Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Sedan är det anmärkningsvärt att hovrätten uttrycker sig som de gör, för det kan mycket väl vara så som Maja säger även gällande Toves kropp, att hon inte såg den vid 0243. För egen del, för mig personligen, är väl just den detaljen det största frågetecknet. Om Toves kropp då låg antingen inne på toaletten eller i hallen, så betyder det att Johanna skall ha lämnat Maja ensam i lägenheten tillsammans med Toves döda kropp under tiden hon åkte till donken. Det låter för mig ännu mer osannolikt. I ett sådant läge är jag övertygad om att Maja antingen hade hängt på till donken, eller så hade Johanna avstyrt resan efter att ha varit upp igen i lägenheten och pratat med Maja.
Varför skulle hon?
För det första så har hon hamnat i trångmål, måste snabbt komma med en nödlögn och drar en vals om att ljuden härstammar från Maja. Att hon är aspackad och måste plötsligt äta en minimal hamburgare kl 03, ihopplockad via poäng i appen.
Hon har givetvis inte med sig sin mobil om ändamålet inte var att dra till McD och måste vända åter och berätta för Maja vad som hänt.
Sen skickar hon sitt uppmuntrande V-tecken och Maja svara snabb som en vessla med tummen upp.
Hon måtte vara hungrig...
Johannas mission som doer var att dumpa mobil, nycklar och flytta på cykeln innan kroppen dumpas.
Vilket överensstämmer med nästa vals om att det skulle se ut som om Tove lämnat lgh runt 03.
Vilket Maja sent om sider bemödar sig att påstå till A*bin vid lunchtid och J kör på från sitt håll.
Att Maja sitter kvar i lgh vore snarare naturligt isf. Hon gör ingenting med ut i ett sånt ändamål.
Att hon skulle sitta kvar med ett lik vore nog inga större problem om de är rörande överens om att tiga för att dölja brott.
Det har de nämligen gjort flertal ggr ihop sen tidigare där Maja tex agerat alibi.
Efter tre försök till mord inom loppet av ett år har de sen levt i högt tempo som om ingenting hänt.