2024-01-13, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej.

För att de som kvalar in på allvarlig psykisk störning är inte vid sina sinnens fulla bruk.
En psykopat kan varken vårdas eller medicineras - och förhoppningsvis tillfriskna - och har tvärtom fullständig koll på tillvaron.

Därför är inte vård inom rättsmedicin aktuell.

Det har ingenting med hur mycket de förstör att göra.

Följande från dig besvarades:
"Därför borde psykopater klassas som allvarligt psykiskt störda"

Det är precis det du säger som är sjukt och orimligt. En psykopat kan inte rehabiliteras på något sätt, dom är för alltid tickande bomber som närsomhelst kan mörda och tar alla chanser dom kan att skada andra TROTS att dom är vid sina sinnes fulla bruk. Är det några som ska låsas in på rättspsyk så är det dom. För livet.
Citera
2024-01-13, 14:46
Medlem
Fröken Hellm*n har ställt till det ganska så rejält för sin familj på grund av hennes tidigare beteenden och handlingar som ägde rum under natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 och då tillsammans med sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n.

Fröken Hellm*n har orsakat sin familj ett dåligt rykte bland annat på grund av att hon ljugit sina adoptivföräldrar rakt upp i deras ansikten och påstått att hon hade varit på en efter-fest, men, allra mest för att hon agerat som Lik-bärerska, Lik-transporterare samt Lik-skogsplacerare och sedan därefter undanhållit detta för sina adoptivföräldrar så som för polisen under en då mycket lång tid.

Det kommer med högsta sannolik sagt att ta en väldigt lång tid för familjen Hellm*n att kunna återkomma till ett någorlunda normalt liv igen efter deras adoptivdotters tidigare handlanden och lögner.

Det bästa vore nog om familjen lät placera sin adoptivdotter på en specialskola under en längre tid framöver och där det finns människor som inte använder sig av alkoholhaltiga drycker och droger så som psykopharmaka preparat.

Fröken Hellm*n bar sig mycket vidrigt och empatilöst åt under natten och den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 och därefter tog hon sedan till lögnerna vilka försämrade saker och ting ytterligare. Detta har satt rejäla spår i hela familjen Hellm*n:s forsatta liv och kräver nu en lång tid för att kunna återgå till ett någorlunda normalt liv igen för hela familjen.

Vad Fröken Hellm*n tidigare har gjort är ingenting som enbart kan sopas in under en matta och för att därefter sedan gå på som om ingenting överhuvudtaget hade hänt, det fungerar inte på ett sådant sätt.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Du är så patetiskt komisk när du skall försöka snacka bort din galna okunskap och dina tokiga påhitt med en massa annat dravel

HD gör sitt jobb, i väntan på det så sitter Johanna på häktet. Just nu i Göteborg. De flyttade nog henne för att hennes placering på anstalt ligger närmast i tiden, och hon får nog därför sitta kvar i Göteborg tills dess. En flytt mindre för kriminalvården att hantera. Till skillnad från dig så är kriminalvården inte korkade

Jag har försökt vara tyst men nu går det inte längre, en hissolycka där 5 dog SKA ALLA ansvariga ställas till svars, även tillverkaren trots bra hissar o säkra manualer o ngn underleverantör har missat säkerheten, men i detta fall är BARA J skyldig o stackars M oskyldig dömd.... TROTS att hon var i lägenheten o är friad ENDAST pga brist på bevisning och för hon ljuger.
Citera
2024-01-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Längtan efter hennes älskade MH kanske blev för stor? De kanske planerar att fly tillsammans? Till Israel eller Sydafrika?

Ja det vore nog det bästa för M o även J, i Sverige lär de inte kunna slå sig till ro igen!
Citera
2024-01-14, 00:29
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ok, då får vi skylla på åklagaren, för min del spelar det mindre roll...

MH har kommit väldigt lindrigt undan hur som haver det är min uppfattning. Hennes skönhetssömn till och från är så otroligt enl mig (och även de lärde).

Ang ditt sista stycke så var det precis det jag påtalade i mitt inlägg.
Kanske hade de som dömde i TR läst mer (bakgrunds)-info och därför dömde även MH till livstid?

Ps Har du uppmärksammat att det var OK att ställa tilläggsfrågor i HR? Ds

Nu har Haaaag försökt undervisa er i ett flertal inlägg. Men det går liksom inte in. Ni fattar fortfarande inte nåt vad detta handlar om.
Du o dina gelikar hävdar fortfarande att Maja är en mördare. Ni hävdar att Maja inte är friad från mordanklagelsen.
Du skriver själv att det inte finns bevis. Men hävdar också att hon bevisligen inte är friad från mordanklagelsen.

