Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Det är du som är otrevlig! Du bär dig åt som ett barn och klarar du inte av att bli ifrågasatt.
Patetiskt faktiskt.
Pratar du om dig själv? Du beter dig som en riktig skitstövel och översittare. Patetiskt faktiskt. Lägg bara ner denna löjliga sandlådestil. Du sabbar hela tråden.
Citat:
Citat:
Citat:
I det här aktuella fallet råder rakt motsatt förhållande, här har kvinnan själv sagt att hon "gav upp" inför mannens önskan att ha sex. Hon vände sig emot honom, och hon har vid flera tillfällen under den tid sexet pågick agerat självmant, genom att suga av mannen och genom att rida honom, hon gick och la sig på bordet så de kunde ha sex där.
Det du skriver ovan är ju till stor del omtvistat i det aktuella fallet och parterna lämnar motstridiga berättelser på dessa punkter.
Det framgår tydligt av både FUP och dom.
Dina påståenden ovan är alltså objektivt sett inte bevisade.
Nej, det gör dom inte, de är samstämmiga i det mesta i dessa delar.
Varför håller du på och hittar på sådana lögner hela tiden?
Det är du som vränger fakta som det passar dig. Det är verkligen rubbat att kalla andra för lögnare bara för att de inte tycker som du.
Låt oss dissekera dina påståenden:
Citat:
de är samstämmiga i det mesta i dessa delar.
Du försöker vllseleda. Berättelserna (om själva sexet) är samstämmiga i det mesta
förutom i dessa (följande) delar.
Citat:
här har kvinnan själv sagt att hon "gav upp" inför mannens önskan att ha sex.
”gav upp” är taget ur kontext och du får det att låta som att det betyder något annat än vad det gör i sitt sammanhang. I FUP framgår mycket tydligt genom inspelade röstmeddelanden att MÄ kände ångest, inte ville ha sex, ångrade att hon erbjudit sovplats och var rädd för att något skulle hända —innan V dök upp hos henne.
Hon har heller inte sagt att hon gett upp inför mannens
önskan att ha sex. Hon har uppgett att hon gav upp
motståndet mot mannens
pågående sexuella handlingar. Du får det att låta som avsikt när dom och FUP pratar om handling.
Ur FUP:
”
Du har berättat i tidigare förhör att du försökte dra bort hans händer och även sa nej men att han inte respekterade ditt nej och fortsatte. Beskriv din känsla när han fortsatte och hur du reagerar då?
Det blir en känsla av hopplöshet och oavsett vad jag gör kommer det inte hjälpa.
Han har berättat att han flyttade sitt knä och ben mellan dina ben. Att han tog sin vänstra hand ner mot ditt underliv och tog bort sitt ben och att du då särade på benen så han skulle komma åt.
Det var då han vänt mig om och höll fast mig ner mot sängen och det var då jag gav upp.
Stämmer det då att du särade på benen?
Han hade sitt ben däremellan och fick in sin hand mellan mina ben.”
Citat:
Hon vände sig emot honom,
Det är enbart enligt V.s berättelse. MÄ uppger precis tvärtom. Ur FUP:
” Kysste han dig?
Nej han hade lagt sin arm runt mitt huvud och dragit sig närmare sig och började ta på min kropp.
Hur reagerade du då?
Jag försökte ta bort hans hand. Det var också då
han vände mig och började hångla med mig och jag försökte putta bort honom och
vända mig om.”
”vända mig om” betyder här uppenbart vända sig bort från V.
”
Citat:
och hon har vid flera tillfällen under den tid sexet pågick agerat självmant, genom att suga av mannen och genom att rida honom, ”
Du återger enbart V.s berättelse. MÄ uppger istället:
”
Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?
Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och jag satt mest still.
Han har uppgivit att när ni bytte positioner så formulerade han det ofta som en fråga. Han uppgav att han bett dig suga och att du då svarat genom att gå ner. Stämmer det?
Ja det var samma som jag precis sa. Han bad mig en massa saker och jag bara gjorde det. Det var en blandning av rädsla för jag visste inte vad han skulle göra annars.”
Citat:
hon gick och la sig på bordet så de kunde ha sex där.
Detta är direkt felaktigt. Både V och MÄ uppger samstämmigt att det var V som lyfte MÄ till bordet. Det blir inte mer sant för att du upprepar det.
Citat:
Du får tycka vad du vill om vad som är "objektivt bevisat" och inte, jag utgår ifrån det som framkommer i domen, det är vad domstolen har utgått ifrån.
Nej, du återger inte sanningsenligt det som står i domen och följer således inte samma berättelser som domstolen utgått från.
Tvärtom skarvar du friskt för att passa din uppfattning.
Citat:
Men en sak är helt säkert, det är inte på något vis "objektivt bevisat" att det förekommit någon våldtäkt.
Som jag har sagt genom hela tråden så handlar inte detta mål om sexpositioner, avslutade relationer, nattlinnen eller annat.
Detta handlar uteslutande om huruvida V utsatt MÄ för sexuella handlingar frivilligt eller inte.