Citat:
Ursprungligen postat av
Rudan88
Har du 3st barn i 20-30års åldern och inte kontakt med familjen varje dag?
Skulle ingen ha hört av mig på 24h så skulle min ytterdörr redan vara uppbruten, har jag inte svarat på ett meddelande inom en timme så får jag räkna med ett "Hallå? Varför svarar du inte?" meddelande. Inom 48h som det tog i det här fallet så skulle varenda vän och släkting vara ute och leta efter mig på alla tänkbara platser, givetvis har jag samma koll på mina vänner och min familj.
Nej vi har inte daglig kontakt i familjen, mina föräldrar pratar jag med var 14 dag kanske. Ibland mer ofta i vissa fall även glesare. Barnen hör av sig när de vill, det är inte alltid dagligen.
När en anhörig till mig var oanträffbar så hade vi pratat dagen före julafton, jag reagerade över att hen inte ringde på julafton, och försökte ringa men fick inget svar. Dock är det inget konstigt då mobiltäckningen är si och så i min hembygd och jag väntade att hen skulle ringa upp när hen sett missat samtal, nästa dag gick samtal till mobilsvar, och då börjar oron gro. Det hade regnat och var isgata så jag kunde inte ta mig dit, jag provar med att ringa granne som tog sig dit, bilen var hemma men ingen öppnade. Då kontaktar jag polisen som åker ut, och de konstaterar samma sak, bilen är hemma men ingen öppnar. De skulle bryta upp dörren, men då öppnar hen och undrar vad det är för ståhej. Visar sig att hen glömt mobilen ute i bilen och att där hade den laddat ur, hen hade varit lite krasslig med feber och sovit sig genom julafton. Denna händelse hade kunnat passera helt obemärkt om det inte hade varit för att det var julafton och jag tyckte det var knepigt att inte få ens ett sms.