2024-01-18, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Hon bjuder alltså in en kille som hon vet "beter sig svinaktigt mot kvinnor" att sova tillsammans med henne i hennes säng. Hon kunde ha gett honom en madrass på golvet men valde att inte ens ta fram någon innan han kom. Inte heller valde hon att byta till något annat än sitt nattlinne när han kom. Är det så man agerar som kvinna när det kommer en "fuckboy" som man vet "beter sig svinaktigt mot kvinnor" som man absolut inte vill ha sex med?

Seriöst, hur naiv, för att inte säga, direkt korkad, är i så fall denna kvinna?

Nej, hon bjuder in en snubbe som inte har någon stans att sova för att vara snäll. Sedan utnyttjar han det till max och våldtar henne.

Men jag håller med om att det är otroligt korkat och fruktansvärt naivt. Men det är ju typ bara i Sverige som det skulle gå till på det här sättet. I alla andra länder vet man att vissa män är otroligt farliga för kvinnor eftersom de, likt Viking, är sexualsadister och våldtäktsmän
Citera
2024-01-18, 21:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Nej, hon bjuder in en snubbe som inte har någon stans att sova för att vara snäll. Sedan utnyttjar han det till max och våldtar henne.

Så kan man också beskriva det, om man vill se det ur den synvinkel, om det nu var våldtäkt.

Men om det nu var så att hon ansåg att han var en "fuckboy" i den andemening som nämndes i inlägget jag replikerade, då gäller allt det jag skrev, även om det du skriver ovan också stämmer. Det ena förtar inte det andra.

Citat:
Men jag håller med om att det är otroligt korkat och fruktansvärt naivt. Men det är ju typ bara i Sverige som det skulle gå till på det här sättet. I alla andra länder vet man att vissa män är otroligt farliga för kvinnor eftersom de, likt Viking, är sexualsadister och våldtäktsmän

Det återstår att se om han är en våldtäktsman. Att han skulle vara sexualsadist är bara rent trams och förtal, finns inget som tyder på det.
Citera
2024-01-18, 22:19
Medlem
Citat:

Men han hade ju för fasen sin bostad ca fem kilometer från Järntorget och en taxi kostar inte mer än ett mål på Burger King. Han var inte i behov av en sovplats, han bad inte om en sovplats, han nappade inte direkt på erbjudandet om sovplats och när han väl tackade ja så var MÄ väldigt på att vägleda honom hem till henne samtidigt som hon snapar med Zuzanna om honom som en fuckboy.

MÄ var uppenbart intresserad av Viking och hans berättelse om hur de legat på sängen och pratat, börjat hångla, övergått till petting och samlag låter mer sannolik än MÄs version där Viking från ingenstans börjar fingra henne och hon gör lite motstånd för att sedan tokknulla i olika positioner under en timma eftersom Viking hade en maktposition som två år äldre.
Citera
2024-01-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Efter att ha läst fup kan man inte länge kalla MÄ för BO. Det är uppenbart Viking som är ett brottsoffer.

MÄ ger ett intressant svar på frågan om hon känner sig rädd eller hotad av Viking: ”Det känns som att han har en maktposition eftersom han är äldre”
MÄ är 19 år och Viking är hela 21 år.

Notera också att polisen förhör Viking på kvällen samma dag som MÄ anmält honom. Viking hörs utan advokat närvarande och utan att han formellt delgetts misstanke om våldtäkt. Inte snyggt agerat av polisen men Viking fixar förhöret galant utan motsägelser, minnesluckor eller svävande svar. Hur många skyldiga våldtäktsmän låter sig förhöras utan advokat?

Viking är uppenbart oskyldig och den som borde spärras in är judotjejen.

