2024-01-11, 13:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Våldtäkten....

Försvarar folk det ?
Incels, ja kanske enda sättet för incels få ligga är våldtäkt eller köpa sex..

Försvarar folk det nu ? Ja de är väl samma som gnäller över rätt till sexköp
Där kanske det egentligen är "massören" som våldtar..
Eller samma som är emot Dumpen..
Det är nog tyvärr en korrekt observation.

Annars finns ju ett annat sätt om man upplever sig leva i ett ofrivilligt celibat (själva uttryck är förresten bisarrt då celibat per definition är självpåtaget) och det är att stänga av datorn, gå ut och ta lite frisk luft, fundera på hur man kan jobba med sig själv för att bli mer intressant som partner för likasinnade personer av det kön man är intresserad av. Man behöver söka kontakt med folk.
Det är givetvis svårare om man lider av psykisk ohälsa eller har funktionsnedsättningar.

Citat:
Hoppas på högre dom i HR?

Osannolikt. Detta klassas som en våldtäkt av normalgraden utan försvårande omständigheter. Ska nog ligga i underkant av straffskalan.
Om HovR vid ett eventuellt överklagade skulle fastställa domen så är det 3 år och uppåt som gäller.

Om HovR vid ett eventuellt överklagade skulle ändra rubriceringen till oaktsam våldtäkt så är straffskalan fängelse upp till 4 år. Så då skulle det med stor sannolikhet bli en sänkning.
Citera
2024-01-11, 13:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Du har uppenbart inte läst hela mitt inlägg. Absolut att det finns kvinnor som fabricerar men de är mindre än 1% av alla våldtäktsfall, vilket jag tar upp i min argumentation.

Mindre än 1%? Vart har du hittat den siffran?

Är den statistiskt säkerställd?

Vad är det förresten som säger att det aktuella fallet på Västkusten med Chalmeristen inte kan tillhöra denna diffusa siffra på 1%?
Citera
2024-01-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
En 3 timmar torr våldtäkt skulle skapa massiva skador på fittan. Märken efter strypgrepp finns inte. Du kan inte suga kuk 5 gånger ofrivilligt. Hon gör inget något gång under kvällen för att skydda sig eller försvara sig. Finns precis ingenting någonstans som tyder på våldtäkt.

Ditt påstående är fel. Du beskyller någon som blivit våldtagen för att inte ha agerat som du vill.

Berätta för oss hur du agerade när du blev våldtagen?
Citera
2024-01-11, 13:32
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Är det kvinnohat för att han påtalar verkligheten?
Istället för att komma med personpåhopp förklara hur det han säger inte stämmer?

Är kvinnor inte törstiga på uppmärksamhet? Ni klär er som horor, 99% av alla kvinnliga influencers är det för hur de ser ut eller klär sig, delvis för att de är bekräftelsesökande osäkra slampor som gör allt för bekräftelse och pengar.
Så har det alltid varit, eller påstår du att verkligheten inte är så?

Om du läser inlägget han citerar från mig så förklarar jag klart och tydligt varför chansen är liten att man får verken pengar, sympati eller uppmärksamhet som våldtäktsoffer och varför det inte är ett motiv till varför BO skulle anmäla denna våldtäkt.

Nu drar du alla kvinnor över en kam.
Kvinnor är lika törstiga på uppmärksamhet som män.

”Ni klär er som horor” Och? Man får klä sig hur man vill eller vad då, föredrar du burka? Kvinnor som går i burka/ heltäckande niqab råkar också ut för våldtäkter. Förstår inte vad det är du vill ha sagt?

Varför blandar du in influensers? Absolut! Det stämmer att alla influensers söker uppmärksamhet. Men låt mig fråga, är alla kvinnor influensers? Nej. Du måste sluta blanda ihop kvinnor med yrket. Majoriteten av kvinnor är inte influensers och är därför inte så desperata på uppmärksamhet som du påstår. Inte ens influencers är så desperata på uppmärksamhet att de skulle falskt anklaga någon för våldtäkt. Då blir man cancellad vilket är en socialmedia-död.

Avslutningsvis, finns ingenting som tyder på att BO söker den uppmärksamhet du försöker länka henne till. Hon och hennes fall har ofrivilligt fått en tråd på flashback. Den dagen hon går ut i tidningen med namn och bild och säger att hon blev våldtagen för uppmärksamhet. Den dagen tar jag dina argument på allvar att alla kvinnor är uppmärksamhetssökande slampor som klär sig som horor. (Även de som klär sig i heltäckande niqab och burka)
Citera
2024-01-11, 13:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Fyra vänner till "målsäganden" får uttrycka sig och inte enda av vännerna till den "tilltalade"

Rättsskandal?
Det är väl hans advokat som skall kalla in vännerna?
Nu verkar hon varit fullständigt värdelös, alternativt manshatare, han kunde lika gärna haft Elisabeth Nazi Fritz som advokat.
Citera
2024-01-11, 13:40
Medlem
Med tanke på hur detta fall debatteras här så skulle jag rekommendera rättsväsendet att hd får titta på det med skärpa. Hd skärpa. Så är det slutdiskuterat sen.
Citera
2024-01-11, 13:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Ditt påstående är fel. Du beskyller någon som blivit våldtagen för att inte ha agerat som du vill.

