Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Jag har ingen aning om hur mycket marknaden för full autonomi är värd, men jag behöver inte veta hur mycket den är värd. Jag har ingen aning när Tesla har FSD klart för Taxi eller frakt av varor, men jag vet att de med allra största sannolikhet blir först. De har löst problemen som gjorde FSD till en omöjlighet för några år sedan då de började. De har skapat nya verktyg för att träna neurala nätverk, inte bara FSD och Optimus, utan AI som skriver ny kod bättre än vad människor gör. Jag behöver inte veta hur mycket detta är värt för att se att Tesla är gravt undervärderat. Alla kommer ha fel om de sätter en riktkurs, även jag, det är bara en fråga om hur mycket.
Jag tror inte robotar är för optimistiskt.
https://twitter.com/elonmusk/status/1746964887949934958?t=P5S7qlKwPm3oXhSw-m8HNw&s=19
Jag vill verkligen förstå, men när du skriver så, fattar du att du låter korkad?
"Jag behöver inte veta hur mycket detta är värt för att se att Tesla är gravt undervärderat."
Du erkänner ju att du inte har en aning om vad du pratar om.
Om man ska tolka dig snällt, så antar jag att du menar att du vet inte vad "slutsumman" kommer hamna på, men du är säker på att den kommer vara väldigt hög.
Men för att komma tillbaka till värderingen. Beroende på när Tesla har FSD till massförsäljning så påverkar ju det priset på aktien idag, eller håller du inte med om det?
När tror du att dom har det? Jag förstår att det är omöjligt att veta exakt, men tror du 1 år 3 år 5 år, 10 år eller mera?