Du verkar också ha läst FUP:en. Viking uppger att han druckit 3 shots och 4-6 glas vin och att han är full på en skala 3-4 av 10. Redan det är en ansenlig mängd alkohol, sannolikt har han druckit mer, han vill självklart i förhör inte säga att han är påtagligt berusad. Han hade också kunnat ta spårvagnen hem istället för bussen, men han hade andra planer.... Han hade druckit så pass mycket att han trots närmare 2 timmars juckande inte får utlösning, vilket är mkt vanligt när man är för full. BO däremot är nykter. Viking somnar sen direkt efter händelsen, han säger att han är för trött, BO säger att han är för full. Han går bort sig totalt när han får frågan om hur de stora blåmärken uppkommit när han tog tag i hennes höfter så hårt att hon skrek och bad honom sluta. Han nämner något obegripligt om judo

Du uppger dock att du tycker att Vikings berättelse är mer trovärdig, trots att han är påtagligt berusad, med allt som kommer med det i form av uppfattning och omdöme. Hur kommer du fram till till slutsatsen att Vikings berättelse är mer trovärdig än BOs?
Citera
2024-01-18, 22:38
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jag förstår varför HowLongIsNow valde att skriva sin egna lilla tolkning.

Är det en person som pluggar på Chalmers som chattar så här? Varför kallar de varandra för "bror" och är de muslimer "inshallah"?
Citera
2024-01-18, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Men han hade ju för fasen sin bostad ca fem kilometer från Järntorget och en taxi kostar inte mer än ett mål på Burger King. Han var inte i behov av en sovplats, han bad inte om en sovplats, han nappade inte direkt på erbjudandet om sovplats och när han väl tackade ja så var MÄ väldigt på att vägleda honom hem till henne samtidigt som hon snapar med Zuzanna om honom som en fuckboy.

MÄ var uppenbart intresserad av Viking och hans berättelse om hur de legat på sängen och pratat, börjat hångla, övergått till petting och samlag låter mer sannolik än MÄs version där Viking från ingenstans börjar fingra henne och hon gör lite motstånd för att sedan tokknulla i olika positioner under en timma eftersom Viking hade en maktposition som två år äldre.

Jamen vad tror du själv? Han vet ju att han har fuckat upp och behöver nu snacka sig ur situationen som han har gjort tusen gånger förut. Han försöker behålla kontrollen genom att ställa motfrågor. När han inte får svar på sina frågor så markerar han genom att säga "Det var en fråga." "Ska jag forstätta?". Det är många saker som inte är bra i skallen på den här grabben tyvärr. Problemet är bara att han är smart, vältalig och snart välutbildad. Detta är förmodligen inte den sista kvinnan som får ärr för livet av den här mannen.

"Nej jag hade inte händerna på halsen utan på nyckelbenet. Det är en ställning." "nej jag hade händerna på henne lägre mage, inte på höfterna"
"Nej jag tog henne bara på låren och benen, inte höfterna"
"Min plan var att se om hon ville ligga"
"Vi hade inte pratat om sex, pratat om att ha sex eller något"

Den berättelse han ger är att han är oemotståndlig, hon ville så väldigt gärna ha honom, han var inte jätteintresserad mer än att ha sex med henne, han är grym i sängen och hon stönar och gnider sig och håller på hela tiden. Kom igen..... Sedan ändrar han sin historia till att "Jag har aldrig kommenderat någon" "Jag har alltid frågat vill du det här?" - Bara för att han vet att de är de två punkterna som kan få honom fälld för våldtäkt.
Citera
2024-01-18, 22:43
Medlem
Citat:
Jag tackar dig ödmjukast. Efter att ha läst FUP'en så vill jag revidera min åsikt. Det han gjorde är våldtäkt. Inte oaktsam eller på något sätt annat förmildrande. Han hade ju planerat att dra över henne innan han ens missade bussen. Han försökte få henne till festen, hon nappade inte, så vad passar då bättre än att åka hem till henne? Kan tänka mig att han har säkert haft en del tjejer tidigare, som har varit med på det. Men nu har han en brud som han är kåt på, som har haft pojkvän och som nu har gjort slut och återupptagit kontakten. Tänker lite på sketchen Joe Rogan kör med ex-boyfriends och hungry wolf on the prowl. Sedan när han säger att han inte får någon "respons" så fortsätter han köra på. Rätt våldsamt också. Fan får man ett 10x7cm stort blåmärke gör det rätt ont.

