2024-01-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"förstår" och "förstår". En ung kille i sin mest virila ålder, när han fått i sig sprit och har en ung kvinnokropp så nära..? Hur mycket "förstår" killen just då - eller bryr sig om vad han EGENTLIGEN förstår? En ung kvinna kan också ryckas med av stämningen - och promillehalten - i en sådan situation, såklart. Och på morgonen skäms hon kanske, tänker att "jag är en fin flicka, jag ville inte det, han måste ha våldtagit mig!", och sedan ringer hon polisen och drar igång hela cirkusen som förstör två liv. Vet vi förresten att det inte var så i det här fallet också? Om ord står mot ord. Jag utgår ifrån att flickans föräldrar inte hade installerat en dold kamera i hennes sovrum, så att det finns filmbevis...

Nä, det var 1968 det vände i USA och ett par år senare i Sverige. Så sent som 1965 var det vanligt att över- och borgarklassen skickade bort sina döttrar till mödrahem om de blev gravida, där de fick föda barnen och sedan adopterades de bort. Det var en sådan skam, fortfarande. Flickans frånvaro skylldes på att hon "studerar franska i Paris" eller liknande...

Men snälla, i början av 1965 kunde man boka tid hos gynekolog och få recept på P-piller. Sedan var det fritt fram. Råkade man få gonorré hjälpte antibiotika. Fram till HIV-AIDS. Långt senare kom snacket om antibiotikaresistens.
Citera
2024-01-08, 21:39
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är inte det vi avbehandlar i tråden.

Hade kvinnor aldrig ljugit i våldtäktsfall så hade ingen ifrågasatt de.
Nu gör de det.
Så deal with it.

Hade män aldrig våldtagit hade det varit ett ickeproblem. Men nu gör de det.
Citera
2024-01-08, 21:41
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Nej, det är inte bekräftat på något sett.
De har gått på hennes berättelse, det bekräftar ingenting.

Snarare du som är korkad svensson som tror att bara för att en tingsrätt har valt att gå på en historia att det är verkligheten Du är ju helt efterbliven.
Bara för att en tingsrätt…

Sverige är en rättsstat. Lev med det eller flytta till en obebodd jävla ö någonstans. Eller ta värvning i Ryssland eller Nordkorea, de uppskattar säkert dina tjänster och åsikter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siouxie
Hade män aldrig våldtagit hade det varit ett ickeproblem. Men nu gör de det.

Nu avbehandlar vi rättssäkerhet och bevisning.
Inte akten i sig självt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xihali
Domen fastslår ju att hon inte lämnat samtycke. Du måste inte säga verbalt "nej" för att det inte ska vara samtyckte.

Det finns ingen oberoende bevisning som stöder den slutsatsen.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Men snälla, i början av 1965 kunde man boka tid hos gynekolog och få recept på P-piller. Sedan var det fritt fram. Råkade man få gonorré hjälpte antibiotika. Fram till HIV-AIDS. Långt senare kom snacket om antibiotikaresistens.

Jag skrev "över- och borgarklassen". Gissningsvis tillhörde inte du dessa klasser... Och från 21 års ålder bestämde såklart alla unga kvinnor över sig själva.
Citera
2024-01-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Bara för att en tingsrätt…

Sverige är en rättsstat. Lev med det eller flytta till en obebodd jävla ö någonstans. Eller ta värvning i Ryssland eller Nordkorea, de uppskattar säkert dina tjänster.

Du glömmer att en tingsrätt består av nämndemän som är vanliga personer?
Delvis som du och jag?
Så, ja.
Bara för att en tingsrätt beslutar något betyder det ingenting.
Det har lika mycket värde som din och min åsikt.
Citera
2024-01-08, 21:44
Medlem
när hände detta?
Citera
2024-01-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag skrev "över- och borgarklassen". Gissningsvis tillhörde inte du dessa klasser... Och från 21 års ålder bestämde såklart alla unga kvinnor över sig själva.

OM jag gjorde! VAD indikerar något annat?
Citera
2024-01-08, 21:47
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Nu avbehandlar vi rättssäkerhet och bevisning.
Inte akten i sig självt.

Är det det du tycker du gör?

Du glömde skaka fram bevisen på att män och kvinnor inte kan vara vänner btw.
Citera
2024-01-08, 21:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Oj, vad lite du vet om våldtäktsförövare. Det förekommer att de inte ens kan få stånd. Och då tar till andra saker för att förnedra och skada offret.

Strypgrepp lämnar inte alltid skador efter sig.

Exakt. Det är en av anledningarna till att strypgrepp är extremt allvarliga. Enligt forskningen är stryptag är en tung faktor för att förutse vilka män som är kapabla att döda en kvinna, och i flera länder/delstater (UK, Australien, USA) har man därför infört särskilda strafflagar mot strypning.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2573025/

Har läst ett stort antal FUPar om uppmärksammade kvinnomord (Annie, Marina, Linda, Lotta, Sacha m.fl.) och strypgrepp förekommer i flertalet av dem.
Citera
2024-01-08, 21:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Exakt. Det är en av anledningarna till att strypgrepp är extremt allvarliga. Enligt forskningen är stryptag är en tung faktor för att förutse vilka män som är kapabla att döda en kvinna, och i flera länder/delstater (UK, Australien, USA) har man därför infört särskilda strafflagar mot strypning.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2573025/

Har läst ett stort antal FUPar om uppmärksammade kvinnomord (Annie, Marina, Linda, Lotta, Sacha m.fl.) och strypgrepp förekommer i flertalet av dem.

Finns fortfarande ingen bevisning alls på att strypning har förekommit. Det är hennes ord mot hans och rättsmedicin. Sluta nu ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in