2024-01-15, 22:02
  #17173
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Nej, jag har inga,och tänker inte skaffa några. Är nöjd med det jag har. Men du kanske skulle ta dig en funderare, och alla andra

Du är inte den första som tror att din hjärna fungerar bättre än min och du kommer inte vara den sista. Jag lovar att jag klarar mig utomordentligt bra oavsett hur det går för Tesla.
Citera
2024-01-16, 06:19
  #17174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag har ingen aning om hur mycket marknaden för full autonomi är värd, men jag behöver inte veta hur mycket den är värd. Jag har ingen aning när Tesla har FSD klart för Taxi eller frakt av varor, men jag vet att de med allra största sannolikhet blir först. De har löst problemen som gjorde FSD till en omöjlighet för några år sedan då de började. De har skapat nya verktyg för att träna neurala nätverk, inte bara FSD och Optimus, utan AI som skriver ny kod bättre än vad människor gör. Jag behöver inte veta hur mycket detta är värt för att se att Tesla är gravt undervärderat. Alla kommer ha fel om de sätter en riktkurs, även jag, det är bara en fråga om hur mycket.

Jag tror inte robotar är för optimistiskt.
https://twitter.com/elonmusk/status/1746964887949934958?t=P5S7qlKwPm3oXhSw-m8HNw&s=19


Jag vill verkligen förstå, men när du skriver så, fattar du att du låter korkad?
"Jag behöver inte veta hur mycket detta är värt för att se att Tesla är gravt undervärderat."

Du erkänner ju att du inte har en aning om vad du pratar om.

Om man ska tolka dig snällt, så antar jag att du menar att du vet inte vad "slutsumman" kommer hamna på, men du är säker på att den kommer vara väldigt hög.

Men för att komma tillbaka till värderingen. Beroende på när Tesla har FSD till massförsäljning så påverkar ju det priset på aktien idag, eller håller du inte med om det?
När tror du att dom har det? Jag förstår att det är omöjligt att veta exakt, men tror du 1 år 3 år 5 år, 10 år eller mera?
Citera
2024-01-16, 09:52
  #17175
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Jag vill verkligen förstå, men när du skriver så, fattar du att du låter korkad?
"Jag behöver inte veta hur mycket detta är värt för att se att Tesla är gravt undervärderat."

Du erkänner ju att du inte har en aning om vad du pratar om.

Om man ska tolka dig snällt, så antar jag att du menar att du vet inte vad "slutsumman" kommer hamna på, men du är säker på att den kommer vara väldigt hög.

Men för att komma tillbaka till värderingen. Beroende på när Tesla har FSD till massförsäljning så påverkar ju det priset på aktien idag, eller håller du inte med om det?
När tror du att dom har det? Jag förstår att det är omöjligt att veta exakt, men tror du 1 år 3 år 5 år, 10 år eller mera?


Du kan absolut inte få mig att tro att jag är korkad när det gäller detta, då jag förstår ditt perspektiv utmärkt, men du förstår inte mer än så. Det är extremt frustrerande att sitta och förklara något för någon när man inte ens vet vad de är ute efter, så jag gör det när jag verkligen inte har något bättre för mig, vilket inkluderar att klippa tånaglarna.

För när du kläcker ur dig sager som:
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Du erkänner ju att du inte har en aning om vad du pratar om.
...så vet jag att du har svårt att tolka vad folk säger, och då kan du ju omöjligt förstå ett helt företag. Alternativt så är du ett troll och jag överväger att sätta dig på min ignorera-lista.
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-01-16 kl. 09:58.
Citera
2024-01-16, 10:04
  #17176
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du är inte den första som tror att din hjärna fungerar bättre än min och du kommer inte vara den sista. Jag lovar att jag klarar mig utomordentligt bra oavsett hur det går för Tesla.


Färska nyheter (8Jan)

Musk’s Drug Use Concerns Tesla, SpaceX Leaders, WSJ Says


https://www.bloomberg.com/news/videos/2024-01-08/musk-drug-use-concerns-tesla-spacex-leaders-wsj-video

(Ketamine is a dissociative anesthetic that has some
hallucinogenic effects. It distorts perceptions of sight
and sound and makes the user feel disconnected
and not in control
.)


