Citat:
Ursprungligen postat av
CRF450
Har själv inga barn. Vill aldrig ha heller.
Tycker det ganska ofta känns som att andra med barn vill att man ska dras ner i deras träsk också.
Jag tycker bara inte om barn. Jobbiga, högljudda, ohygieniska och allmänt äckliga.
Känns lite:
"Happ, nu har man knullat fram några ungar. Nu ska det bytas blöjor, kosta pengar, tid och tålamod i många år. Har jag satt mig i denna skiten, och låst fast mig, ska fan alla andra också göra det. Vill dom inte det, är dom skumma idioter!!"
Tycker inte att det är ofta man ser/hör folk vara genuint glada över att dom har barn och familj. Mest påklistrad glädje, och ett behov av att hela tiden behöva avsluta allt med "Men det är ju rätt kul med barnen och allt det ändå" för att sedan sucka.
Oss kollar folk snett på. Det gör dom alltid på enstöringar. Antingen är man bög, pedofil, våldtäktsmördarpsykopat, pyroman eller något annat skumt och äckligt. För egen del, får folk gärna tro det. Då håller dom avstånd, och håller sina äckliga brölande horungar borta från en. Ingen blir gladare än jag!
Jag är nästan oförskämt nöjd med mitt liv. Jag äger min egna bostad. Har ett bra jobb, en stadig ekonomi, och ett lugn. En tystnad. När jag kommer hem, gör jag det till en välstädad, tyst och tom lägenhet. Sinnesfrid. Jag behöver det.
Skillnaden på oss skumma enstöringar, och barnmaskinerna är denna:
Vi frågar aldrig varför dom skaffade barn. Eller varför dom gör/inte gör si eller så. För vi är nöjda med våra liv. Vi sköter vårat.
Dom frågar alltid "Jaha, och ska inte du skaffa barn då" - "Varför gör du si/så, blir det inte ensamt? Vad har du för mål i livet" - Detta gör dom, för att dom förmodligen stör sig lite. Har dom valt den vägen, ska alla gå den vägen. Den är jobbig. Alla ska gå den vägen ändå. Hade dom varit så tillfreds och nöjda med sina liv, hade dom aldrig ens ägnat en tanke åt oss barnfria skumma enslingar. Vi skiter i dom. Dom skiter inte i oss.
Nåt att tänka på. Nu ska jag slå igång Breaking Bad. Behöver inte gå upp vid 02.34 inatt och byta några äckliga blöjor, och lyssna på något bröl.
Ha det 😊ðŸ‘
Nja, jag tycker du gor nagra bra poanger, men allt haller jag inte med om. Ungefar 13% av alla som skaffar barn angrar det i olika utstrackning. Jag upplever ocksa att det finns en vilja att dra med andra i skiten som du uttrycker det. Jag tror inte reflektionen ar sa djup hos manga, de anser nog bara att det hor livet till att skaffa barn.
Du sager att vi som inte skaffar barn aldrig fragar foraldrar varfor de valde att skaffa. Jag ar en av dem som kan ifragasatta det. Manga ganger har jag hort foraldrar klaga over sina barn, dvs enkelt citerat "jag har ingen tid langre pga mina barn, det ar sa jobbigt, jag onskar jag hade mer tid, nu har jag ingen tid att lagga pa det jag vill" och det tycker jag ar konstigt. Det ar inte alla foraldrar som gor sa utan vissa, men jag tycker det ar markligt for det ska man ju veta innan man skaffar barn, att det kraver mycket tid.
Annu konstigare tycker jag det ar med foraldrar som brakar med varandra om vem som ska ha barnen, dar bada parterna sager att de inte vill ha barnen och inte har tid att ha barnen.
Hur som helst tror jag de flesta foraldrar tycker om eller accepterar sin situation med barn och talar inte ens hogt om det utan bara tar en dag i taget, men dessa hor man ju inte.