2023-12-25, 11:46
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Har ni vevat samma argument 5 gånger nu utan att övertyga varandra? Big surprise.

Oavsett spelbild kan man inte vara nöjd med 2 poäng sammanlagt hemma mot Manchester United och Arsenal. Ska man vara positiv så hade jag i augusti utan tvekan tagit att ligga 1 poäng ifrån 1:an i detta läge av säsongen. Liverpool har mycket som kan bli bättre. Både på kort och lång sikt. Frågan är hur man klarar sig resten av säsongen. Känns ytterst osäkert men kul att vara med i toppen så länge det varar

Lite kul är det ju att trots en del problem i försvar och i princip ett nytt mittfält så har Liverpool släppt in lika många/få mål som Arsenal i ligan. Ett Arsenal som tydligen har ligans bästa försvar. Inte illa.
Citera
2023-12-25, 11:48
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Någon som såg när van Dijk frågade domaren om han druckit? Iaf såg det ut som det var det han undrade. 😅
https://twitter.com/Kloppholic/status/1738641278533853418?t=KgAfgooSuJtsPxWWV5y0hQ&s=19

I vilket sammanhang var det?
Citera
2023-12-25, 11:51
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
https://twitter.com/Kloppholic/status/1738641278533853418?t=KgAfgooSuJtsPxWWV5y0hQ&s=19

I vilket sammanhang var det?
Var när Liverpool inte fick straff för handsen på Ødegaard.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-25 kl. 12:03.
Citera
2023-12-25, 11:54
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Var när Liverpool inte fick straff gör handsen på Ødegaard.

Borde inte det vara gult kort enligt nya reglerna? Jag tycker det är underhållande så bra att det inte blev något alltså, men om det hade hänt i första matchen på säsongen hade det resulterat i ett gult va?
Citera
2023-12-25, 12:03
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Borde inte det vara gult kort enligt nya reglerna? Jag tycker det är underhållande så bra att det inte blev något alltså, men om det hade hänt i första matchen på säsongen hade det resulterat i ett gult va?
I min boktolkning är det kort. Bör väl gå under olämpligt uppträdande? Påminner mig om en domare som fick frågan hur mycket är det kvar? var på domaren svarar (visar med fingrarna) så här mycket på en 37:a…

Domarna verkar ha tappat det helt om vad som gäller.. nu kom VvD undan, likaså Saka fast i matchen T-E gavs kort för sparka bort bollen.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-25 kl. 12:16.
Citera
2023-12-25, 12:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Ursäkta men vem mer än Generalen har sagt att det inte var hands? Tycker du är alldeles för dramatisk och skyller bort all din frustration vad en användare säger på resten av alla Arsenalfans.

Jag kan erkänna att det borde varit hands och blev förvånad när de inte kollade situationen. Jag trodde det skulle bli straff. Samtidigt blev jag också förvånad när de inte kollade på sitationen när Trent armbågade Havertz i ryggen bakifrån i straffområdet, så det kanske jämnar ut sig på det sättet.

Annars var det en jämn match och resultatet skildrar la matchen bra ändå. Bra spelat av Liverpool, jag tror som sagt ni kommer vara med och kämpa om titeln till slutet.

Vore han ensam hade jag avskrivit det som en ensam hemmablind idiot, men nu är han ju inte det. 1 Arsenalsupporter som medger att det är straff, alltid något.

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag har redan förklarat varför, men du vägrar bemöta det, raderar det ur minnet och fortsätter ordbajsa.
Domaren dömer, det finns fog för beslutet. En hel del experter håller med, en del inte. Handsregeln har ändrat sig genom åren.
Självklart kunde han dömt straff, vissa domare skulle gjort det, bedömningen är inte konsekvent.

Domaren kände väl själv hur jävla halt det var och hade förståelse.

Jag har bemött om och om igen varför det är straff, att er egen spelare säger straff, med mera. Att påstå att jag "vägrar bemöta det" är skitsnack.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Har ni vevat samma argument 5 gånger nu utan att övertyga varandra? Big surprise.

