2024-01-12, 22:28
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsUniversum
FORTFARANDE, hur många gånger ska det behöva påpekas att

STRAFFET inte står i proportion till händelsen!!!!

Han har inte överfallit henne på gatan från ett mörkt buskage. HON har bjudit in honom, mött upp, sagt ja till sängen…

Och JA han våldtar henne men än en gång: STRAFFET på 3, 3 år + 1/4 miljon i skadestånd står inte i proportion till saken. Hon har del i detta!

Snälla du, minimistraffet för våldtäkt är 3 år numera efter den straffskärpning som Tidöpartierna drev igenom.
Om rätten fäller till ansvar för våldtäkt av normalgraden måste den numera döma till minst 3 års fängelse.
Kontakta din riksdagsledamot om du tycker detta blivit alltför strängt.
Citera
2024-01-12, 22:35
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Uppenbart att hans advokat sagt åt honom att säga så för trovärdighetens skull. Hans juckande i 2 timmar utan utlösning säger något annat.

Ja herregud. Vi fick förklarat många sidor tillbaka i tråden att det kallas för ”vinballe”
Citera
2024-01-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ja herregud. Vi fick förklarat många sidor tillbaka i tråden att det kallas för ”vinballe”

Haha, har själv haft vinballe några gånger på fyllan, men gav upp efter max 15 min... och även inte lyckats få upp den även det i alltför berusat tillständ.
Vikings uthållighet är dock 'imponerande' på ett sätt. Måste dock ha varit en mardröm för BO
Citera
2024-01-12, 22:49
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Snälla du, minimistraffet för våldtäkt är 3 år numera efter den straffskärpning som Tidöpartierna drev igenom.
Om rätten fäller till ansvar för våldtäkt av normalgraden måste den numera döma till minst 3 års fängelse.

Skärpt syn på våldtäkt och andra sexuella kränkningar
Prop. 2021/22:231

Du menar den här propositionen som den förra regeringen drev igenom?
Rätt ska vara rätt, men i övrigt håller jag helt med dig!
Citera
2024-01-12, 22:56
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Skärpt syn på våldtäkt och andra sexuella kränkningar
Prop. 2021/22:231

Du menar den här propositionen som den förra regeringen drev igenom?
Rätt ska vara rätt, men i övrigt håller jag helt med dig!

Ja, tack för rättelse. En tidigare skribent delade den och det stämmer säkert att förra regeringen lade fram propositionen men det var den nuvarande riksdagen som antog den då den hamnade i skarven över regeringsskiftet.
Jag läste också i beredningen att tidöpartiernas utskottsledsmöter med Johan Forsell (m) i spetsen jobbade för att få in ytterligare straffskärpningar i lagtexten.
Citera
2024-01-12, 23:05
Medlem
MrsUniversums avatar
Citat:

Javisst minimistraffet är tre år men lagen är skrämmande fyrkantig.
Han överfaller ju inte henne från ett mörkt buskage.
Utan hon bjuder in honom mitt i natten, möter upp, etc, etc.
Och skadståndet anges inte i lagen utan är fullkomligt absurt tilltaget av domstolsnämnden jämfört med annat. Men detta är en politiskt korrekt fråga.
Citera
2024-01-12, 23:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Sluta anklaga folk för att svamla när du inte kan bemöta kritik i sak.
Du har ett sjukt otrevligt sätt med dina personangrepp som du sprider omkring dig.
Bemöt gärna inlägg men gör det civiliserat för helvete. Och ge fan i att outa brottsoffer som är sekretessmarkerade.

Jag upprepar att du drar för långtgående slutsatser.

Det är sant att det finns inga tekniska bevis som talar för stryptag och inte heller några som talar mot.

Men stryptag ger i många fall inga synliga märken.
Du får googla detta och utbilda dig istället för att uttala dig så tvärsäkert om saker du inte har koll på.

Således talar avsaknaden av märken på halsen vare sig för eller mot stryptag.
Den frågan måste bedömas på andra uppgifter.

Om du slutar svamla så skall du se att det mesta löser sig och jag tror inte på censur och att urholka rättssäkerheten med sekretess, är man en stor kicka nog att knulla och anmäla folk för det kan man stå där med namn också så håll käft och sköt ditt din äckliga hanrej.

Nejnej ni drar helt sinnessjuka slutsatser som bara en sann kultare kan göra. Det finns inga bevis alls som talar för strypgrepp. Tvärtom så talar all teknisk bevisning emot det. Så att likt ni sitta här och prata om strypgrepp och vad det betyder för en våldtäktsman är sinnessjukt, no borde fan skämmas när ni ljuger och manipulerar såhär.

