2024-01-16, 23:32
Medlem
Luzzjes avatar
Vackra, fina Flashback och medlemmar i Bumbisekten. Är det någon som är ett riktigt proffs på hur det fungerar med orosanmälningar mot en vuxen person? Är dessa offentliga handlingar? Eller är det sekretess? (Alltså - kan man begära ut dom?) Eller kan bara personen orosanmälningar är på så att säga, göra det?

Håller på med ett arbete om Bumbiana, vår drottning och hennes förvaltarskap för att kunna sammanställa lite information och skicka in till tidningar, tingsrätten osv.
2024-01-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzzje
Vackra, fina Flashback och medlemmar i Bumbisekten. Är det någon som är ett riktigt proffs på hur det fungerar med orosanmälningar mot en vuxen person? Är dessa offentliga handlingar? Eller är det sekretess? (Alltså - kan man begära ut dom?) Eller kan bara personen orosanmälningar är på så att säga, göra det?

Håller på med ett arbete om Bumbiana, vår drottning och hennes förvaltarskap för att kunna sammanställa lite information och skicka in till tidningar, tingsrätten osv.

Noll koll på det med anmälningar men sjukt bra att du kontaktar tidningar etc. Dags att hela världen får se vilken katastrof till sjunkande skepp hon är och att kommunen rycker upp sig och tar tag i problemet, dvs hon själv.
2024-01-17, 01:25
Medlem
apskeletts avatar
Citat:

Orosanmälan är inte offentlig handling så nej, du kan inte begära ut dem.
2024-01-17, 01:47
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Orosanmälan är inte offentlig handling så nej, du kan inte begära ut dem.

Bra, tack. 🙏
2024-01-17, 03:06
Medlem
Citat:
Bra, tack. 🙏

Det kanske går om Bumbi hamar i tingsrätten angående förmyndare. Tingsrätten släppte dokument som först var sekretess angående Bumbis psyke.
2024-01-17, 09:49
Medlem
Von.griss avatar
Tjena pillerpundarn, jag är tillbaka i en annan skepnad 🫡🐽
Har lite info att dela snabbt med tråden, 6feb 14:30 så är det förhandling i Helsingborgs tingsrätt om beslut om förvaltarskapet för aset Emelie.

Kommer mer info om pundarn snart!

Emelie du är vidrig.
Puss
//Svinpäls.
2024-01-17, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Du.. jag vill inte känna mig "viktig". Jag stör ihjäl mig dock på att folk är så jävla elaka och nedtryckande. Det är som om man verkligen vill PRESSA in så mycket hat och mobbing som bara möjligt.

Det handlar ändå om en människa, detta. Som dessutom har en del handikapp. Dessutom schizofreni som är den svåraste psykiatriska sjukdomen vi har.
Att vi sedan har ett samhälle som inte fungerar med vård och omsorg suger ju så att säga röven. Där är jag med er.

Jag vet inte vad ni kommer ifrån för bakgrund, men jag tittade på några lives med den här kvinnan (censur)och hennes kompisar. Som ett gäng som går ihop och bara snackar illa om andra liksom. Det var ändå fett tragiskt och samtidigt intressant. För det framgick att det rör sig om personer som själva har eller har haft mycket stora problem på olika sätt och vis. En del tom svåra drogproblem, kontakt med soc, sjukersättning osv.
Någon berättade att hen hade en intellektuell funktionsnedsätting.

Samtliga dessa lär ha fått ta del av samhällets förakt på olika sätt. Och ingen lär vara perfekt alls.
Det blir på nåt sätt ännu med ledsamt när man sas "kastar sten i glashus".
Ba: kolla där är nån som är ännu lägre ner än jag! Låt oss gå till attack!

Så om jag framstår dryg är det helt seriöst inte min mening. Det gör mig bara fett ledsen med bristen på empati.
Man kan absolut tycka att någon gör fel, och absolut göra orosanmälan etc. Men vad är vitsen med att riktigt GOTTA sig i det?!

Jag fattar bara inte. Och kalla mig tönt då om du vill det eller tror att det sårar mig, och du mår bra av att såra folk ?

(Någon fru har jag inte eftersom jag är heterosexuell. Vad fan nu det hade med någonting alls att göra.
Att jag skulle köpa något på OF.. hahahahaha. Aldrig i hela jävla mitt liv)

Håll bara käften din!!!

Så du menar att vi skall inte säga eller skriva något för att det är mobbing??? Nä du jäklar HON mobbar!!!.Hon hotar att sticka kniven I magen att slå sönder folk om man fotar henne ute! Kan ju förstå att hon blir arg för hon är ful utan sitt filter !!!
Nä finns inget försvar på vad hon håller på med!
Så har du inte följt denna barnrumpa som jag gjort i 2 år så håll din trut!!!
Är du så snäll så ring och prata med henne ! Efter ett par veckor är du inte värd ett skit om du inte ger henne det hon vill ha@!@
Så TYST
2024-01-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von.gris
Har lite info att dela snabbt med tråden, 6feb 14:30 så är det förhandling i Helsingborgs tingsrätt om beslut om förvaltarskapet för aset Emelie.

Någon här som kommer knata förbi och kika på spektaklet?
Senast redigerad av Gubbe242 2024-01-17 kl. 11:04.
2024-01-17, 11:03
Medlem
Luzzjes avatar
Citat:

Emelie du är vidrig.
Puss
//Svinpäls.

Bästa Svinpäls, som jag skrev igår har jag saknat dig här på Flashback. Äntligen någon med lite info! Nästan så man är sugen på att ta tåget ner till Helsingborg för att vara med den stora dagen.
Senast redigerad av Luzzje 2024-01-17 kl. 11:12.
2024-01-17, 11:12
Medlem
Citat:

Emelie du är vidrig.
Puss
//Svinpäls.
Aha då är det det hon babblade om som ska hända i februari. Spännande....
2024-01-17, 11:31
Medlem
Kanske dags mailbomba överförmyndaren då. För de lär ju inte vilja att Emelie ska bli av med förvaltare. Hon kommer ju hävda i tingsrätten att hon är spelfri. Överförmyndaren borde lägga fram att hon både pillerpundar och spelar.
2024-01-17, 11:36
Medlem
Så då är det sant att hon ska in på lls?
Vet att det är många som klagar på henne till kommunen och ett lls boende med förmyndarskap och några som håller koll på henne vore väl det bästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in