2016-11-16, 15:30
Medlem
alienfins avatar
Ja då kan man luta sig bakåt och njuta av en ny FPC resa.
https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/11/16/anoto-hp-partnerskap-lever-kvintiljonpotential-i-adna-vd.html
Citera
2016-11-16, 15:32
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Men herrejävlar! Trodde inte det kunde bli värre men

Tror hela Hp-avtalet snart är upprivet. Glöm de stora pengarna därifrån.

Ett jävla SKÄMTBOLAG.

Härligt när man kan förhandla till sig ett bättre avtal,vi har lindat HP runt fingret hehe
Citera
2016-11-16, 16:18
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choiis
Raketen blir en ubåt idag!

Ofan
Citera
2016-11-16, 16:41
Medlem
Gick ur Anoto för ett tag sedan, gjorde en stor förlust procentuellt men väldigt liten i kronor. Tror mitt gav låg på 0,52 så jag hade fortfarande varit kraftigt minus.

För en gång skull känns det som Anoto har lite planer inför framtiden. Det finns nog en liten chans att man kan etablera sig som ett någorlunda stabilt och bra bolag. Men sådana här ryck har Anoto gjort flera gånger, efter detta kan det mycket väl bli tyst i ett halvår igen. Vi får helt enkelt se.
Citera
2016-11-16, 16:58
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Gick ur Anoto för ett tag sedan, gjorde en stor förlust procentuellt men väldigt liten i kronor. Tror mitt gav låg på 0,52 så jag hade fortfarande varit kraftigt minus.

För en gång skull känns det som Anoto har lite planer inför framtiden. Det finns nog en liten chans att man kan etablera sig som ett någorlunda stabilt och bra bolag. Men sådana här ryck har Anoto gjort flera gånger, efter detta kan det mycket väl bli tyst i ett halvår igen. Vi får helt enkelt se.

Anar att det kommer en hel del positiva PM framöver.
Citera
2016-11-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Anar att det kommer en hel del positiva PM framöver.

Man kan ju hoppas. Har varit trogen Anoto-ägare ett bra tag och sett kursen slaktas totalt. -90% eller så... Har ändå haft en liten förhoppning kring affärsidéen så har köpt på mer och sänkt GAV. Det krävs ju ganska så stora positiva nyheter och ett rejält skutt till 0,5 för att jag ska börja intressera mig aktivt för bolaget igen. Ställer mig dock något tveksam så länge vi har så stora frågetecken kring hp-affären, tveksam bolagsledning enligt mig hittills och väntade kommande utspädningar. Bolaget gör ju dock helt rätt i att smala ned sig och satsa på de verksamhetsområden som har bäst potential att leverera resultat. Anoto har varit en dålig affär för mig hittills då jag hoppade på tåget vid fel tillfälle, men hoppas på positiva PM under 2018 så får vi se.
Senast redigerad av DJ-Emerald 2016-11-16 kl. 18:44.
Citera
2016-11-16, 19:24
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Man kan ju hoppas. Har varit trogen Anoto-ägare ett bra tag och sett kursen slaktas totalt. -90% eller så... Har ändå haft en liten förhoppning kring affärsidéen så har köpt på mer och sänkt GAV. Det krävs ju ganska så stora positiva nyheter och ett rejält skutt till 0,5 för att jag ska börja intressera mig aktivt för bolaget igen. Ställer mig dock något tveksam så länge vi har så stora frågetecken kring hp-affären, tveksam bolagsledning enligt mig hittills och väntade kommande utspädningar. Bolaget gör ju dock helt rätt i att smala ned sig och satsa på de verksamhetsområden som har bäst potential att leverera resultat. Anoto har varit en dålig affär för mig hittills då jag hoppade på tåget vid fel tillfälle, men hoppas på positiva PM under 2018 så får vi se.

