2024-01-13, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så nej? Inte ens när du snällt tillfrågas om att försöka att faktiskt föra ett logiskt resonemang så kan du göra det. Finns varken synliga skador eller några andra skador alls på hennes hals som nämns av rättsmedicin, läs citatet.

Får SM mästaren i judo enkelt blåmärken ja eller nej? Fortsätta slinga dig har du inget för. Ni framstår som sagt bara som desperata.

En mästare i judo, lär vara bra på att undvika skador i judo.

"Judo betyder ju ”den följsamma vägen”, och är en sport som överlag har väldigt lite skador jämfört med många andra sporter. Det är dock en kampsport med grepp och kast, och det kan inträffa att man gör sig illa under utövandet. Det går dock att förebygga och behandla de flesta skador." Källa: Ncjc.se

I vilken del av judo får judo-utövare blåmärken på båda höfterna, som efter grepp av två händer vid ett bord?

- Handkast (Te Waza) – tekniker där kastet utförs med händerna.?
- Höftkast (Koshi Waza) – tekniker där man använder höften. ?
- Ben- och fotkast (Ashi Waza) – tekniker där kastet utförs med ben och fötter.?
- Offerkast på rygg (Ma Sutemi Waza) – tekniker där man utför ett kast genom att offra sin egen balans bakåt.?
- Fasthållningar (Osaekomi Waza) – tekniker där man håller fast sin motståndare. Som till exempel halslås (Shime Waza) och armlås (Kansetsu Waza).?

Rättsmedicinalverket styrker målsägandes berättelse att hon fick blåmärkena till följd av grepp med båda händerna vid ett bord. Finns inget sådant grepp i judo. Utan där är det fastlåsningar i arm/hals samt kast över höft. Inget av detta ger de skador målsägande har.

Så. Börja fatta nu att Vi*king ljuger om den delen av historien, i hur dessa blåmärken uppstod. Och att målsägande talar sanning om hur blåmärkena uppstod. Hennes historia styrks av Rättsmedicinalverket. Och av hur judo utförs. Så. Hennes tillförlitlighet är högre än Vi*kings.

Och hon är ledsen och inte sig lik enligt 3 vittnen, efter händelsen. Och Vi*king skickar sitt lilla meddelande där samma eftermiddag...

Och hon ville inte att Vi*king skulle sova över.

Lägg nu ihop ett och ett och börja fatta att en våldtäkt faktiskt har skett.
Citera
2024-01-13, 10:59
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Antar att han menar att MGM inte är bevisat skyldig, men inte heller bevisat oskyldig.
Och kraven för en fällande dom, är ju att man skall bevisas vara skyldig.

Ja så är det nog, men jag vill gärna veta resonemanget från honom själv.
Om mgm är dömd, är han ju bevisat skyldig.
I lagens mening....
Citera
2024-01-13, 11:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Nu framstår du som någon som inte ens begriper vad ett Halmgubbe-argument är...

Redan i ditt andra inlägg gör du klart att du anser att han dömts för att hon har blåmärken. Men domen lägger inte samma vikt vid dem som du.
Hela "fallet" bygger snarare på vittnesmål. Du har läst samma dokument som alla andra, hur kan du inte fatta det?
Din hjärna verkar inte kunna ta in nyanser, så det är lite komiskt att du kastar ord som "aspie" på andra...
Läs i domen för fan, det står klart och tydligt vad man tagit hänsyn till ifrån vittnesmål och teknisk bevisning!

Sen att du tycker att det bara är våldtäkt om man gjort tillräckligt med motstånd enligt din godtyckliga bedömning, är ointressant!
Då kan du säga det istället: jag tycker att lagen bedömer våldtäkter på fel grunder. Sen kan du plugga juridik i fem år och jobba som jurist ett tag och sen kan du lobba för att ändra lagen. Sitt inte på kammaren och låtsas som att du kan nåt din jävla värdelösa incel-oskuld!!

Så du fick gå tillbaka till sida 1 i tråden och sedan klippa och klistra för att försöka ha en poäng? Desperata som sagt.

Jag säger att den totala avsaknaden av blåmärken är det mest intressanta. Blåmärken på kroppen efter marathonknull är inget konstigt alls. Ännu mindre konstigt för någon som tävlat i SM i judo och tränar jämt därmed tämligen mycket jävla brutalare än knull än men igen detta fattar aldrig ni fetton i tråden heller, hennes judo är aldrig en poäng för er eftersom ni är veka losers som aldrig tränat och därmed inte tänker att försvara sig själv är något man gör.