Med ditt o dina gelikars tänk, är INGEN oskyldig som har åtalats. ALLA som åtalats är skyldiga.
Jag ber dig tänka ett varv till.
Det finns inga bevis på att Maja är skyldig till mord. Det fanns inga bevis i Hovrätten ,det fanns inga bevis i tingsrätten, det har aldrig funnits några bevis mot Maja.

Att du o dina gelikar inte fattar att Eksjös tingsrättd dom var helt upp åt väggarna felaktig, är ytterst beklagligt.
Tre kännslostyrda nämndemän utan någon som helst juridisk kompetens gör i princip alla fel man kan göra.

Du börjar ditt inlägg med att konstatera att det är åklagaren man ska skylla på. Bra där.
Adam Rullman hade inte nån som helst bevisläge för att åtala Maja.
Rullmans åtal sågades med fotknölarna av Hovrätten. Hur tydligt kan det bli ?
Citera
2024-01-14, 01:01
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Eksjö tingsrätts dom på livstids fängelse för Maja är så felaktig därför att man inte förstår att en åtalads utsaga mot någon annan åtalad,SKA TILLMÄTAS YTTERST LITE BEVIS,OM DET INTE KAN STYRKAS MED ANDRA BEVIS. Och det fanns inga stödjande bevis i det fallet. Gällande Maja.

Till skillnad från Johannas eget erkännande ,som inte räckt till fällande dom, om inte rättsmedicin konstaterat att det var strypning som var den yttersta anledningen till att Tove dog.

Jag beklagar Tingsrättens dom. Dels för att Toves anhöriga blev vilseledda och även en hel del av svenska folket och en stor del av postare här.

Jag har skrivit det många gånger. Tre nämndemän utan någon som helst juridisk kompetens och en snurrig rådman ska inte ha makt o leka domstol.
Ska man dömas till livstids fängelse, ska man göra det av folk som är utbildade på lagar,regler o bevisvärdering.
Innerst inne tror jag alla håller med mig.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2024-01-14 kl. 01:19.
Citera
2024-01-14, 01:46
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
i detta fall är BARA J skyldig o stackars M oskyldig dömd.... TROTS att hon var i lägenheten o är friad ENDAST pga brist på bevisning och för hon ljuger.

Du är nog det mest trögtänkta jag har stött på på mycket länge.

Självklart skall var och en ställas till ansvar för det var och en är ansvarig för.

Maja har inget som helst ansvar för Toves död, och skall därför heller inte ställas till ansvar för det.
Citera
2024-01-14, 02:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du är nog det mest trögtänkta jag har stött på på mycket länge.

Självklart skall var och en ställas till ansvar för det var och en är ansvarig för.

Maja har inget som helst ansvar för Toves död, och skall därför heller inte ställas till ansvar för det.

BS

Det vet du inget om.
Citera
2024-01-14, 03:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ja, ja... nu har jag aldrig utgett mig för att vara någon expert trots att jag varit inne i abok länge. Det finns nog med "experter" i denna tråd. Som VET att MH är oskyldig... och dessutom utnämner henne till hjälte!

Men många frågor saknas under tids gång vartefter det kommer fram uppgifter ang JJ/MH.s uppföranden innan/efter mordet.

Jag blev förvånad i Lena W.s fall, SD lyckades bli friad i TR, släpptes och blev sen fälld i HR till livstid (tyvärr lyckades han ta livet av sig innan han fick känna av sitt straff).

I detta fall är det tvärtom, dömd till livstid i TR och friad för mord i HR.
Kanske hade de som dömde i TR tagit till sig mer (bakgrunds)-info än de som dömde i HR?

Nu är det tydligen inte tillåtet för de som dömer att ta till sig uppgifter från FUP, enl mig är det förvånande att de får ta till sig all info. Borde vara ett krav, speciellt när ett fall ska avgöras på indicier. Vad är troligt/ej troligt?
I detta fall har vi två kvinnor som ljuger sig blå, bästisar i vått och torrt, en MH som hållit käften ang JJ.s tidigare mordbränder trots vetskap IRL mm.
Dessutom ingen som helst empati för TT.s anhöriga utan hävdar att "hjärnan stänger av under ett antal veckor".

Ps Finns något "tror ordspråk" som lyder: "Säg mig vem Du umgås med så kan jag säga vem Du är", stämmer bra i detta fall. Ds
Om du nu vet med dig om att du inte är helt hemma inom juridiken, eller npf, varför måste du då dumförklara och ifrågasätta svaren du får, som dessutom allt som oftast ges med en länk till fakta?

