Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
När man skaffar familj så bygger man sig ett liv. Ett framgångsrikt liv innehåller sannolikt mer än en egen familj, men utan en egen familj kan ett liv inte anses vara fullständigt och framgångsrikt.
Det här är en sådan fundamental del av ett komplett liv, så det är bortom vad som passar en eller inte. Jag skulle säga att det är definierande för ens persons liv.
Saknar man den här insikten och längtan efter liv och kontinuitet, så saknar man något i sin personlighet som gör en till en frisk individ.
I övrigt så är kvinnors roll att ta hand om familj. En mans roll är att skapa. Att skapa en familj, ett hem och en framtid. Att det moderna samhället försöker sabotera dessa naturliga roller med feminism, hbtq etc gör dem inte mindre sanna.
Jag har två längre förhållanden i bagaget så bekräftelse från kvinnor är inget jag bryr mig om. Jag känner mig inte direkt som någon vinnare när jag drar hem krogragg heller.
Jag har ett helt okej jobb, ganska mycket pengar i banken, ett någorlunda s.k socialt liv. Jag ser mig inte direkt som någon förlorare heller.
Livet har ingen inneboende mening trots all hedonism, eller artificiella vägar som människor försöker att gå för att skaffa mening. En kemisk cocktail som produceras via barnafödande eller en annan via samhällsbygge spelar ingen roll, det är en illusion.
Vi är programmerade för överlevnad, i slutet av dagen är du en lika äcklig varelse som en kackerlacka. Det finns inget heligt med mänskligt liv. Eller mänskliga samhällen. Vita bruna eller svarta. Vad spelar det för roll egentligen. Överlevnad för vadå. Genetiskt arv som är dödsdömt den dagen solen släcks.
Man löser inte frågan genom att föra vidare bördan till nya offer. Men det förväntar jag mig inte att folk som skaffar barn ska förstå. Ni är ju lika primitiva som gorillor.
Du sitter här och bankar dig på brösten som att du har vunnit någon lek i livet. En hund kan ejakulera i en hynda, det är inte så speciellt som du tror. Du förstår inte att det är ditt ego som projicerar för att din världsbild blir utmanad.