Finns inga vittnen, det finns hennes polare och den hörsägen är givetvis bara helt och hållet ointressant för alla. Varför är inte grannar hörda tex?

Nyanser? Ni är "ett nej är ett nej" gänget som säger att förspel är dött. All er argumentation går ut på att plocka bort kontext. Om ni faktiskt är autistiska eller bara spelar dumma kan ju faktiskt inte jag veta men skärp dig nu för denna projicering var ju löjlig tom för dig.

Inte någon gång under natten försöker hon skydda sig själv. Inte ens när han sover drar hon/ringer polisen. Det handlar därmed inte ens om motstånd utan om en passivitet som är så absurd att ingen människa med överlevnadsinstinkt kan tro på den.
Citera
2024-01-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Varför vill du veta det? BO ska inte hängas ut!
Möjligen I enligt LinkedIn.
Citera
2024-01-13, 11:16
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det som han gjorde sker dagligen , bara man räknar studentrum. Och chansen man kommer undan är 99%.
Jag tror de flesta tjejer antingen varit med om det eller haft en nära vän som varit.
Så jag har svårt tro varför alla killar i tråden vägrar tro på det hon beskriver.
Jag tror inte på din berättelse heller. Om du är tjej så visar det varför man inte ska tro på tjejer, ni har inga problem att känslomässigt lämna verkligheten och fantisera.
Citera
2024-01-13, 11:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En mästare i judo, lär vara bra på att undvika skador i judo.

"Judo betyder ju ”den följsamma vägen”, och är en sport som överlag har väldigt lite skador jämfört med många andra sporter. Det är dock en kampsport med grepp och kast, och det kan inträffa att man gör sig illa under utövandet. Det går dock att förebygga och behandla de flesta skador." Källa: Ncjc.se

I vilken del av judo får judo-utövare blåmärken på båda höfterna, som efter grepp av två händer vid ett bord?

- Handkast (Te Waza) – tekniker där kastet utförs med händerna.?
- Höftkast (Koshi Waza) – tekniker där man använder höften. ?
- Ben- och fotkast (Ashi Waza) – tekniker där kastet utförs med ben och fötter.?
- Offerkast på rygg (Ma Sutemi Waza) – tekniker där man utför ett kast genom att offra sin egen balans bakåt.?
- Fasthållningar (Osaekomi Waza) – tekniker där man håller fast sin motståndare. Som till exempel halslås (Shime Waza) och armlås (Kansetsu Waza).?

Rättsmedicinalverket styrker målsägandes berättelse att hon fick blåmärkena till följd av grepp med båda händerna vid ett bord. Finns inget sådant grepp i judo. Utan där är det fastlåsningar i arm/hals samt kast över höft. Inget av detta ger de skador målsägande har.

Så. Börja fatta nu att Vi*king ljuger om den delen av historien, i hur dessa blåmärken uppstod. Och att målsägande talar sanning om hur blåmärkena uppstod. Hennes historia styrks av Rättsmedicinalverket. Och av hur judo utförs. Så. Hennes tillförlitlighet är högre än Vi*kings.

Och hon är ledsen och inte sig lik enligt 3 vittnen, efter händelsen. Och Vi*king skickar sitt lilla meddelande där samma eftermiddag...

Och hon ville inte att Vi*king skulle sova över.

Lägg nu ihop ett och ett och börja fatta att en våldtäkt faktiskt har skett.

Massor av övningar är med höfterna ja så tack för uppbackningen. Balans är a och o och det utgår från höften om du skall följa människor.

Rättsmedicin är tydligen med att inget styrker våldtäkt så ljuga ljuga. Finns inga märken på halsen alls så där är SM mästaren avslöjad som en lögnare.

Hon bjuder över Viking, sitter i sexigt nattlinne förföriskt på sängkanten och bjuder in honom till sängen. Suger kuk 4 gånger under natten. Rider 5. Han kommer aldrig. Hon kommer massa. Sover sedan tryggt bredvid sin påstådda "våldtäktsman". Hon skrattar när dom knullar och skrattar dagen efter enligt hennes vänner. Det är simpen Andrei som börjar gråta åt henne (hennes ex svarar inte), antagligen för att han är friendzoonad och kär. Så jag tror "lägga ihop ett och ett" är precis vad ni skall sluta med förstår du för det är just därför du sitter här och bara ljuger rakt ut nu ännu en gång och logik har ni sedan länge bara totalt övergivit.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2024-01-13 kl. 11:18.
Citera
2024-01-13, 11:32
Medlem
MrsUniversums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Men hallå vad är det för fel på dig? Du var ju inte där, du vet ju inte om det hon säger stämmer eller inte. Häng ut brottslingar men inte brottsoffer!!