Såg Joonhee idag på Redeye och han gav ett grymt och professionellt uttryck. Han har verkligen tagit tag i ekonomiska bitarna och var rädd för att bli ihjälslagen av alla som fått kicken men sa att det var nödvändigt för att slippa ta in nått mer kapital av investerarna så att man kan gå runt på egen maskin så fort som möjligt.
OPEX på 50mille kvartalet så ser vi nog break even snart.
ADNA kan komma att bli nått i hästväg och han verkar vara positiv angående det.
Citera
2016-11-16, 19:45
Medlem
Choiiss avatar
Citat:
Ofan

Om ubåten kör tillräckligt fort hamnar den i omloppsbana!

Är en fd ägare i Anoto, läste lite fort och tolkade det som att HP-avtalet var helt klippt av någon anledning. Nåväl, utgår numera från att alla nyheter som kommer från Anoto är negativa efter vanvården som pågått senaste år.
Citera
2016-11-16, 20:03
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choiis
Om ubåten kör tillräckligt fort hamnar den i omloppsbana!

Är en fd ägare i Anoto, läste lite fort och tolkade det som att HP-avtalet var helt klippt av någon anledning. Nåväl, utgår numera från att alla nyheter som kommer från Anoto är negativa efter vanvården som pågått senaste år.

Haha blir lätt så. Det intressanta är att Anoto tar upp omförhandlingen så de har nog lite mer
kött på benen nu. Gör inget om HP kommer senare,kommer bara att ge mer effekt om vi får upp
ordertakten med annat nu. Pennorna kommer bara att vara en del av affärerna nu.
Man ska licensiera ut skärmtekniken och satsa hårt på ADNA (Anoto DNA) som har otrolig potential.
Man lär hitta bra ingångar i aktien senare också men de har tydligen avancerat fort i ADNA området
så vi kan få nyheter snart om det. Hoppas till rapporten redan.
Citera
2016-11-16, 21:22
Medlem
ADNA = det nya HP? Kanske kan haussas lite innan det kraschar, som allt annat Anoto tar i.

Och ni tror Anoto kan pressa HP????? HAHAHAHAHA!!!!!!!

Nej för faan, lyssna inte på hausarna som sitter fast i aktien.

Det blir pannkaka.
Citera
2016-11-17, 04:38
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
ADNA = det nya HP? Kanske kan haussas lite innan det kraschar, som allt annat Anoto tar i.

Och ni tror Anoto kan pressa HP????? HAHAHAHAHA!!!!!!!

Nej för faan, lyssna inte på hausarna som sitter fast i aktien.

Det blir pannkaka.

Skrivet av en bitter fd Anoto ägare som sålt bort sig med förlust muahahaaaa.

Nä alla med lite vett som kan läsa PM:t igår och såg Joonhees presentation live igår
vet vad som är på gång. Tydligen marknaden också som reagerade riktigt positivt.
Blir en hel sura dagar och magknip för fd ägare som ser bolaget växa framöver men
det finns tid att hoppa in länge till. Ser en ljus framtid med en färdig finansierad
ADNA produkt.
Citera
2016-11-17, 14:00
Medlem
Citat:
Skrivet av en bitter fd Anoto ägare som sålt bort sig med förlust muahahaaaa.

Nä alla med lite vett som kan läsa PM:t igår och såg Joonhees presentation live igår
vet vad som är på gång. Tydligen marknaden också som reagerade riktigt positivt.
Blir en hel sura dagar och magknip för fd ägare som ser bolaget växa framöver men
det finns tid att hoppa in länge till. Ser en ljus framtid med en färdig finansierad
ADNA produkt.

Ursäkta mig men...sålde bort mig???? Jag räddade mig snarare från det djupa fallet!
Hade jag INTE sålt hade min förlust varit tio ggr värre.

Vore fantastiskt om anoto kunde lyckas, men INGET tyder på det. Har hållit på såhär i 20 år.
Säger det mesta.

Kram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in