2023-12-25, 20:13
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahman5
Fast om du verkligen läst Bibeln hade du sett att den inte lär ut det scenariot, det har Religiösa ledare lärt ut för att kontrollera människor och skaffa sig makt och rikedom.
Bibeln berättar om varför det ser ut som det gör på jorden och även på lösningen.
När det man ber om i bönen fader vår inträffar, kommer guds regering ta över allt mänskligt styre och se till att guds vilja ske på jorden.
Då kan de vara bra att ens egen vilja är i linje med den.

Och då kan det verkliga livet börja

Jag blev uppväxt religiöst och det var då aldrig någon Gud som gav svar på ens böner, det kan jag lova. Blir väldigt förargad av religion, inte för att det inger falskt hopp för människor utan för vad det har använts för under årens gång och alla krig det startat.
Nej, hade det funnits en herre som vakade över oss så hade inte världen sett ut som den gör idag.
Citera
2023-12-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Haha lysande.

Plus Benny Hill låten på Gundes funeral 😂
Citera
2023-12-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det krävs minsann en livlig fantasi för att tro att det existerar en underjordisk demon med horn och en snäll farbror uppe bland molnen. Men att bli nerkastad i brinnande eld för man inte har lytt guds ord, det är en hård farbror den där Gud
Något man kan tycka är underligt är att nästan alla kristna verkar förutsätta att de kommer till himlen när de dör. Jag hade inte vågat vara lika säker han verkar ju som sagt vara ganska sträng farbror Gud.

Ja han leker sträng men frågan är om han är så farlig som han ser ut 😂 Dom brukar inte vara det dom gamla gubbarna. Bibeln är faktiskt, precis som andra heliga boktips, konstruerade för att skrämma personer till lydnad så tolkar jag det. Och skräpböcker dom slänger man på majbrasan 😂

God Jul på dig DeletedUser 🙂
Citera
2023-12-25, 20:57
Medlem
Citat:
Haha lysande.

Har chefen några meningen med livet nyårslöften inför 2024? 🙂

Du måste i alla fall fortsätta hålla pulsen igång det är en order från mig.
Citera
2023-12-25, 20:57
Medlem
Citat:
Det är faktiskt en väldigt stor befrielse att inse att livet är meningslöst. Tar man den insikten seriöst så blir det nästan omöjligt att ta livet på så stort allvar. För att bespara mig själv så mycket lidande som möjligt så har jag väldigt låga förväntningar på framtiden. Vill inte heller något mer än att ta det lugnt och njuta av det lilla. Det var inga klyschiga citat som funkade här inte. "Skit i allt för snart är du död!" är mitt livsmotto.

Låter klokt och realistiskt tyvärr. Man hade önskat villkoren såg annorlunda ut, men precis vilken skit kan drabba vemsomhelst närsomhelst, och inte sällan gör det det också.
Citera
2023-12-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Plus Benny Hill låten på Gundes funeral 😂

Ja haha som en sista knäpp på optimistens näsa.
Citera
2023-12-25, 21:10
Medlem
Citat:
Har chefen några meningen med livet nyårslöften inför 2024? 🙂

Du måste i alla fall fortsätta hålla pulsen igång det är en order från mig.

Ja det är väl ungefär så långt mina nyårslöften sträcker sig, att hålla pulsen igång och fortsätta kampen. Men jag har på totalen kommit i alla fall halvvägs av bestigandet av mitt mount everest av skit. En del problem återstår att lösa, och några resterande att lära sig leva med som inte går fixa. Men nej, begå självmord lär jag inte göra om inte saker går south rejält ytterligare. Tackar för omtanken, har du några själv?
Citera
2023-12-25, 21:25
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ja han leker sträng men frågan är om han är så farlig som han ser ut 😂 Dom brukar inte vara det dom gamla gubbarna. Bibeln är faktiskt, precis som andra heliga boktips, konstruerade för att skrämma personer till lydnad så tolkar jag det. Och skräpböcker dom slänger man på majbrasan 😂

God Jul på dig DeletedUser 🙂

Aja baja för att bränna gamla heliga böcker. Då lär han inte bli go på dig den stränga gubben bland molnen. Nä, skulle Gud finnas så har han nog förståelse för det mesta. Det är ingen dans på rosor detta livet inte. Förövrigt är det lite roligt hur firandet av Jesus födelsedag resulterade i att vi förknippar julen med en gammal rödklädd gubbe i tomteluva Men men det är som livet själv, helknasigt.
God jul på dig!
Citera
2023-12-25, 21:27
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Låter klokt och realistiskt tyvärr. Man hade önskat villkoren såg annorlunda ut, men precis vilken skit kan drabba vemsomhelst närsomhelst, och inte sällan gör det det också.

Ja, herregud. Hade man frivilligt gått med på att födas så hade villkoren åtminstone behövt vara 10 gånger bättre om inte 100.
Citera
2023-12-25, 22:23
Medlem
Citat:
Ja, herregud. Hade man frivilligt gått med på att födas så hade villkoren åtminstone behövt vara 10 gånger bättre om inte 100.

Mänskligheten är lite som ens fulla polare ute på krogen som inte vill lämna när det är stängningsdags. Partyt är över liksom. Dags å gå hem. Det har pågått i några tusen år utan att vi är en centimeter närmare någon frälsning, vare sig från några gudar eller någon vetenskap eller filosofi. Okej, vi kan väl fortsätta i tusen ytterligare men det blir lite som definitionen av galenskap. Upprepa samma sak om och om igen och hoppas på ett annat utfall. Hur många utsiktslösa liv ytterligare är det värt att offra.
Citera
2023-12-25, 22:35
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Mänskligheten är lite som ens fulla polare ute på krogen som inte vill lämna när det är stängningsdags. Partyt är över liksom. Dags å gå hem. Det har pågått i några tusen år utan att vi är en centimeter närmare någon frälsning, vare sig från några gudar eller någon vetenskap eller filosofi. Okej, vi kan väl fortsätta i tusen ytterligare men det blir lite som definitionen av galenskap. Upprepa samma sak om och om igen och hoppas på ett annat utfall. Hur många utsiktslösa liv ytterligare är det värt att offra.

Tycker egentligen inte att livet behöver ha någon högre mening för att vara värt att leva. Men med tanke på att omständigheterna är såpass pissiga så vill man liksom ha en anledning till att ta sig igenom allting. Det är svårt att finna motivation i att saker och ting har värde för stunden om det är så att allt bara blir svart sedan. Så jag håller med, det är stängningsdags för livets party*🙃
Citera
2023-12-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ja det är väl ungefär så långt mina nyårslöften sträcker sig, att hålla pulsen igång och fortsätta kampen. Men jag har på totalen kommit i alla fall halvvägs av bestigandet av mitt mount everest av skit. En del problem återstår att lösa, och några resterande att lära sig leva med som inte går fixa. Men nej, begå självmord lär jag inte göra om inte saker går south rejält ytterligare. Tackar för omtanken, har du några själv?

Ja du är en kämpe. Det här klippet är riktigt nice när torpeden berättar om en kund som bad till gud.

https://www.youtube.com/watch?v=QBS4iKvBj6c

Kolla 20 minuter in i klippet 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in