2024-01-01, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Intressant detta med dessa vedervärdiga avstånd man rör sig med i Västerbotten/Norrbotten.

En annan sak jag tänkt på om Elliott nu var den industriarbetare man kan anta att han var så när man slutar 15,30 så är en hägring mat, i alla fall före 18,00. Oavsett om han nu skulle ta livet av sig. Frågan är om han har varit hungrig efter jobbet. Var kan han ha tänkt sig köpa mat i förhållande till arbetsplatsen efter jobbets slut?.

Om han fått i sig någon föda efter jobbet så borde han ha tillfredsställt den i Skellefteå.

Ingen verkar ha sett honom där efter 15.30.

Man kan ju se när han stämplar ut från jobbet att han inte har den traditionella matlådan med sig. Det bör betyda att han käkat inne på Alimaks vad jag förmodar bespisning vid ca 12.00.

Lång tid att vara hungrig från 15.30-20.21.

Man kan absolut inte utesluta Finland, eller Norge, eller södra Sverige för den delen.. beroende på bränsle i tanken kan han ha kommit uppemot 90-100mil som längst. Kortet är inte använt efter han försvann så han har troligen inte tankat på tisdagskvällen, men han kan ju ha tagit resan i 2 etapper och tankat kontant under onsdagen och då utökas resan med upp till 100mil till. I teorin kan han vara vart som helst dit han kan ta sig igenom tullar och liknande utan att registreras. Jag skulle förutsätta att han befinner sig i Sverige, åtminstone utgå ifrån det, men inget annat går att utesluta helt.

Jo jag har också tänkt på det med maten, mest troligt så åkte han hem efter jobbet och gjorde sin middag där. Men å andra sidan, om han var suicidal så är inte mat något som man direkt tänker på. Han kan mycket väl ha hoppat över middagen helt om han åkte ut på sin sista resa.
Citera
2024-01-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Så varför har han åkt 6 mil hemifrån i ovädret och varför har han stängt av telefonen? Det är väldigt många som pratar om att han skulle ha kört ihjäl sig men ytterst få som klarar av att ge rimlig förklaring som får hela scenariot att gå ihop.

Återigen, ska vi prata sannolikhet är det FEMTON gånger (15x) större sannolikhet att han tagit sitt liv än att han skulle ha omkommit i en bilolycka.

GBskaina, vart finns det några öppna vatten som man kan köra ner i vid en olycka?
Skellefteälven är nästan helt frysen trots att den är väldigt ström, vart är nästa bro över så strömt vatten? Luleå? Antar att det är fruset även där.
Lilla Rudan88, slappna av du har din teori och vi andra har vår teori. Punkt slut!
Citera
2024-01-01, 14:57
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Samtidigt kan man ju tolka det som att polisen har heller ingen annan misstanke på att han skulle ha åkt söderut.

Tycker du att Polisen i Skellefteå brukar göra ett bra jobb, de är utan minsta tvekan Sveriges mest inkompetenta Polis.
Citera
2024-01-01, 17:31
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Tycker du att Polisen i Skellefteå brukar göra ett bra jobb, de är utan minsta tvekan Sveriges mest inkompetenta Polis.
Jag känner inte till så mycket när det gäller just Skellefteåpolisen. Det jag vet är att man missade Carola i eftersöket. Man missade henne pga att man ansåg det inte tänkbart att hon skulle ha kunnat gå in i en så oländig terräng. Det visade sig att det var en privatperson med hund som fann henne. Det i sig ger väl inte Skellefteåpolisen det högsta betyget i alla fall när det gäller det söket.
Citera
2024-01-01, 18:00
Medlem
Citat:
Intressant detta med dessa vedervärdiga avstånd man rör sig med i Västerbotten/Norrbotten.

En annan sak jag tänkt på om Elliott nu var den industriarbetare man kan anta att han var så när man slutar 15,30 så är en hägring mat, i alla fall före 18,00. Oavsett om han nu skulle ta livet av sig. Frågan är om han har varit hungrig efter jobbet. Var kan han ha tänkt sig köpa mat i förhållande till arbetsplatsen efter jobbets slut?.

Om han fått i sig någon föda efter jobbet så borde han ha tillfredsställt den i Skellefteå.

Ingen verkar ha sett honom där efter 15.30.

Man kan ju se när han stämplar ut från jobbet att han inte har den traditionella matlådan med sig. Det bör betyda att han käkat inne på Alimaks vad jag förmodar bespisning vid ca 12.00.

Lång tid att vara hungrig från 15.30-20.21.

En bra tanke där. Om vi tänker oss att E förtärs av ett svart hål av ångest och tänker ta livet av sig inom kort så bryr han sig antagligen inte om en liten hungerskänsla. Men, om han bara gett sig ut för att köra en sväng och sedan förolyckats, då har han sannolikt käkat någonting. Samtidigt har han antagligen också ätit om han tänkte köra långt bort på ett mer planerat sätt och sedan försvinna.

En idé för eventuella vildhjärnor: det är 55 mil till ryska gränsen från Skellefteå. 6,5 timmars körning.
Senast redigerad av Ninja4Life 2024-01-01 kl. 18:07.
Citera
2024-01-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Lilla Rudan88, slappna av du har din teori och vi andra har vår teori. Punkt slut!

