2024-01-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Med tanke på hur detta fall debatteras här så skulle jag rekommendera rättsväsendet att hd får titta på det med skärpa. Hd skärpa. Så är det slutdiskuterat sen.

Ja, för rättsväsendets högsta prioritet ligger i att läsa inlägg i ett forum fullt av incels.

Spelar ingen roll om han blir dömd i HD, våldtäcktskramarna här inne skulle antyda att rättssystemet är korrupt och troligen seglat in med ett vikingaskepp till Stockholms tingsrätt och plundrat lokalerna på föremål. I alla fall vad en tidigare medlem antydda här. Jag vet inte hur trovärdigt det påståendet var, men humor har vi i tråden i alla fall.
Citera
2024-01-11, 14:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Eller så har han inga vittnen att kalla in som är relevant för hans fall? Vafan ska Britt från hårsalongen vittna för?
Mjukt och fint hår?

Jag är lite nyfiken på de andra i faddersgruppen och hennes grannar.
Vad har grannarna hört, hur hade de reagerat, om hon ringt på och bett om hjälp, ropat efter hjälp, hur väl kände de varandra?
Citera
2024-01-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Har inte blivit våldtagen men...
Jag hade sagt ifrån ordentligt, om han började tafsa och inte hörde ordet nej.
Tex, "JAG HAR FÖR FAN SAGT NEJ! NU FÅR DU SOVA PÅ GOLVET ANNARS ÅKER DU UT!"
De var i samma faddergrupp och var inte okända för varandra.

Jag kan inte säga att du inte har en livlig fantasi i alla fall.
Citera
2024-01-11, 15:01
Medlem
Ingen på chalmers som vill dela med sig av rykten som sprids?

Kan ni inte dela lite saftig information till oss läsare.
Citera
2024-01-11, 15:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Mjukt och fint hår?

Jag är lite nyfiken på de andra i faddersgruppen och hennes grannar.
Vad har grannarna hört, hur hade de reagerat, om hon ringt på och bett om hjälp, ropat efter hjälp, hur väl kände de varandra?

Ja någon av grannarna borde ju Vikings advokat ha kallat om det han säger stämmer och att dom fick flytta till bordet för att sängen förde sånt liv. Är det ett typiskt studentboende med lövtunna väggar? Finns ju en del att gräva i där.
Citera
2024-01-11, 15:20
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Majoriteten som skriver här är kvinnohatare och incels. Dom är arga för ingen ligger med dom.

Alltid någon annans fel, BO ska behöva sitta med videoövervakning hemma för att känna sig trygg i sitt egna hem.

Tror inte att majoriteten är kvinnohatare här.
De är bara mer högljudda och har sämre hyfs.
(Att kalla meningsmotståndare för könsord och invektiv är dålig hyfs.)

Man kan ju undra vilka som känner sig så begränsade av den gällande sexualbrottslagstiftningen.
Det är ju ingen som erkänner att de helst skulle vilja våldta utan risk för straff.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-11 kl. 15:42.
Citera
2024-01-11, 15:20
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tack bägge två för sansade och insiktsfulla inlägg som för fram viktiga perspektiv.
Håller med er båda i resonemangen.
Det är väldigt stigmatiserande att vara brottsoffer i sexualbrott, vilket inte minst den hätska och hånfulla stämningen i den här tråden visar.

Jag gissar att det finns två ångerfulla personer som mår dåligt där ute.
Ett brottsoffer som ångrar beslutet att erbjuda sovplats till en kurskamrat.
En gärningsman som ångrar sitt dåliga omdöme kring alkohol och sex.
Bägge tycker nog att deras berättelser är trovärdiga i deras egna huvuden.

8..Vårt minne påverkas mycket av våra känslor inte minst skam och skuld.

Tack detsamma! Jag önskar att de fanns fler som dig i tråden. Uppskattar verkligen att du rättar de som medvetet feltolkar det BO/GM sagt i förhör och att du tar dig tid att gräva fram och citera vad BO och GM faktiskt sagt i FUPen.

Jag tycker du sätter huvudet på spiken, stämningen är verkligen hetsk och hånfull i denna tråden vilket exemplifierar varför våldtäktsoffer (enligt mig) inte anmäler med motivet att få uppmärksamhet. Uppmärksamheten man får är just i form av elaka och hånfulla kommentarer, det är inte fråga om någon sympati som många andra i tråden påstår.

Jag tror också som dig att båda ångrar sig. Samtidigt kan jag tycka att man ska kunna erbjuda en vän en sovplats utan att det rättfärdigar att man blir våldtagen. (Men ut en juridisk synpunkt kanske det inte är en risk man som tjej ska ta)
Citera
2024-01-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Då fallet endast gått genom amatörinstans (tingsrätt) går det ännu inte att uttala sig om GM:s eventuella skuld.

