2024-01-16, 11:50
  #17185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Lika svårt att svara på som när du kommer sluta vara en jobbig person.

Ja men du måste ju ha någon form av analys.
Du måste ju gissa på något.

Eller du tror att aktien är undervärderad även om FSD kommer om 30 år?
Citera
2024-01-16, 12:38
  #17186
Medlem
wwrs avatar
Elon demonstrerar hur roboten viker skjortor. Men roboten bara kopierar rörelser som en ingenjör gör på sidan om. Ingenjörens hand har kommit med på bilden.

https://imageio.forbes.com/specials-images/imageserve/65a59828a3fe3ebc66feca65/The-human-hand-that-appears-to-dictate-how-the-Tesla-robot-should-move-while-folding/960x0.jpg

https://www.forbes.com/sites/mattnovak/2024/01/15/elon-musks-latest-robot-video-accidentally-gives-away-the-magic-trick/?sh=772ba82aee4c

När roboten hade premiär var det väl en gubbe utklädd till robot. Musk är ett skämt. 🤣🤣🤣
Citera
2024-01-16, 12:54
  #17187
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon demonstrerar hur roboten viker skjortor. Men roboten bara kopierar rörelser som en ingenjör gör på sidan om. Ingenjörens hand har kommit med på bilden.

https://imageio.forbes.com/specials-images/imageserve/65a59828a3fe3ebc66feca65/The-human-hand-that-appears-to-dictate-how-the-Tesla-robot-should-move-while-folding/960x0.jpg

https://www.forbes.com/sites/mattnovak/2024/01/15/elon-musks-latest-robot-video-accidentally-gives-away-the-magic-trick/?sh=772ba82aee4c

När roboten hade premiär var det väl en gubbe utklädd till robot. Musk är ett skämt. 🤣🤣🤣

Precis som Elon förtydligade och som nu diverse trögisar har upptäckt så viker inte Optimus själv kläder.

"Important note: Optimus cannot yet do this autonomously, but certainly will be able to do this fully autonomously and in an arbitrary environment (won’t require a fixed table with box that has only one shirt)"

https://x.com/elonmusk/status/1746970616060580326?s=20
Citera
2024-01-16, 13:00
  #17188
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Elon demonstrerar hur roboten viker skjortor. Men roboten bara kopierar rörelser som en ingenjör gör på sidan om. Ingenjörens hand har kommit med på bilden.

https://imageio.forbes.com/specials-images/imageserve/65a59828a3fe3ebc66feca65/The-human-hand-that-appears-to-dictate-how-the-Tesla-robot-should-move-while-folding/960x0.jpg

https://www.forbes.com/sites/mattnovak/2024/01/15/elon-musks-latest-robot-video-accidentally-gives-away-the-magic-trick/?sh=772ba82aee4c

När roboten hade premiär var det väl en gubbe utklädd till robot. Musk är ett skämt. 🤣🤣🤣
Optimus är väldigt primitiv och något som mest påminner om ett slutprojekt för en universitetsstuderande. Ingen vettig människa kan tro att Teslas robotsatsning är seriös.
Citera
2024-01-16, 13:02
  #17189
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Okej, så svara vad du tror då. När tror du FSD kommer säljas?
Musk har nu hotat att plocka FSD och Optimus ur Tesla och starta ett eget företag där han har kontrollen

https://www.youtube.com/watch?v=5kYhlYqto_s
Citera
2024-01-16, 13:09
  #17190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Precis som Elon förtydligade och som nu diverse trögisar har upptäckt så viker inte Optimus själv kläder.

"Important note: Optimus cannot yet do this autonomously, but certainly will be able to do this fully autonomously and in an arbitrary environment (won’t require a fixed table with box that has only one shirt)"

https://x.com/elonmusk/status/1746970616060580326?s=20
Konstigt, för det första Elon skrev när han publicera klippet var att just Optimus viker en tröja, sedan efter ett tag gör han ”förtydligandet”, när folk observerat att man misslyckades gömma händerna helt på personen utanför bild.

Hade det inte varit för misstaget att personen kom i bild hade det där ”förtydligandet” aldrig kommit.
Citera
2024-01-16, 13:51
  #17191
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Musk har nu hotat att plocka FSD och Optimus ur Tesla och starta ett eget företag där han har kontrollen

https://www.youtube.com/watch?v=5kYhlYqto_s

Elon har förstås inte sagt det.
Citera
2024-01-16, 15:14
  #17192
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Musk har nu hotat att plocka FSD och Optimus ur Tesla och starta ett eget företag där han har kontrollen

https://www.youtube.com/watch?v=5kYhlYqto_s

Nej. Däremot påpekar han det absurda i att hans jobb på Tesla numera sker gratis - noll lön eller aktiekompensation - jo hans aktieinnehav tjänar på att bolaget går bra men det gör ju även alla andra passiva aktieägare. Så varför ska Elon jobba? Han har en poäng, jag är aktieägare men jobbar inte gratis åt Tesla för den sakens skull.

