2023-12-19, 07:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
U dont know shit..

Sannolikheten talar för att du har helt fel, dels anser marknaden det, dels har du haft det historiskt i alla år, det är tämligen desperat att tro på Anoto, antagligen har du aktier i bolaget.
Citera
2023-12-19, 09:43
Medlem
Citat:
Lite (och inte så lite heller ) grävning från vårt finrums forum med Anoto.
I länken kan man se Kinas främste kvinna inom politiken skriva med Anoto penna på en skola.
Hon är mån om att eleverna ska få en rättvis och riktig utbildning och vill överbrygga traditionell skriftlära med ny teknologi så att barnen får bästa möjliga utbildning.

http://www.tstudy.com.cn/zh/1_1/240.html

Lite fakta om Liu Yandong

https://sv.wikipedia.org/wiki/Liu_Yandong

Där sitter Anoto som smäcken såklart med tekniken och sina färdiga kontakter som byggts upp under många år. Nu börjar de ge frukt

Får se om HP har kokat ihop nått också då de är intresserade i utbildningssektorn.

Citat:
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2016/07/29/delarsrapport-januari-juni-2016.html
Kinesiska regeringen, undervisningsministeriet , som nyligen godkände ett
program för alla grundskolor att köpa digitala skrivredskap för att lära ut
skrift och kalligrafi av kinesiska tecken till sina studenter. Den kinesiska
regeringen är oroad över barnen inte ska lära sig att skriva eftersom de blir
mer och mer beroende av att skriva på mobila enheter.

Det här har man vetat om kan den som är insatt i bolaget tyda på förvärvens karaktär.
En mkt intressant och gynnsam framtid läser jag i min fortune cookie.

Citat:
Jag vet inte hur du ser på investeringar men nu ser jag långsiktigt på denna och förstår inte varför folk hetsar upp sig när ett utvecklingsbolag inte skjuter upp på 2 veckor. Speciellt baissare som dig.

Citat:
Som jag sagt tidigare så ja det kan vara lite svårt för dig att förstå speciellt när du strävar bakåt i evolutionen och klättrar tillbaka med röven före upp i trädet.
Apple,Microsoft,Samsung och inte minst HP vet vad som gäller i framtiden med en enormt växande marknad och efterfrågan på digitala pennor bla till skolorna pga utvecklingen hämmar annars vanliga skolgången.
Och företagen är ju riktigt nöjda med Anoto pennans många fördelar som smartpenna.
Ser framemot 2020 med en förväntad marknad på 500miljoner digitala pennor fast då har Anoto redan en massa annat nyttigt på gång. Vi står inte på ett ben liksom som många ointelligenta tror

Citat:
Du får nog ta en extra titt på patentet innan du yttrar dig,sen om du har problem med att jag tror på tekniken så kan jag inte hjälpa. Jag har läst mitt case på Anoto och det har inte blivit till det sämre på sista tiden.

Citat:
Kommer nog inte behövas ta in ngn kapital då vi har inkomster från flera håll nu och 30m är säkrat ifrån Smark för masstillverkning i q4 för en order.
Har du ngn info om en ny satsning eller större orderstock på väg som behöver täckas upp? Ja då kan det behövas kapital men det är ju bara positivt isf och kommer knappast att sänka kursen till 10öre

Ser dock att Livescribe bla leverar bra q4 normalt och TStudy ger stadiga inkomster 5månader framåt åtminstone. Kommer högst troligen en följdorder därifrån. Då bör Anoto på egna ben kunna ta emot större ordrar i from början på nästa år när man cashat in q4 tillverkningen.

Har du ngt mer utvecklande till din spekulation?
Här kommer det mer floskler och haussande!
Detta från Aug.-Sep.-2016

Det kommer mer!
Det finns flera hundra sidor att gräva i...

Trevlig dag!
Citera
2023-12-19, 20:45
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Sannolikheten talar för att du har helt fel, dels anser marknaden det, dels har du haft det historiskt i alla år, det är tämligen desperat att tro på Anoto, antagligen har du aktier i bolaget.

Japp 😊
+3,17% 0,309 💪
Citera
2023-12-20, 10:33
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Här kommer det mer floskler och haussande!
Detta från Aug.-Sep.-2016

Det kommer mer!
Det finns flera hundra sidor att gräva i...

Trevlig dag!

Säg inte att ni står på perrongen och lipar med byxorna nere igen!!! 😅🤣😅🤣😅

🏖🍻😎
Citera
2023-12-20, 10:54
Medlem
Citat:
Säg inte att ni står på perrongen och lipar med byxorna nere igen!!! 😅🤣😅🤣😅

🏖🍻😎
Nejdå.
Här skrattas det både rått och hjärtlig åt haussandet!
Lipandet får du ägna dig åt.

Det kommer fler "Haussarcitat" under dagen!

Trevlig dag.
Citera
2023-12-20, 11:50
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Nejdå.
Här skrattas det både rått och hjärtlig åt haussandet!
Lipandet får du ägna dig åt.

Det kommer fler "Haussarcitat" under dagen!

Trevlig dag.

😅😅😅👍

🏖🍻😎
Citera
2023-12-20, 12:53
Medlem
Citat:

Det händer i oktober. Helt övertygad. Det kommer i samband med att Microsoft släpper sina Surface AiO:s 21-27 tum. Då kommer HP + Anoto med sin motsvarighet.
Sen kommer en drös med ytterligare Anoto-produkter under CES.
Nu sker förmodligen tillverkningen av enheterna eftersom Intels Kaby Lake precis skeppats ut till alla OEMs.

