2024-01-18, 18:35
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon red inte honom. Hon satt på honom, medans han höll fast henne och juckade i henne.
Avsugningar är i övrigt rätt vanliga vid våldtäkter. Att offer tvingas suga av förövaren alltså.
Vid bordet håller Vi*king så hårt i hennes höfter at hon får blåmärken. Rättsmedicinalverket styrker att blåmärkena på höfterna har kommit till vid påstådd tidpunkt och genom grepp om höfter mot ett bord.
Vi*king påstår dock att han inte gjort det. Men är alltså motbevisad av Rättsmedicinalverket.

Läs domen.
Du behaga skämta med mig...mycket idiotiskt har sett och läst men det fetade ligger nog på topp i tio listan.

Jag drar mig ur denna debatt/diskussion....ha en fortsatt trevlig kväll.
Citera
2024-01-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag gillar din analys även om jag ändå kommer till en annan slutsats att sexet inte var frivilligt i lagens mening.

Domen är överklagad av den tilltalade, som dock inte åberopar någon ny bevisning. Åklagaren har möjligt att anslutningsöverklaga.

Själv tror och hoppas jag att hovrätten kommer fokusera på frågan om gärningen ska bedömas som grov oaktsamhet eller uppsåt.

Det fetade: jag, jag med. När jag läser domen så bottnar jag i att det låter som våldtäkt, men jag är osäker på om vi*king verkligen fattade att han våldtog målsägande, men var i så fall givetvis grovt oaktsam gällande om han hade samtycke eller inte. Så. Kan eventuellt bli dom kring oaktsam våldtäkt/grov oaktsam våldtäkt vid hovrättsförhandlingen. Vi får se.
Citera
2024-01-18, 18:39
Avslutad
Citat:
Hon red inte honom. Hon satt på honom, medans han höll fast henne och juckade i henne.
Avsugningar är i övrigt rätt vanliga vid våldtäkter. Att offer tvingas suga av förövaren alltså.
Vid bordet håller Vi*king så hårt i hennes höfter at hon får blåmärken. Rättsmedicinalverket styrker att blåmärkena på höfterna har kommit till vid påstådd tidpunkt och genom grepp om höfter mot ett bord.
Vi*king påstår dock att han inte gjort det. Men är alltså motbevisad av Rättsmedicinalverket.

Läs domen.

Det här är ju hennes ord, inte vad som faktiskt hände. När man läser snapchat-konversationen så framstår det som att hon vet att hennes kompis inte tycker det är OK att ligga med Viking. Han har alltså inte den statusen hos Kompisen att hon kan OK'a det. Nu har hon bjudit in killen och haft sex, fastän hon sa till sin kompis att hon inte skulle ha det. Sedan har hon sitt ex att tänka på också. Det kändes säkert mysigt och trevligt när han var där, hon fångades med av hans inviter och bjöd på fitta. När allt är klart inser hon att "fuck, det kommer bli jobbigt om mina kompisar får reda på det här". Därför hon säger våldtäkt, men vill egentligen inte anmäla eller gå till doktorn. Hon säger sig inte ha direkt ont men fick blåmärken när de åkte tvåmansbob på bordet, vilket säkert inte var det bekvämaste heller.

Men, med det sagt, så kan det mycket väl ha gått till så som hon säger. Men jag tycker sättet hon chattar med sin vän där på snapchat säger en hel del. Hon vill inte ha honom där, främst för att de inte snackat så mycket irl. Sedan kommer han dit, hon säger att han blir erbjuden golvet, men att det ville han inte så han fick lägga sig brevid henne i sängen. Han är full och kåt, det vet hon ju sedan innan. Så varför inte bara vara rak och säga "Ska du sova här så får du sova på golvet. Annars får du ta en uber/bolt hem". Hon verkar ju så väldigt bestämd när hon pratar med sin vän, men sedan blev det ju uppenbarligen inte så.
Citera
2024-01-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Du behaga skämta med mig...mycket idiotiskt har sett och läst men det fetade ligger nog på topp i tio listan.

Jag drar mig ur denna debatt/diskussion....ha en fortsatt trevlig kväll.

Även Vi*king är missnöjd över hennes tempo. Så beskrivningen om henne som passiv är bådas. Vilket ger mer stöd för våldtäkt.
Citera
2024-01-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosGreta
Signal till Z är att inget sex är på tapeten och signal till Viking är urringad bild på sig uppifrån och erbjudande om sovplats. Tjejen måste sluta rizza omedvetet
Jag förstår varför HowLongIsNow valde att skriva sin egna lilla tolkning.
Citera
2024-01-18, 18:49
Medlem
Citat:
Målsägande vill uppenbarligen inte ha Vi*king där.

Det där med den urringade bilden som vi inte vet är sann? Som Vi*kings tjejkompis inte ens vill prata om i förhör? Dvs. det kanske inte ens existerar någon urringad bild. Bara en inbillningssjuk Vi*king.

