Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Den har typen av tankar tycker jag later nastan tonarsaktiga. Ett kvitto pa ett en kvinna ville ha en? Sa resonerade jag nar jag var kanske 21 ar gammal. Ett kvitto pa framgang att lyckas att inte skilja sig? Ok, kan vi inte saga sa om krig med? Ett tecken pa framgang att man krigat men overlevt?
Ar det inte sa att olika manniskor har olika matt pa framgang och att varje person gor ratt i att valja det som passar honom eller henne?
När man skaffar familj så bygger man sig ett liv. Ett framgångsrikt liv innehåller sannolikt mer än en egen familj, men utan en egen familj kan ett liv inte anses vara fullständigt och framgångsrikt.
Det här är en sådan fundamental del av ett komplett liv, så det är bortom vad som passar en eller inte. Jag skulle säga att det är definierande för ens persons liv.
Saknar man den här insikten och längtan efter liv och kontinuitet, så saknar man något i sin personlighet som gör en till en frisk individ.
I övrigt så är kvinnors roll att ta hand om familj. En mans roll är att skapa. Att skapa en familj, ett hem och en framtid. Att det moderna samhället försöker sabotera dessa naturliga roller med feminism, hbtq etc gör dem inte mindre sanna.