Berätta för oss hur du agerade när du blev våldtagen?
Har inte blivit våldtagen men...
Jag hade sagt ifrån ordentligt, om han började tafsa och inte hörde ordet nej.
Tex, "JAG HAR FÖR FAN SAGT NEJ! NU FÅR DU SOVA PÅ GOLVET ANNARS ÅKER DU UT!"
De var i samma faddergrupp och var inte okända för varandra.
Citera
2024-01-11, 13:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Med tanke på hur detta fall debatteras här så skulle jag rekommendera rättsväsendet att hd får titta på det med skärpa. Hd skärpa. Så är det slutdiskuterat sen.
Det skulle behöva gå till Europadomstolen, en fällning där, skulle kanske kunna få Sverige att ta bort denna rättsvidriga lag.
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-01-11 kl. 13:51.
Citera
2024-01-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Då vet vi. Om en kvinna tränar kampsport och får lätt blåmärken så är bara att våldta. Anmäler hon dig så är det ord mot ord, blåmarkena fick hon från kampsporten.
Om hon tränar kampsport är den än mer märkligt att hon inte gjort någon form av motstånd annat än det påstådda nej en gång och knipa ihop benen en gång innan hon sedan inte brydde sig för hon inte kände det var ngn idé och lät det vara i två timmar, inkl positioner som ändå måste ske med ngnslags egen insats.

Det faktum att hon sedan går och lägger sig och sover med honom hela natten, sedan säger nej på morgonen, och V då LYSSNAR på henne och gör INGET (och hon ger inte med för att hon inte känner det är ngn ide som hon påstår på kvällen innan. )

Det faktum att hon inte passar på att lämna lägenheten och larma när han somnat....

Allt känns fabricerat för att få tillbaka sitt ex. Hon kanske hade ångrat att hon hade gjort slut och detta fick hon ett skäl att höra sig av sig till honom. Han verkar ju inte ha svarat på hennes första sms, utan först när hon skriver att hon blivit våldtagen eftersom hon fick komplettera med det FLERA timmar senare efter det första smset, så det kanske krävde ngt radikalt för att han skulle lyssna på henne igen efter att hon dumpat honom..... . Uppenbarligen har hon ju ångrat att hon gjort slut då de är tillsammans igen.
Citera
2024-01-11, 13:59
Medlem
fendadens avatar
Då fallet endast gått genom amatörinstans (tingsrätt) går det ännu inte att uttala sig om GM:s eventuella skuld.

Till skillnad från tingsrätten som besitts av nämndemän från MP med upptorkade fittor och allmänt manshatande läggning så består hovrätten enbart av bildade jurister som objektivt baserar sin bedömning på den rättsfakta som ligger för handen i det aktuella fallet.

Det finns många aspekter att lyfta som talar för att hovrätten kommer riva upp tingsrättens dom och torka sig ordentligt i röven med det, här är några som ska läsas sammantaget:

- Kvinnan erbjöd sovplatsen för kvällen
- Kvinnan erbjöd sin säng som sovplats
- Samlaget varade i timmar och kvinnan hade varenda chans i världen att skrika, slåss eller på annat sätt fly undan
- Kvinnan hånglade och red av GM under den långa sexakten
- En våldtäkt under så lång tid skulle medföra betydande skador i och i närheten av underlivet, något som inte styrkts av bevisningen i målet
- Efter samlaget gick kvinnan och lade sig bredvid sin påstådda våldtäktsman och sov
- Dagen efter hade hon tydligen inga problem med att "köra ut honom", vilket bör kasta en stor skugga av misstänksamhet över hennes berättelse i helhet
- Ord står mot ord och i fall som dessa ska rätten gå på principen "hellre fria än fälla".

Den kontroversiella samtyckeslagen som kuppades igenom 2018 till följd av en kortlivad feministisk rörelse med ursprung i USA, mot Lagrådets starka invändning, innebär i mångt och mycket att kvinnor som ångrar ett samlag idag kan välja att förstöra en mans liv för att "rädda ansiktet" inför ex-pojkvänner, familj och bekanta. Lika mycket som detta kan härledas till vissa kvinnors empatilösa och karaktärsmördande aggressivitet kan det skyllas på ett samhälle som offrar unga män och deras framtidsprospekt på radikalfeminismens altare.

Framtida rättsforskare kommer ha ett och annat att nysta i när dagens oskyldigt dömda får sin upprättelse.
Citera
2024-01-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det är väl hans advokat som skall kalla in vännerna?
Nu verkar hon varit fullständigt värdelös, alternativt manshatare, han kunde lika gärna haft Elisabeth Nazi Fritz som advokat.

Eller så har han inga vittnen att kalla in som är relevant för hans fall? Vafan ska Britt från hårsalongen vittna för?
Citera
2024-01-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Att du inte förstår någonting är den bästa analysen du har gjort i denna tråden.

Men ändå ska du tycka och ha åsikter om allting.

Sådana som du siter väl inkvoterade som domare i sådana här mål också.

Skrämmande land vi lever i.

Varför är du så elak mot mig. Jag ger bara en annan synvinkel till diskussionen.

Ber om ursäkt om jag varit otrevlig, man blir bara så frustrerad på att sånt här händer. Otroligt ledsamt att läsa. Det är ändå i ett campus som utbildar framtidens ingenjörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in