Och han blev erbjuden en sovplats på golvet.

Menar du att målsäganden som vägleder ”fuckboy” Viking hem till sig kl 1:30 på natten genom drygt 20 mess gör detta under tvång?
Citera
2024-01-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jag förstår varför HowLongIsNow valde att skriva sin egna lilla tolkning.

”Zu: GIRL
ASÅ

Han kommer inte få fitta girl o han rizzar
asså girl vem”

De barmhärtiga samariterna pratat om hur MÄ ska hjälpa en kursare i nöd…
Citera
2024-01-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Menar du att målsäganden som vägleder ”fuckboy” Viking hem till sig kl 1:30 på natten genom drygt 20 mess gör detta under tvång?

Hon har erbjudit honom sovplats men trott att han ska svara nej. Hon är en person som står för sitt ord. Vill inte ha honom där, men har erbjudit sovplats på golvet av artighet och står nu för sitt ord. Så utläser jag domen.
Citera
2024-01-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Men, med det sagt, så kan det mycket väl ha gått till så som hon säger. Men jag tycker sättet hon chattar med sin vän där på snapchat säger en hel del. Hon vill inte ha honom där, främst för att de inte snackat så mycket irl. Sedan kommer han dit, hon säger att han blir erbjuden golvet, men att det ville han inte så han fick lägga sig brevid henne i sängen. Han är full och kåt, det vet hon ju sedan innan. Så varför inte bara vara rak och säga "Ska du sova här så får du sova på golvet. Annars får du ta en uber/bolt hem". Hon verkar ju så väldigt bestämd när hon pratar med sin vän, men sedan blev det ju uppenbarligen inte så.

Av konversationen med Zuzanna låter det som mest att MÄ blir nervös som fan när Viking är på väg. De har messat/snapat massor men inte träffats fysiskt och pratat mycket alls. Det har bara gått en dag efter att MÄ gjort slut men hon var redan varit på dejt och en fuckboy är på väg hem till henne.
Citera
2024-01-18, 19:35
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Bemöta vad? Ditt snedseglande?
Det finns ju ingen som helst poäng med det.

Kan du inte iallafall försöka hålla dig till sakfrågan?

Haha sakfråga...och nu spelar du dum också!
Du har dodgat sakfrågan, frekvensen av falsk beskyllning om våldtäkt, med dina undvikande och felriktade svar i typ tio inlägg.
Aldrig sett på maken till svag individ i förnekelse. Men visst, fortsätt du att se dig själv som en alfa som kan en hel del om en hel del, tro inte att du lurar någon annan bara. Det är mest synd om dig...
Citera
2024-01-18, 19:42
Medlem
Citat:
Hon har erbjudit honom sovplats men trott att han ska svara nej. Hon är en person som står för sitt ord. Vill inte ha honom där, men har erbjudit sovplats på golvet av artighet och står nu för sitt ord. Så utläser jag domen.

Ok, möjligt att man kan uttolka det av domen men när man läser förhören i fup och tar del av snap-meddelandena får man en helt annan bild av hur det hela gått till.

MÄ är väldigt aktiv i att snapa med Viking dagarna innan ”våldtäkten” och det har skickats många meddelanden mellan dem sent på kvällar och nätter.

Viking tackar inte ja till erbjudandet om sovplats direkt utan säger att det löser sig. När Viking väl tackat ja och är på väg så skickas många mess dem emellan samtidigt som MÄ snapar med Suzanna om sin ”ångest” vilket syftar på nervositet. Ganska naturligt om MÄ och Viking byggt upp en spänning genom messande och nu ska ses IRL på tu man hand.

Det framgår tydligt att det överhuvudtaget inte handlar om att MÄ inte kan med att backa ur löfte om sovplats pga artighet.
Citera
2024-01-18, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Ok, möjligt att man kan uttolka det av domen men när man läser förhören i fup och tar del av snap-meddelandena får man en helt annan bild av hur det hela gått till.

MÄ är väldigt aktiv i att snapa med Viking dagarna innan ”våldtäkten” och det har skickats många meddelanden mellan dem sent på kvällar och nätter.

Viking tackar inte ja till erbjudandet om sovplats direkt utan säger att det löser sig. När Viking väl tackat ja och är på väg så skickas många mess dem emellan samtidigt som MÄ snapar med Suzanna om sin ”ångest” vilket syftar på nervositet. Ganska naturligt om MÄ och Viking byggt upp en spänning genom messande och nu ska ses IRL på tu man hand.

Det framgår tydligt att det överhuvudtaget inte handlar om att MÄ inte kan med att backa ur löfte om sovplats pga artighet.

Om du hänvisar till en FUP så får du ju gärna länka ut den alternativt utdrag ur den. Blir helt meningslösa diskussioner om slutsatser om inte båda sitter på samma material att tolka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in