Citat:
Ursprungligen postat av
gofigur
Folk som inte vill ha barn torde vara annorlunda än de som vill ha barn. På vilka sätt?
Vilka typiska egenskaper finns hos de som inte vill ha barn?
Finns det fysiologiska skillnader? Kanske hormonnivåer som påverkar det psykiska?
Skiljer mellan män och kvinnor?
Jag och tjejen har valt att avstå barn då vi anser att det saknas ett vettigt samhälle att leva i. Det duggar tätt med otäcka sociopater såsom de två användare jag citerar här nedan. Vi vill inte utsätta barn för dessa människor och deras avkomma. Det finns givetvis fler argument såsom lokal trygghet och stundande krig men framförallt är det pga folk som dessa två herrar nedan. Vi bor och verkar i de lite "finare" delarna av Stockholm så vi träffar på såna här typer hela tiden, både i jobbet och ute i svängarna. Vi söker oss mot landsbygden och hoppas på det bästa givetvis men i dagsläget är det alltså barnlöst.
Mvh
Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
De jag känner, snåla.. egoistiska.. väldigt svag empati för andra människor.. Det enda som är viktigt är de själva. å att alla skall tycka som dom. De umgås inte ens med andra som har barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
De kan inte planera sina liv. De har svårt att ta beslut. De kommer inte till skott. Ofta känner man att det är något off med dem, de saknar den normala biologiska familjebildningsdriften. Så har det iaf varit med de flesta jag träffat.
Sen får man väl som vanligt höra något defensivt svar i stil med att man så gärna har mer tid till att göra alla de där jätteroliga fritidsintressena, fast i själva verket är barnlösa över 40 losers, oavsett vad de gör eller åstadkommit i övrigt.