Han hintar även åt att främst vilja ha mer voteringskontroll än nödvändigtvis fler aktier som kompensation, gissningsvis för att minska risken att hamna i situationer som Steve Jobs eller Sam Altman hamnade i. För oss aktieägare hade ju en ny kompensationsplan varit positivt, gärna med direkta krav på både börsvärde samt produktion som sist - det kommer motivera Elon att fokusera ännu mer på Tesla framöver.

Men nog med rim och reson, nu väntar vi bara på att media och björnarna spinner detta till att Elon ska sabotera för Tesla AI, knarkande galning som han är.
__________________
Senast redigerad av gladihatten 2024-01-16 kl. 15:16.
Citera
2024-01-16, 15:36
  #17193
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Nej. Däremot påpekar han det absurda i att hans jobb på Tesla numera sker gratis - noll lön eller aktiekompensation - jo hans aktieinnehav tjänar på att bolaget går bra men det gör ju även alla andra passiva aktieägare. Så varför ska Elon jobba? Han har en poäng, jag är aktieägare men jobbar inte gratis åt Tesla för den sakens skull.

Han hintar även åt att främst vilja ha mer voteringskontroll än nödvändigtvis fler aktier som kompensation, gissningsvis för att minska risken att hamna i situationer som Steve Jobs eller Sam Altman hamnade i. För oss aktieägare hade ju en ny kompensationsplan varit positivt, gärna med direkta krav på både börsvärde samt produktion som sist - det kommer motivera Elon att fokusera ännu mer på Tesla framöver.

Men nog med rim och reson, nu väntar vi bara på att media och björnarna spinner detta till att Elon ska sabotera för Tesla AI, knarkande galning som han är.

Man vet att man äger en bra aktie när man ser vad det är för kaliber på de som kritiserar den.
Citera
2024-01-16, 16:38
  #17194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Man vet att man äger en bra aktie när man ser vad det är för kaliber på de som kritiserar den.

Istället för att värdera aktien på vad andra tycker om den, kan du inte svara på fråga om när du tror FSD kommer användas? Du har ju i tidigare meddelanden sagt att du tror att AI delen är det som kommer att påverka aktien mest i det långa loppet.
Citera
2024-01-16, 16:52
  #17195
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Istället för att värdera aktien på vad andra tycker om den, kan du inte svara på fråga om när du tror FSD kommer användas? Du har ju i tidigare meddelanden sagt att du tror att AI delen är det som kommer att påverka aktien mest i det långa loppet.

George Hotz tror att FSD kommer vara bättre än människan på att köra bil inom slutet av 2024, och jag förstår inte detta bättre än George Hotz. Självklart finns det flera på Tesla som förstår detta lika bra eller bättre, men han är en utomstående part som är väldigt transparent. Om du fortsätter fråga mig en massa helt meningslösa frågor istället för att sätta dig in i detta själv så hamnar du på ignorera-listan.
Citera
2024-01-16, 17:01
  #17196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
George Hotz tror att FSD kommer vara bättre än människan på att köra bil inom slutet av 2024, och jag förstår inte detta bättre än George Hotz. Självklart finns det flera på Tesla som förstår detta lika bra eller bättre, men han är en utomstående part som är väldigt transparent. Om du fortsätter fråga mig en massa helt meningslösa frågor istället för att sätta dig in i detta själv så hamnar du på ignorera-listan.

Men detta var ju ett jätte bra svar!
Asså dom senaste inläggen du har svarat på har gett en mycket bättre bild av varför du är bullish till Tesla.

Du har förklarat ish vad du tror energidelen kommer vara värd i framtiden, och vad du tror är det som kommer ge aktien den största ökningen, AI delen.

Och att du tror, eller åtminstone litar på andra källor som tror, att FSD kommer vara igång i slutet av 2024.
Om jag var ganska säker på att FSD skulle säljas i slutet av 2024, så tror jag att jag också skulle vara Bullish till Tesla.

Så vi kommer aldrig behöva diskutera vad vi tycker om Elon eller whatever, utan anledning att vi har olika åsikter till TSLA är att vi har olika åsikter om när FSD är "klart".


Får jag fråga en till fråga? Om Hotz imorgon skulle säga att han tror att FSD är klart om 5 år, skulle du sälja dina aktier då? Eller kanske bara hålla kvar dom och inte köpa mer? (Om vi utgår från att aktiepriset inte ändras drastiskt såklart)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in