2023-12-25, 07:37
Medlem
Drickbacks avatar
Manchester United fick iår en tidig julklapp, Sir Jim Ratcliffe har gått in i klubben.

https://www.manutd.com/en/news/detail/man-utd-reaches-agreement-for-sir-jim-ratcliffe-to-acquire-25-per-cent-shareholding
Citera
2023-12-25, 08:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Alltid Liverpoolfans som är jobbigast och mest delusional, men jag har överseende. Tror vi måste tänka mer på våra bröder i den fattiga tattarstaden i norr, helst så här i juletider.

Feed the scousers, let them know it's Christmas time

Jag förstår att det är jobbigt att behöva dra ursäkter ur röven till varför favoritlaget inte fick straff emot sig. Att vara den som får positivt utfall av ett felbeslut, men sen ändå försöka hitta på skäl till varför det inte var ett felbeslut.

Men det finns en lösning: Vara ärlig.

Det kunde låtit något sånt här: "Klart det är straff när norrmannen tar med handen. Arsenal har riktig tur där och hade vi inte fått den hade jag blivit rejält förbannad. Men nu klarade Liverpool 1-1 ändå så vi får aldrig veta hur matchen slutat om straffen getts. Tycker Arsenal var bra och delad pott var rättvist över 90 minuter."

Men nejdå. Istället ska skiten försvaras.

Arsenalfansen i den här tråden är de som är mest deluded, med general troll i spetsen. Det ironiska är att nästan ingen, utom Chelsea- och Spurs-fans, ogillar Arsenal som lag och klubb. Visst är Arteta lite gnällig, men ändå. Ungt lag, positiv fotboll, en transformation under Arteta från utskrattade till titelutmanare, det är imponerande. Nej, det enda skälet till att tråden "hatar" Arsenal och njuter när de går dåligt, är trådens Arsenalsupportrar.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Var ännu mer klagande från Arsenal-fansen efter Newcastle matchen. Helvete vad mycket grinande det var då. Är man någorlunda vettig som supporter så vet man ju att alla klubbar har idiotfans och man är själv inte bättre än andra, åker ens eget lag på skitgrejer så klagar man precis som andra supportrar klagar när det händer deras lag.

Jotack. Atombomb i glashus. Gnäller och gråter när något drabbar dem, men givetvis får man göra vad man vill när man halkar. Och det är planens fel, buhuu.

Svårt att ha någon som helst sympati för Arsenalfansen som deras företrädare i tråden beter sig.
Citera
2023-12-25, 10:02
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur menar du/ni att Arsenalspelarna drabbades men inte Liverpoolspelarna? Har dom tränat på is innan eller? Kan vara så att Arsenalspelarna är så vana att alltid lägga sig så dom gjorde det nu med?

Jag skrev inte att Liverpoolspelarna inte drabbades kompis. Jag skrev bara att ena laget hade betydligt svårare för det blöta underlaget dels då långbollar passar bättre för det underlaget samt att ett antal spelare halkade omkring flera gånger om.

Om det stämmer att Liverpool vattnade planen i halvlek så är det ju uppenbart att det var med meningen. Likadant som att lag låter gräset bli extra långt inför vissa hemmamatcher. Klassiska Fergie-knep för att få lite extra övertag och egentligen inget fel med det, synd bara att en egen spelare åkte på en rejäl skada pga det.
Citera
2023-12-25, 10:16
Medlem
jontepsgs avatar
Jag hoppas verkligen dom släpper ljudet från VAR-rummet efter handsen på Ødegaard, skulle verkligen vilja höra vad linjedomaren och huvuddomare säger om situationen från början. Hade dom blåst straff tror jag inte att VAR ändrat det beslutet.
Citera
2023-12-25, 10:19
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag förstår att det är jobbigt att behöva dra ursäkter ur röven till varför favoritlaget inte fick straff emot sig. Att vara den som får positivt utfall av ett felbeslut, men sen ändå försöka hitta på skäl till varför det inte var ett felbeslut.

Ursäkta men vem mer än Generalen har sagt att det inte var hands? Tycker du är alldeles för dramatisk och skyller bort all din frustration vad en användare säger på resten av alla Arsenalfans.

Jag kan erkänna att det borde varit hands och blev förvånad när de inte kollade situationen. Jag trodde det skulle bli straff. Samtidigt blev jag också förvånad när de inte kollade på sitationen när Trent armbågade Havertz i ryggen bakifrån i straffområdet, så det kanske jämnar ut sig på det sättet.

