2016-08-07, 10:40
Medlem
alienfins avatar
Lite (och inte så lite heller ) grävning från vårt finrums forum med Anoto.
I länken kan man se Kinas främste kvinna inom politiken skriva med Anoto penna på en skola.
Hon är mån om att eleverna ska få en rättvis och riktig utbildning och vill överbrygga traditionell skriftlära med ny teknologi så att barnen får bästa möjliga utbildning.

http://www.tstudy.com.cn/zh/1_1/240.html

Lite fakta om Liu Yandong

https://sv.wikipedia.org/wiki/Liu_Yandong

Där sitter Anoto som smäcken såklart med tekniken och sina färdiga kontakter som byggts upp under många år. Nu börjar de ge frukt

Får se om HP har kokat ihop nått också då de är intresserade i utbildningssektorn.
Citera
2016-08-07, 10:59
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Har du nån länk eller källa på detta? låter ju HELT FANTASTISKT!!!11

Oj vad felskrivet det var, 87 tusen skolor såklart..
http://www.chinaeducenter.com/en/cedu/psedu.php

Över 17miljoner elever totalt.
Citera
2016-08-07, 11:16
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Oj vad felskrivet det var, 87 tusen skolor såklart..
http://www.chinaeducenter.com/en/cedu/psedu.php

Över 17miljoner elever totalt.

Mjo antalet skolor antog jag var en felskrivning

Men i länkgen du gav, Vart står det att de ska köpa ultra hightech pennor *fniss* pennor?
Förmodligen är det ju bara jag som är dum i huvudet men hittar inget nånstans där det står att de ska använda dessa fantastiska pennor.

Edit: Jahaaa, nuförstår jag. Så om man ser en person med en bild i en artikel som håller i en produkt. Då är det den som gäller alltså. Och det är fritt fram att dra paraleller hur som helst.
Fan va gött då, jag såg en bild på sarah sjöström i baddräkt och badmössa när hon tog OS rekord. Så nu ska alla ha baddräkter på sig hela tiden så de jämt och ständigt kan sätta OS rekord. För det såg jag på en bild. Så då tolkade jag det som att sådant var fallet.

Edit2: Reinfeldt och trump är ihoppklippta på en bild på Aftonbladet! Reinfeldt är USAs nästa president!
Senast redigerad av rolemodel 2016-08-07 kl. 11:20.
Citera
2016-08-07, 11:27
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Mjo antalet skolor antog jag var en felskrivning

Men i länkgen du gav, Vart står det att de ska köpa ultra hightech pennor *fniss* pennor?
Förmodligen är det ju bara jag som är dum i huvudet men hittar inget nånstans där det står att de ska använda dessa fantastiska pennor.

Edit: Jahaaa, nuförstår jag. Så om man ser en person med en bild i en artikel som håller i en produkt. Då är det den som gäller alltså. Och det är fritt fram att dra paraleller hur som helst.
Fan va gött då, jag såg en bild på sarah sjöström i baddräkt och badmössa när hon tog OS rekord. Så nu ska alla ha baddräkter på sig hela tiden så de jämt och ständigt kan sätta OS rekord. För det såg jag på en bild. Så då tolkade jag det som att sådant var fallet.

Edit2: Reinfeldt och trump är ihoppklippta på en bild på Aftonbladet! Reinfeldt är USAs nästa president!

Ja de ska kanske kasta prick på sjöfåglar med dem 100k pennor som ska ut snart för dem 60k pennor innan tog slut så fort,vad vet jag
Fåglar är det gott om så de har garderat upp med en beställning till minst 2miljoner löpande
Citera
2016-08-07, 11:30
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ja de ska kanske kasta prick på sjöfåglar med dem 100k pennor som ska ut snart för dem 60k pennor innan tog slut så fort,vad vet jag
Fåglar är det gott om så de har garderat upp med en beställning till minst 2miljoner löpande