Jag har strypt tjejer och killar, jag har också sysslat med kampsport, halsen är ömtålig och ger tvärtemot tex höfter för en kampsportare lätt blåmärken. En amatör som du kan givetvis aldrig tala om något alls för en sådan som mig. Uttala dig inte om saker du inte ens skådat på film.

All teknisk bevisning och alla vittnesmål talar emot strypgrepp. Punkt jävla slut.
Citera
2024-01-12, 23:18
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ja, tack för rättelse. En tidigare skribent delade den och det stämmer säkert att förra regeringen lade fram propositionen men det var den nuvarande riksdagen som antog den då den hamnade i skarven över regeringsskiftet.
Jag läste också i beredningen att tidöpartiernas utskottsledsmöter med Johan Forsell (m) i spetsen jobbade för att få in ytterligare straffskärpningar i lagtexten.

Nej då, den trädde i kraft Augusti 2022, alltså innan nuvarande regering.
Citera
2024-01-12, 23:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina906
...

Tack till det svenska rättsväsendet som fattar att såna här män är obehagliga råttor som ska spärras in! En normalfuntad man hade aldrig gjort vad han gjorde. En normalfuntad man och människa hade fattat grejen redan när hon nämnde madrass. Bra BO att du anmälde honom! Du gjorde en bra sak för dig själv och kvinnor i allmänhet!

Kan också bara instämma.

Själv minns jag på 80-talet hur man kunde sova i lokalerna, typ Kallerummen, eller rum för Hacke, noterbara alla för att man kunde däcka där.
Citera
2024-01-12, 23:24
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Om du slutar svamla så skall du se att det mesta löser sig och jag tror inte på censur och att urholka rättssäkerheten med sekretess, är man en stor kicka nog att knulla och anmäla folk för det kan man stå där med namn också så håll käft och sköt ditt din äckliga hanrej.

Nejnej ni drar helt sinnessjuka slutsatser som bara en sann kultare kan göra. Det finns inga bevis alls som talar för strypgrepp. Tvärtom så talar all teknisk bevisning emot det. Så att likt ni sitta här och prata om strypgrepp och vad det betyder för en våldtäktsman är sinnessjukt, no borde fan skämmas när ni ljuger och manipulerar såhär.

Jag har strypt tjejer och killar, jag har också sysslat med kampsport, halsen är ömtålig och ger tvärtemot tex höfter för en kampsportare lätt blåmärken. En amatör som du kan givetvis aldrig tala om något alls för en sådan som mig. Uttala dig inte om saker du inte ens skådat på film.

All teknisk bevisning och alla vittnesmål talar emot strypgrepp. Punkt jävla slut.

Tjej blir våldtagen, anmäler våldtäktsmän.

Du: HORAN VILLE KNULLA OCH FÅR SKYLLA SIG SJÄLV OCH SKA GIVETVIS DOXXAS OCH JAG ÄR KAMPSPORTSMÄSTARE OCH BLÅMÄRKESEXPERT OCH PROFESSOR I TEKNISK BEVISNING OCH KAN EN HEL DEL OM EN HEL DEL!!

Också du: NI DRAR HELT SINNESSJUKA SLUTSATSER!!!
Citera
2024-01-12, 23:31
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
Tjej blir våldtagen, anmäler våldtäktsmän.

Du: HORAN VILLE KNULLA OCH FÅR SKYLLA SIG SJÄLV OCH SKA GIVETVIS DOXXAS OCH JAG ÄR KAMPSPORTSMÄSTARE OCH BLÅMÄRKESEXPERT OCH PROFESSOR I TEKNISK BEVISNING OCH KAN EN HEL DEL OM EN HEL DEL!!

Också du: NI DRAR HELT SINNESSJUKA SLUTSATSER!!!

Hade du någon mer halmgubbe att komma med eller var det bra så? Det finns inga bevis för strypgrepp utan tvärtom så är det en total avsaknad av bevis för den saken så ni behöver inte spåra ut för den saken, hitta på nya lögner bara? Det är ju trots allt er paradgren.
Citera
2024-01-12, 23:33
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Han har ju trots allt tre års fängelse riskera, givetvis har han mer anledning ljuga än hon.

Om hon hittat på våldtäkten har hon precis lika mycket anledning att ljuga. En utav dem är en brottsling och så länge vi inte vet vem har båda egentligen lika stor anledning att ljuga.

Citat:
Jag tror hennes version är korrekt.

Stopp. Du skulle rätta till saker som du sa andra hittat på. Då måste du väl förstå att du inte bara kan hänvisa till hennes version som sanning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in