Jag är rätt intresserad varför de som har barn hatar oss barnlösa så innerligt. Alla får väll leva som de vill?
De jag sett på släkt och vänner är att killar klarar sig bra utan barn men tjejer vill för det mesta ha barn(biologiska klockan).
Sett en del vänner skaffat barn med verkligen fel kvinnor och de har inte velat ha barn själva, bara damen och det slutar alltid i katastrof. En funderar på självmord för han klarar inte av det och har blivit alkoholist. Som skilsmässobarn kommer han aldrig skilja sig men förhållandet äter upp honom. Innan han går upp till sina 3 barn och frugan efter jobbet sveper han 3 starka i arbetsbilen. Efter barnen kom så tyckte hon inte det var så kul med barn och skiter bokstavligt talat i dem så han som inte ens ville ha barn får ta hela smällen.
Det är bara ett av flera skräckexempel jag har att gå efter.
Prio ett är att skaffa barn med rätt kvinna och ge barnen ett vettigt samhälle och hem att växa upp i. Dessutom vill man vara en bra förälder och de flesta är idag bokstavligt skit som föräldrar om jag vill inte bli en av dem som går runt och tror dom är bra när ungen sitter hemma och spelar i källaren tills de är 50 år.
Jag träffar och leker med kompisars barn, det kan vara kul. När jag ska gå frågar de alltid om jag vill ta med dom
Verkar som de flesta som skaffar barn idag inte vet riktigt varför dom gör det och inser inte hur mycket tid och ork dom tar. Har hört flera som i djup förtroende säger att de ångrar sina barn. Dom älskar sina barn...hoppas jag men skulle dom få ett val idag skulle dom inte ha barnen då de ofta var för unga eller inte insåg hur mycket tid de tar. Fel partner ligger rätt högt upp "när barnen kom som hon/han längtat efter så blev allt annorlunda och fel".
Jag kan tänka mig barn men för mitt barns skull är jag väldigt kräsen så att de kan få ett så bra liv som möjligt, skulle fler vara det skulle vi nog få en bättre värld överlag.
Skillnaden mot alla som hatar barnlösa så brukar vi barnlösa inte hata er tillbaka. Önskar er alla lycka till vare sig ni har barn eller inte.