Citat:
Haha!
Fick du, som varit i forum abok såpass länge, lektioner om att HovR är en överklagan av domen i TR och att HovR som instans i huvudsak innebär att avlyssna ljudfiler.
Att grunden ska läggas i TR.
Eftersom lögnhalsen Maja fick ljuga fritt i TR utan konfrontation hade detta varit nåt som den nya ÅK kunde ha engagerat sig i.
Vakter hade kunnat kallats och gett en bättre bild om bådas engagemang än att bara landa i att det var Johannas konflikt.
Maja var nämligen väldigt involverad och partitagande, både sen tidigare och knappt timmen innan mord.
Händelsen med Tove startar redan på Nöjet, strax innan stängning, då de lockar med henne till lgh och handlar om indicier likaväl.
Det borde framgått redan i TR hur osannolikt det är att de väntade på en "kompis" (enl M) - att de i fredligt syfte bedyrade att det bara var lugnt.
ÅK tappade helt att visa hur tight sammanvävda dessa varit, både som BFF och rent kriminella, i två års tid.
Att de faktiskt har väldigt god potential att agera tillsammans och i samråd.
Sen kan man väl undra varför det öht inte ifrågasattes vart 40 minuter tog vägen. Det är som om de förenklar åtalet och lutar sig tillbaka mot J:s erkännande. Att de hoppar rätt in i händelseförloppets sista minuter. Ett tidsmässigt kvantskutt från att ha anlänt till lgh tills Tove är död.
Vilket bägge instanser noterar. Det finns inte nån konfrontation varken i förhör eller i TR rent kronologiskt.
Maja svävar som på moln i sitt hörn och Johanna i det andra.
Fick du, som varit i forum abok såpass länge, lektioner om att HovR är en överklagan av domen i TR och att HovR som instans i huvudsak innebär att avlyssna ljudfiler.
Att grunden ska läggas i TR.
Eftersom lögnhalsen Maja fick ljuga fritt i TR utan konfrontation hade detta varit nåt som den nya ÅK kunde ha engagerat sig i.
Vakter hade kunnat kallats och gett en bättre bild om bådas engagemang än att bara landa i att det var Johannas konflikt.
Maja var nämligen väldigt involverad och partitagande, både sen tidigare och knappt timmen innan mord.
Händelsen med Tove startar redan på Nöjet, strax innan stängning, då de lockar med henne till lgh och handlar om indicier likaväl.
Det borde framgått redan i TR hur osannolikt det är att de väntade på en "kompis" (enl M) - att de i fredligt syfte bedyrade att det bara var lugnt.
ÅK tappade helt att visa hur tight sammanvävda dessa varit, både som BFF och rent kriminella, i två års tid.
Att de faktiskt har väldigt god potential att agera tillsammans och i samråd.
Sen kan man väl undra varför det öht inte ifrågasattes vart 40 minuter tog vägen. Det är som om de förenklar åtalet och lutar sig tillbaka mot J:s erkännande. Att de hoppar rätt in i händelseförloppets sista minuter. Ett tidsmässigt kvantskutt från att ha anlänt till lgh tills Tove är död.
Vilket bägge instanser noterar. Det finns inte nån konfrontation varken i förhör eller i TR rent kronologiskt.
Maja svävar som på moln i sitt hörn och Johanna i det andra.
Ja, ja... nu har jag aldrig utgett mig för att vara någon expert trots att jag varit inne i abok länge
. Det finns nog med "experter" i denna tråd. Som VET att MH är oskyldig... och dessutom utnämner henne till hjälte!Men många frågor saknas under tids gång vartefter det kommer fram uppgifter ang JJ/MH.s uppföranden innan/efter mordet.
Jag blev förvånad i Lena W.s fall, SD lyckades bli friad i TR, släpptes och blev sen fälld i HR till livstid (tyvärr lyckades han ta livet av sig innan han fick känna av sitt straff).
I detta fall är det tvärtom, dömd till livstid i TR och friad för mord i HR.
Kanske hade de som dömde i TR tagit till sig mer (bakgrunds)-info än de som dömde i HR?
Nu är det tydligen inte tillåtet för de som dömer att ta till sig uppgifter från FUP, enl mig är det förvånande att de får ta till sig all info. Borde vara ett krav, speciellt när ett fall ska avgöras på indicier. Vad är troligt/ej troligt?
I detta fall har vi två kvinnor som ljuger sig blå, bästisar i vått och torrt, en MH som hållit käften ang JJ.s tidigare mordbränder trots vetskap IRL mm.
Dessutom ingen som helst empati för TT.s anhöriga utan hävdar att "hjärnan stänger av under ett antal veckor".
Ps Finns något "tror ordspråk" som lyder: "Säg mig vem Du umgås med så kan jag säga vem Du är", stämmer bra i detta fall. Ds
__________________
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-01-13 kl. 08:53.
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-01-13 kl. 08:53.
