2024-01-08, 01:47
Medlem
Skyggedanss avatar
Barnlösa över 40 är vandrande skelett. Tänker man 100 år fram i tiden på en daglig basis ser man bara vandrande lik när man tittar på barnlösa. Det är olustigt. Ett rent ut sagt kusligt symptom på vår (väst-)världs undergång. En form av självhat. Bristande ansvarskänsla. Finns ingen kämparglöd. Ingen gnista. De är på ett andligt plan redan sex meter under jorden.

Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Idag kan jag förstå om man inte vill sätta ett liv till världen
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Jag och tjejen har valt att avstå barn då vi anser att det saknas ett vettigt samhälle att leva i.
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
1. Jag gillar inte var världen är på väg och vad som har hänt
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Det finns ingen existentiell mening med livet.
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Världen behöver inte MER barn.
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Jag vill inte ha barn för att världen är för sjuk, eller, ledarna är för korrupta, rättare sagt.. vill inte föda fram en skatteslav som inte ens får bestämma över sin egen kropp.
Citat:
Ursprungligen postat av sumpman
1. Omvärlden har blivit mörkare. Ta psykisk ohälsa bland barn som exempel. Fan, en sjuåring med panikångest är ju rent äckligt. Vilket ansvar för en förälder att axla.

Buhu, ni är helt psy-op'ade och redan döda. Ni representerar det sämsta av mänskligheten, motsatsen till ideal och heroism.

Citat:
Ursprungligen postat av CRF450
Jag äger min egna bostad. Har ett bra jobb, en stadig ekonomi, och ett lugn. En tystnad. När jag kommer hem, gör jag det till en välstädad, tyst och tom lägenhet. Sinnesfrid. Jag behöver det.

Men varför ska du äga din bostad, varför ska du ha en stadig ekonomi, varför göra något öht när du inte har någon att lämna ditt "livsverk" åt? Eller har du någon yngre grabb i bygden som du planerar att ta under vingarna, som de gamla (barnlösa) rommarna gjorde?

Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Intelligens är det som skiljer svagbegåvade från just intelligenta.
Smarta människor inser att man inte bör skaffa barn av egoistiska skäl utan avstår av altruistiska skäl.
Homo Sapiens Sapiens i form av moderna människan är det vidrigaste som drabbat vår planet.
Det bästa för planeten är att den självdör och att evolutionen kan leda till något bättre.

Hela ditt inlägg skriker late stage civilization. Hur smart är man om man avstår från det mest basala, det som borde vara det mest naturliga i jordelivet, nämligen familjebildning och barn? Alla som kom före dig lyckades med det. Idag lever vi t o m med sån "lyx" att en familj kan se ut i stort sett hur fan som helst. Som kvinna behöver du inte ens ha en man, bara gå till spermabanken. Ändå är folk inte nöjda. Intelligenta människor väljer att avstå från barn, och försöker övertala andra om att de avstår i kärlekens namn. Kusligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Jag har allt. Utseende, ekonomi och mer. Min största anledning till att jag inte vill ha barn är att jag har svårt för att vara i långa förhållanden som jag ser som något bra om man ska ha barn.

Skaffa ett kärleksbarn och dela vårdnaden 50/50 då? Finns inget som tvingar dig att stanna i en lång relation med barn annat än dina föreställningar om att allt måste vara bäst och optimalt.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Vi som har barn vet ju hur det är att inte ha barn. Ni som inte har barn, kan aldrig någonsin föreställa er hur det är att ha barn. Ni kan därför inte dra några slutsatser om era egna val. Den livslånga mening som föräldraskapet ger kan inte jämföras med något annat.
Sen har du inte så meningsfull fritid, det är något du intalar dig för att rationalisera att du inte fortplantat dig.

Visdomsinlägg i sanningens tecken.

Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Dom som får många barn tänker med det mellan benen, dvs dom styrs mera av biologins drifter medan dom som inte vill ha barn vil jag påstå tänkar mere med huvudet. Människa som djur vs civilicerad människa?

Barbariet, som är människans naturliga tillstånd, överlever alltid. Det är enbart den civiliserade människan som lyckas rationalisera och prisa sin egen undergång.
Citera
2024-01-08, 02:29
Medlem
För egen del: föddes oönskad, växte upp i misär och har ett stort behov av lugn och ro. Intelligens över snittet.

Fint att se hur skrevyngelsförespråkarna i tråden så desperat försöker motivera sina livsval och pusha sig själva genom att kalla barnfria för skelett o dyl. Det hade ni inte behövt ifall ni vore trygga i er själva, dvs annat än själlösa automater.