…………och just DU var förstås där, just DU vet naturligtvis precis vad som sagts och gjorts av vem exakt.
Dumdryga dig!
Senast redigerad av MrsUniversum 2024-01-13 kl. 11:38.
Citera
2024-01-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Så hon bjöd in honom. Bra att vi är överens om det.

Okej. Kul att du demonstrerar hur störd du är genom att skriva en sexnovell från ingenstans. Bjuda in någon till sitt hem, ha nattlinne på sig och bjuda in personen till sin säng är dock INTE en sexinvit enligt TomatKungen utan det är RAKA MOTSATSEN till en sexinvit. Det är så man visar att man absolut INTE är intresserad. Kvinnan måste explicit säga "jag vill att din kuk ska komma in i min fitta", först då är det en sexinvit.

Att du är homosexuell får stå för dig.

Bjuda hem någon att sova över = invit till att någon får sova i ens hem.

Ha nattlinne på sig när man har övernattande gäster = inte vilja visa sig naken för sina nattgäster.

Det du kallar "sexnovell" som jag skrev = klockren invit till sex.

Förstått?

Och det var målsägande som sa det om nattlinne. Tror du hon hade sagt något om det om nattlinnet var en sexig nattneglige´? Med stor säkerhet hade hon inte gjort det. Så nattlinnet var förmodligen en stor säckig, osexig sak. Som mer visade "nu vill jag sova och jag vill inte visa mig naken för dig".

Och vad ville du med din sita mening? Vad har den meningen ens i tråden att göra? Märkligt du.
Men nope. Jag är inte homosexuell.
Citera
2024-01-13, 11:37
Medlem
nina906s avatar
Citat:
Så du fick gå tillbaka till sida 1 i tråden och sedan klippa och klistra för att försöka ha en poäng? Desperata som sagt.

Jag säger att den totala avsaknaden av blåmärken är det mest intressanta. Blåmärken på kroppen efter marathonknull är inget konstigt alls. Ännu mindre konstigt för någon som tävlat i SM i judo och tränar jämt därmed tämligen mycket jävla brutalare än knull än men igen detta fattar aldrig ni fetton i tråden heller, hennes judo är aldrig en poäng för er eftersom ni är veka losers som aldrig tränat och därmed inte tänker att försvara sig själv är något man gör.

Finns inga vittnen, det finns hennes polare och den hörsägen är givetvis bara helt och hållet ointressant för alla. Varför är inte grannar hörda tex?

Nyanser? Ni är "ett nej är ett nej" gänget som säger att förspel är dött. All er argumentation går ut på att plocka bort kontext. Om ni faktiskt är autistiska eller bara spelar dumma kan ju faktiskt inte jag veta men skärp dig nu för denna projicering var ju löjlig tom för dig.

Inte någon gång under natten försöker hon skydda sig själv. Inte ens när han sover drar hon/ringer polisen. Det handlar därmed inte ens om motstånd utan om en passivitet som är så absurd att ingen människa med överlevnadsinstinkt kan tro på den.

Det är komiskt hur du totalt snöat in på hennes judoträning men du nämner inte en enda gång att våldtäktsmannen har tränat MMA. Vårt rättssystem har fastlagit att det vid våldtäktsdomar inte sänker kvinnans trovärdighet om:
- Kvinnan släppt in mannen i sitt hem från början
- Eventuell klädsel
- Om hon tränar kampsport eller inte

I det här fallet har kvinnan ändå försvarat sig, men faktum är att kvinnan inte ens behöver försvara sig eller säga nej rent ut om vi ska dra det till sin spets, se oaktsam våldtäkt. Direkta vittnen finns det sällan vid sexualbrott av naturliga skäl, därför vägs målsägandes reaktioner och beteende efter händelsen tungt. I det här fallet har tingsrätten kommit fram till att hennes reaktioner varit helt rimliga och samstämmiga enligt vittnena. Märkligt att du gaggar om att hon ska sticka därifrån mitt i natten när hon är i sitt eget hem, var ska hon sticka då? Ut på gatan?

Jag finner det märkligt att Viking trots att hon ber honom ligga på täcket MED kläder på och sova på en madrass tolkar det som att hon vill ligga. Det är ganska uppenbart att han ljuger och borde fattat att hon inte vill.
Citera
2024-01-13, 11:42
Medlem
Citat:
Massor av övningar är med höfterna ja så tack för uppbackningen. Balans är a och o och det utgår från höften om du skall följa människor.

