2024-01-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiotSavant
Det finns praktiska överväganden att göra också. Vi vet att våldtäkter förekommer men i våldtäktsmål som inte handlar om rena överfallsvåldtäkter saknas i princip alltid teknisk bevisning. Ert tillstånd där ingen döms för våldtäkter som inte är rena överfall hade inte accepterats demokratiskt i nuvarande samhälle.

Fast det är ju ingen överhuvudtaget som säger att ingen ska dömas för våldtäkter bara för att de inte är överfallsvåldtäkter.
Vem har sagt det?

Tycker du att det är lämpligt i en demokrati att män döms för våldtäkt för att kvinnan gråter och är upprörd dagen efter?
För det är de enda ”bevis” som finns här.
Citera
2024-01-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ännu en som inte läst domen och händelseförloppet....
Jodå, läst domen. Enligt min åsikt tjatsex. Visst, tjatsex är olagligt idag, men jag öskar att bruden protesterat.
Tycker du själv att "freeze" eller "frozen fright" och allt vad det heter, samtidigt som tjejen i allra högsta grad är aktiv, är kompatibelt?
Senast redigerad av V-H 2024-01-17 kl. 17:55.
Citera
2024-01-17, 18:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Som man så ska man nog vara lite försiktig. I vem man stoppar in den i. Vart man stoppar den. Hur man gör. O vad vaksam på vad som sägs.
Citera
2024-01-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jodå, läst domen. Enligt min åsikt tjatsex. Visst, tjatsex är olagligt idag, men jag öskar att bruden protesterat.
Tycker du själv att "freeze" eller "frozen fright" och allt vad det heter, samtidigt som tjejen i allra högsta grad är aktiv, är kompatibelt?

OM du läst domen och tagit in BOs berättelse gällande händelsen får du rimliga svar på din fråga och hur hon reagerade i en utsatt situation. Du menar att tjejen varit aktiv i detta, det menar inte BO (och heller inte tingsrätten)
Citera
2024-01-17, 18:26
Medlem
Citat:
OM du läst domen och tagit in BOs berättelse gällande händelsen får du rimliga svar på din fråga och hur hon reagerade i en utsatt situation. Du menar att tjejen varit aktiv i detta, det menar inte BO (och heller inte tingsrätten)
Jag menar att MÄ varit ytterst aktiv. Att hon inte menar det är väl självklart. Annars hade hon väl inte påhejad av sina nyfunna vänner anmält?
Senast redigerad av V-H 2024-01-17 kl. 19:10.
Citera
2024-01-17, 18:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Osannolikt när rättsläkaren öppnade för ett alternativ.
Är det då utan rimligt tvivel.
Är det osannolikt att herr Viking utfört en våldtäkt.

HD menade att det är juridikens ansvar att avgöra sannolikheten för olika saker i ett brottsmål och att det alternativ rättsläkaren öppnade för i en helhetsbedömning var så osannolikt att det stod utom allt rimligt tvivel att Jeanette Bergström dog som en följd av misshandeln eller där den åtminstone var en bidragande orsak. Så bortom rimligt tvivel - BARD som den engelska termen lyder - gäller fortfarande. Den våldtäktsdömdes skuld skall vara bevisad bortom rimligt tvivel.

Nej, det är inte osannolikt att den tilltalade här våldtagit målsäganden. Men det finns mycket rimligt tvivel på den saken, betydligt mer än lite tvivel också, utan rätt mycket tvivel, om du frågar mig och andra.
Citera
2024-01-17, 18:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du har uppenbart inte läst domen. Hon blev ombedd att sätta sig honom. En av många positioner som Juckarviking försökte innan han somnade efter närmare 2 timmars juckande

Hur vanligt är det att en ung kvinna accepterar att en kurskamrat övernattar hos henne mitt i natten för att sen inleda en sexuell kontakt med vederbörande och då rida honom i omgångar och som avslutning på nattens bravader anklaga honom för våldtäkt?

Hur många olika positioner ägde rum innan hon tröttnade på att rida och ha sex med honom? Du verkar lägga allt ansvar på den unge Chalmeristen? Har inte kvinnor något eget ansvar för vilka män de bjuder in i sina hem och sängar?
Citera
2024-01-17, 18:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jag menar att MÄ varit ytterst aktiv. Att hon inte menar det är väl självklart. Annars hade hon väl inte påhejad av sina nyfunna vänner anmält?

Har de nyfunna vännerna uppmuntrat/övertalat henne att anmäla?

Hon verkar själv (som du påpekar) ha varit ytterst aktiv under själva akten, det låter som oerhört märkligt beteende att först rida och suga (?) i omgångar osv för att sen hävda våldtäkt?!
Citera
2024-01-17, 18:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiotSavant
Det finns praktiska överväganden att göra också. Vi vet att våldtäkter förekommer men i våldtäktsmål som inte handlar om rena överfallsvåldtäkter saknas i princip alltid teknisk bevisning. Ert tillstånd där ingen döms för våldtäkter som inte är rena överfall hade inte accepterats demokratiskt i nuvarande samhälle.

Om det är så, och den enda vägen är att överge principen om rimligt tvivel, så måste man som ett minimum sluta ljuga om att det fortfarande krävs för en fällande dom. Att man i domstolar idag ljuger om beviskraven visar inte bara att man struntar i rimligt tvivel, utan talar starkt för att man handskas med bevis och tvivel överlag på ett godtyckligt sätt.
Citera
2024-01-17, 18:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Eller har du några belägg för att hon har tagit betalt för sex?

Ditt svar/inlägg är riktat till en annan skribent men jag har en fråga.

Hur mycket fick hon i skadestånd? Jag såg en siffra tidigare men glömde bort den. Du kan kanske upplysa oss alla?
Citera
2024-01-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY-S
Vad beror dom känslorna på då? När jag känner något om en person är det oftast en grund till det..
En massmördare för att han tagit liv, där har man en grund till varför man har känslor mot den personen.
Hatar du män? Vilja att hålla kvinnors hand oavsett?

Mest bara intresserad.

Nä jag tror helt enkelt det är sannolikare att han ljuger. Tror detta är som en slags blåögd kvinna, verkar så på berättelsen. Det har denne viking troligt ut nyttjat och sen försökt att efteråt få att hålla tyst (smset) men notera ”tror”, duger ej i rättssal
Citera
2024-01-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ditt svar/inlägg är riktat till en annan skribent men jag har en fråga.

Hur mycket fick hon i skadestånd? Jag såg en siffra tidigare men glömde bort den. Du kan kanske upplysa oss alla?

Det står ju i domen, så det vet väl alla?
Men hon har inte fått någonting än, så…vad är din poäng?
Är hon inte hora för än hon fått skadeståndet , menar du?
Är domstolen hallick? Ska rätten åtalas för koppleri?

Sluta dumma dig nu. Det där ”resonemanget” är löjligt så det räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in