Nej, det är inte "heroiskt" att skaffa barn. Själva ordvalet vittnar om hur bräcklig grunden är.
Senast redigerad av Muszyca 2024-01-08 kl. 02:34.
Citera
2024-01-08, 02:37
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det kan väl vara socialt missanpassade, men tycker det är förvånande många normala som avstår barn. Är man än ganska ångestig person som jag själv ska man nog inte ha barn. Antingen oroar man ihjäl sig eller också stänger man av oron och barnen blir vanvårdade. Vanliga människor kan stänga av oron och ändå fungera på ytan som om de var normalt empatiska människor. En sådan som jag skulle hela tiden veta alla faror för barnet.
Samma här, tyvärr. Dessutom finns det för många människor på jorden.
Citera
2024-01-08, 02:42
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Barnlösa över 40 är vandrande skelett. Tänker man 100 år fram i tiden på en daglig basis ser man bara vandrande lik när man tittar på barnlösa. Det är olustigt. Ett rent ut sagt kusligt symptom på vår (väst-)världs undergång. En form av självhat. Bristande ansvarskänsla. Finns ingen kämparglöd. Ingen gnista. De är på ett andligt plan redan sex meter under jorden.

Buhu, ni är helt psy-op'ade och redan döda. Ni representerar det sämsta av mänskligheten, motsatsen till ideal och heroism.

Men varför ska du äga din bostad, varför ska du ha en stadig ekonomi, varför göra något öht när du inte har någon att lämna ditt "livsverk" åt? Eller har du någon yngre grabb i bygden som du planerar att ta under vingarna, som de gamla (barnlösa) rommarna gjorde?

Hela ditt inlägg skriker late stage civilization. Hur smart är man om man avstår från det mest basala, det som borde vara det mest naturliga i jordelivet, nämligen familjebildning och barn? Alla som kom före dig lyckades med det. Idag lever vi t o m med sån "lyx" att en familj kan se ut i stort sett hur fan som helst. Som kvinna behöver du inte ens ha en man, bara gå till spermabanken. Ändå är folk inte nöjda. Intelligenta människor väljer att avstå från barn, och försöker övertala andra om att de avstår i kärlekens namn. Kusligt.

Skaffa ett kärleksbarn och dela vårdnaden 50/50 då? Finns inget som tvingar dig att stanna i en lång relation med barn annat än dina föreställningar om att allt måste vara bäst och optimalt.

Barbariet, som är människans naturliga tillstånd, överlever alltid. Det är enbart den civiliserade människan som lyckas rationalisera och prisa sin egen undergång.
Du är väldigt hatisk mot människor som valt bort barn, ångrar du i hemlighet att du skaffat barn? Det tycks trots allt vara ganska vanligt.
Citera
2024-01-08, 02:48
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastbitar
Jag är rätt intresserad varför de som har barn hatar oss barnlösa så innerligt. Alla får väll leva som de vill?

De jag sett på släkt och vänner är att killar klarar sig bra utan barn men tjejer vill för det mesta ha barn(biologiska klockan).
Sett en del vänner skaffat barn med verkligen fel kvinnor och de har inte velat ha barn själva, bara damen och det slutar alltid i katastrof. En funderar på självmord för han klarar inte av det och har blivit alkoholist. Som skilsmässobarn kommer han aldrig skilja sig men förhållandet äter upp honom. Innan han går upp till sina 3 barn och frugan efter jobbet sveper han 3 starka i arbetsbilen. Efter barnen kom så tyckte hon inte det var så kul med barn och skiter bokstavligt talat i dem så han som inte ens ville ha barn får ta hela smällen.
Det är bara ett av flera skräckexempel jag har att gå efter.

Prio ett är att skaffa barn med rätt kvinna och ge barnen ett vettigt samhälle och hem att växa upp i. Dessutom vill man vara en bra förälder och de flesta är idag bokstavligt skit som föräldrar om jag vill inte bli en av dem som går runt och tror dom är bra när ungen sitter hemma och spelar i källaren tills de är 50 år.

Jag träffar och leker med kompisars barn, det kan vara kul. När jag ska gå frågar de alltid om jag vill ta med dom

Verkar som de flesta som skaffar barn idag inte vet riktigt varför dom gör det och inser inte hur mycket tid och ork dom tar. Har hört flera som i djup förtroende säger att de ångrar sina barn. Dom älskar sina barn...hoppas jag men skulle dom få ett val idag skulle dom inte ha barnen då de ofta var för unga eller inte insåg hur mycket tid de tar. Fel partner ligger rätt högt upp "när barnen kom som hon/han längtat efter så blev allt annorlunda och fel".

Jag kan tänka mig barn men för mitt barns skull är jag väldigt kräsen så att de kan få ett så bra liv som möjligt, skulle fler vara det skulle vi nog få en bättre värld överlag.

Skillnaden mot alla som hatar barnlösa så brukar vi barnlösa inte hata er tillbaka. Önskar er alla lycka till vare sig ni har barn eller inte.
Bra skrivet, jag håller med om det mesta. Sista stycket går eventuellt att förklara med att många ofrivilliga föräldrar blivit bittra på omvärlden.
Citera
2024-01-08, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det som sticker ut är ofta högre IQ och högre utbildning. Ja, det är sant.

