolut inte bli frikänd i HR, iallfall inte på exakt samma bevisning. Det har jag otroligt svårt att se, Hade han inte sagt i polisförhör att hon inte deltog aktivit, att hon var dålig och att det inte fanns någon kemi, samt att han aldrig kollade om hon var okey, aldrig brydde sig om att säkerställa att det fanns ett samtycke, aldrig ens brydde sig om något annat än att få komma. När han inte kunde komma så rullade han över och somnade. Vaknade upp och försöker, inte en, utan två gånger att ha sex med henne. när hon inte vill. Sedan när hon säger att "jag ska träffa en kompis om 1,5h" så bara dricker han ett glas vatten och drar. Sedan skriver han det där sms'et när han börjar inse vadfan han har gjort.

Kom igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in