2024-01-01, 21:03
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Nej det vet vi inte, och som jag skrev så blir det svårt att någonsin få veta det eftersom han kan ha diskat bort bevisen efter det..

Jag har en loggbok i min router iaf, någon som är mer hacker än mig borde väl kunna ta fram en historik av uppkopplade enheter? Jag föreställer mig att polisen kollat det i samband med att de gick igenom datorn? Men vad de hittade lär vi aldrig få veta.
Om man hittat något där borde man i så fall gå ut med under vilken tid han befunnits sig i lägenheten. Detta för att allmänheten ska kunna hjälpa till så gott det går. Borde inte finnas någon anledning för polisen att undanhålla tider i en efterlysning som denna.
Citera
2024-01-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Om man hittat något där borde man i så fall gå ut med under vilken tid han befunnits sig i lägenheten. Detta för att allmänheten ska kunna hjälpa till så gott det går. Borde inte finnas någon anledning för polisen att undanhålla tider i en efterlysning som denna.

Jag håller helt med dig, men vi har ju inte fått ett ord från polisen på alla dessa veckor så jag tror inte vi kommer att få det heller.
Citera
2024-01-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Sant. Allt är öppet fortfarande, men inte särskilt positivt.

Jag tror att om man stannar bilen i god tid och går sista biten i skogen så är det inget större problem att ta sig över gränsen. Kanske ett stängsel att klättra över. Men det hela kräver förstås lite motivation, och att man har någon plan för att hantera ryssen. (Tanken kommer av att en bekant nyss hindrade sin son från att dra till Ukraina. Sonen är problematisk och ville "kriga")

Vi kan såklart inte utesluta det, men det känns lite långsökt.. hade vi vetat hur Elliot är som person så hade det varit lättare att uppskatta hur rimligt det scenariot vore.
Citera
2024-01-01, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Jag håller helt med dig, men vi har ju inte fått ett ord från polisen på alla dessa veckor så jag tror inte vi kommer att få det heller.
Kanske inte kommunicering är Skellefteåpolisens starkaste sida.
Citera
2024-01-01, 21:31
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Detta med om Elliott skulle ha varit till lägenheten efter jobbet eller inte har jag en fråga. Polisen har ju meddelat att ingen ytterligare info framkommit efter masttömningen av mobiltelefonen.

Nu undrar jag om Elliott har en router i sin lägenhet.

Borde det inte då gå att tömma denna router på info om han har befunnit sig i lägenheten efter jobbet?.

Frågan är då om routern sparar uppkoppling (klockslag)mot mobiltelefonen utan att mobilen använts.

Eller för den delen har använts.

Polisen har i alla fall inte gått ut med att Elliott varit i lägenheten efter jobbet. Det sista som vi vet med säkerhet är ju sista bilden när han stämplar ut från jobbet. ca 15.30.
Enligt familjen som var där på torsdag kväll såg det ut som om han hade gett sig iväg till jobbet eller en kompis. Hur ofta var familjen hemma hos honom för att kunna uttala sig hur det brukar se ut i hans lägenhet när han går ut varje gång? Har han alltid välstädat eller allmänt stökigt?
Citera
2024-01-01, 21:38
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Enligt familjen som var där på torsdag kväll såg det ut som om han hade gett sig iväg till jobbet eller en kompis. Hur ofta var familjen hemma hos honom för att kunna uttala sig hur det brukar se ut i hans lägenhet när han går ut varje gång? Har han alltid välstädat eller allmänt stökigt?
Det uttalandet går inte att lägga någon vikt i. Det är för luddigt typ "ja det ser ut som han kan ha lämnat lägenheten före jobbet eller att han kan ha åkt till en kompis efter jobbet". Totalt intetsägande. Tyvärr.
Citera
2024-01-01, 21:47
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Det uttalandet går inte att lägga någon vikt i. Det är för luddigt typ "ja det ser ut som han kan ha lämnat lägenheten före jobbet eller att han kan ha åkt till en kompis efter jobbet". Totalt intetsägande. Tyvärr.
Det är precis det jag menar, att det är luddigt och säger ingenting, och att det är ju det polisen måste går efter innan annan information kommer fram.

Var han hemma eller inte efter jobbet, ca 16.00 - 20.00 - om det tar 60 min (21.21 när mobilen stängdes av) att köra till Jävre i det vädret.

Det är det som vi alla vill veta efter snart fem veckor.
Citera
2024-01-01, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är precis det jag menar, att det är luddigt och säger ingenting, och att det är ju det polisen måste går efter innan annan information kommer fram.

Var han hemma eller inte efter jobbet, ca 16.00 - 20.00 - om det tar 60 min (21.21 när mobilen stängdes av) att köra till Jävre i det vädret.

Det är det som vi alla vill veta efter snart fem veckor.
Yes.
Citera
2024-01-02, 01:00
Medlem
Då det är stora mängder snö och bitvis svår framkomlighet på mindre vägar hittas han troligen inte förrän till våren tyvär. Drönare kan dock vara ett bra komplement i sökandet.
Citera
2024-01-02, 10:38
Medlem
Liberty75s avatar
Enligt TV4 arrangerar MP ett nytt sök nu på lördag. Då söker man inåt landet med bil.
De som är med får ett eget område att leta på. Hoppas på bra uppslutning.
Citera
2024-01-02, 10:42
Medlem
Jag har bara läst allt i tråden,har aldrig varit i denna del av landet så borde väl hålla näbben stängd men…
Min erfarenhet av självmord är att den personen som mår så dåligt att hen vill ta sitt liv är att Ingen vet… Hen håller ihop det och när hen väl bestämt sig verkligen så är hen nästan mer till freds med livet än innan,beter sig helt normalt osv.
Nu kan jag ha fel,my bad, men om Elliot bar på någon börda andra inte visste om var väl det här perfekta stunden att få somna in. Dåligt väder,snöstorm,liten risk att bli funnen i tid osv.
Andra tanken är att han på jobbet får ett sms,en snap, eller liknande som får honom att ge sig av norrut till den här personen och att allt går åt helvete…
Då polisen efter vad jag förstår inte kunnat komma åt hans mobil uppgifter så vet ju ingen vad som finns på hans mobildata
som kunnat hjälpa.
Antingen har han själv slagit av mobilen,batteriet dött,eller så har någon annan han mött(den som bett honom komma) slagit av den för att Elliot ska försvinna spårlöst…
Hoppas bara att han hittas snart så anhöriga kan få ro vad dom än hänt
Citera
2024-01-02, 10:59
Medlem
Får be anhöriga till Elliot om förlåtelse om jag på något sätt gjort Er illa med mitt inlägg…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in