2023-12-17, 02:31
Medlem
Var har ni läst att ett samtal gjordes fram Elliots mobil vid Jävre? Jag har bara sett att den pinnades där. En stor skillnad...
Citera
2023-12-17, 02:40
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedPillSlut
Var har ni läst att ett samtal gjordes fram Elliots mobil vid Jävre? Jag har bara sett att den pinnades där. En stor skillnad...

Det står i denna länkade artikel.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-hjalp--kp7hcp

På Svt Nyheter Västerbotten den 8 december finns uppgiften om att det enda spår polisen har att gå på när det gäller försvinnandet, är ett samtal från hans mobil i Jävre, norr om länsgränsen. Det är också dit som sökandet har koncentrerats.

Det förvånar mig att den uppgiften ej publicerats i andra media, kan det eventuellt vara ett missförstånd?
Citera
2023-12-17, 04:28
Medlem
Rubrik?

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ok, tack! Mmm man undrar ju... Om ett samtal verkligen har ringts så borde det samtalet (till vem?) ge en stor fingervisning om vad som har hänt.

Är det bara en pinning så lutar det starkt åt att ett brott ligger bakom försvinnandet imo...
Senast redigerad av RedPillSlut 2023-12-17 kl. 04:31. Anledning: Jag ville ändra en sak
Citera
2023-12-17, 10:36
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Okej, ditt tips kanske var så specifikt att det inte gick brainstorma runt.. men alla andra tips då?

Att telefonen stängdes av och inte dog pga batteri eller liknande kommunicerade familjen i en låst grupp enbart för kvinnor.. det säger väl ett och annat? Varför kunde man inte gått ut offentligt med sån information på en gång?

Vill man hitta honom är det dags att lägga korten på bordet, annars kan familjen sitta och åka runt i sin ensamhet och leta efter honom, om det är så de vill ha det.

Varför är du så sur och efterbliven? Kände du dig utanför för att du inte fick vara med i den låsta kvinnogruppen på facebook?
Citera
2023-12-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedPillSlut
Ok, tack! Mmm man undrar ju... Om ett samtal verkligen har ringts så borde det samtalet (till vem?) ge en stor fingervisning om vad som har hänt.

Är det bara en pinning så lutar det starkt åt att ett brott ligger bakom försvinnandet imo...

Men om han först ringt någon och sen stängt av telefonen, eller om han stängt av den utan att ringa någon så kan det väl vara brott bakom i båda fallen?
Citera
2023-12-17, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

I artikeln så såg han i sitt hem den 28 november.
Samma dag så stängde han (någon) av den 21.21.
Varför dröjde det två dagar för anmäla han försvunnen?
Citera
2023-12-17, 12:44
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
I artikeln så såg han i sitt hem den 28 november.
Samma dag så stängde han (någon) av den 21.21.
Varför dröjde det två dagar för anmäla han försvunnen?

Om jag försvann så är det nog slumpen som avgör hur snabbt någon skulle sakna mig, det kan nog gå betydligt mer än två dagar. Jag har inte daglig kontakt med släkten, jag jobbar hemifrån och har ingen deadline på mitt arbete. Jag har daglig kontakt med vänner men det skulle inte heller vara någon märkligt om vi inte hördes varje dag.
Jag är inte så säker att grannar skulle reagera heller. Det jag menar är att en vuxen person med eget liv och vardag kommer antagligen inte saknas förrän något utmärker sig. Så som att han uteblev från den planerade middagen med familjen på torsdagen. Och förmodligen aktiverades antennerna redan då, men en första tanke blir nog att ta de första kontakterna, kolla om han är hemma, fråga runt hos vänner och sen konstatera att nä man han är nog borta. Två dagar är ingen tid.
Citera
2023-12-17, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror
Om jag försvann så är det nog slumpen som avgör hur snabbt någon skulle sakna mig, det kan nog gå betydligt mer än två dagar. Jag har inte daglig kontakt med släkten, jag jobbar hemifrån och har ingen deadline på mitt arbete. Jag har daglig kontakt med vänner men det skulle inte heller vara någon märkligt om vi inte hördes varje dag.
Jag är inte så säker att grannar skulle reagera heller. Det jag menar är att en vuxen person med eget liv och vardag kommer antagligen inte saknas förrän något utmärker sig. Så som att han uteblev från den planerade middagen med familjen på torsdagen. Och förmodligen aktiverades antennerna redan då, men en första tanke blir nog att ta de första kontakterna, kolla om han är hemma, fråga runt hos vänner och sen konstatera att nä man han är nog borta. Två dagar är ingen tid.