Rättsmedicin är tydligen med att inget styrker våldtäkt så ljuga ljuga. Finns inga märken på halsen alls så där är SM mästaren avslöjad som en lögnare.

Hon bjuder över Viking, sitter i sexigt nattlinne förföriskt på sängkanten och bjuder in honom till sängen. Suger kuk 4 gånger under natten. Rider 5. Han kommer aldrig. Hon kommer massa. Sover sedan tryggt bredvid sin påstådda "våldtäktsman". Hon skrattar när dom knullar och skrattar dagen efter enligt hennes vänner. Det är simpen Andrei som börjar gråta åt henne (hennes ex svarar inte), antagligen för att han är friendzoonad och kär. Så jag tror "lägga ihop ett och ett" är precis vad ni skall sluta med förstår du för det är just därför du sitter här och bara ljuger rakt ut nu ännu en gång och logik har ni sedan länge bara totalt övergivit.

Vilket inte ger blåmärken som efter grepp från händer mot ett bord, på båda höfterna. Som sagt. Jag har tränat kampsport, inte judo, utan tuffare kampsporter i min ungdom, aldrig fått blåmärken vid höftpartierna (trots mycket kast från höftpartiet). Däremot blåmärken på ben och armar. Och någon lårkaka då och då. Detta kan du nu inte ignorera och verka faktaresistent inför.

Du läser som en kratta. Jag skrev att Rättsmedicinalverket styrker att blåmärkena på höfterna kommit till via grepp med händer om höfterna mot ett bord. Rättsmedicinalverket varken säger bu eller bä om våldtäkt/icke våldtäkt. Får de kan inte styrka om samlag var frivilligt/inte frivilligt.

Var du en fluga på väggen där? Annars skriver du en helt sjuk och egenpåhittad historia, som till vissa delar inte styrks av någon av de båda som var närvarande.
Citera
2024-01-13, 11:43
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:

Varför är det desperat att försöka bilda sig en uppfattning om dina argument?
Har jag förvanskat din åsikt på något vis?
Citera
2024-01-13, 11:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina906
Det är komiskt hur du totalt snöat in på hennes judoträning men du nämner inte en enda gång att våldtäktsmannen har tränat MMA. Vårt rättssystem har fastlagit att det vid våldtäktsdomar inte sänker kvinnans trovärdighet om:
- Kvinnan släppt in mannen i sitt hem från början
- Eventuell klädsel
- Om hon tränar kampsport eller inte

I det här fallet har kvinnan ändå försvarat sig, men faktum är att kvinnan inte ens behöver försvara sig eller säga nej rent ut om vi ska dra det till sin spets, se oaktsam våldtäkt. Direkta vittnen finns det sällan vid sexualbrott av naturliga skäl, därför vägs målsägandes reaktioner och beteende efter händelsen tungt. I det här fallet har tingsrätten kommit fram till att hennes reaktioner varit helt rimliga och samstämmiga enligt vittnena. Märkligt att du gaggar om att hon ska sticka därifrån mitt i natten när hon är i sitt eget hem, var ska hon sticka då? Ut på gatan?

Jag finner det märkligt att Viking trots att hon ber honom ligga på täcket MED kläder på och sova på en madrass tolkar det som att hon vill ligga. Det är ganska uppenbart att han ljuger och borde fattat att hon inte vill.

Det sänker hennes trovärdighet så vad några trötta nazifeminister på nätet tycker eller vad några trötta gamla jävla lärare som sitter som nämndemän i tingsrätter hasplar ur sig är inte relevant. Om inte Hovrätten smular sönder denna domen ja då har vi ett problem.

Nej hon försvarar sig inte ens när han sover, hon försöker aldrig någon gång. Ja??? Ut på gatan, till en granne, till en öppen butik, ta en taxi, ring polisen, spring bara spring. Gör något som indikerar på något plan att något faktiskt har hänt dig.

Man sover inte med kläder på så varför låtsas du att man gör det? Hon ville ligga. Därför hon inte plockade fram madrassen när hon väntade på honom. Därför hon bjöd hem honom. Därför dom snacka hela dagen på snap. Därför hon inte klädde på sig. Därför hon sög kuk 5 gånger. Därför hon red 4 gånger. Därför hon la sig på rygg på bordet eftersom bordet knarrande så mycket att dom skrattade tillsammans eftersom hon trodde att dom skulle väcka grannarna.

Vi har en hel natt här kära aspies så 15 sekunder är inte relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in