Sedan är han vältalig och en väldigt manipulativ lögnare. Han är skicklig på att dupera och hitta infallsvinklar för att tona ner allvaret i det hela. Om man ser till hur han väljer att bygga meningar, vilka ord han användare och hur han uttrycker sig så förstår man att det här var bara en tidsfråga.

Iaf så har han nu lite drygt två år att fundera på hur han ska fortsätta sitt liv i framtiden. Otroligt synd om tjejen också. Även om hon borde lära sig prata som en vanlig människa, sluta leka blatte och sluta "rizza" folk omedvetet (läs: vika ut sig själv till allmänheten) så förtjänar hon inte att råka ut för honom. Jag tror från början att hon var intresserad av honom, lite grann, tyckte han såg bra ut liksom. Sedan bjöd hon in honom, naiv som hon är. Sedan när det hela eskalerar så fattar hon att "im fucked!" och kör döda fisken.

Håller med dig, han visar påtagliga beteenden av att vara beräknande och manipulativ, såväl innan händelsen som efter. Tänker på det mess han skickade till BO dagen efter när han kanske ändå någonstans inser vad han ställt till med. Men han är van att snacka sig ur situationer och har garanterat en rätt grandios självbild. Nu får han möjlighet att växa upp under 2-3 år. Vi får hoppas att BO repar sig. Hon var uppenbart och trovärdigt traumatiserad när hon pratade med såväl vänner, utredare som med kuratorn.
Citera
2024-01-18, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Är det en person som pluggar på Chalmers som chattar så här? Varför kallar de varandra för "bror" och är de muslimer "inshallah"?

Släkt med GM eller ?

Jag tror hon är etnisk svensk. Ska inte svära men det är intrycket jag får. Sedan hennes polare är väl polack, har iaf ett polsk-klingande namn. Så jag tror att det är ett klassiskt fall av förvuxen fjårtis
Citera
2024-01-18, 23:07
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Släkt med GM eller ?

Jag tror hon är etnisk svensk. Ska inte svära men det är intrycket jag får. Sedan hennes polare är väl polack, har iaf ett polsk-klingande namn. Så jag tror att det är ett klassiskt fall av förvuxen fjårtis

Nej han verkar vara AlphaViking, eller tro det i alla fall.

Vilken misär. Dra in medborgarskap och utvisa dem till Saudiarabien. Där skulle detta inte ha hänt.

Tror nog att GM kan vara en skitstövel men knappast våldtäktsman (förutom i Sverige då där förnyat samtycke krävs vid varje juck).
Citera
2024-01-18, 23:08
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det är du som är otrevlig! Du bär dig åt som ett barn och klarar du inte av att bli ifrågasatt.
Patetiskt faktiskt.

Pratar du om dig själv? Du beter dig som en riktig skitstövel och översittare. Patetiskt faktiskt. Lägg bara ner denna löjliga sandlådestil. Du sabbar hela tråden.

Citat:
Citat:
Citat:
I det här aktuella fallet råder rakt motsatt förhållande, här har kvinnan själv sagt att hon "gav upp" inför mannens önskan att ha sex. Hon vände sig emot honom, och hon har vid flera tillfällen under den tid sexet pågick agerat självmant, genom att suga av mannen och genom att rida honom, hon gick och la sig på bordet så de kunde ha sex där.

Det du skriver ovan är ju till stor del omtvistat i det aktuella fallet och parterna lämnar motstridiga berättelser på dessa punkter.
Det framgår tydligt av både FUP och dom.
Dina påståenden ovan är alltså objektivt sett inte bevisade.
Nej, det gör dom inte, de är samstämmiga i det mesta i dessa delar.
Varför håller du på och hittar på sådana lögner hela tiden?

Det är du som vränger fakta som det passar dig. Det är verkligen rubbat att kalla andra för lögnare bara för att de inte tycker som du.
Låt oss dissekera dina påståenden:

Citat:
de är samstämmiga i det mesta i dessa delar.
Du försöker vllseleda. Berättelserna (om själva sexet) är samstämmiga i det mesta förutom i dessa (följande) delar.