Det är så profetian Idiocracy börjar! De smarta paren slutar skaffa barn medan IQ befriade parasiter föder fotbollslag. Tillslut blir parasiterna majoritet, och befolkningen helt hjärndöda, för att de smarta har dött ut.
Citera
2024-01-08, 03:51
Medlem
Mänskligheten är helt fantastisk. Kanske den enda livsformen på hundra ljusår eller mer som är kapabel att forma den fysiska världen runt omkring sig efter sina egna behov. Efter sitt eget tycke och smak. Och är kapabel att förstå sen egen plats i universum.

Med vår teknologiska explosion minskade det hedonistiska och egoistiska behovet av att skaffa många barn för att säkra sin egen försörjning. Meningen, ansvaret och privilegiet att få föra sitt eget folks arv vidare finns dock fortfarande kvar.

I västvärlden har en hel generation lurats att tro att ansvar är av ondo och att livet egentligen inte har någon objektiv mening. Detta resulterar bland annat i att många människor utvecklar en sorts förvirring kring meningen med att föra sitt arv vidare in i framtiden. Man har lurats att tro att människan är något dåligt eller åtminstone ovidkommande. Som tur är sorteras dessa människors sårbara och svaga arvsmassa bort så att vi människor blir starkare och bättre i framtiden.
Citera
2024-01-08, 03:56
Medlem
Att dessa tror på Greta Thunberg.
Citera
2024-01-08, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det som sticker ut är ofta högre IQ och högre utbildning. Ja, det är sant.

Låter logiskt, white trash vet man att dom skaffar barn iaf. Alla vill ju inte vara avelskossor som drivs av någon samhällsnorm att skaffa barn.
Citera
2024-01-08, 04:56
Medlem
Finns lite olika typer, de som egentligen vill ha barn men avstår pga dåligt samhällsklimat, och så finns det de som är defekta och saknar våran mest basala drift och de har ju defekta gener så det är positivt att de avstår.
Citera
2024-01-08, 05:08
Medlem
Citat:

Jag är en stabbig jävel, men kul att du går och tänker på världen om 100 år och ser den så ljus trots att du är så mörk och urbotad dum. Vanföreställningar, hittepå och massa personliga åsikter. Att folk som du förökar sig är väl snarare ett bevis på västvärldens undergång. Hoppas dina ungar brås på sin mor och inte dig.

Citat:

Ideal enligt vem? Heroism? Är det heroiskt att föröka sig med en IQ på 70 menar du? Ja, jävlar, du är en tuff en. Vilket ideal. Vilken fin människa.

Citat:

För att han vill. Han är herre över sitt eget liv, sina egna bekymmer och sin egen bekvämlighet. Varför ska han bry sig när han är död? Var är den där andligheten du så fint talade om ovan? Redan glömt bort den?

Citat:

"Det mest basala", snackar du om att äta, skita eller att sikta rätt när du kisselissar? "Borde vara", ja, så kan du ju TYCKA men det skiter vi fullkomligt i. Du suger. Våra förfäder levde med en föreställning om en ljusare framtid. Tyvärr kom barnbarn som du och förstörde för oss intelligenta människor. Jävla märkliga rädslor du har. Kärlek känner du knappast till. Däremot är du bekant med osäkerhet, rädsla, egoism och hat.

Citat:

Vad är det du inte förstår med "vill inte"? Du är korkad på riktigt va? Lever du verkligen i föreställningen om att du är en god människa? Varför skulle inte livet vara bäst och optimalt? Det är väl ändå ett prima mål för den civiliserade människan, din barbar.

Citat:

Jag skulle mer säga konstruktivt, men visst, kan köpa vist. Däremot vet ingen av er hur det är att leva som oss. Vi är, liksom, individer. Alltså, vi är inte er. Du är inte jag (tack och lov). Jag har inget intresse av att föröka mig. Kanske kan ta över någon annans avkomma i framtiden, för det behövs tydligen. Det är så jävla många som inte klarar av en så basal sak som föräldraskap (ditt ordval).

Citat:

Är barbariet din andlighet eller vad fan svamlar du om? Överlever alltid? Hur gammal är människan? Är det din slutsats? Du är ju tappad, hoppas innerligt att du knipsar det du har mellan benen.
Senast redigerad av sumpman 2024-01-08 kl. 05:14.
Citera
2024-01-08, 05:33
Medlem
grungewhores avatar
Det beror väl på om de är man eller kvinna.

Män intalar sig ofta att de är för upptagna, deras liv här och nu är för viktigt, de är livsnjutare o s v.

Kvinnor är nog mer borderline eller allmänt deprimerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in