Du beter dig som ett litet barn som tjatar om att få glass, men får samma svar gång på gång, sen kommer någon och säger att visst, jag ska hämta en glass, men glassen uteblir, eftersom det inte finns någon glass.

Om tingsrätten i detta fall hade agerat enligt lagen, skulle Tove dömts till livstid och Maja skulle endast dömts för gravfridsbrott.

Vid en hovrättsförhandling skulle tingsrättens domar fastslås.

Nu blev det lite pinsamt rörigt, där praktarslet Rullman undkom att rullas i tjära och fjädrar, genom att "byta tjänst" och för att inte göra bort sig mer, friades Maja från mordet och fick gå hem i väntan på dom.
Johanna fick en mildare dom, pga hovrätten ville släta över tingsrättens fadäs och Rullmans grava inkompetens.
Citera
2024-01-14, 03:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Eksjö tingsrätts dom på livstids fängelse för Maja är så felaktig därför att man inte förstår att en åtalads utsaga mot någon annan åtalad,SKA TILLMÄTAS YTTERST LITE BEVIS,OM DET INTE KAN STYRKAS MED ANDRA BEVIS. Och det fanns inga stödjande bevis i det fallet. Gällande Maja.

Till skillnad från Johannas eget erkännande ,som inte räckt till fällande dom, om inte rättsmedicin konstaterat att det var strypning som var den yttersta anledningen till att Tove dog.

Jag beklagar Tingsrättens dom. Dels för att Toves anhöriga blev vilseledda och även en hel del av svenska folket och en stor del av postare här.

Jag har skrivit det många gånger. Tre nämndemän utan någon som helst juridisk kompetens och en snurrig rådman ska inte ha makt o leka domstol.
Ska man dömas till livstids fängelse, ska man göra det av folk som är utbildade på lagar,regler o bevisvärdering.
Innerst inne tror jag alla håller med mig.

Förväntar du dig att dagens Hovrätt, i ett Sverige där inkompetens genomsyrar hela samhället, klarar av att alltid göra korrekta bevisvärderíngar är du nog ganska naiv.
Citera
2024-01-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Nu har Haaaag försökt undervisa er i ett flertal inlägg. Men det går liksom inte in. Ni fattar fortfarande inte nåt vad detta handlar om.
Du o dina gelikar hävdar fortfarande att Maja är en mördare. Ni hävdar att Maja inte är friad från mordanklagelsen.
Du skriver själv att det inte finns bevis. Men hävdar också att hon bevisligen inte är friad från mordanklagelsen.

Med ditt o dina gelikars tänk, är INGEN oskyldig som har åtalats. ALLA som åtalats är skyldiga.
Jag ber dig tänka ett varv till.
Det finns inga bevis på att Maja är skyldig till mord. Det fanns inga bevis i Hovrätten ,det fanns inga bevis i tingsrätten, det har aldrig funnits några bevis mot Maja.

Att du o dina gelikar inte fattar att Eksjös tingsrättd dom var helt upp åt väggarna felaktig, är ytterst beklagligt.
Tre kännslostyrda nämndemän utan någon som helst juridisk kompetens gör i princip alla fel man kan göra.

Du börjar ditt inlägg med att konstatera att det är åklagaren man ska skylla på. Bra där.
Adam Rullman hade inte nån som helst bevisläge för att åtala Maja.
Rullmans åtal sågades med fotknölarna av Hovrätten. Hur tydligt kan det bli ?

Ja, det är fan otroligt...Fattar inte varför jag är så dum så att jag ens försöker få hen att förstå...
Citera
2024-01-14, 08:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om du nu vet med dig om att du inte är helt hemma inom juridiken, eller npf, varför måste du då dumförklara och ifrågasätta svaren du får, som dessutom allt som oftast ges med en länk till fakta?

Du beter dig som ett litet barn som tjatar om att få glass, men får samma svar gång på gång, sen kommer någon och säger att visst, jag ska hämta en glass, men glassen uteblir, eftersom det inte finns någon glass.

Om tingsrätten i detta fall hade agerat enligt lagen, skulle Tove dömts till livstid och Maja skulle endast dömts för gravfridsbrott.

Nu blev det lite pinsamt rörigt, där praktarslet Rullman undkom att rullas i tjära och fjädrar, genom att "byta tjänst" och för att inte göra bort sig mer, friades Maja från mordet och fick gå hem i väntan på dom.
Johanna fick en mildare dom, pga hovrätten ville släta över tingsrättens fadäs och Rullmans grava inkompetens.
"Om tingsrätten i detta fall hade agerat enligt lagen, skulle Tove dömts till livstid och Maja skulle endast dömts för gravfridsbrott.

Nu blev det lite pinsamt rörigt"

.... Minst sagt pinsamt rörigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in