Citat:
Intressant detta med dessa vedervärdiga avstånd man rör sig med i Västerbotten/Norrbotten.
En annan sak jag tänkt på om Elliott nu var den industriarbetare man kan anta att han var så när man slutar 15,30 så är en hägring mat, i alla fall före 18,00. Oavsett om han nu skulle ta livet av sig. Frågan är om han har varit hungrig efter jobbet. Var kan han ha tänkt sig köpa mat i förhållande till arbetsplatsen efter jobbets slut?.
Om han fått i sig någon föda efter jobbet så borde han ha tillfredsställt den i Skellefteå.
Ingen verkar ha sett honom där efter 15.30.
Man kan ju se när han stämplar ut från jobbet att han inte har den traditionella matlådan med sig. Det bör betyda att han käkat inne på Alimaks vad jag förmodar bespisning vid ca 12.00.
Lång tid att vara hungrig från 15.30-20.21.
En annan sak jag tänkt på om Elliott nu var den industriarbetare man kan anta att han var så när man slutar 15,30 så är en hägring mat, i alla fall före 18,00. Oavsett om han nu skulle ta livet av sig. Frågan är om han har varit hungrig efter jobbet. Var kan han ha tänkt sig köpa mat i förhållande till arbetsplatsen efter jobbets slut?.
Om han fått i sig någon föda efter jobbet så borde han ha tillfredsställt den i Skellefteå.
Ingen verkar ha sett honom där efter 15.30.
Man kan ju se när han stämplar ut från jobbet att han inte har den traditionella matlådan med sig. Det bör betyda att han käkat inne på Alimaks vad jag förmodar bespisning vid ca 12.00.
Lång tid att vara hungrig från 15.30-20.21.
Man kan absolut inte utesluta Finland, eller Norge, eller södra Sverige för den delen.. beroende på bränsle i tanken kan han ha kommit uppemot 90-100mil som längst. Kortet är inte använt efter han försvann så han har troligen inte tankat på tisdagskvällen, men han kan ju ha tagit resan i 2 etapper och tankat kontant under onsdagen och då utökas resan med upp till 100mil till. I teorin kan han vara vart som helst dit han kan ta sig igenom tullar och liknande utan att registreras. Jag skulle förutsätta att han befinner sig i Sverige, åtminstone utgå ifrån det, men inget annat går att utesluta helt.
Jo jag har också tänkt på det med maten, mest troligt så åkte han hem efter jobbet och gjorde sin middag där. Men å andra sidan, om han var suicidal så är inte mat något som man direkt tänker på. Han kan mycket väl ha hoppat över middagen helt om han åkte ut på sin sista resa.