Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Ok, då får vi skylla på åklagaren, för min del spelar det mindre roll...
MH har kommit väldigt lindrigt undan hur som haver det är min uppfattning. Hennes skönhetssömn till och från är så otroligt enl mig (och även de lärde).
Ang ditt sista stycke så var det precis det jag påtalade i mitt inlägg.
Kanske hade de som dömde i TR läst mer (bakgrunds)-info och därför dömde även MH till livstid?
Ps Har du uppmärksammat att det var OK att ställa tilläggsfrågor i HR? Ds
Nu har Haaaag försökt undervisa er i ett flertal inlägg. Men det går liksom inte in. Ni fattar fortfarande inte nåt vad detta handlar om.
Du o dina gelikar hävdar fortfarande att Maja är en mördare. Ni hävdar att Maja inte är friad från mordanklagelsen.
Du skriver själv att det inte finns bevis. Men hävdar också att hon bevisligen inte är friad från mordanklagelsen.
Med ditt o dina gelikars tänk, är INGEN oskyldig som har åtalats. ALLA som åtalats är skyldiga.
Jag ber dig tänka ett varv till.
Det finns inga bevis på att Maja är skyldig till mord. Det fanns inga bevis i Hovrätten ,det fanns inga bevis i tingsrätten, det har aldrig funnits några bevis mot Maja.
Att du o dina gelikar inte fattar att Eksjös tingsrättd dom var helt upp åt väggarna felaktig, är ytterst beklagligt.
Tre kännslostyrda nämndemän utan någon som helst juridisk kompetens gör i princip alla fel man kan göra.
Du börjar ditt inlägg med att konstatera att det är åklagaren man ska skylla på. Bra där.
Adam Rullman hade inte nån som helst bevisläge för att åtala Maja.
Rullmans åtal sågades med fotknölarna av Hovrätten. Hur tydligt kan det bli ?