Citat:
här har kvinnan själv sagt att hon "gav upp" inför mannens önskan att ha sex.

”gav upp” är taget ur kontext och du får det att låta som att det betyder något annat än vad det gör i sitt sammanhang. I FUP framgår mycket tydligt genom inspelade röstmeddelanden att MÄ kände ångest, inte ville ha sex, ångrade att hon erbjudit sovplats och var rädd för att något skulle hända —innan V dök upp hos henne.

Hon har heller inte sagt att hon gett upp inför mannens önskan att ha sex. Hon har uppgett att hon gav upp motståndet mot mannens pågående sexuella handlingar. Du får det att låta som avsikt när dom och FUP pratar om handling.

Ur FUP:
Du har berättat i tidigare förhör att du försökte dra bort hans händer och även sa nej men att han inte respekterade ditt nej och fortsatte. Beskriv din känsla när han fortsatte och hur du reagerar då?

Det blir en känsla av hopplöshet och oavsett vad jag gör kommer det inte hjälpa.
Han har berättat att han flyttade sitt knä och ben mellan dina ben. Att han tog sin vänstra hand ner mot ditt underliv och tog bort sitt ben och att du då särade på benen så han skulle komma åt.
Det var då han vänt mig om och höll fast mig ner mot sängen och det var då jag gav upp.

Stämmer det då att du särade på benen?
Han hade sitt ben däremellan och fick in sin hand mellan mina ben.”

Citat:
Hon vände sig emot honom,
Det är enbart enligt V.s berättelse. MÄ uppger precis tvärtom. Ur FUP:
” Kysste han dig?
Nej han hade lagt sin arm runt mitt huvud och dragit sig närmare sig och började ta på min kropp.
Hur reagerade du då?
Jag försökte ta bort hans hand. Det var också då han vände mig och började hångla med mig och jag försökte putta bort honom och vända mig om.”

”vända mig om” betyder här uppenbart vända sig bort från V.

Citat:
och hon har vid flera tillfällen under den tid sexet pågick agerat självmant, genom att suga av mannen och genom att rida honom, ”

Du återger enbart V.s berättelse. MÄ uppger istället:
Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?
Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och jag satt mest still.

Han har uppgivit att när ni bytte positioner så formulerade han det ofta som en fråga. Han uppgav att han bett dig suga och att du då svarat genom att gå ner. Stämmer det?

Ja det var samma som jag precis sa. Han bad mig en massa saker och jag bara gjorde det. Det var en blandning av rädsla för jag visste inte vad han skulle göra annars.”

Citat:
hon gick och la sig på bordet så de kunde ha sex där.
Detta är direkt felaktigt. Både V och MÄ uppger samstämmigt att det var V som lyfte MÄ till bordet. Det blir inte mer sant för att du upprepar det.

Citat:
Du får tycka vad du vill om vad som är "objektivt bevisat" och inte, jag utgår ifrån det som framkommer i domen, det är vad domstolen har utgått ifrån.

Nej, du återger inte sanningsenligt det som står i domen och följer således inte samma berättelser som domstolen utgått från.
Tvärtom skarvar du friskt för att passa din uppfattning.

Citat:
Men en sak är helt säkert, det är inte på något vis "objektivt bevisat" att det förekommit någon våldtäkt.

Som jag har sagt genom hela tråden så handlar inte detta mål om sexpositioner, avslutade relationer, nattlinnen eller annat.
Detta handlar uteslutande om huruvida V utsatt MÄ för sexuella handlingar frivilligt eller inte.
Citera
2024-01-18, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Nej han verkar vara AlphaViking, eller tro det i alla fall.

Vilken misär. Dra in medborgarskap och utvisa dem till Saudiarabien. Där skulle detta inte ha hänt.

Tror nog att GM kan vara en skitstövel men knappast våldtäktsman (förutom i Sverige då där förnyat samtycke krävs vid varje juck).