Citat:
Hur långt ner går vi tror du Vilka lögner? Kursen ser trevlig ut just nu (köpte 92k till imorse) och ser framemot kommande år med en förväntad enormt växande marknad

Inga pengar som kommer in? Är du helt ur vettet? Läs på istället för att sprida en massa skitsnack och lögner pajas. Yes,Anoto har haft enorma utvecklingskostnader på produkter som nu är klara att skeppas ut när OEM känner för det

Ska bli spännande att plocka frukterna på xxx miljoner kr produktutveckling med HP. Sen har vi en massa annat kul som är på gång. Puss..

Citat:
Som sagt är du ur vettet eller? Vi har försäljning som pågår hela tiden och nej, tack gudskelov att allting inte är klart Då hade vi inte mkt att se framemot,som Digiwork tex som tänker köra över QR koderna men det där är lite för komplext för dig att förstå hur stort det kan bli hehe.

0,50 vid svarta siffror runt q4 och kronan sprängs strax efter Spekulerar såklart men helt realistiska mål då de stora kostnaderna kapats redan.

Glömde att även jag drar på smilbanden hur man visar sitt intresse på forumet. Sen ger man inga vidare utvecklingar för sina skitinlägg heller,snicksnack mest

Citat:
Hej!
Har ni saknat mig?

Det börjar dra ihop sig nu. Nästa vecka har HP sitt intern Event för Workstations and thinclients i Denver den 7-11 November där man visar upp vad 2017 har att bjuda på.

15:de kör HP sitt event i AU Las Vegas där det är troligt att Anotos produkter visas.
http://au.autodesk.com/las-vegas/overview

Lägligt är vi med i redeye och en flyttad rapport till 25 november tyder på en intensiv och intressant månad.
Snart flyger vi mot kronan 😁

Citat:
Jättesvårt det där men om visionerna håller med dessa samarbeten vi har och skärmarna går igång nästa år med ny OEM så ser jag framemot 4kr innan 2020. Kan gå fortare också. Vi får se hur de lyckas ta marknadsandelar

Citat:
Oj,det är så många redan så skulle bli en lång lista att skriva
Vi såg inte det skulle komma!

Här syns några inlägg från Oktober-2016
Det kommer mer,lita på mig...

Mot 0.1xx:- inom ganska snar framtid!

Trevlig dag!
Citera
2023-12-20, 12:59
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Vi såg inte det skulle komma!

Här syns några inlägg från Oktober-2016
Det kommer mer,lita på mig...

Mot 0.1xx:- inom ganska snar framtid!

Trevlig dag!

Det vore nått att få köpa på 0,1 😅👍

🏖🍻😎
Citera
2023-12-20, 13:11
Medlem
Citat:
Det vore nått att få köpa på 0,1 😅👍

🏖🍻😎
Det kommer!!
Lita på mig,jag har haft rätt tidigare!
Jag och många med mig trodde på 0.2xx:- medans DU avfärdade det som trams...

Trevlig dag!
Citera
2023-12-20, 14:07
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Det kommer!!
Lita på mig,jag har haft rätt tidigare!
Jag och många med mig trodde på 0.2xx:- medans DU avfärdade det som trams...

Trevlig dag!

Ja jävlar vad nice d va o köpa på 0,2 😁👍
Kan bli fin avkastning framöver 😘

🏖🍻😎
Citera
2023-12-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ja jävlar vad nice d va o köpa på 0,2 😁👍
Kan bli fin avkastning framöver 😘

🏖🍻😎
Ja då kan du sälja på 0.1xx:-....

Trevlig dag!
Citera
2023-12-21, 12:11
Medlem
Citat:
Tvärtom,användningsområderna är oändliga med dotpattern vilket du kommer att få erfara snart.
Nischat hihi..

Citat:
Har du ingen kiss o bajs tråd att vara i?

Citat:
Historiska siffror är väl inget att snacka om,Anoto är ett bolag under utveckling som de flesta oinvigda missar antar jag. Tack för omtanken iaf
Digitala pennans tid är bara i startgroparna och krävs lite mer än en baissande grottmongo för att förstå nyttan med att digitalisera analogt för företag bla.
Grejen med Anoto är att de har mkt mer än en dum stylus,användningsområdena blir oändliga. Det har man redan märkt av om man är lite intresserad i tekniken,inte bolagets historia
En härlig framtid bakom hörnet nu,kronan skymtar kanske i år redan men själv sätter jag målet till 4kr
på ynka 10md i BV
.

Citat:
Förstår att du inte är så insatt i aktiehandel och så men bemyndigade är mer regel än undantag i aktiebolag vid stämmor och man bör ha det tillgängligt om man tex får ett stort samarbete med ngn OEM och behöver finanser för att växa som bolag så är det naturligtvis jättepositivt. Vidare så var gårdagens PM mkt positivt för att man slutför dealen med Smark och får likvider till massproduktionen.
Så nu vet du lite mer om aktiehandel och det gyllene läget i Anoto

Citat:
Härligt när man kan förhandla till sig ett bättre avtal,vi har lindat HP runt fingret hehe

Citat:
Såg Joonhee idag på Redeye och han gav ett grymt och professionellt uttryck. Han har verkligen tagit tag i ekonomiska bitarna och var rädd för att bli ihjälslagen av alla som fått kicken men sa att det var nödvändigt för att slippa ta in nått mer kapital av investerarna så att man kan gå runt på egen maskin så fort som möjligt.
OPEX på 50mille kvartalet så ser vi nog break even snart.
ADNA kan komma att bli nått i hästväg och han verkar vara positiv angående det.
Lite mer haussarfloskler från Haussartrollet minsann...
Detta från November-2016.

Det kommer mer!!!!

Trevlig dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in