Ok. Men länkar du till det jag frågade efter? Där det står att de ska köpa dessa pennor till alla dessa miljoner studenter. Det var det jag frågade. Inte det faktum att de hittat ett syfter för denna revolitionerande teknik och uppfinning.
Citera
2016-08-07, 11:37
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ok. Men länkar du till det jag frågade efter? Där det står att de ska köpa dessa pennor till alla dessa miljoner studenter. Det var det jag frågade. Inte det faktum att de hittat ett syfter för denna revolitionerande teknik och uppfinning.
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2016/07/29/delarsrapport-januari-juni-2016.html
Kinesiska regeringen, undervisningsministeriet , som nyligen godkände ett
program för alla grundskolor att köpa digitala skrivredskap för att lära ut
skrift och kalligrafi av kinesiska tecken till sina studenter. Den kinesiska
regeringen är oroad över barnen inte ska lära sig att skriva eftersom de blir
mer och mer beroende av att skriva på mobila enheter.

Det här har man vetat om kan den som är insatt i bolaget tyda på förvärvens karaktär.
En mkt intressant och gynnsam framtid läser jag i min fortune cookie.
Citera
2016-08-07, 11:40
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2016/07/29/delarsrapport-januari-juni-2016.html
Kinesiska regeringen, undervisningsministeriet , som nyligen godkände ett
program för alla grundskolor att köpa digitala skrivredskap för att lära ut
skrift och kalligrafi av kinesiska tecken till sina studenter. Den kinesiska
regeringen är oroad över barnen inte ska lära sig att skriva eftersom de blir
mer och mer beroende av att skriva på mobila enheter.

Det här har man vetat om kan den som är insatt i bolaget tyda på förvärvens karaktär.
En mkt intressant och gynnsam framtid läser jag i min fortune cookie.

Taack så mycket. Se va lätt det var o backa upp med fakta för att krossa min skeptisism. varför länkade du den första som bara var massa svammel först?
Citera
2016-08-07, 12:24
Medlem
Mouses avatar
Man får hoppas Anoto (tillsammans med hp?) snart släpper en tunnare penna.
Annars kommer nog skoleleverna i Kina få skrivkramp ganska fort..? ☺
Hursom, lovande prospekt.
Citera
2016-08-07, 12:34
Medlem
alienfins avatar
Ja nu vet jag inte om länken men det kan inte stämma med verkligheten angående antalet elever.
Av Kinas befolkning på 1,3miljarder drygt lär det vara närmare 10% elever. Lite svårt att hitta exakt fakta men många är de.
Citera
2016-08-07, 17:19
Medlem
Och hur reagerar marknaden på nästa nyemission? När får ni nog?

Jag har själv hoppats på anoto, men jag tror de har missat sin chans. De kommer aldrig tjäna stora pengar.
Citera
2016-08-07, 17:58
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Och hur reagerar marknaden på nästa nyemission? När får ni nog?

Jag har själv hoppats på anoto, men jag tror de har missat sin chans. De kommer aldrig tjäna stora pengar.

Kommer det att behövas en emission och då är ju frågan till vad? Senaste tidens har gått på att förvärva bolag som agerat mellanhänder=mer pengar in.
Även har det tagits in pengar för massproduktion i höst.
Negativt? Nä verkligen inte

Det som är lite problemet med aktieägare som inte har en aning om vad en NE kan betyda,alla sillhuvuden tror det är av ondo och kastar sig för gamarna men dem tiderna börjar vara förbi nu när pengar rullar in i bolaget
Citera
2016-08-07, 19:49
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Kommer det att behövas en emission och då är ju frågan till vad? Senaste tidens har gått på att förvärva bolag som agerat mellanhänder=mer pengar in.
Även har det tagits in pengar för massproduktion i höst.
Negativt? Nä verkligen inte

Det som är lite problemet med aktieägare som inte har en aning om vad en NE kan betyda,alla sillhuvuden tror det är av ondo och kastar sig för gamarna men dem tiderna börjar vara förbi nu när pengar rullar in i bolaget

Tydligen tycker inte aktieägarna det då de kastat pengar på detta "bolag" under 15 års tid. Så nu får du ju ge dig, alla sitter så djupt i skiten (-99% nedgång) att de likagärna kan teckna. Nått du känner igen dig i kanske? men du har ju isllafall ett fint gav att titta tillbaka på! Det är väl det viktiga va?

GAVet, inte vad man tjänat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in