Det handlar inte om att övertyga de som ljuger så de tror det själva, det handlar om att exponera uselheten i deras argument med referenser till källor och regelboken.

Deras argument så långt är: "övervattnad plan" och "när man halkar så får man ta med handen". Lite tillspetsat, men det är där de landar. Pinsam nivå på argumenten.

Ibland är det rimligt att bemöta fire with fire, istället för att vara välkammade gossen som aldrig säger ifrån hur illa folk än beter sig.

Så länge ingen hittar på fler lögner eller rullar fram några halmgubbar, har jag fått min poäng gjord. Det borde dömts straff, de Arsenalfans härinne som försvarar domslutet är pinsamma och deras trovärdighet vad gäller något alls är obefintlig. Hoppas folk kommer ihåg det nästa gång de försöker sätta sin bild av vad som hänt, att den är lika trovärdig som Dagens ETC eller Avpixlat.
Citera
2023-12-25, 12:13
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
I min boktolkning är det kort. Bör väl gå under olämpligt uppträdande? Påminner mig om en domare som fick frågan hur mycket är det kva?r var på domaren svarar (visar med fingrarna) så här mycket på en 37:a…

Domarna verkar ha tappat det helt om vad som gäller.. nu kom VvD undan, likaså Saka fast i matchen T-E gavs kort för sparka bort bollen.

Mmm, men det är ju precis som vi förutspådde att det skulle regna kort i första omgångarna. Var ju nytt rekord i antal dubbla gula efter 3 omgångar. Så tror alla tröttnade på det. Extra pappersarbete för domarna

God jul påre!
Citera
2023-12-25, 12:17
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vore han ensam hade jag avskrivit det som en ensam hemmablind idiot, men nu är han ju inte det. 1 Arsenalsupporter som medger att det är straff, alltid något.

Fast jag sa ju under matchen också att det var ett konstigt beslut och ändå hoppade du på mig om hur uppfriskande det vore med fans som tog av sig glasögonen blabla..

Du är duktig på att få det att låta som att det är allas åsikter när det handlar om 1-2 gooners.
Citera
2023-12-25, 12:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Mmm, men det är ju precis som vi förutspådde att det skulle regna kort i första omgångarna. Var ju nytt rekord i antal dubbla gula efter 3 omgångar. Så tror alla tröttnade på det. Extra pappersarbete för domarna

God jul påre!
VvD fick ju en match avstängning för ”det är ett skämt” om sin utvisning, Haaland fick inget för sitt raseriutbrott men vi får se vad FA gör i detta fall?

Var inget svårt att lista ut hur det skulle gå med kort en bit in på säsongen nu blev det orättvisan man förutsåg..

God fortsättning!
Citera
2023-12-25, 12:20
Moderator
zanteras avatar
Tycker också det är lite kul att f.d fotbollsspelare som experter är något som används när man behöver styrka sitt argument men har de sagt något som går emot ens egen bild så är de värdelösa och ingen borde lyssna på dem alls. Nåväl, för att byta ämne och gå ifrån denna meningslösa debatten med blinda Arsenal-fans mot "Liverpool-maffian" som inte kommer någonstans så går det ju lite matcher nu i dagarna.

Newcastle borde få en hyfsat OK match att studsa tillbaka i hemma mot Nottingham, borde bli 3p och tillbaka på banan igen. Bournemouth - Fulham kan bli öppen, vad hände med Fulham sist? Från formstarkast i ligan senaste 2-3 matcherna till förlust hemma mot Burnley. Pinsamt. Sheffield - Luton låter som en championship match och kanske är det nästa säsong igen, öppen tillställning med 2 lag som varit lite bättre det senaste. Oerhört viktigt att ta 3p för båda.

Liverpool borde ju slå Burnley borta men gäller att inte underskatta motståndet. Om nu Burnley slog Fulham borta sist var det pga egen kvalitet eller att Fulham sög? Håller Liverpool över Arsenal i titelracet och om de bara fokuserar på att vinna sina matcher så kommer de sluta över. Borde vara 3p. Man Utd åker på däng mot Aston Villa ingen tvekan om den saken. Villa kan spela bra med lite omställningar där de kommer såra Man Utd - som i sin tur kommer spendera 70% av matchen att passa bollen runt i sidled runt mittcirkeln.

