Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
De jag känner, snåla.. egoistiska.. väldigt svag empati för andra människor.. Det enda som är viktigt är de själva. å att alla skall tycka som dom. De umgås inte ens med andra som har barn.
Jag och min sambo har valt ett liv utan barn och din beskrivning stämmer faktiskt rätt bra på mig även om det kanske inte är exakt.
Snål - nja, det skulle jag inte säga men absolut sparsam men samtidigt har jag inga problem att bjuda vänner på öl eller vad det nu kan vara. Så någon snåljåp är jag inte.
Egoistisk - absolut, tänker ofta på att jag och min sambo ska ha det bra men är inte något svin för det.
Svag empati - Jo, faktiskt lite. Har svårt att tycka synd om alla de går åt helvete för som inte finns i min närhet. De i min närhet har jag empati för.
Umgås med andra som har barn - Jo det hör jag men oftast så blir det rätt tråkigt när man hör gulliga historier om barnen en hel kväll. Nu är jag i den åldern så många av mina vänner har vuxna barn som är på väg att bli vuxna så det blir lite enklare att umgås. Allt måste inte styras av vad barnen gillar eller vad de kan vara med på.
Ärlig - Japp det är jag men det hade du inte med i din lista😀