Till skillnad från tingsrätten som besitts av nämndemän från MP med upptorkade fittor och allmänt manshatande läggning så består hovrätten enbart av bildade jurister som objektivt baserar sin bedömning på den rättsfakta som ligger för handen i det aktuella fallet.

Det finns många aspekter att lyfta som talar för att hovrätten kommer riva upp tingsrättens dom och torka sig ordentligt i röven med det, här är några som ska läsas sammantaget:

- Kvinnan erbjöd sovplatsen för kvällen
- Kvinnan erbjöd sin säng som sovplats
- Samlaget varade i timmar och kvinnan hade varenda chans i världen att skrika, slåss eller på annat sätt fly undan
- Kvinnan hånglade och red av GM under den långa sexakten
- En våldtäkt under så lång tid skulle medföra betydande skador i och i närheten av underlivet, något som inte styrkts av bevisningen i målet
- Efter samlaget gick kvinnan och lade sig bredvid sin påstådda våldtäktsman och sov
- Dagen efter hade hon tydligen inga problem med att "köra ut honom", vilket bör kasta en stor skugga av misstänksamhet över hennes berättelse i helhet
- Ord står mot ord och i fall som dessa ska rätten gå på principen "hellre fria än fälla".

Den kontroversiella samtyckeslagen som kuppades igenom 2018 till följd av en kortlivad feministisk rörelse med ursprung i USA, mot Lagrådets starka invändning, innebär i mångt och mycket att kvinnor som ångrar ett samlag idag kan välja att förstöra en mans liv för att "rädda ansiktet" inför ex-pojkvänner, familj och bekanta. Lika mycket som detta kan härledas till vissa kvinnors empatilösa och karaktärsmördande aggressivitet kan det skyllas på ett samhälle som offrar unga män och deras framtidsprospekt på radikalfeminismens altare.

Framtida rättsforskare kommer ha ett och annat att nysta i när dagens oskyldigt dömda får sin upprättelse.

Det fetmarkerade var en bra observation.
Citera
2024-01-11, 15:46
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det är ett hårt straff, dessutom 3 mån mer än min-straffet är. Trots att hon inte blev skadad och det råder oklarhet om huruvida det var frivilligt eller inte. Det låter som hon ändå haft kanske sitt bäst knull i livet, även om hon inte ville.

Eller som de sa i "Life of Brian":
- "Mother! Were you raped?!"
- "Well... at first... yes!"

Inte så att en okänd person trängde in i hennes lägenhet direkt.

Men nu är det så lagen ser ut, tyvärr talar all bevisning uppenbarligen till att han måste ha förstått inte velat, hon har INTE gett sitt samtycke (åtminstone inte i början) och då är det direkt att betrakta som våldtäkt med ett min straff på 3 års fängelse. Undrar om hon känner sig glad över att ha förstört en ung mans liv. Jag tror inte hennes liv är särskilt förstört.

Domstolarna kan inte döma på annat sätt. Vill man ändra det får man ta upp frågan till debatt, skriva till sina riksdagsledamöter, eller rösta på något parti som vill ändra lagen.

Du kommer att få se att "domstolarna" visst kan döma på annat sätt, när hovrätten kommer med sin dom.
Citera
2024-01-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Fyra vänner till "målsäganden" får uttrycka sig och inte enda av vännerna till den "tilltalade"

Rättsskandal?

Citat:
Det är väl hans advokat som skall kalla in vännerna?
Nu verkar hon varit fullständigt värdelös, alternativt manshatare, han kunde lika gärna haft Elisabeth Nazi Fritz som advokat.

Dr.skalmanski och Knut-Anne: Vi har ju bara läst domen, inte FUP. I FUP brukar det vara betydligt fler vittnen som delger sin historia. Tex. grannar, vänner/släkt (till både målsägande och tilltalad) osv. Sedan plockas de vittnen ut som anses vara viktiga i rätten. Förmodligen har man hört folk som känner Vi*king också, men kanske ansett att det inte tillförde något till vare sig Vi*king eller målsägande.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja eftersom män ändå tar 100% av det sexuella ansvaret idag så kan man inte tänka på kvinnor som likar.

Klart hon ville knulla. Dagen efter kom tankarna på exet och ryktena i korridoren eftersom sängen förde ett jävla liv.

Vad menar du med "det sexuella ansvaret"?