Kollar man Onsdag så känns Brentford-Wolves och Chelsea-Palace som 2 ganska öppna affärer där nere i mitten av tabellen. Everton - City kan bli intressant, har inte koll på City's skadeläge men Everton har imponerat och om City går in med mindre än 100% så kan det bli tapp. Tror Spurs slår Brighton på Torsdag och Arsenal tappar 2p mot West Ham.
Citera
2023-12-25, 12:36
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
VvD fick ju en match avstängning för ”det är ett skämt” om sin utvisning, Haaland fick inget för sitt raseriutbrott men vi får se vad FA gör i detta fall?

Var inget svårt att lista ut hur det skulle gå med kort en bit in på säsongen nu blev det orättvisan man förutsåg..

God fortsättning!

Helt sjukt att Haaland klarade sig efter det utbrottet.. Men är inte första gången Citys spelare kommer undan sånt. 😏

Haha nä precis, alla fansen såg det komma men inte FA själva. Sånt jävla larv att införa regler som dom själva struntar i efter ett visst antal matcher..
Citera
2023-12-25, 12:39
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker också det är lite kul att f.d fotbollsspelare som experter är något som används när man behöver styrka sitt argument men har de sagt något som går emot ens egen bild så är de värdelösa och ingen borde lyssna på dem alls. Nåväl, för att byta ämne och gå ifrån denna meningslösa debatten med blinda Arsenal-fans mot "Liverpool-maffian" som inte kommer någonstans så går det ju lite matcher nu i dagarna.

Newcastle borde få en hyfsat OK match att studsa tillbaka i hemma mot Nottingham, borde bli 3p och tillbaka på banan igen. Bournemouth - Fulham kan bli öppen, vad hände med Fulham sist? Från formstarkast i ligan senaste 2-3 matcherna till förlust hemma mot Burnley. Pinsamt. Sheffield - Luton låter som en championship match och kanske är det nästa säsong igen, öppen tillställning med 2 lag som varit lite bättre det senaste. Oerhört viktigt att ta 3p för båda.

Liverpool borde ju slå Burnley borta men gäller att inte underskatta motståndet. Om nu Burnley slog Fulham borta sist var det pga egen kvalitet eller att Fulham sög? Håller Liverpool över Arsenal i titelracet och om de bara fokuserar på att vinna sina matcher så kommer de sluta över. Borde vara 3p. Man Utd åker på däng mot Aston Villa ingen tvekan om den saken. Villa kan spela bra med lite omställningar där de kommer såra Man Utd - som i sin tur kommer spendera 70% av matchen att passa bollen runt i sidled runt mittcirkeln.

Kollar man Onsdag så känns Brentford-Wolves och Chelsea-Palace som 2 ganska öppna affärer där nere i mitten av tabellen. Everton - City kan bli intressant, har inte koll på City's skadeläge men Everton har imponerat och om City går in med mindre än 100% så kan det bli tapp. Tror Spurs slår Brighton på Torsdag och Arsenal tappar 2p mot West Ham.
Ja Roy Keane borde man verkligen lyssna på 🫣 han sa Arsenal skulle vinna… ”I don’t think Liverpool will win. I think Arsenal will win.

Newcastle har bekymmer med trötthet/slitningar/skador men åtminstone poäng bör de ta i favör av hemmaplan.
Nottingham hade 1-0 & 2-2 trots galet felaktigt gult kort som ledde till utvisning i 23’ och föll på 90+4. Ny tränare också får se om det går bättre nu.

Liverpool måste gå för full styrka det får bära eller brista till uppehållet, dumt att försöka rotera men Endo & Nunez står på 4 gula och kan missa Newcastle så frågan är hur Klopp resonerar.
Dags att visa man kan spela av ett bottenlag men Burnley kommer streta emot i vanlig ordning, kul lag kommer på besök.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-25 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in