Ja, och då tycker du det är för mycket begärt att be er utveckla hur ni kommit fram till den teorin och hur det vi vet passar in i eran teori?
Citera
2024-01-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
En bra tanke där. Om vi tänker oss att E förtärs av ett svart hål av ångest och tänker ta livet av sig inom kort så bryr han sig antagligen inte om en liten hungerskänsla. Men, om han bara gett sig ut för att köra en sväng och sedan förolyckats, då har han sannolikt käkat någonting. Samtidigt har han antagligen också ätit om han tänkte köra långt bort på ett mer planerat sätt och sedan försvinna.

En idé för eventuella vildhjärnor: det är 55 mil till ryska gränsen från Skellefteå. 6,5 timmars körning.

Ditt sätt att tänka är rationellt och logiskt, dessvärre är inte en suicidals hjärna det.. med det menar jag att han mycket väl kan ha ätit även om han beslutat sig för att avsluta livet. Problemet är väl också att man lätt kan städa undan spår efter en måltid, diska tallriken osv. Det blir svårt att bevisa vad han åt/inte åt, och när. Men vad han gjorde mellan 15.30 och 21.21 är såklart väldigt relevant och det är inte fel att utgå ifrån att han ätit nåt däremellan.

Ryska gränsen är väl dock bevakad på finska sidan? Eller får man köra rakt in i Ryssland?
Citera
2024-01-01, 18:31
Citat:
Ditt sätt att tänka är rationellt och logiskt, dessvärre är inte en suicidals hjärna det.. med det menar jag att han mycket väl kan ha ätit även om han beslutat sig för att avsluta livet. Problemet är väl också att man lätt kan städa undan spår efter en måltid, diska tallriken osv. Det blir svårt att bevisa vad han åt/inte åt, och när. Men vad han gjorde mellan 15.30 och 21.21 är såklart väldigt relevant och det är inte fel att utgå ifrån att han ätit nåt däremellan.

Ryska gränsen är väl dock bevakad på finska sidan? Eller får man köra rakt in i Ryssland?
Du säger att diska tallriken. Vi vet inte om han varit hemma i lägenheten efter jobbet. Därför kan det vara mer intressant om han käkat mat efter jobbet och i så fall var?.
Citera
2024-01-01, 18:37
Medlem
Citat:

Sant. Allt är öppet fortfarande, men inte särskilt positivt.

Jag tror att om man stannar bilen i god tid och går sista biten i skogen så är det inget större problem att ta sig över gränsen. Kanske ett stängsel att klättra över. Men det hela kräver förstås lite motivation, och att man har någon plan för att hantera ryssen. (Tanken kommer av att en bekant nyss hindrade sin son från att dra till Ukraina. Sonen är problematisk och ville "kriga")
Citera
2024-01-01, 19:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Jag känner inte till så mycket när det gäller just Skellefteåpolisen. Det jag vet är att man missade Carola i eftersöket. Man missade henne pga att man ansåg det inte tänkbart att hon skulle ha kunnat gå in i en så oländig terräng. Det visade sig att det var en privatperson med hund som fann henne. Det i sig ger väl inte Skellefteåpolisen det högsta betyget i alla fall när det gäller det söket.

Du menar missade att hennes man O*a mest troligt dräpte henne och sedan planterade henne vid bäcken, Carola gick inte dit själv, fullständigt fysiskt omöjligt.
Nej, Polisen där uppe i Västerbotten verkar verkligen inte göra sitt jobb riktigt, så vad säger att de gjort något rätt i detta fallet med Elliot.
Citera
2024-01-01, 19:41
Detta med om Elliott skulle ha varit till lägenheten efter jobbet eller inte har jag en fråga. Polisen har ju meddelat att ingen ytterligare info framkommit efter masttömningen av mobiltelefonen.

Nu undrar jag om Elliott har en router i sin lägenhet.

Borde det inte då gå att tömma denna router på info om han har befunnit sig i lägenheten efter jobbet?.

Frågan är då om routern sparar uppkoppling (klockslag)mot mobiltelefonen utan att mobilen använts.

Eller för den delen har använts.

Polisen har i alla fall inte gått ut med att Elliott varit i lägenheten efter jobbet. Det sista som vi vet med säkerhet är ju sista bilden när han stämplar ut från jobbet. ca 15.30.
Citera
2024-01-01, 20:54
Medlem
Citat:
Du säger att diska tallriken. Vi vet inte om han varit hemma i lägenheten efter jobbet. Därför kan det vara mer intressant om han käkat mat efter jobbet och i så fall var?.

Nej det vet vi inte, och som jag skrev så blir det svårt att någonsin få veta det eftersom han kan ha diskat bort bevisen efter det..

Citat:
Detta med om Elliott skulle ha varit till lägenheten efter jobbet eller inte har jag en fråga. Polisen har ju meddelat att ingen ytterligare info framkommit efter masttömningen av mobiltelefonen.

Nu undrar jag om Elliott har en router i sin lägenhet.

Borde det inte då gå att tömma denna router på info om han har befunnit sig i lägenheten efter jobbet?.

Frågan är då om routern sparar uppkoppling (klockslag)mot mobiltelefonen utan att mobilen använts.

Eller för den delen har använts.

Polisen har i alla fall inte gått ut med att Elliott varit i lägenheten efter jobbet. Det sista som vi vet med säkerhet är ju sista bilden när han stämplar ut från jobbet. ca 15.30.

Jag har en loggbok i min router iaf, någon som är mer hacker än mig borde väl kunna ta fram en historik av uppkopplade enheter? Jag föreställer mig att polisen kollat det i samband med att de gick igenom datorn? Men vad de hittade lär vi aldrig få veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in