Verkligen en misär. Men om tänker såhär: Om det hade varit din mor, syster, dotter eller fru/flickvän som blivit utsatt. Hade du då resonerat likadant? GM är med alla mått mätt en våldtäktsman. Det är ingen kantboll eller tolkningsfråga. Han sket i vad hon ville och gjorde sin grej typ. Han var uppenbarligen väldigt hårdhänt dessutom. Men han vet innerst inne vad han gjorde. Det ser man i förhören när han får frågor om blåmärken osv.
Citera
2024-01-18, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Pratar du om dig själv? Du beter dig som en riktig skitstövel och översittare. Patetiskt faktiskt. Lägg bara ner denna löjliga sandlådestil. Du sabbar hela tråden.

Det är du som vränger fakta som det passar dig. Det är verkligen rubbat att kalla andra för lögnare bara för att de inte tycker som du.
Låt oss dissekera dina påståenden:

Du försöker vllseleda. Berättelserna (om själva sexet) är samstämmiga i det mesta förutom i dessa (följande) delar.

”gav upp” är taget ur kontext och du får det att låta som att det betyder något annat än vad det gör i sitt sammanhang. I FUP framgår mycket tydligt genom inspelade röstmeddelanden att MÄ kände ångest, inte ville ha sex, ångrade att hon erbjudit sovplats och var rädd för att något skulle hända —innan V dök upp hos henne.

Hon har heller inte sagt att hon gett upp inför mannens önskan att ha sex. Hon har uppgett att hon gav upp motståndet mot mannens pågående sexuella handlingar. Du får det att låta som avsikt när dom och FUP pratar om handling.

Ur FUP:
Du har berättat i tidigare förhör att du försökte dra bort hans händer och även sa nej men att han inte respekterade ditt nej och fortsatte. Beskriv din känsla när han fortsatte och hur du reagerar då?

Det blir en känsla av hopplöshet och oavsett vad jag gör kommer det inte hjälpa.
Han har berättat att han flyttade sitt knä och ben mellan dina ben. Att han tog sin vänstra hand ner mot ditt underliv och tog bort sitt ben och att du då särade på benen så han skulle komma åt.
Det var då han vänt mig om och höll fast mig ner mot sängen och det var då jag gav upp.

Stämmer det då att du särade på benen?
Han hade sitt ben däremellan och fick in sin hand mellan mina ben.”

Det är enbart enligt V.s berättelse. MÄ uppger precis tvärtom. Ur FUP:
” Kysste han dig?
Nej han hade lagt sin arm runt mitt huvud och dragit sig närmare sig och började ta på min kropp.
Hur reagerade du då?
Jag försökte ta bort hans hand. Det var också då han vände mig och började hångla med mig och jag försökte putta bort honom och vända mig om.”

”vända mig om” betyder här uppenbart vända sig bort från V.

Du återger enbart V.s berättelse. MÄ uppger istället:
Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?
Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och jag satt mest still.

Han har uppgivit att när ni bytte positioner så formulerade han det ofta som en fråga. Han uppgav att han bett dig suga och att du då svarat genom att gå ner. Stämmer det?

Ja det var samma som jag precis sa. Han bad mig en massa saker och jag bara gjorde det. Det var en blandning av rädsla för jag visste inte vad han skulle göra annars.”

Detta är direkt felaktigt. Både V och MÄ uppger samstämmigt att det var V som lyfte MÄ till bordet. Det blir inte mer sant för att du upprepar det.

Nej, du återger inte sanningsenligt det som står i domen och följer således inte samma berättelser som domstolen utgått från.
Tvärtom skarvar du friskt för att passa din uppfattning.

Som jag har sagt genom hela tråden så handlar inte detta mål om sexpositioner, avslutade relationer, nattlinnen eller annat.
Detta handlar uteslutande om huruvida V utsatt MÄ för sexuella handlingar frivilligt eller inte.

Väldigt väl sammanfattat. Nyktert, förståndigt, sanningsenligt och sakligt. Otroligt sorligt för den stackars tjejen. Jag hoppas hon lyckas komma upp på banan igen. Hon verkar ju ha bra kompisar och ett bra nätverk runt omkring sig. Jag hoppas att denna Viking får användning för sin MMA när Mohammed och Ali kommer och är myssugna på kvällskvisten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in