Citat:
Ursprungligen postat av
HycklarSverige
Ursäkta men vem mer än Generalen har sagt att det inte var hands? Tycker du är alldeles för dramatisk och skyller bort all din frustration vad en användare säger på resten av alla Arsenalfans.
Jag kan erkänna att det borde varit hands och blev förvånad när de inte kollade situationen. Jag trodde det skulle bli straff. Samtidigt blev jag också förvånad när de inte kollade på sitationen när Trent armbågade Havertz i ryggen bakifrån i straffområdet, så det kanske jämnar ut sig på det sättet.
Annars var det en jämn match och resultatet skildrar la matchen bra ändå. Bra spelat av Liverpool, jag tror som sagt ni kommer vara med och kämpa om titeln till slutet.
Vore han ensam hade jag avskrivit det som en ensam hemmablind idiot, men nu är han ju inte det. 1 Arsenalsupporter som medger att det är straff, alltid något.
Citat:
Ursprungligen postat av
thebandit777
Jag har redan förklarat varför, men du vägrar bemöta det, raderar det ur minnet och fortsätter ordbajsa.
Domaren dömer, det finns fog för beslutet. En hel del experter håller med, en del inte. Handsregeln har ändrat sig genom åren.
Självklart kunde han dömt straff, vissa domare skulle gjort det, bedömningen är inte konsekvent.
Domaren kände väl själv hur jävla halt det var och hade förståelse.

Jag har bemött om och om igen varför det är straff, att er egen spelare säger straff, med mera. Att påstå att jag "vägrar bemöta det" är skitsnack.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Har ni vevat samma argument 5 gånger nu utan att övertyga varandra? Big surprise.
Det handlar inte om att övertyga de som ljuger så de tror det själva, det handlar om att exponera uselheten i deras argument med referenser till källor och regelboken.
Deras argument så långt är: "övervattnad plan" och "när man halkar så får man ta med handen". Lite tillspetsat, men det är där de landar. Pinsam nivå på argumenten.
Ibland är det rimligt att bemöta fire with fire, istället för att vara välkammade gossen som aldrig säger ifrån hur illa folk än beter sig.
Så länge ingen hittar på fler lögner eller rullar fram några halmgubbar, har jag fått min poäng gjord. Det borde dömts straff, de Arsenalfans härinne som försvarar domslutet är pinsamma och deras trovärdighet vad gäller något alls är obefintlig. Hoppas folk kommer ihåg det nästa gång de försöker sätta sin bild av vad som hänt, att den är lika trovärdig som Dagens ETC eller Avpixlat.