Finns inget värre för ett ansedd bolag där VD börjar bli irrationell på riktigt, och erkänner att han tar droger för att ta sig genom dagen.
Enligt min mening så har medietrollet Musk till slut kommit ikapp sitt karma och forna påhejare (med stora pengar) börjar titta på hur att manipulera fram en organiserat blankningskampanj för att tjäna pengar på en VD som demonstrerar ett tydligt avbrott på hjärnkontoret.
Tro ska man göra i kyrkan ----Med adress till alla omutbara Tesla fanboys
Citera
2024-01-16, 10:10
  #17177
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Färska nyheter (8Jan)

Musk’s Drug Use Concerns Tesla, SpaceX Leaders, WSJ Says


https://www.bloomberg.com/news/videos/2024-01-08/musk-drug-use-concerns-tesla-spacex-leaders-wsj-video

(Ketamine is a dissociative anesthetic that has some
hallucinogenic effects. It distorts perceptions of sight
and sound and makes the user feel disconnected
and not in control
.)


Finns inget värre för ett ansedd bolag där VD börjar bli irrationell på riktigt, och erkänner att han tar droger för att ta sig genom dagen.
Enligt min mening så har medietrollet Musk till slut kommit ikapp sitt karma och forna påhejare (med stora pengar) börjar titta på hur att manipulera fram en organiserat blankningskampanj för att tjäna pengar på en VD som demonstrerar ett tydligt avbrott på hjärnkontoret.
Tro ska man göra i kyrkan ----Med adress till alla omutbara Tesla fanboys

Gammalt och fake news. Du är lättlurad.
Citera
2024-01-16, 10:31
  #17178
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Gammalt och fake news. Du är lättlurad.


Din faktaresistens visar att du inte är mottaglig för konstruktiva argument.

Även, om det skulle visa sig vara ett rykte (vilket det inte är) så kan man som investerare inte se bort ifrån från marknadsreaktioner. Speciellt inte när det kommer från höga chefer inom Musk´s Tesla och Space X koncernledning. Wall Street har fått blodvittring för att de finns inga darlings i den världen, det existerar endast i en Tesla dyrkares skalle

Man är inte förvånad att det finns en Musk religiösitet inbyggd i småspararnas investeringsstrategi. Det måste man vara när så många presenterade projekt endast var till för att locka till sig godtrogna fåntrattar med för mycket pengar och för lite självinsikt.
Citera
2024-01-16, 10:50
  #17179
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Din faktaresistens visar att du inte är mottaglig för konstruktiva argument.

Även, om det skulle visa sig vara ett rykte (vilket det inte är) så kan man som investerare inte se bort ifrån från marknadsreaktioner. Speciellt inte när det kommer från höga chefer inom Musk´s Tesla och Space X koncernledning. Wall Street har fått blodvittring för att de finns inga darlings i den världen, det existerar endast i en Tesla dyrkares skalle

Man är inte förvånad att det finns en Musk religiösitet inbyggd i småspararnas investeringsstrategi. Det måste man vara när så många presenterade projekt endast var till för att locka till sig godtrogna fåntrattar med för mycket pengar och för lite självinsikt.

NASA gör drogtest på Elon och ett flertal som arbetar på spaceX, sen finns det nyttiga idioter som sprider fabricerade nyheter för att dra Elon i smutsen så mycket som möjligt. Du verkar vara otroligt lättnavigerad på det sättet.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-01-12/nasa-says-there-s-no-evidence-of-drug-use-at-musk-s-spacex?leadSource=reddit_wall

"NASA Says It Has No Evidence of Drug Use at Musk’s SpaceX"

The National Aeronautics and Space Administration clarified on Thursday that there is no evidence of non-compliance from SpaceX regarding the regulations ensuring a drug- and alcohol-free workforce.

https://www.firstpost.com/tech/no-evidence-of-drug-abuse-issues-at-elon-musks-spacex-says-nasa-13606532.html

"The National Aeronautics and Space Administration clarified on Thursday that there is no evidence of non-compliance from SpaceX regarding the regulations ensuring a drug- and alcohol-free workforce.