När jag läser om Elliot försvinnande så får jag känsla att det finns ett starkt band mellan Elliot och hans mamma.
Varför har hans bil så stor uppmärksamhet i sökandet?
För det verkar vara pusselbiten, ialla fall för mamman.
Jag får en känsla att (någon) har bråkat med honom.
Sen har han eller (någon) stängt av telefonen 21.21.
När en människa försvinner är det oftast i närområde.
Så jag tror att två dagar är för lång tid.
Citera
2023-12-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mytruth
Jag har precis skummat igenom vad som skrivits i den här tråden o vad som verkligen sticker ut är dina påhopp på anhöriga.. Jättetråkigt tycker jag 😟
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Varför är du så sur och efterbliven? Kände du dig utanför för att du inte fick vara med i den låsta kvinnogruppen på facebook?

Jag blir frustrerad för att det känns fruktansvärt orättvist mot Elliot att inte göra ALLT man kan för att hitta honom. Oavsett vad som än har hänt så förtjänar han att hittas och få den hjälp / vård / omhändertagande som han behöver. Även om han inte längre är med oss ska han inte behöva vara ensam och försvunnen, det tycker jag är en självklarhet.

Det finns ingen tvekan om att jag mycket hellre skulle sitta här och brainstorma med er om vad som kan ha hänt och vart han kan vara utifrån fakta än att vara frustrerad på familjens tystnadskultur. Eller vara ute med bilen och faktiskt leta efter honom då jag inte bor allt för långt ifrån området, men att köra runt i Jävre där flera hundra personer redan har letat känns helt meningslöst.

Om ni tycker jag är en surk*k för att jag tycker Elliot förtjänar mer.. ja, då får ni tycka det.
Citera
2023-12-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SivansLillebror

Har du 3st barn i 20-30års åldern och inte kontakt med familjen varje dag?

Skulle ingen ha hört av mig på 24h så skulle min ytterdörr redan vara uppbruten, har jag inte svarat på ett meddelande inom en timme så får jag räkna med ett "Hallå? Varför svarar du inte?" meddelande. Inom 48h som det tog i det här fallet så skulle varenda vän och släkting vara ute och leta efter mig på alla tänkbara platser, givetvis har jag samma koll på mina vänner och min familj.
Citera
2023-12-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Men om han först ringt någon och sen stängt av telefonen, eller om han stängt av den utan att ringa någon så kan det väl vara brott bakom i båda fallen?
Yes. Jag menar bara att sannolikheten för ett brott ökar om telefonen bara pinnades (och sedan stängts av av eventuell gärningsman/kvinna?). Om han ringt så är det mindre sträcka/tid då ett brott skulle kunna ha begåtts.

Att han skulle ha tagit livet av sig ser jag som osannolikt under rådande omständigheter. Det är endera en olycka eller ett brott bakom. Ska jag höfta blir det 25%/75%.
Citera
2023-12-17, 16:03
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Har du 3st barn i 20-30års åldern och inte kontakt med familjen varje dag?

Skulle ingen ha hört av mig på 24h så skulle min ytterdörr redan vara uppbruten, har jag inte svarat på ett meddelande inom en timme så får jag räkna med ett "Hallå? Varför svarar du inte?" meddelande. Inom 48h som det tog i det här fallet så skulle varenda vän och släkting vara ute och leta efter mig på alla tänkbara platser, givetvis har jag samma koll på mina vänner och min familj.

Nej vi har inte daglig kontakt i familjen, mina föräldrar pratar jag med var 14 dag kanske. Ibland mer ofta i vissa fall även glesare. Barnen hör av sig när de vill, det är inte alltid dagligen.

När en anhörig till mig var oanträffbar så hade vi pratat dagen före julafton, jag reagerade över att hen inte ringde på julafton, och försökte ringa men fick inget svar. Dock är det inget konstigt då mobiltäckningen är si och så i min hembygd och jag väntade att hen skulle ringa upp när hen sett missat samtal, nästa dag gick samtal till mobilsvar, och då börjar oron gro. Det hade regnat och var isgata så jag kunde inte ta mig dit, jag provar med att ringa granne som tog sig dit, bilen var hemma men ingen öppnade. Då kontaktar jag polisen som åker ut, och de konstaterar samma sak, bilen är hemma men ingen öppnar. De skulle bryta upp dörren, men då öppnar hen och undrar vad det är för ståhej. Visar sig att hen glömt mobilen ute i bilen och att där hade den laddat ur, hen hade varit lite krasslig med feber och sovit sig genom julafton. Denna händelse hade kunnat passera helt obemärkt om det inte hade varit för att det var julafton och jag tyckte det var knepigt att inte få ens ett sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in