Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag förstår att det är jobbigt att behöva dra ursäkter ur röven till varför favoritlaget inte fick straff emot sig. Att vara den som får positivt utfall av ett felbeslut, men sen ändå försöka hitta på skäl till varför det inte var ett felbeslut.
Men det finns en lösning: Vara ärlig.
Det kunde låtit något sånt här: "Klart det är straff när norrmannen tar med handen. Arsenal har riktig tur där och hade vi inte fått den hade jag blivit rejält förbannad. Men nu klarade Liverpool 1-1 ändå så vi får aldrig veta hur matchen slutat om straffen getts. Tycker Arsenal var bra och delad pott var rättvist över 90 minuter."
Men nejdå. Istället ska skiten försvaras.
Arsenalfansen i den här tråden är de som är mest deluded, med general troll i spetsen. Det ironiska är att nästan ingen, utom Chelsea- och Spurs-fans, ogillar Arsenal som lag och klubb. Visst är Arteta lite gnällig, men ändå. Ungt lag, positiv fotboll, en transformation under Arteta från utskrattade till titelutmanare, det är imponerande. Nej, det enda skälet till att tråden "hatar" Arsenal och njuter när de går dåligt, är trådens Arsenalsupportrar.
Jotack. Atombomb i glashus. Gnäller och gråter när något drabbar dem, men givetvis får man göra vad man vill när man halkar. Och det är planens fel, buhuu.
Svårt att ha någon som helst sympati för Arsenalfansen som deras företrädare i tråden beter sig.
Du är ju 10x värre än den största gnällkärringen. Och varken jag, eller andra Gooners, har kommit med några ursäkter e.l öht. Vad vi försöker att printa in i topplocket hos dig, är att handsitustionen med Ødegaard var ingen straff till Liverpool - och varför situationen ej kvalificerar till straff har jag redan förklarat för dig ett 100-tals ggr. Och den stora skandalen i lördagens match, var att matchen spelades på en övernattnad plan - om det inte var för det, så hade vi säkerligen vunnit matchen.
Annars så är det ju bara helt störtkomiskt att du, av alla, sitter och skriver att Arsenal-fansen är verklighetsfrånvända och/eller att en annan användare är ett troll. När Liverpool-fansen härinne, med du själv som Bandledare, är verkligen primeutgåvan av deludeness at its finest.
Du/ni visar igen och igen varför ingen gillar Liverpool-fansen, och/eller varför Liverpool-fansen är de minst omtyckta supportrarna i UK.
Citat:
Ursprungligen postat av
HycklarSverige
Ursäkta men vem mer än Generalen har sagt att det inte var hands? Tycker du är alldeles för dramatisk och skyller bort all din frustration vad en användare säger på resten av alla Arsenalfans.
Jag kan erkänna att det borde varit hands och blev förvånad när de inte kollade situationen. Jag trodde det skulle bli straff. Samtidigt blev jag också förvånad när de inte kollade på sitationen när Trent armbågade Havertz i ryggen bakifrån i straffområdet, så det kanske jämnar ut sig på det sättet.
Annars var det en jämn match och resultatet skildrar la matchen bra ändå. Bra spelat av Liverpool, jag tror som sagt ni kommer vara med och kämpa om titeln till slutet.
Lilla Frysen & co är bara så extremt sårbara av sig. Men men, nog om det.
Situationen med Ødegaard var ingen straff, av den enkla anledning att han han halkade och skulle ta emot för när han tappade balansen idet han omedvetet råkade att toucha bollen. Saken är klar, det var def ingen straff.
Dock så förstår jag varför det alltid blir diskussioner kring situationer som detta.