Annars var det en jämn match och resultatet skildrar la matchen bra ändå. Bra spelat av Liverpool, jag tror som sagt ni kommer vara med och kämpa om titeln till slutet.
Citera
2023-12-25, 10:19
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag skrev inte att Liverpoolspelarna inte drabbades kompis. Jag skrev bara att ena laget hade betydligt svårare för det blöta underlaget dels då långbollar passar bättre för det underlaget samt att ett antal spelare halkade omkring flera gånger om.

Om det stämmer att Liverpool vattnade planen i halvlek så är det ju uppenbart att det var med meningen. Likadant som att lag låter gräset bli extra långt inför vissa hemmamatcher. Klassiska Fergie-knep för att få lite extra övertag och egentligen inget fel med det, synd bara att en egen spelare åkte på en rejäl skada pga det.
Det är ju en rätt när man har hemmaplan, löjligt som fan att klaga på. Börjar låta som Barca när inte allt gick deras väg
Citera
2023-12-25, 10:24
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Det är ju en rätt när man har hemmaplan, löjligt som fan att klaga på. Börjar låta som Barca när inte allt gick deras väg

Ja jag säger ju att det är deras rätt att bestämma då det är deras hemmaplan.
Citera
2023-12-25, 10:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ja jag säger ju att det är deras rätt att bestämma då det är deras hemmaplan.
Tror du råkade hamna i skottvägen bara. Vet ju att dina föräldrar inte är syskon och kusiner!

Bara för att det är blött på planen så får man inte spela med händerna
Citera
2023-12-25, 10:38
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Tror du råkade hamna i skottvägen bara. Vet ju att dina föräldrar inte är syskon och kusiner!

Bara för att det är blött på planen så får man inte spela med händerna

Haha det brukar inte vara några problem att hamna i skottvägen som gooner på flashback.

Nä så är det ju, därför jag hoppas dom släpper ljudet från domarna/VAR. Jag var fan helt säker på att huvuddomaren skulle blåsa direkt då det var en jävligt tydlig hands. Men men man får vara glad för när man har tur med domarbesluten för en gång skull.
Citera
2023-12-25, 10:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Ursäkta men vem mer än Generalen har sagt att det inte var hands? Tycker du är alldeles för dramatisk och skyller bort all din frustration vad en användare säger på resten av alla Arsenalfans.

Jag kan erkänna att det borde varit hands och blev förvånad när de inte kollade situationen. Jag trodde det skulle bli straff. Samtidigt blev jag också förvånad när de inte kollade på sitationen när Trent armbågade Havertz i ryggen bakifrån i straffområdet, så det kanske jämnar ut sig på det sättet.

Annars var det en jämn match och resultatet skildrar la matchen bra ändå. Bra spelat av Liverpool, jag tror som sagt ni kommer vara med och kämpa om titeln till slutet.
Inte inte hands, men thebandit tycker inte heller det ska vara straff, dock erkände han iaf att om Salah hade gjort samma sak så hade han blivit förbannad om det inte blev straff.

Två fel blir inte ett rätt, ingen vet hur matchen hade sett ut om straffen blivit dömd. Raya kanske plockar den och Arsenal kontrar in 2-0 direkt efter.. Känns som att vissa (mest en) inte kan erkänna i tro om att det ska påverka slutresultatet.

Arsenal ska vara jäkligt nöjda med en poäng på Anfield och att vara serieledare, men nej det går inte för att mäktiga Arsenal dominera hela matchen och borde ha stängt den innan 1-1... Lite som att City inte vann ligan förra året, utan Arsenal gav bort den av egen VILJA.

Lider med er riktiga Arsenalsupportrar att några förstör så otroligt mycket!
Citera
2023-12-25, 10:51
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Haha det brukar inte vara några problem att hamna i skottvägen som gooner på flashback.

Nä så är det ju, därför jag hoppas dom släpper ljudet från domarna/VAR. Jag var fan helt säker på att huvuddomaren skulle blåsa direkt då det var en jävligt tydlig hands. Men men man får vara glad för när man har tur med domarbesluten för en gång skull.
Det blir så fel, men ändå förtjänar "ni" det!

Ja, var glad att ni fick YTTERLIGARE! ett domslut med er istället för att tramsa och försöka hitta på egna regler!
Citera
2023-12-25, 10:53
Medlem
Drickbacks avatar
Nu ska väl spelare inte dra på sig gula medvetet men Nunez & Liverpool sitter i läckande båt. Nunez står på 4 kort och Salah dra snart och Jota är skadad… om han tar sitt kort nu slipper man stå med 2 anfallare (1 avstängd, 1 iväg & 2 skadade).

Vad tycker ni Nunez ska göra? Ska man ta det gäller det stå över rätt match.

Ser att några är avstängda i denna omgång och en drös står på 4 kort.

Listan.
https://www.premierleague.com/news/2801986
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in