In an official statement, NASA emphasized its expectations for commercial partners like SpaceX to adhere to all workplace safety requirements during the execution of missions and the delivery of services to the American people."
__________________
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-01-16 kl. 11:01.
Citera
2024-01-16, 11:13
  #17180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du kan absolut inte få mig att tro att jag är korkad när det gäller detta, då jag förstår ditt perspektiv utmärkt, men du förstår inte mer än så. Det är extremt frustrerande att sitta och förklara något för någon när man inte ens vet vad de är ute efter, så jag gör det när jag verkligen inte har något bättre för mig, vilket inkluderar att klippa tånaglarna.

För när du kläcker ur dig sager som: ...så vet jag att du har svårt att tolka vad folk säger, och då kan du ju omöjligt förstå ett helt företag. Alternativt så är du ett troll och jag överväger att sätta dig på min ignorera-lista.


Okej, så svara vad du tror då. När tror du FSD kommer säljas?
Citera
2024-01-16, 11:14
  #17181
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av velcro-a-rip-off
Okej, så svara vad du tror då. När tror du FSD kommer säljas?

Lika svårt att svara på som när du kommer sluta vara en jobbig person.
Citera
2024-01-16, 11:21
  #17182
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
NASA gör drogtest på Elon och ett flertal som arbetar på spaceX, sen finns det nyttiga idioter som sprider fabricerade nyheter för att dra Elon i smutsen så mycket som möjligt. Du verkar vara otroligt lättnavigerad på det sättet.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-01-12/nasa-says-there-s-no-evidence-of-drug-use-at-musk-s-spacex?leadSource=reddit_wall

"NASA Says It Has No Evidence of Drug Use at Musk’s SpaceX"

The National Aeronautics and Space Administration clarified on Thursday that there is no evidence of non-compliance from SpaceX regarding the regulations ensuring a drug- and alcohol-free workforce.

https://www.firstpost.com/tech/no-evidence-of-drug-abuse-issues-at-elon-musks-spacex-says-nasa-13606532.html

"The National Aeronautics and Space Administration clarified on Thursday that there is no evidence of non-compliance from SpaceX regarding the regulations ensuring a drug- and alcohol-free workforce.

In an official statement, NASA emphasized its expectations for commercial partners like SpaceX to adhere to all workplace safety requirements during the execution of missions and the delivery of services to the American people."


Ett uttalande från kunden Nasa . Helt enkelt "No Evidence" ??? Punkt

" The agency does not have evidence of non-compliance "

" We expect our commercial partners to meet all workplace safety requirements in the execution of those missions and the services they provide the American people,” NASA noted. "


Två olika saker. Nasa försöker rentvå sig med det senare uttalandet. No evidence betyder We expect.
d.v.s. varken förnekat eller bekräftad på corporate b.s. språk.

Skada är redan skett , var min poäng . Detta halmstrå från Nasa betydde noll och intet och kan snarare förvärra rykten
Citera
2024-01-16, 11:33
  #17183
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Ett uttalande från kunden Nasa . Helt enkelt "No Evidence" ??? Punkt

" The agency does not have evidence of non-compliance "

" We expect our commercial partners to meet all workplace safety requirements in the execution of those missions and the services they provide the American people,” NASA noted. "


Två olika saker. Nasa försöker rentvå sig med det senare uttalandet. No evidence betyder We expect.
d.v.s. varken förnekat eller bekräftad på corporate b.s. språk.

Skada är redan skett , var min poäng . Detta halmstrå från Nasa betydde noll och intet och kan snarare förvärra rykten

Du kan försöka rädda ansikte med mental akrobatik och snygga meningsuppbyggnader hur mycket du vill, men mig kommer du ingen vart med. Pröva Facebook, de är rätt blåsta där också.
Citera
2024-01-16, 11:48
  #17184
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du kan försöka rädda ansikte med mental akrobatik och snygga meningsuppbyggnader hur mycket du vill, men mig kommer du ingen vart med. Pröva Facebook, de är rätt blåsta där också.


Näää tack men nej tack

Mycket roligare att diskutera med en expert på Tesla som klipper och klistrar sanningar urklippta från sidor som dyrkar Saint Musk och inbillar sig förklara Teslas teknikutveckling och framtidkoncept på ett sätt han inte ens själv begriper samt avfärdar all konstruktiv kritik som hat- Då har man blitt ordentligt drabbat av en sorts löjlig fundamentalism, som alla andra TSL småsparare

Dina reaktioner är helt enkelt obetalbar komik på hög nivå - På din bekostnad.

Fortsätt så !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in