"förstår" och "förstår". En ung kille i sin mest virila ålder, när han fått i sig sprit och har en ung kvinnokropp så nära..? Hur mycket "förstår" killen just då - eller bryr sig om vad han EGENTLIGEN förstår? En ung kvinna kan också ryckas med av stämningen - och promillehalten - i en sådan situation, såklart. Och på morgonen skäms hon kanske, tänker att "jag är en fin flicka, jag ville inte det, han måste ha våldtagit mig!", och sedan ringer hon polisen och drar igång hela cirkusen som förstör två liv. Vet vi förresten att det inte var så i det här fallet också? Om ord står mot ord. Jag utgår ifrån att flickans föräldrar inte hade installerat en dold kamera i hennes sovrum, så att det finns filmbevis...
Nä, det var 1968 det vände i USA och ett par år senare i Sverige. Så sent som 1965 var det vanligt att över- och borgarklassen skickade bort sina döttrar till mödrahem om de blev gravida, där de fick föda barnen och sedan adopterades de bort. Det var en sådan skam, fortfarande. Flickans frånvaro skylldes på att hon "studerar franska i Paris" eller liknande...
Men snälla, i början av 1965 kunde man boka tid hos gynekolog och få recept på P-piller. Sedan var det fritt fram. Råkade man få gonorré hjälpte antibiotika. Fram till HIV-AIDS. Långt senare kom snacket om antibiotikaresistens.
Nej, det är inte bekräftat på något sett.
De har gått på hennes berättelse, det bekräftar ingenting.
Snarare du som är korkad svensson som tror att bara för att en tingsrätt har valt att gå på en historia att det är verkligheten Du är ju helt efterbliven.
Bara för att en tingsrätt…
Sverige är en rättsstat. Lev med det eller flytta till en obebodd jävla ö någonstans. Eller ta värvning i Ryssland eller Nordkorea, de uppskattar säkert dina tjänster och åsikter.
Men snälla, i början av 1965 kunde man boka tid hos gynekolog och få recept på P-piller. Sedan var det fritt fram. Råkade man få gonorré hjälpte antibiotika. Fram till HIV-AIDS. Långt senare kom snacket om antibiotikaresistens.
Jag skrev "över- och borgarklassen". Gissningsvis tillhörde inte du dessa klasser... Och från 21 års ålder bestämde såklart alla unga kvinnor över sig själva.
Sverige är en rättsstat. Lev med det eller flytta till en obebodd jävla ö någonstans. Eller ta värvning i Ryssland eller Nordkorea, de uppskattar säkert dina tjänster.
Du glömmer att en tingsrätt består av nämndemän som är vanliga personer?
Delvis som du och jag?
Så, ja.
Bara för att en tingsrätt beslutar något betyder det ingenting.
Det har lika mycket värde som din och min åsikt.
Jag skrev "över- och borgarklassen". Gissningsvis tillhörde inte du dessa klasser... Och från 21 års ålder bestämde såklart alla unga kvinnor över sig själva.
Oj, vad lite du vet om våldtäktsförövare. Det förekommer att de inte ens kan få stånd. Och då tar till andra saker för att förnedra och skada offret.
Tänker du att en judotjej per automatik blir starkare än män? Vad bra, då kan ju varje fruntimmer i hela Sverige börja träna judo, så blir de pansarmaskiner sedan som ingen vågar ge sig på. Så kan de bygga hus, vägar, kriga och göra allt som män numera gör. Samt göra det som de som kvinnor kan göra. Detta trodde jag inte om dig JordenIsPlatt, att du tänkte att "kvinnor kan". Du brukar väl främst se kvinnor som svaga små våp som inte klarar någonting. Men plötsligt så kan tydligen en judotjej undkomma en fysiskt starkare man och plötsligt är en kvinna "bättre än män" enligt dig. Hur ska du ha det egentligen? Bara inse detta JordenIsPlatt: kvinnor är svagare fysiskt än män, alltid och i regel. Så ser biologin ut.
Strypgrepp lämnar inte alltid skador efter sig.
Exakt. Det är en av anledningarna till att strypgrepp är extremt allvarliga. Enligt forskningen är stryptag är en tung faktor för att förutse vilka män som är kapabla att döda en kvinna, och i flera länder/delstater (UK, Australien, USA) har man därför infört särskilda strafflagar mot strypning. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2573025/
Har läst ett stort antal FUPar om uppmärksammade kvinnomord (Annie, Marina, Linda, Lotta, Sacha m.fl.) och strypgrepp förekommer i flertalet av dem.
Exakt. Det är en av anledningarna till att strypgrepp är extremt allvarliga. Enligt forskningen är stryptag är en tung faktor för att förutse vilka män som är kapabla att döda en kvinna, och i flera länder/delstater (UK, Australien, USA) har man därför infört särskilda strafflagar mot strypning. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2573025/
Har läst ett stort antal FUPar om uppmärksammade kvinnomord (Annie, Marina, Linda, Lotta, Sacha m.fl.) och strypgrepp förekommer i flertalet av dem.
Finns fortfarande ingen bevisning alls på att strypning har förekommit. Det är hennes ord mot hans och rättsmedicin. Sluta nu ljuga.