Märkligt då att inga grannar har vittnat i rätten. Kanske inte fanns några grannar som hörde. Den tanken har inte slagit dig? Och därmed inga grannar att "skämmas" inför. Och om det nu fanns grannar att "skämmas" inför, så borde det ju i så fall vara ännu mer genant att falskt tillvita någon för våldtäkt, som grannarna hört att man haft ett frivilligt samlag med. Men så långt tänkte du givetvis inte.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
En 3 timmar torr våldtäkt skulle skapa massiva skador på fittan. Märken efter strypgrepp finns inte. Du kan inte suga kuk 5 gånger ofrivilligt. Hon gör inget något gång under kvällen för att skydda sig eller försvara sig. Finns precis ingenting någonstans som tyder på våldtäkt.

Nu förekom det ju oralsex mellan varven också. Vad finns i munnen? Jo: saliv. Saliv som kan fukta slemhinnorna vaginalt. Ändå var slemhinnorna "rodnade" i vaginan flera timmar senare:

"Samma dag har målsäganden besökt gynakuten på Sahlgrenska
universitetssjukhuset. Enligt rättsintyg från gynakuten har målsäganden haft
rodnade slidväggar
men att skadornas utseende inte tillåter någon slutsats om
att skadorna har orsakats på det sätt som framgår av det uppgivna
händelseförloppet eller om de uppkommit vid den uppgivna tidpunkten."

Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det är det gamla vanliga.

Kvinnor vill bete sig som vuxna men ha ansvaret och skyldigheten som ett barn.

Omyndighetsförklara kvinnor.
Det är uppenbart att de inte kan stå för sina gärningar eller kommunicera det de vill.
Då finns det inget annat sätt att lösa det på.

Jag kan verkligen tänka mig att det här varit ett scenario där hon varit kåt för kvällen, berättat det sen för sina vänner som varit förvånade över hennes slampighet eftersom hon precis gjort slut, och eftersom hon har så svagt psyke, vilket hon själv medger genom hennes berättelse, så fick det bli våldtäkt istället.

Ingen normal tjej bjuder en främling till den graden till sängs såvida hon inte är intresserad av honom på något sätt. Det är inte ett normalt beteende att erbjuda sovplats efter killen haft en festkväll.
Speciellt när han har andra alternativ.
"Du kan sova hos mig inatt om du vill efter du druckit ".

Det är väl den person som inte förstår ett nej, som ska omyndigförklaras. I så fall. Målsägande har både sagt nej, puttat bort honom och knipit ihop sina ben. Dvs. tydligt markerat att hon inte vill. Har man svårt att förstå när någon tydligt markerar att den inte vill ha sex och säger nej, så bör man omyndigförklaras.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-11 kl. 15:51.
Citera
2024-01-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du kommer att få se att "domstolarna" visst kan döma på annat sätt, när hovrätten kommer med sin dom.

Ok, vi får se.

Jag lovar jag kommer erkänna att jag hade fel, om så blir fallet. Men jag har svårt se vad de i så fall skulle basera det på? Att hon frivilligt lät honom sova över och ligga i hennes säng, innebär det att det inte kan bli våldtäkt?
Citera
2024-01-11, 15:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Tack detsamma! Jag önskar att de fanns fler som dig i tråden. Uppskattar verkligen att du rättar de som medvetet feltolkar det BO/GM sagt i förhör och att du tar dig tid att gräva fram och citera vad BO och GM faktiskt sagt i FUPen.

Jag tycker du sätter huvudet på spiken, stämningen är verkligen hetsk och hånfull i denna tråden vilket exemplifierar varför våldtäktsoffer (enligt mig) inte anmäler med motivet att få uppmärksamhet. Uppmärksamheten man får är just i form av elaka och hånfulla kommentarer, det är inte fråga om någon sympati som många andra i tråden påstår.

Jag tror också som dig att båda ångrar sig. Samtidigt kan jag tycka att man ska kunna erbjuda en vän en sovplats utan att det rättfärdigar att man blir våldtagen. (Men ut en juridisk synpunkt kanske det inte är en risk man som tjej ska ta)

Tänk över det här då. När du medvetet misstolkar argument och hittar på att folk anser att det rättfärdigar att man blir våldtagen för att man erbjuder en vän en sängplats så förstärker du och bekräftar den korrekta uppfattningen om världen att många - som du då - i egenintresse gärna ljuger och tolkar saker som man vill istället för vad folk egentligen menar och för vad de egentligen är.

Om du så grovt kan vantolka saker och i din förvirring hitta på saker i en diskussion om ett våldtäktsfall för att ”vinna” diskussionen, så är det ett ytterligare belägg i sig på även en målsägande kan göra det. Liksom givetvis den tilltalade. De kan vara lika vårdslösa som dig med sanningen.

Idén att den som påstår sig vara ett offer för våldtäkt måste vara det för att sådana til skillnad från alla andra människor nästan aldrig ljuger eller överdriver är verklighetsfrämmande och i grunden felaktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in